KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Moikka kaikille, olen ollut passiivinen, kun itsellä ei hoidot nyt päällä. Mutta pakko oli tulla kommentoimaan tuota rakon täyttämistä. Itse sain ohjeeksi, että rakko täytyy olla aivan TÄYNNÄ. Kysyin hoitajalta, että paljonkos sitä nestettä sinne edes mahtuu, kun en yhtään osannut hahmottaa, mikä olisi sopiva määrä nestettä, paljonko pitäis killittää. :LOL: No, hoitaja sanoi että ehkä pari litraa ois hyvä... Huh, huh. Kiskoin puolentoista litran pullon vettä ja odotushuoneessa vielä vähän mehua. Rakko oli räjähtää...! En kyennyt istumaan vaan hissun kissun kävelin puolikumarassa ja odotin, että eikö se huoneen ovi jo aukea! Kumman hyvin sitten kuitenkin pituusasennossa oli helppo olla ja lekuri kehui, miten helppo oli siirtää kun näki hyvin. Minskan tavoin, kyllä oli kiirus vessaan toimenpiteen jälkeen. Tällä kertaa taidan tyytyä litraan vettä... :D

Ja vielä noista vauvauutisista täytyy kertoa toisentyyppinen kokemus. Mulla on tiivis ystäväporukka, kolme naista + minä. Kahdella heistä on jo pari lasta. Jotenkin siihen on tottunut, kun ne muksut ovat syntyneet jo ennen minun tätä hoitorumbaa. Mutta nyt vähän aikaa sitten se kolmaskin kertoi tulleensa raskaaksi... Ensin reagoin hirmuisella mustasukkaisuudella. Sain raivokohtauksen, kun en löytänyt kaupasta juuri sellaista grilliä kuin olin nähnyt kaverillani olevan. Kaverini mies kun sai aikaan sillä NIIN hyvät muurinpohjaletut... Raivosin autossa ja miesparkani yritti kuljettaa minua kaupasta toiseen grillinhakumatkalla. Voi mies parkaa... No, pari viikkoa sitten meillä oli "tyttöjen mökki-ilta" ja vähällä piti etten jäänyt pois, kun en tiennyt miten kestän raskaana olevaa ystävääni. Menin kuitenkin. Kuinka ollakaan tuo tapahtuma toi meidät yhä tiukemmin yhteen, kun koko illan kuuntelimme näiden kahden mamman valitusta lapsiperheen arjesta: Miten kamalaa se on ja miten ei ole lainkaan omaa aikaa, mitään ei ehdi harrastaa jne. jne. Olisipa heiltä tosiaan toivonut hieman hienovaraisempaa käytöstä kun yksi odottaa esikoistaan ja toinen on lapsettomuushoidoissa. No, tässä porukassa kävi nyt siis niin, että minä ja raskaana oleva ystäväni haemme lohtua toisistamme kun kumpikin haaveilemme esikoisesta, kumpikin omalla tavallaan ja haluamme laittaa luun kurkkuun näille valittaville negatiivisille mammoille. Nyt tavoitteeni on olla raskaana, ennen kuin ystäväni vauva syntyy. Jos näin ei käy, en tiedä kuinka reagoin. Se nähdään sitten. Uskon, että kaikista näistä kiemuroista huolimatta ystävyys säilyy, vuosien varrella on selvitty pahoista paikoista. Edellisen kerran koimme kriisin kun yksi näistä ystävistä sai toistuvia keskenmenoja ja toinen tuli raskaaksi samoihin aikoihin. Kaiken avain on ollut se, että jokainen saa sanoa just sen miltä tuntuu.

Voimia kaikille piinailijoille ja meille hoitoja odottaville.
 
