KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Ei ole vielä tullut plussaa ovulaatiotestiin joten ei ainakaan vielä perjantaina ole meidän siirto. Toivon, että se ovisplussa tulis huomenna tai viimeistään perjantaina ni pääsis maanantaina siirtoon.
 
Punahilkka: :hug:

Meg: Tsemppiä piinailuun. :)

ON: Nyt on aika helpottunut olo, kun ei tarvitse enää miettiä, että onko kyytiläinen matkassa vai ei. Ja koska ja miten otan Luget, kun lopetin niiden käytön. Jäi reilusti odottamaan sitten PAS:ia, ainakin olen käsittänyt, että niitä tarvitaan sielläkin vai olenkohan käsittänyt väärin. Tänään ei muuten olo ole ollut hyvä, kun jokin häikkä oli vatsassa, huonoa oloa ja vähän lämpöä. Onneksi se näyttää olevan parantumaan päin ja elämässä on nyt niin monia asioita menossa, että voin keskittyä niihin. :)
 
kaz
punahilkka-75 :hug:

Minska Toivottavasti saatte siirrettävää:heart:

Meg paljon tarrasukkia pikkuiselle :wave:

maitoparta Paljon onnea siirtoon:heart:

mörkötys
Toivottavasti punktiossa saatte hyvän saaliin hedelmöityskykyisiä muniksia

scrap Toivottavasta saatte alkioita myös pakkaseen:heart:

on: sain tietää, että sukulainen (naispuolinen) oli saanut viikonloppuna vauvan. Ei siitä minulle ole mitenkään erityisemmin ilmoitettu vaan luin sen facebookista. Me aloitettiin yritys vuotta aikaisemmin kuin he ja he saivat vauvan ennen meitä :ashamed: :'( En nyt tiedä, että pitääkö onnitella heitä vai ei. Tuottaako onnittelematta jättäminen huonoa onnea tämän meidän pienen alkavan onnen suhteen...ähhhh.. en minä tiedä....: / Pahinta heidän raskaudessaan oli meille se, että satuttiin yhtä aikaa sukuloimaan heidän kanssaan, kun he ilmoittivat siellä raskaudestaan (joka oli silloin ihan alkuvaiheessa). Itse sain silloin tietää että kolmas inssi oli epäonnistunut.:'(
 
Kiitos tsemppihalauksista.

Kaz; ymmärrän tunteesi. Minun ystävä saanut 3 lasta tänä aikana, kun meillä on ollut yritys päällä ja siskoni plussasi juuri. Ei voi mitään kateudelle, ei, vaikka kuinka yrittäisi. Eilen huusin suoraa kurkkua äidilleni, etten halua enää yhdenkään tuttavan tai sukulaisen vauvauutisia kuulla, en nähdä muiden vauvoja, enkä kuulla lohduttavia sanoja niiltä, jotka eivät ole samaa kokeneet... Voi äiti parka.
 
Miimii ja Sannuli, jokos testit polttaa kaapissa, onko kuulumisia? =)
Miimiille muutenkin jaksamista, ei kuullosta herkulta sun tilanne. Ja tuohon sun esittämään kysymykseen, niin kyllä mun mielestä PAS on aina saman hintainen, siirretään yksi tai kaksi alkiota. Väestöliitossa toimittiin ainakin niin, eikä TYKSissäkään tuu siirrosta kahta poliklinikkamaksua, vaikka kaksi siirrettäisiin.

Mörkötyksen ultra kuullosti ainakin lupaavalta.

Peppi, sulla on kyllä ihailtava asenne, hyvä niin. :) Hoidot jatkukoon kun siltä tuntuu.

MinzuS, kyllä sen ovisplussan pitäis tulla ennemmin tai myöhemmin, odottavan aika on pitkä, I know! Vai pärähtikö se tikkuun jo tänään?
 
