KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Voi perseen perse.

Ikinä ei ole ollut näin kovia kk-kipuja, paheni vaan yötä kohden ja piti sitten hätäillä aamulla pp 10 ja testi näytti plussaa. Voi oisko voi oisko totta? Tällä kertaa pistin 10.000 iu pregnyliä, ennen on ollut vain 5.000. Onko kokemuksia teillä jotka ootte pistäneet ton ison määrän kauanko on näkynyt? Nyt pelottaa vietävästi että kaikki on vaan pregnyljämää :ashamed:
 
Lumipuu Mie pistin tuon 10 000 yksikköä Pregnyliä ja pp8 alkaen testi oli plussaa ja ihan oikea plussa oli. Joten, onnittelut - olet raskaana! Nyt vaan odotat ekaa ultraa. =)

Itsellä oli kanssa aikamoisia kk-oireita. Sitte olin tosi ärtynyt ja kiukkuinen kotona - luulen, et kiinnittyminen on tapahtunut silloin tai alkio on aloittanut kasvunsa....Lugejen loputtua olo muuttui mukavaksi, kun rintoja ei aristanut ja mahakivut loppuivat.

Onnea matkaan Lumipuu! Tervetuloa odotuspuolelle kun siltä tuntuu! =)

Nonna ja sukeltajat 14+5
 
Ihanaa Lumipuu:heart: Kyllä sullakin on pulla tai pullat uunissa :D

Ja Toivorikkaalla oli myös toiveikkaita uutisia: tsemppiä kovasti hoitoihin!

Mulla myös nuo alamasukivut vaivaa jonkin verran. Pelkään ihan hirveästi, että se viime syksyinen episodi toistuu, jossa rv 5+ valui verta kuin hanasta laskemalla ja ramppasin hcg -mittauksissa muutaman päivän välein. Sitten rv 6+3 löytyi 2 asukin koti, mutta vain toisessa syke. Oireet oli vahvat ja kaikki hyvin, kunnes rv 10+4 ultrassa todettiin keskeytynyt km. Ja sama se helmikuinen tuulimuna: kaikki normaalit raskausoireet ja silti kohtu tyhjä - mitä nyt vaan toimiva istukka aiheutti kaiken. Mua ei siis tällä hetkellä rauhoita se, että on tai ei ole oireita, kun kokemus on, että kaikki voi mennä niin pieleen kuin vain olla voi.

Soitan vielä maanantaina klinikalle ja kysyn, käynkö tuolloin pp14 mittauttamassa hcg:n. Ultra pelottaa ihan vietävästi ja pelkään, että jollakin käynnillä saan taas kuulla ne samat sanat: "Voi kuule, mä olen niin pahoillani, mutta...."
 
Toivorikas Onnea kovasti uuteen hoitoon! Siun onnistumista toivomme varmasti kaikki koko sydämestämme. Nyt olisi jo teidän vuoro saada raskaus alkuun. :heart:

Vadelmaunelma Uskon, että siulla on varmasti aivan kauhea huoli ja pelko miten raskaus etenee....:hug: Täältä kovasti onnensäteitä ja tarrasukkia lähetän *viuuuh Jospa kuitenkin tällä kertaa kaikki menisi hyvin loppuun saakka! Tsemppiä ja mahdollisimman rauhallista mieltä! :hug:

kaz Mitenkä siellä sujuu? Toivottavasti vointi on hyvä edelleen. =)
 
kaz
Nonna78 Vointi on hyvä. Kiitos kysymästä. Välissä pientä kipuilua, mutta ei sellaista mitä lugejen aikaan. Lämmöt pysyneet tasaiseen kuitenkin 36,5 astetta. Aina pitää käydä kattomassa, että eihän ole punaista tullut alakertaan. Ei onneksi kuitenkaan...vielä... Pelottaa koko ajan, että menee kesken, mutta kun sille ei itse mitään mahda :( Olen kuitenkin hieman taikauskoinen, enkä halua plussanneiden palstan alimmalle listalle :ashamed:, joten odotan ainakin varhaisultraa, joka on 15.9.
 
Kiitokset onnittelijoille! Hyvä että te uskotte mun puolesta, mieskin on ihan täpinöissään, mutta itse en vielä uskalla uskoa.