~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*******************10.9.2010.********************

Nimimerkki..................Hoito...........Tapa....Pu....Sii....hoitop.

scrap....................2.ICSI.......................8.9...10.9.....GRA
Minska...................3.ICSI..............pi......8.9...10.9....
Raitapaitainen....3.IVF:n 1.PAS.........lä............10.9....TAYS
MinzuS.................2.IVF:n 1.PAS.......lu............13.9.....GRA
Mörkötys...............1.IVF/ICSI..........pi.....14.9..............FEL
Inia.......................4.IVF.......................vko 37............
Katjuska-79...........1.IVF..................pi...........vko 40....OYS
SaaraX..................3.IVF.......................vko 41..........
Mansikkainen79......1.ICSI:n 3.PAS.................vko 41
Neela Naranja.........1.IVF.................pi...vko 41.............NKL
Viu.........................1.ICSI...............ly....vko 41..........
heidh...............2.ICSI:n 1.PAS..........lu..........lokakuu.....AVA
Sannuli-81.............4.IVF:n 1.PAS..................lokakuu...
toivorikas-72.........4.ICSI.................pi.....vko 42...........NKL
Garfield................2.IVF/ICSI...........pi......vko 43..........
HalleB....................2.ICSI................ly....vko 45............KYS
Marjaane...............2.IVF:n 3.PAS.....lä...............................
Hopping.................2.ICSI:n 2.PAS....lä.........................AVA
Doris79.................1.IVF:n 3.PAS..........................
Miiru82....................................................................TAYS
UnelmaSirpaLeena..2IVF...................pi.......................OYS
Peppi1981............2.ICSI:n 1.PAS......lä...........marras.....OYS
Munkkiniemi...........2.IVF..................pi.................
fiia69...................................................................
hugsy.....................2.IVF.......................................
Cris.......................4. ICSI ...............pi...............
kolmisin.....................PAS................lu..............
Faith83.................................................................
Mollamaija82.........1.IVF:n 2.PAS.............................
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 3.PAS................................OYS
Mandalay...............1.IVF:n 1.PAS.......lu.......................OYS
Zax........................2.IVF........................................
onni ja toivo...........1. IVF:n 1.PAS.............................
Helmiina78.............2.IVF:n 1.PAS.............................
Myyrä2...................2.IVF.............................................
Punahilkka-75.........2.IVF..........................................

*****************Piinailijat**********************

Nimimerkki......hoitop.............alk.määrä................PP.........testipv

Miimii-75...................................:heart:....................14.......10.9.
nainen83..................................:heart::heart:..................9.......
Peppiina78..................................:heart:...................8........
Marjainen..........TAYS.................:heart:....................8.......16.9.
Meg...........................................:heart:...................2.......
Maitoparta-80....TYKS..................:heart:...................1......20.9.


++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++++++

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI.................1
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................1
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..................2
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI..................1
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI.................1
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.................2
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................1
Sannis-75..........5.3..................................luomu...............1
Plasebo............11.3..................................3.IVF...............2
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................1
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI...........1
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI...........1
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.................2
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF..................1
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI.................1
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS......1
Katjuzka...........30.4..................................luomu..............1
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF.................1
Paiju.................12.5...............kt/14...........2.IVF................1
Nemi77.............13.5...............kt/15...........1.IVF................2
riksu82..............13.5..............kt/15............2.IVF...............1
karmilla.............13.5...........8674/23.........1.IVF.................1
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.................2
milona................24.5..........2122/19.........5.ICSI................1
Klivia..................27.5.............kt/13............2.IVF...............1
Mimosah76 ........8.6.............143/13.........1.IVF:n 1.PAS......1
Amelie80............9.6..............225/13.........3.ICSI................2
Hanuu................14.6............413/14.........1.IVF:n 2.PAS......1
Nonna78............21.6............344/12...........2.IVF................2
Beelia................30.6.............228/14..........1.IVF................1
Ragdoll73..........1.7.................kt/13............1.IVF...............2
Salli72...............11.7...............kt/11.....6.ICSI:n 1.PAS.........2
kaz....................27.8.............644/16..........1.ICSI...............1
Sanasa..............2.9.................kt/14...........2.ICSI..............1
Lumipuu............6.9..................kt/12..........3.ICSI..............2
Vadelmaunelma..6.9...............787/14........2.IVF/ICSI..........2
 
Viimeksi muokattu:
Voi harmi Sannuli. :( Harmittaa sun puolesta. Teilläkin hoitoja näyttää olevan enempikin takana. :hug: Pitkä ja kivinen tie...