).( Tämä PAS kierto onkin ylläreitä täynnä. Pitää vaan todeta, että voi toivorikas parka, kun joka päivä joutuu mun tietoja päivittelemään uusiksi. :ashamed: :p

Eli soitto TYKSistä tuli aikaisin aamulla ja käskivätkin tulla heti siirtoon! No, minä lähdin luut suorana miettien, mitä nyt on tapahtunut. Noh, ei ollutkaan mitään vakavaa, vaikka kaikki kauheudet mielessäni kävin läpi. Molemmat alkiot olivat jatkaneet jakautumista, mutta toisesta näki, että siitä olisi kehittynyt tuulimuna. Jokin "sisäsolukalvo.." tai muu sellainen puuttui. Eli se osa alkiota, josta vauva lähtisi kehittymään. Toinen alkio siirrettiin. Ja arvatkaa, siinä aamutohinassa unohdin täysin -tule siirtoon rakko täynnä-ohjeen. Ultratessa sain noottia typötyhjästä rakosta, hitsit, kun sellaisen siinä hässäkässä menin unohtamaan. Nyt on anturin kuva painautuneena vatsanahassa loppu päivän.

Nyt munt voi siirtää piinailijoihin, pp0. Testipäivä on 21.9. Ah, kun olen tällä hetkellä onnellinen. Toivoa täynnä, mutta reaaliteetit tunnustaen :D
 
Viimeksi muokattu:
Meg
Jes, maitoparta säkin pääset piinailemaan! Miksi muuten pitää olla rakko täynnä kun siirretään? Siis on muakin pyydetty esim tunti olemaan pissaamatta mut miksi? Onko sulla tukihoitoa? Mulla luget 2*2 päivässä.
 
Oon tilannut Paska Mammaksilta testejä, joita ei vaan näy eikä kuulu. Olin jo vähän luistanut päätöksistäni ja antanut itselleni luvan tänään testata, mutta ei sitte! Ihan turhaan pidättelin kuussataa tuntia pissaakin. Pitäkööt testinsä. Ihan paskapuhetta tollaset 1-2vrk:n toimitusajat!!!!!

Hb oli 137 että jotain hyvääkin. Kolonoskopia silti edessä :( kiireellinen lähete, ja 2 vkon sisällä pitäis päästä.
 
Musta kans tuntuu pahalta nähdä vauvoja/kuulla vauvauutisia. Pahinta oli, kun kuulin että mieheni tytär on raskaana. En voinut muuta kuin itkeä ja sanoa miehelle, että nyt sinä et halua enää meidän lasta! Vaan ei se onneksi kuitenkaan niin mennyt. Itkinhän minä silloinkin kun näin sen vastasyntyneenä. Teki mieli ottaa se omaksi vauvaksi ja voi sitä kateutta!!! Nyt se on jo vuoden vanha, eikä tule enää niitä kateuden puuskia. (ainakaan pahoja) Ehkä ne plussan kuulemiset ja pienen vauvan näkemiset on sitten kaikista pahimpia tilanteita.

Se miksi rakko pitää olla täynnä siirtoon mennessä niin ehkä sen takia,ettei alkiot mene väärään paikkaan. Auttaa lääkäriä hahmottamaan kohdun. Viimeksi oli tosi kamala veskihätä jo kun odottelin, että pääsen toimenpide huoneeseen. Ei kyllä haluttanut yhtään ylimääräisiä jutella lääkärin kanssa toimenpiteen jälkeen, kun piti jo juosta vessaan.

Onneksi ei ole vielä kuulunut mitään, ettei huomenna tartteis tulla siirtoon. Jospa, jospa, jospa...
 
Hyvä Miimii että pääset pian tutkimuksiin. Sullahan hyvä Hb on, josko ne huimaukset johtuvatkin jostain muusta. ;) Meitäkin pidetään siis huomiseen asti jännityksessä.

meg: Mulla on luonnollinen kierto ja lääkityksenä vain 200mg lugea päivässä. :O Tuntuu ihan älyttömän vähältä, mutta ideana kait se, että oma hormonitoiminta hoitaa homman.
Oliko sulla lääkkeellinen vai luonnollinen, en nyt yhtään muista...?
 
Maitoparta hienoa, että pääsit siirtoon jo tänään :)

Minskalle kovasti peukkuja, että pääsee huomenna siirtoon

Ovistesti edelleen negaa, odottelu jatkuu. Minä saan kanssa luget, mutta en tiedä vielä annostusta.
 
