KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Kaz ja Sanasa ihanaa! Onnea teille plussista. Ja erityisesti Sanasalle toivon sylikaupalla onnea, kun meillehän kävi viimeksi kummallekin niin onnettomasti näiden raskauksien kanssa :'(

Ja Toivorikas: kait se täytyy jotain oirelistaa ilmoitella, kun sitä kerran pyydettiin ;)Eli arvon naiset, tässä uusin harhalista: pp 1-3 ajoittaista vaimeaa menkkajuilintaa, vahvempaa pp4-6, erityisesti öisin, kummallisia kouristavia tuntemuksia. Viime päivinä palellut, poskia kuumottaa ja ollut huonoa oloa aaltomaisesti ja päänsärky vaivannut, mutta menkkakivut kadonneet miltei kokonaan. Vatsallaan nukkuminen tuntuu välillä hankalalta. Ja finnejä on tullut yhdessä yössä käsittämätön määrä kasvoihin! Epäilen vahvasti syylliseksi lääkekoktailia luget+zumenon+fragmin.

Virallinen testipäivä on maanantaina 6.9, mutta en tiedä, jaksanko odottaa. Toisaalta en haluaisi pilata viikonloppua negaa testaamalla. Mielummin elelen vapaapäivät "harhoissa" ja kun ankea maanantai koittaa, niin kestää sen negankin paremmin. Aiemmin olen muuten sen plussan saanut jo tuoresiirrossa pp12 ja pas-hoidossa pp10. Ja tänään siis pp9

"Ollako vai eikö olla - kas siinäpä pulma"
 
kaz
vadelmaunelma Kiitos :) Minullakaan ei normaalisti tule poskiin finnejä, koska posket ovat aika yleensä aika kuivat, mutta nyt niitä on tullut ihan hirveästi. Sellaisia ihan pieniä näppylöitä, että posket tuntuu ihan karheilta. Toivottavasti sinulla on testin suhteen sama ennuste kuin minulla :D
 
onnea sanasa :hug:
mulla testi pv 15.9 eli piinailu alko tänään kun sain 2 viimeistä munista pakkasesta mukaani...ne otettii eilen sulamaan ja aluksi oli 2-soluinen joka oli nyt 4-soluinen ja toinen oli aluksi 4-soluinen ja nytten 7-soluinen,mutta ei kumminkaan mitään top-palleroita :| !
tsemppiä kaverit...
 
Onnea Sanasa

).( joo, eiköhän täältä taas tuu se nega. Eilen alko tuhruttelu, kipuja ollu välillä vähemmän välillä enemmän. Testan huomenna aamulla pois sen negan niin voi lopettaa luget. Sitten voikin siirtyä 2011 hoito-pinoon. Seuraava hoito ajoittuis tammi-helmikuulle.

Tsemmpiä muille!

Muoks Jep. nega testattu ja vuoto runsastuu.. Mut saa poistaa listoilta.
Parempaa onnea muille!
 
Viimeksi muokattu:
Oho, palsta näyttää vihdoin normaalilta minunkin ruudullani. (Ei enää 20 cm korkeita hymynaamoja, jee!) On jäänyt palstailu vähemmälle, kun oli niin hankala lukea hetken aikaa.
Voi kurjuus Milli, pidetään nyt vielä peukkuja. Miksiköhän sinulla oli kaksi päivää myöhemmin testaus? Katsoin listalta, että olisi vasta 4.9. kun minulle annettiin 2.9 päiväksi?
Tuhannet kiitokset onnitteluista, erityisesti Toivorikkaalle, Saaraxille ja Vadelmaunelmalle. Ollaan tätä kympin ketjua kahlattu alusta asti. :)
Vadelmaunelman oireet kuulostavat muuten tosi lupaavalta, kuinkahan kauan maltat olla testaamatta...? ;)
Nainen83, onnea piinailuun, toivottavasti päivät menevät nopeasti!
Tänä aamuna plussa piirtyi tikkuun ennen kontrolliviivaa ja päätin samalla, että en mene verikokeeseen. Ensimmäinen ultra on kolmen viikon päästä ja ennen sitä en kuitenkaan tule HCG:sta hullua hurskaammaksi. Kun plussa oli kuitenkin sen verran vahva, en usko että HCG voi paljon kertoa uutta, enkä totta puhuen halua huolestuttaa itseäni yhtään sen enempää kuin nyt jo olen.(Tärisee pelosta)
Itselläni ensimmäinen ja oire ilmaantui PP9: Nälkäisenä tuli pahaolon yökköaalto. Lisäksi olen palellut vähän normaaliakin enemmän. Muuten EI MITÄÄN. Mutta hyvä näin. Toivon niin paljon, että meidän plussajuna kasvaisi pian!
 
Muuten vielä, klinikalla sanottiin, että luget voi lopettaa. Miten kun olen lukenut, että moni jatkaa lugeja vielä plusssan jälkeen? Mitä eri ohjeistuksia olette saaneet? Jotenkin pelottaa lopettaa yks kaks vaan..
 