Vadelmaunelma sua pelottaa varmasti aivan vietävästi! Itsekin on hirveä huoli, niin isot arvet viime kerta jätti kun pari viikkoa ehti olemaan raskaana ja sitten kaikki olikin ohi. Koko ajan pelottaa että miten kauan tämä yritys mahtaa kestää ja mitä jos loppuu taas kyyneliin. Koitan kanssa saada ruikattua veritestin klinikalta vedoten viime kerran mataliin lukemiin. Ja sinä olet joutunut kokemaan se rankemmin kun vasta ultrassa selvisi ja vielä kaksi kertaa! Ollet kyllä hirmu vahva nainen, sen sanon. Mutta ei auta muta kuin toivoa, se on ainoa mitä meillä on, varmuutta ei saa mistään, niinkuin kirjoitit. RTT- Raskaana kunnes toisin todistetaan, eikö niin :heart:

Toivorikas Pari viikkoa niin pääset tositoimiin, kummasti rauhottaa kun se päivä lyödään lukkoon niin loppuu se ajelehtiminen.

Mites Sannulin, Pepin, Ekavekaran ja Miimiin piinailu? oireita?
 
Lumipuu: Varovaiset onnittelut täältäkin. :)

ON: Juu, taisi käydä samalla tavalla kuin viimeksikin. Eilen alkoi tulemaan tuhrua ja tänään se on voimistunut. Viimeksi se sentään alkoi vasta pp11 ja tällä kertaa jo pp9. Vatsassa tuntuu vähän menkkamaista juilimista, joten en uskalla toivoa, että tämä olisi väärä hälyytys, joista luin jostain toisesta ketjusta. Käytän kuitenkin Lugeja siihen asti, kunnes vuoto voimistuu. Onneksi tällä kertaa on pakkasessa alkioita ja kuulemma ennen joulua pääsisimme ekaan PAS:iin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vadelmaunelma:
Soitan vielä maanantaina klinikalle ja kysyn, käynkö tuolloin pp14 mittauttamassa hcg:n. Ultra pelottaa ihan vietävästi ja pelkään, että jollakin käynnillä saan taas kuulla ne samat sanat: "Voi kuule, mä olen niin pahoillani, mutta...."
Mulla ei edes mitään pahoiteltu. Toisessa kohdunulkoisessa nuorehko naislääkäri vaan siinä kohtua ultratessaan mutisi että 'jooo, ei täällä mitään oo'.. Ja sitten reippaalla iloisella äänellä: Mut hei ei tarvi mennä kaavintaan, päästään lääkkeellisellä tyhjennyksellä!' No mutta jeeeee hei, onpa mukavaa! 3kk raskautumiskarenssia päälle solumyrkyn takia. Jes. Kiitos. Siinä sitten sentään joku paikalla ollut sivusta seurannut miespuolinen hoitajaopiskelija ojenteli mulle nenäliinoja ku mä siinä lohduttomana vollasin. (eikä se myrkkypiikki edes sitten tehonnut!) :'(

Lumipuulle onnittelut ja Megille kans PASsiin pääsystä! :)

Eipä täällä kummemmin oireilla eikä piinailla. Ei voi tietää mikä johtuu lääkkeistä ja mikä ei. Odotan ens tiistaita (pp11) jotenkin paljon enemmän kuin sitä testipäivää.. kun viimeksi mulla alkoi vuoto pp11. Maha sen sijaan on taas pahempana :( aamulla ekana ja illalla vikana istun vessassa.. kaikkee lentää verta ja suolenpätkiä. Ei tää voi olla enää normaalia ärtyvää paksusuolta. Yli kuukauden jo kestänyt, välissä oli hetken parempi ja idioottina menin perumaan jo varaamani lääkäriajan. Huomenna kai täytyy varata uus aika, ja taas menee ties kuinka pitkälle.
 
Jos taasen aktivoituisin, kun on eka piikki jo pistetty :) Onnittelut plussanneille, ainakin Lumipuu ja Vadelmaunelma! Toivottavasti raskaus etenee nyt hyvin!

Ja surku kaikille neganneille! :'( :hug:

Toivorikas, kiitos edelleen päivityksistä, ja kovasti onnea teille hoitoon!

Mulla siis piikit alkoi, lyhyellä taas mennään ja joskus ensi viikolla punktio. Jotenkin on jo valmiix tosi pessimistinen olo. Miksi nyt onnistuis, kun ei aiemminkaan...
 
Oi Lumipuu, sylin täydeltä onnea :flower:
Ihana ylläri, edeltävä viestisi oli niin synkkä ja seuraavassa sitten jo hyppisin riemusta sun puolesta! Sullekin kaikkea hyvää matkaan, josko nyt onnistuisi loppuun asti.