Meg
Maitoparta: Mullakin tehty PAS luonnolliseen kiertoon. Otatko aamulla molemmat tabletit? Onko lugeja vain 100 mg.. Minä otan aamulla kaksi ja illalla kaksi eli 400mg yhteensä. Vissiin sitten vähän huono hormoni toiminta tai jotain..
 
Viu
Heippa! Täällä ilmoittautuisi uusi mukaan :wave: Vauvan yritystä on takana vähän vaille vuosi, mutta pari kuukautta sitten me malttamattomat hakeuduimme yksityiselle tutkimuksiin. Tuomio olikin aika kova, eli miehen heikkolaatuisen sperman takia raskautumismahdollisuudet 1:1000 luomusti, hoitona ICSI.

Oli meillä järkytyksessä nieleskelmistä, mutta nyt varovaisen toiveikkaina odotellaan, mitä tuleman pitää. Viikon päästä olisi tarkoitus aloittaa primolut, sitten vuodon alkaessa puregon-pistokset. Punktio suunnitteilla viikolle 41. Hoito sinänsä ei niin jännitä, vaan ennemminkin tulokset. Lääkärin mukaan onnistumisprosentti on yhdellä kerralla n. 40%, soisihan tuon korkeampikin olevan...

Yritän olla lukematta liikaa negatiivisia juttuja, mutta monet asiat askarruttavat. Kovasti olen pinoa seurannut ja jännäilen teidän hoidottarien puolesta nyt kun itsellä on vähän odotteluvaihe päällä. Minullakin paras ystävä odottaa juuri toista lastaan ja läheisimmät työkaverit molemmat raskaan. Monet itkut olen siitä tikistänyt ja tuuminut olevani maailmankaikkeuden itsekkyyskeskittymä. Mutta jospa vielä mekin...
 
Mullakin tehty PAS luonnolliseen kiertoon. Otatko aamulla molemmat tabletit? Onko lugeja vain 100 mg.. Minä otan aamulla kaksi ja illalla kaksi eli 400mg yhteensä. Vissiin sitten vähän huono hormoni toiminta tai jotain..
En usko, kai se vaan kuuluu passeihin. Mulla on 600mg/pv Luget ja Zumenon 8mg/pv, eikä mulla pitäis mitään häikkää missään olla.

Mun pitää vielä huomiseen puoleen päivään ootella sen tyhmän testaamisen kanssa kun katson mitä posti tuo laatikkoon.. Ja jos ne tyhmät testit ei vieläkään tule niin pakko mennä ostamaan yksi kaupasta sitten.

Tervetuloa Viu ja tsemppiä kovasti hoitoihin!
 
Tervetuloa Viu joukkoon! Jos jotain positiivista nyt yrittää ajatella, niin tulosten ollessa tuo kertomasi, on erittäin hyvä, että noinkin nopeasti hakeuduitte hoitoon. Jotenkin itsellä näin jälkiviisaana vähän harmittaa, että tuli niinkin kauan viivyteltyä ja sitten kun hoitoon mentiin julkiselle, niin melkein pari vuotta meni pelkillä clomeilla ja inseminaatioilla. Nyt se tuntuu hukkaan heitetyltä ajalta ja energian tuhlaukselta, mutta tosin silloiset päätökset tehtiin sen hetkisten tietojen ja tuntemusten varassa..

Jännittelen täällä kanssa kovasti kohtalotoveri Minskan huomista siirtoa, lykkyä tykö! Mulle soittivat aamulla labrasta ja kertoivat, että seitsemästä munasolusta viisi oli kypsiä ja niistä kolme oli hedelmöittynyt. En tiedä oliko hyvä vai huono, mutta ei nyt odotukset ole erityisen korkealla. Vielä ennen eilistä liitelin korkealla, kun rakkuloita oli ultrissa näkynyt kiva määrä ja ne oli kasvaneetkin hyvin, toisin kuin silloin ekalla kerralla toukokuussa. Mutta kunhan nyt yksi saartaisiin siirtoon asti ja mielellään ihan lapseksi asti :) ja sitten sisarukset pakkaseen..
 