Viu, tervelutoa!

Meg: Laitan Luget iltaisin, ihan kiva niin, ettei koko ajan pöksyihin lörötä sitä möhnää. Mäkin luulen, että nuo annosteluohjeet ovat hoitopaikka kohtaiset, kuten tuo Lugejen lopetuskin plussan jälkeen.

Garfield: Voi kääks tuota juomista. :O
Onneksi mä en saanut sentään tuollaista ohjetta. Rakko tosiaan täyteen, mutta rajansa kaikella. Siten, että on hyvä vielä olla. Ettei nyt tarvitse pelätä ruiskivansa tohtorin naamalle. :LOL:
Sori nyt, piristit niin mun päivää :D
 
Voi Sannuli... :hug: minultakin.

Alkoi sen verran taas ottaan kaaliin kun kurkistin facebookkin...miten se on mahdollista että joka viikko nykyään joku tuttava julkaisee ultra-kuvia tai levittää ilosanomaa uudesta alulla olevasta tulokkaasta : /

Kovasti alkaa ystävät käymään vähiin joilla ei olisi vielä lainkaan lapsia, vaan jo toinen tulossa... :(

Onneksi täältä saa paljon lohtua ja välillä iloisia uutisia, -tämän ketjun ihmiset ovat vähintäänkin ansainneet että jokainen saa lopulta "palkinnon" :hug:

Kaikille jaksamisia! :heart:
 
Marjainen: Tuttu fiilis, välillä tuntuu että niitä putkahtelee oikein sarjatulena... Itsellä ainakin on niin että ihan läheisimpien ihmisten raskauksista ja vauvojen syntymistä on aidosti onnellinen toisten puolesta mutta sellaiset puoli tutut saa mun mielen lähinnä katkeroituneeksi... Ihan tyystin olen passannutkin kaikki vähemmän läheisten 1v. ym. synttärit:( Mitä sitä itseään kiusaamaan sellasiin paikkoihin menemällä jossa ihmiset ei ole aidosti läheisiä... Mutta juu kaaliin ottaa välillä täälläkin ja kovaa, itse tuskailee hoidon kanssa että päästäänkö siirtoon asti jne. ja sitten vieressä joku työkaveri valittelee kun raskaana olo on niin karseata :kieh:

Mulla sarjassaan kolmas ultra takana ja punktio ajankohdaksi määritettiin tiistai. Vihdoin jotain konkreettista päivämäärää tiedossa, kunpa nyt vaan saataisiin saalista.

Voimia ja jaksamista kaikille tasapuolisesti !:hug:
 
Voi Sannuli :( Aina sitä toivoo kovasti, että jospa nyt onnistuisi! Iso halaus!

Miten Scrap onnistuiko siirto? Mun tilanne oli sellainen, että yksi munasoluista oli raaka, toinen ei lähtenyt jakautumaan, yksi oli laiskan pulskea mutta jakautui silti ja onneksi, oi, onneksi yksi oli lähtenyt tosi virkeästi jakautumaan. Tänään siirrettiin se hidas savolainen ja nopealiikkeinen (öh) Alonso? Pakkaseen ei jäänyt mitään, ja väestöliitostakin alettiin jo puhua kun tämä oli viimeinen verorahoilla kustannettava. Noo, tämä odotus ensin loppuun. Ainakin nyt tuntuu, että saa olla viimeinen... ON tämä niin raskasta henkisesti!

Kysymys: Miten kellon tarkkaan olette laittaneet luget tai proget? Progesteroni ohjeessa luki, että aamuin illoin. Mitä tarkoittaa?

Rakosta vielä, otin edellisestä kerrasta vaarin, ja kävin pissillä puolta tuntia ennen siirtoa. Ja oli kyllä hyvä, kun ajat oli myöhässä. Olisi muuten lekuri saanut pissit naamalleen kun paineli mahaa niin kovasti. Ihan niin kuin Maitoparta uumoili.
 