Sanasa:Mulla on aina ohjeena, että lugeja jatketaan tuoresiirrossa rv 8+ saakka ja alasajo asteittain ja PAS -plussassa rv 10+ ja alasajo asteittain. Ei niistä ainakaan haittaa ole! Itse olen niin vainoharhainen nykyään, että en varmaan edes käskystä lopettaisi niitä, kun tulisi heti syyllinen olo, jos joku menisi pieleen, että siitäkö se oli, että hormonitasot ei olleet riittävän korkealla. Halpa keino varmistaa, ettei ainakaan sen takia mene pieleen!

Itse asiassa tässä hoidossa on sellainen ohjeistus, että jos plussa, niin jatketaan edelleen luget + zumenon ainakin rv 8+ saakka ja tuota verenohennuslääke Fragminin pistämistä viimeiselle raskauskolmannekselle saakka! :O

Tänään olo on ihan liian normaali, mitä nyt vaan alavatsaa jomottaa toisinaan. Ja akne rehottaa naamalla ja selässä. En käsitä. Toivottavasti johtuu plussasta, eikä negasta. Mieliala vaihtelee toiveikkuuden ja paniikin ja epätoivon välillä. Melkein harmittaa, että en ole pitänyt aikaisemmista hoidoista "oirepäiväkirjaa". Tosin nyt on vaikea sanoa, mikä johtuu mistäkin, kun on hieman eri lääkityskin kyseessä...
 
Paljon onnea Sanasa =) :flower: ...ja Millille: myötätuntoinen :hug:

Täällä yksi kyytiläinen haettu "kotiin", oli kuulemma top ja 4 jäi pakkaseen. Testipäivä on 16.9 ja nyt jo pelottaa kovasti kun molemmilla aikaisemmilla kerroilla olen plussan saanut (digit.clearblue) joka sitten kumminkin "vuotanut pois" muutaman viikon jälkeen :'(

Törkeen kipeä ja turvonnut maha punktiosta edelleen, voi kuulemma lääkärin mukaan joskus kestää vaikka pari viikkoa että palautuu ihan täysin normaaliksi...:O
 
Onnea plusanneille! :flower:

Täällä piinapäivä seitsemän menossa ja meinaa ettei aika mene eteenpäin. 5 tai 6 päivää ainakin vielä pitäs jaksaa odottaa et vois tehdä testin. Oireita on jotain alaselkä kipu, alamassa nipistelyä, rinnat kipeet, itku herkässä ja palelua mut nämä oireet on aika varmasti lugeista johtuvaa. Tai sen ku tietäskin joku 100% varmuudella. No odotus jatkukoon. Tulkaahan kertoilemaan toisetkin mitäs oireita teillä on? Pirun lugesteronit on inhottavia kun ne tekee nuita oireita. Ja sit mielikuvistus alkaa jylläämään

Sannuli ja helmi
 
Voi naiset nyt jännittää ja pelottaa ihan kamalasti! Testasin Aconin herkällä 10iu testillä selvääkin selvemmän plussan päiväpissasta! Siis eihän pregnyl voi enää näkyä, kun pistin sitä 5000iu 18.8?!? Varsinainen testipäivä olisi vasta maanantaina 6.9, jolloin pp14....En pysty nyt keskittymään mihinkään, kun pelkään niin hirveästi, että tää on kemiallinen tai menee taas kaikki pieleen. Voi oisko jo kaikkien pettymysten ja keskenmenojen jälkeen joskus meidän vuoro? Uskaltaako semmoista ajatellakaan?
 
Onnea Vadelmaunelma onnea :heart:
Mä niin toivon, että tuo Fragmin olis se lääke, jolla nyt onnistuis, I-H-A-N-A-A!

Myöhästyneet onnittelut tietenkin myös kazille ja sanasaalle :heart:

Nyt se plussajuna on saanut veturin ja hiilivaunut, nyt vaan pökköä pesään naiset, että me loputkin päästään ennemmin tai myöhemmin kyytiin!

Piinailijoille toivotan piiitkäää pinnaa!

Voi Milli81, todella harmi :hug:
Pitkä odotus teillä edessä. Pidä hyvää huolta itsestäsi ja lataa pattereita!

Sanasa: jos sua lugejen lopetus arveluttaa, niin mä ehkä tekisin niin, että käyttäisin kotoota löytyvät luget pois kaapeista kieriskelemästä. Lopettaisin pikkuhiljaa vähentäen annosta. Turun väestöliitossakin sain aikanaan ohjeen lopettaa lääkityksen kuin seinään plussattuani, mutta taisin tosiaan käyttää luget loppuun noin niinkuin kirjoitin.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla olis yksi kysymys, lähinnä mielipidettä kysyisin.