Kivaa, kun sunkin hoidot toivorikas jatkuu. Toivon todella, että lääkitykset oisivat auttaneet ja olet kesän levännyt tulevaan koitokseen, peukkuja :)

Mukavaa saada megistä, Punahilkasta ja Raitapaidasta piinailukamuja. Mulla on siis huomenna ti 7.9. PAS.
Mäkin meen iloisella mielellä, ehtii se mieli heittää volttia piinisaikana sen tuhan kertaa kuitenkin.

Peppi1981 :hug: koetan täällä toivoa vielä sunkin puolesta...
 
Saako liittyä PAS piinailijoiden joukkoon. Kävin tänään kp11 ultrassa ja siellä näkyi jo 18mm follikkeli ja limakalvo 9mm, eli hyvää vauhtia ollaan menossa PAS:ia kohden. Nyt vaan testailen ovista ja lääkäri arveli, että mahdollisesti perjantaina olisi jo siirto. Mulla PAS tehdään luonnolliseen kiertoon joten varmaksi ei päivää vielä voi sanoa ennen kun sen ovisplussan bongaan.

Tämä on 2.IVF:n ensimmäinen PAS. Tuon 2.IVF:n tuoresiirrosta meillä onkin 1v poika.
Hoitopaikka meillä on Graviditas. 6 alkiota meillä on pakkasessa.
 
Toivorikas: Siirrä vaan, taitaa tässä mennä niin kauan vähdätessä että suotta tuolla piinailulistalla roikkumaan muiden tiellä. Sama se on mistä sen nimen sitten siirtää taas ylimpään listaan...Kohtu supistaa edelleen tosi kivuliaasti useita kertoja päivässä ja yölläkin siihen herää, että ei taida ihan kaikki olla tälläkään kertaa kunnossa. Mutta eipä tässä voi muuta kun odottaa mitä eteen tulee ja kieriskellä lattialla kivuissa siinä joutessaan. Eivät edes veritestiä suostuneet antamaan kun soitin TAYSiin, että olisi vähän rauhoitellut omaa mieltä :kieh:

Seuraavalle aloittelevalle piina-kokoonpanolle eli Punahilkka, Raitis, Meg, Maitoparta ja MInzuS tsemppiä koitokseen!

Meidän piinisaallon testituloksia odottelen kanssa kieli pitkällä!!
 
Meg
Maitoparralle tsemppiä siirtoon, tulehan kertomaan miten kävi ja montako siirrettiin kun kerkiät. Itselläni on huomenna siirto, jos kaikki menee hyvin. Ja tsemppiä myös muille joilla siirretään lähiaikoina. Tässä siirrossa en aio kyllä stressata mistään, (oikeasti mulla ei ole aihetta stressiin vaan itse "kehittelen" kaiken stressin, tiiätte varmaan mitä tarkoitan?) parin viikon päästä selviää sitten tulos. Onko muillakin sillain että tavallaan aavistaa että ei ole onnistunut, sen hyväksyy mutta sitten kun testin tekee ja on nega niin sitä ei hyväksy millään ja se on paha paikka..? Tosin en enään jaksa surra sitä negaa kauan, vaan yritän jatkaa eteenpäin, vaikka ei se aina helppoa ole. Toivottavasti tänä syksynä onnistuu monella, sitä toivon koko sydämestäni. :hug:
 
Joo, kiitos teille kovasti siirto-tsempityksestä, eipä tänään kuitenkaan tullut masuun täytettä :mad:
Piti sitten tuokin oikein mennä kuulemaan ihan paikan päälle, mikseivät soittaneet tms, murr!
Sulatuksesta kuulemma selvisi kaksi alkiota "täydellisinä", yhtään solua ei menetetty ja jakautuminenkin ollut kellontarkkaa, ei osattu erottaa, kumpi olisi parempi, sillä molempia en sitten saanut.
Nyt odotetaankin sitten torstaihin, ilmoittavat, mitä alkioille kuuluu ja jos jompi kumpi on perjantaina 10.9. hengissä, se sitten siirretään. Eli tuon voi nyt siirtää uudeksi siirtopäiväksi.
Kovasti vakuuttelivat, että "..eihän ne nyt molemmat kupsahda perjantaiksi, tietenkin pääset siirtoon.." Hohhoi, jännäksi menee, toivotaan parasta! Olisiko alkoi noin pitkän viljelyn jälkeen plastokysta, vai mikä se nyt oli...? Tällaisesta mulla ei ole kokemusta.
Ja mäkin niin koetin olla stressaamatta, nyt se on jo mahdotonta :kieh:

Mitä muuten Peppiinalle kuuluu? :wave:

Onnea megille ja punahilkalle huomiseen siirtoon, toivottavasti käy paremmin kuin mulla.
 

Yhteistyössä