Täältäkin lohtu:hug: Sannulille! Kurja homma!

Mulla oli tosiaan jännä aamu, kun töihin päästyäni klinikan labrahenkilö soitti ja pelästyin jo ihan, että nytkö se ilmoittaa ettei tarvii tullakaan turhaan. Mutta, hän sitten ilmoitti, että kolmesta hedelmöittyneestä kaksi oli lähtenyt jakautumaan ja kyseli, että oliko puhetta ollut yhden vai kahden siirrosta.. Olin ihan öönä, että kai yhdestä vaan.. Ja huoh, olin helpottunut. Toisaalta vähän pettynyt, kun alunperin rakkuloita oli reilusti yli kymmenen ja niistä vain sitten kaksi päätyi siirtokelpoisiksi. Melkoinen kato, syytä ei kukaan pysty sanomaan ja kai se normaalistikin on niin, että katoa tapahtuu, tuskin kyllä noin suurella prosentilla.

Klinikalle päästyäni siellä olikin tosi ruuhkaa tänään toimenpidehuoneessa ja siirto oli vähän myöhässä. Se sujui hyvin, nopeasti ja kivuttomasti ja nyt sitten vaan pidetään peukkuja, että se kiinnittyisi ja jäisi sinne kehittymään loppuun asti. Nyt täytyy vaan yrittää olla miettimättä asiaa ja antaa ajan kulua. Kaikki voitava on tehty ja loppu on tuurista kiinni. Munasarjat on vielä vähän turvonneet, joten rauhaksiin pitää olla. Alkion kiinnittymisen eteen ei kuulemma voi mitenkään itse vaikuttaa, hyvässä eikä pahassa.

Eli Minskan kanssa meillä oli sitten sama saalis, mutta mulla jäi toinen vielä pakkaseen odottelemaan. Nyt vaan onnea matkaan kummallekin! Saisi kyllä olla jo meidänkin vuoro..

Illalla sitten alkaa Luget, ja ei kai se mitään minuuttipeliä ymmärtääkseni ole. Muistaakseni mun lääkäri sanoi, että olisi hyvä että suurinpiirtein tasaisin väliajoin ne laittaa. Eikä tarvii stressata sitä, että osa valuu ulos, se on otettu kuulemma huomioon annostuksessa.

Sitten olisi edessä perjantai-illan "pakolliset" siivoukset! Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!
 
Täälläkin oli tänään pissanpanttauspäivä eli siirtopäivä..

Ainokainen pakastealkiomme, työnimeltään Topi, pakastettiin toukokuussa nelisoluisena kahden päivän viljelyn jälkeen. Tänä aamuna sulatuksen jälkeen Topi odotteli Ovumian hellässä huomassa kolmisoluisena ja oli lähtenyt hyvin jakaantumaan. Ja siirto onnistui hyvin. =)

Testipäivä on perjantaina 24.9. Onneksi on tässä kaikenlaista ohjelmaa tälle parille viikolle, käyn mm. Lontoossa, joten en ehdi koko aikaa miettiä tuntemuksia. Tai sitten ehdin.. Tätähän tää on. ;)

Mä en ole ihan varma onko mun laskentalogiikka ihan oikea eli laskin, että keskiviikko olisi "punktiopäivä" eli hedelmöittyminen ja siitä laskin lasketuksi ajaksi 1.6.2011. Vai miten se menee passeissa?

t. Raitis, pp0
 
Viimeksi muokattu:
Eikä Miimii, ei voi olla totta! Olen niin kovin pahoillani. :( Olin melkein varma, että plussaisit... Sure rauhassa, kyllä se siitä :hug:
Osuvasti kyllä kirjoitit toisessa ketjussa tuosta testaamattomuus halusta, viimeiseen asti haluaa kuitenkin toivoa, ei pysty pitämään onnistumista mahdollisena, mutta jos kuitenkin... Kuin mun ajatuksia...