Ovista kovasti täällä liuskoilla bongailen. Tänään aamulla testiviiva oli todella tumma, ei vielä kuitenkaan kontrolliviivaan verrattavissa. Päähänpistosta testasin uudestaan nyt iltapäivällä ja nyt tikku näytti selvää ovisplussaa. Toki tuo plussa näkyis huomenna perjantaina aamulla, eikö..vai...? Kun se pitäisi silloin "virallisesti" testata.
Ongelman tästä tekee nyt se, että klinikalta ovat sanoneet, että juuri torstai on ovisplussan kannalta huono päivä. Ovat kuitenkin jossain tapauksissa päästäneet siirtoonkin, eivätkä aina ole niin tuijottaneet noihin päiviin.
Eli ilmoitanko huomenna ovisplussaksi torstain vai perjantain?
Kas siinä pulma, kun pitää tehdä kärpäsestä härkänen ja halkoa viimeisetkin hiuskarvat :D
 
Vadelmaunelma oujee, oujee!!!! Onnittelut!!! Nyt pistit hirveät paineet kun poistut jo etuajassa piinailijoista ja mä oon seuraavana listalla, hui kauhistus!

Millille halaus, voimia.

Eilen ja tänään on ollut mieli taas niin maassa. Vahva tunne että ne ihmeet tapahtuvat toisille, ei meille. On tää sellaista vuoristorataa, vaika kuinka yhtenä päivänä päättää olla cool niin sitten toisena on taas tökkimässä tissejä ja spekuloimassa, aargh. Mä haluan mennä johonkin pussiin, vetää suuaukon suppuun ja kömpiä vasta ens keskiviikkona ulos pissamaan sihen pirun tikkkuun.
 
kaz
milli81 :hug: :headwall: :'(

vadelmaunelmalle hirmuisesti onnea :flower::flower::flower: Sulla voi olla molemmat nyt kiinnityneet, kun nyt vahva plussa... Vadelmaunelman tuplaunelma :heart::heart: Mulla mieskin harmitteli, että miksi ne siirsi mulle vain yhden :D Toivottavasti ei ole tosiaan mikään kemiallinen.

maitoparta kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Vadelmaunelmalle! =)

ON: Itsellä toiveet ovat aika vähissä. Tänään oli pitkän aikaa aamulla menkkamaista jomotusta taas alaselässä, luulin jo, että menkat alkoivat, eikä muita oireita pahemmin ole. Vasta viikko sitten finnejä tuntui tulevan koko ajan, mutta nyt sitten alaleuka ja toinen poski on kuivunut niin paljon, että pitää jo rasvata, eikä sekään tunnu auttavan. Harmi, kun viime kertaiset oireet ovat kalenterissa, joka on kotona, joten en voi verrata näitä nykyisiä niihin. Vaikka viikko olisi vielä jäljellä, niin en uskalla toivoa liikaa.
 
Onnea Vadelmaunelma ja Sanasa ! :flower: Nyt on tosiaan plussajuna kunnon vauhdissa. Taitaa ottaa kesätauon aikana jääneet plussat kiinni? ;) Hienoa! Kumpa kaikki olisivat kyydissä pian!

Sanasa Miulle TYKS:n IVF-hoitaja sanoi, et luget lopetetaan heti plussaan, mut sain käyttää laatan loppuun, jottei mene hukkaan. Jos siun keltarauhasessa ei ole ollut häiriötä, niin se kyllä jaksaa toimia ilman lugejakin plussan jälkeen. Meidän sukeltajat on edelleen kyydissä, vaikka "seinään" lopetin luget. Mut tee miltä siusta tuntuu ja kysy vaiks VL:sta miksi ne luget pitää lopetttaa.

Onnea matkaan kaikille!
 
Onnittelut Vadelmaunelma!!!! Sun historialla nyt ois jo korkee aika saada se onnistuminen! <3 Ja muutkin plussanneet, onnea!

Syssy, kuulostaapa tosi huonolta sit mun kannalta jos kerta sulla on ollut jo ekassa ultrassa 10mm limis ja mulla siirrossakin vain 7mm :( Ei oo toiveet korkeella. Oireita ei kai, mitä nyt lääkkeistä johtuvia jotain pieniä, ehkä.

Testipäiväksi voi mulle laittaa 10.9. mutta odottelen menkkoja rauhassa. Viimeksi alkoi vuoto pp11. Sit jos ei pp14 vuoda mitään värillistä niin käyn ostamassa testin. Mitään verikokeista ei mulle oo puhuttu missään mitään.
 
MegTattis! Näin sitten teinkin.?

).( Oujee, oujee! Ihanaa, vihdoinkin päästään pian piinailemaan. Eihän tätä ole odotettu kuin viime lokakuulta. Järkyttäviä nää julkisten jonot, ei voi muuta sanoa. Eli meidän h-hetki koittaa siis ti 7.9. PAS. Mä varmaan liihotan taivaissa koko viikonlopun, niin iloinen olen!
 
Viimeksi muokattu:
Menkkakivut sit alkoi. Ja tasan samana p-päivänä kuin negakerralla, että lienee haudattava turhat haaveet. Jos loppu menee samalla kaavalla niin sunnuntaina vuotaa jo... hemmetti ettei saa edes sitä kahta viikkoa toivoa kun taklataan maahan jo kesken matkan. Olis edes jotain joskus pakkasessa mut taas on käytävä koko hormoonirumba läpi, voi perseen perse.
 

Yhteistyössä