Täällähän on tapahtunut paljon asioita. Itse ollut nettipimennossa melkein viikon.
Paljon onnea plussanneille :flower: ja :hug: teille joilla ei niin hyvin ole asiat sujuneet. Itsellä alkoi sumuttelut sunnuntaina ja kylläpäs on homma!!! Töissä on varsinki hankala,kun pitää kokoajan kytätä kelloa,kun omaa puhelinta ei saa kantaa mukana (olisi helpompaa laittaa muistutus). Eivätkä ne ajat ole kovin tarkkoina pysyneet,sellaisia puolentunnin heittoja...ei kait siitä ole kovin haittaa???
 
Katjuska: Minullakin heitti tuon sumutteen otto välillä oikein kunnollakin, mutta hyvin meni ultrissa. Itsellä oli muistutus puhelimessa, mutta jos laitoin muistutuksen pois, enkä laittanut sumutetta heti, se saattoi vähän myöhästyä.

Minulla kävi noissa siirtojen juomisissa niin, että eka kerralla join vissiin liian vähän, kun en uskaltanut juoda, ettei tule liian vessahätä. No, hoitaja eikä lääkärikään sitten nähnyt mihin se alkio tuli. Nyt toisella kertaa join liiankin paljon, varmaan noin litran ja oli hirveä vessahätä jo ennen siirtoa. Ultralla näkyi kyllä hyvin ja alkio meni oikeaan paikkaan, vaikka muuten oli vähän ongelmia. Olo oli kyllä sitten koko päivän hirveä, kun tuntui että rakko oli koko ajan täynnä. Minulla oli ihan vaikea kävelläkin. Ensi kerralla koitan juoda vain sen puoli litraa, jos se olisi sitten oikea määrä.
 
Huomenia kaikille!

Pakko tulla kurkkaamaan, josko se Miimii olis KUMMINKIN jo testaillut... :whistle:
Oikein paljon plussatuulta sulle puhallan!

Ja toivottavasti te kaikki kolme pääsette tänään siirtoon, scrap, Minska ja Raitapaitainen. Tulkaahan sitten kertomaan kuulumisia.
 
Tervetuloa Viu! Ja paljon onnea ekaan hoitoon. Ootteko millä klinikalla? Minäkin sitä Miimiin tilannetta kyttäilen, mulla on aika hyvät fiilikset siitä :p. Kaikille siirtoon menijöille tsempit ja hautomisonnensäteitä! Mites Sannuli ja muut piinailijat, any news / feelings???
 
Voi että, ootte ihania! :heart: Emmä vielä oo mitään testaillut, kun ei oo niitä testejäkään! :D Oottelen postintuloa, josko ne jo tämän päivän postissa olisi. Siitä ei kyllä ikinä tiiä milloin se tulee, voi mennä iltapäivään. Tässä ois hammaslääkärikin sitä ennen ja kaikkee asioita. Toisaalta ei haluttais yhtään testata, sitten taas kaikki muuttuu!!! Hyviä uutisia sain suolesta tänään sikäli että kaikki veriarvot oli ok, eikä mitään syöpään tai esim crohnin tautiin viittavaa ollut. Huh. Tähystys edessä sitten parin viikon sisällä.
 
Ei näy vielä Miimiin uutisia. Muokkaus: ehtipä juuri tuohon edelle ja jatkaa meidän muidenkin jännityksessä pitämistä :D

Tänään onkin monta menossa siirtoon, toivottavasti kaikilla menee siirrot hyvin :)

Mulla ovulaatiotesti tänään aamulla plussaa joten maanantaiksi on nyt siirtoaika varattuna :D
 
Viimeksi muokattu:
Onnea matkaan Maitoparta ja Meg ! Muistakaa oikeesti ottaa foolihapot ja reilusti D-vitamiinia ja magnesiumia tarpeen mukaan. Kumpa tää ois nyt SE hoitokierto, kun onnistuu! :heart:

Tervetuloa miunkin puolesta Viu !

Tsemppiä kaikille!
 

Yhteistyössä