Minska: Onnea savolaisesta ja Alonsosta :heart: :heart:
Scrap: Onnea yhdestä pikkuisesta :heart:
Raitapaitainen: Onnea Topista :heart:

Ja nyt kaikille toivotan rautaisia hermoja! Pysytään yhdessä viilipyttyinä, eikö? :saint: Juuh, paraskin puhumaan...

Maitoparta, pp1
 
Minska: Mun eka siirto oli aikoinaan tuollainen "Savolainen&Alonso"-tyyppinen kahden alkion siirto. Toinen oli niin heikko ettei olisi kestänyt pakastusta ja toinen tosi hyvä. Molemmat laitettiin ja molemmat lähti. Toisen kehitys pysähtyi mutta toinen on yöunilla. :)
Silloin uskottiin vielä siihen, että alkiot tukee toistensa kiinnittymistä. Itse haluaisin uskoa siihen vieläkin vaikka lääkärit ei nykyään usko. Kaksi olisin keväälläkin halunnut kun vain kaksi alkiota saatiin. Se on turha unelma, ei ne mulle julkisella kahta anna kun oli toksemia viime raskauden lopussa. Ja toisaalta, nyt sain sen pakastesissin.
 
Harmi Miimii! :hug:

Raitis minä olen aina ollut siinä uskossa, että jos laitetaan kaksi alkiota niin ne tukevat toisiaan. Tai saattaahan se olla, että ajatellaan, että jos edes toinen. Mulla oli tämä savolainen niin surkea yksilö, ettei sitä kannattanut laittaa pakkaseen.

Eilen illalla mies kysyi, että miltä se tuntuu kun on munasolut mahassa? (Tarkoitti alkioita) Sitäpä sitten mietin, että jaa, miltä tuntuu. Tuntuu kyllä että mahassa on ronklattu, taitaa munasarjat olla vielä aika turvoksissa. Mitään muuta ei tunnu. Jaa että tunnepuolella? No rehellisesti sanoen yritän olla ajattelematta asiaa. Nyt on neljäs kerta, kun masussa on kaksi alkiota. Ja tulos on ollut aiemmin, että eipä ole mitään niistä tullut. Mutta nyt yritän olla keksimättä mitään oireita, katsotaan miten onnistuu, ja kahden viikon päästä ollaan viisaampia.
Lopetin tupakoinninkin hoitojen takia, ja jos ei nyt onnistu, niin tekisi mieli aloittaa taas...
 
haleja neganneille :hug:

voisko joku auttaa et miten mä nyt toimisin tai miten tekis ku meil on lokakuun alussa se viiminen PAS jo sinne asti vaikka pääsis niin sit eilen tuli OYS:sista kutsu IVF/ICSI:hin joulukuussa ja sumut alkas marraskuussa:/ mä en nyt oikeen tiiä et pitääkö mun peruu se OYS vai miten tässä tekee ku en mä oo ilottanu sinne mitään et ollaan AVAlla hoidossa:/ vai katonko tän avan hoidon miten se menee ja jos ei onnistu niin meen sinne OYSsiin.. en mä tiiä, ihan sekasin oon. toivottavasti tästä saa nyt jotain selkoo..

sit toinen juttu, mikähän mun kroppaa nyt vaivaa mulla on kierto 28-29pv ja oviksen bongasin kp15 niin nyt kp20ja kp22 on tullu valkkarin mukana veriviiruja:/ ei oo koskaan ikinä ollu tämmöstä. onko tää ihan normaalii vai onko häikkää nyt jossain!?!
 
Raitis: Kyllä mäkin jotenkin noin sen LA laskisin. Et oo muuten ainoo, kun tota harrastaa. :ashamed: Mäkin laskin tästä PASsista jo LA, mutta eipäs mennä vielä asioiden edelle. ;)
Olenhan mä tuota harrastanut kyllä jokaisessa siirrossa.

heidh: Aikas pahan pistit. En kyllä osaa vastata. Olen näistä ketjuista vuosien varrella sellaistakin lukenut, että jos menet julkiselle puolelle kertomaan, että "salassa" olette olleet odotellessa hoidoissa, saattavat tylysti ottaa teidät pois jonosta. Käskevät ottamaan taas yhteyttä, kun muut hoidot ovat loppuneet ja pääsette jonon hännille. Mutta jollei tuo yksityisen PAS ja julkisen sumut mene ollenkaan päällekkäin, miksei sitä voisi siinä järjestyksessäkin tehdä. Ja kait olisi aina parempi, jos tuo PAS tulisi luonnolliseen kiertoon. Olisi vähemmän ylimääräistä hormoniakin kropassa, kun sumuttelu alkaisi.
Ja tuo toinen juttu. Jos tuo kk-kiertosi olisi piiniskierto, kaikki ainakin ehdottelisivat kiinnittymisvuodoksi. Kuulostaa kyllä päivien perusteella todella lupaavalta! Aatteles, jos teidän ei tarvitsisikaan edes mennä sinne PASsiin?! =) Pidän vielä peukkuja varmudeksi. bd
 
).( Ja kukas tässä just itse puhui viilipytyistä, olinkohan se minä... :ashamed:
Olen antanut itseni repsahtaa pahemman kerran tässä piinistelyssä. Olen kuukkeloinut kaiken mahdollisen tieton alkion kiinnitymisestä, olen laskenut piinapäiviä, kuulostellut oloani, tutustuin myös tuohon toiseen tapaan laskea piinispäiviä, dpo=days past ovulation.

Entäs muilla, miten te jaksatte?

Maitoparta, pp2/dpo7
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos teille <3

Tästäkin on varmaan ollut gallupia, mutten jaksa etsiä... Kuinkahan kauan yleensä kestää ennenkuin menkat/vuoto alkaa lääkkeellisen PAS:n jälkeen? Mulla nyt pp15 ja 3kpl selkeitä negatestejä tehty. Lamaantuneena eilen jäi illalla kaikki lääkkeet ottamatta, eli Luget ja Zumet, ja samoin tänä aamuna. Nyt illalla luin lääkärin ohjeet ja niissä luki ettei missään tapauksessa saa lopettaa hormonilääkitystä pelkkään negatestiin, vaan pitää tehdä uus 2pv jälkeen, ja sitten vielä puhua lääkärin kanssa. Niinpä sitten kiltisti popsin ja tungin lääkkeet nyt illalla, mutta eipä mulla niitä ole enää huomiseksi jäljellä muuta ku aamuksi, eikä edes täyttä annostusta.. Ja reseptistä olen jo kaikki ostanut. Mielestäni kuitenkin tuo 3kpl selkeitä negoja kahtena eri päivänä on jo 99,9999% varma. Aina ennen olen saanut vähintään haamuviivoja ja vieläpä paljon aikaisempina päivinä. Kieltämättä tää on ristiriitainen ja raastava tunne, kun on selkeetä pahoinvointia ja huimausta ja tissioireita, eikä menkkoja näy ja silti vitivalkoinen testitikku :'(

Haluaisin jo että olis maanantai ja pääsisin soittamaan klinikalle ja sopimaan uuden passin. Ja me halutaan ehdottomasti että siirretään kaksi. Yhtäkkiä se tuntuu tosi tärkeeltä. Mua itkettää kun se yks rupu viimeksi laitettiin roskiin eikä mun kohtuun top-yksilön kaveriksi :( näin ne raa'asti vaan hupenee, meidän omat alkiot. Kohta siellä ei oo enää mitään. Mulla tulee pakokauhu, kun kohta meillä loppuu rahatkin. Mitä me sitten tehdään?!
 
Maitoparta-80: kiitti ku vastasit:) vitsi on vähän vaikee tilanne, mä aattelin et nyt ku tää PAS tehdään joka tehdäänki lääkkeelliseen kiertoon niin soitan AVAlle ja kysyn et miten ton julkisenpuolen kans tekis ku me ei olla siel koskaan oltukkaan ja mä olin ihan varma et me päästäs vasta ens vuoden puolella sinne niinku ne aluks sano. eiköhän se selvii:) toivottavasti hyvin:)
ja en mä jaksa uskoo et luonnosta vois tärpätä ku kuites noin.7v oltu miehen kans ilman mitään suojaa. ja eikä uskalla ajatellakkaan et tärppäis. mietin vain et onkohan mun hormoonit sekasi tai jotain ku se limiski on ollu pari kiertoo NIIN huono:/ no aika näyttää. menkat pitäs alkaa ens viikon lauantaina tai sunnuntaina.
 
Meg
Täällä menossa PP4 ja ei oo mitään oireita. Viimeksi kun tehtiin samanlainen luonnolliseen kiertoon oleva PAS niin muistaakseni heti alkoi kivut toisella puolella, eli siis endo kivut, nyt ei mitään?? Mitäköhän meinaa?? No tää on vielä niin alussa että eipä tästä osaa oikein mitään sanoa. Arvaan että ei tämä onnistu, kun ei viimeksikään mut pieni toivon kipinä silti on, että entä jos kuitenkin onnistuu.. Yritän olla testaamatta ollenkaan, eiköhän menkat jossain välissä mut yllätä..
 
Meg
Minska: Kysyit kellon ajasta milloin luget laitetaan, mulle lääkäri sanoi että 12 tuntia väliä, esim laitan 7.30-8 ja sit sama illalla, ei se nyt esim puolen tunnin-tunnin heitto haittaa, uskoisin näin..
 
Kiitos onnentoivotuksista! Onnea nyt todellakin tarvitaan..

Raitapaitainen & Minska: Mulle lääkäri sanoi, että nykytiedon valossa ne alkiot elää ihan omaa elämäänsä siellä kohdussa ja että ne ei tukis toistensa kiinnittymistä. Mutta tiedä häntä! Toivon todellakin, että meillä kaikilla, jotka perjantaina kyytiläiset mukaan saimme, ne nyt tänään-hu kiinnittyisivät niin kuin niiden pitäisi. Jos ei, niin sitten niiltä loppuu oma ruoka kesken ja niiden käy huonosti.

Maitoparta: mulla on ihan sama juttu, että päätin olla nyt niin viilipytty ja ajattelematta koko asiaa nää piinispäivät, mutta helpommin sanottu ku tehty. Perjantai-iltana tissit oli tosi arat ja nyt kun ne ei enää ole, niin taas mietityttää. Muuten ei masussa mitään kovin kummoisia tuntemuksia, ehkä munikset vielä vähän turvonneet ja pientä nipistelyä ja turvotusta on, ehkä lugeillakin on asiaan osuutensa. Ihan hullua kyllä tämä tarkkailu. Arkipäivät varmaan menee vähemmällä miettimisellä ja analysoimisella, kun on töissä kiirettä, mutta näin sunnuntaisin on tosiaan aikaa tutkailla tilannetta.

Eilen taas ahdisti yhdellä kurssilla, jossa olin, kun siellä joku mulle tuntematon julisti lähes kättelyssä olevansa 5. kuulla raskaana ja kyseessä oli mua 7 v. vanhempi nainen. No, hän oli kyllä tosi iloinen ja mukava ihminen, eikä se sinänsä mua nyt niin harmittanut, vaikka vähän kirpaisikin. Etenkin kun keskustelut kääntyi siihen, kuinka muut lapselliset kertoivat kokemuksia raskausajoistaan, ultrista, kotisydänlaitteista, dieteeistään ym. ja monet kyseli multakin, minkä ikäisiä mun lapset on.. Olettamuksena on näköjään, että kaikilla yli kolmekymppisillä naisilla on lapsia. Että sellasta.

Onko muuten muilla hoidossa olevilla/olleilla ollut havaittavissa suuren suurta väsymystä ja unen tarvetta? Musta ainakin tuntuu, että olen todellakin normaalia väsyneempi koko ajan ja nukun tosi sikeästi yöt. Eilenkin sammuin "Vauvaa vailla" -kirjan ääreen jo kymmeneltä ja vetäisin reippaat 10 tunnin unet. Varmasti voisin ottaa päikkäritkin vielä tänään..:O
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä