KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

kaz
Kiitos uusille onnittelijoille =)

Erittäin paljon onnea kaikille hoitoihin :heart: :heart: :heart: Plussajuna vielä odottelee muita tulijoita :wave:

Nonna78 Kiitos vinkeistä ;) En tosiaan ole yhtään tutustunut mihinkään raskausajan ruokavalio tai muihin asioihin vielä, koska ne eivät ole tuntuneet aikaisemmin ajankohtaisilta. :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos listan päivittäjälle :). Punktiosta selvitty, justiin pääsin kotiin ja meni ehkä kivuttomammin ku ekalla kerralla! Saaliiksi saatiin 10 ketaletta, niin kovasti toivoisin että suurin osa jatkaisi siirtokelpoisiksi... Siirto on nyt torstaina aamupäivällä :heart:

Meg: siitä disperiinistä (100mg)...alotan syömään sitä siirron jälkeen 1 kappale päivässä.
 
Soitin Ovumiaan kun en muistanut siirrossa kysyä kohdun limakalvon paksuutta. 7mm! Eli se oli suuremmasta annostuksesta huolimatta kasvanut 4-5pvssä vain yhden millin :( Maanpinnalla mä koko ajan oon ollutkin mutta nyt vielä ehkä puoli metriä maanpinnan sisällä.. Kuulemma pitäis olla 8-9mm ja tuo 7 on ihan minimi millä ees pystyy siirtoa tekemään. Mulla menee nyt Zumenon 8mg/pv eli 2kpl aamuin illoin ja Lugesteron 600mg, aamuin illoin 300mg. Pöh.
 
kaz
Marjainen Mukava kuulla että punktio meni nyt paremmin. Toivottavasti kaikki hedelmöittyy ja pääsette siirtoon asti ja pakkaseenkin vielä jotain.

Miimii-75 Toivottavasti alkio tarrautuu lujasti kiinni vaikka limakalvo ei niin vahva olekaan. Itse en edes kysyny vahvuutta, mutta seurantaultrassa itsellä oli jo 12mm.

Soitin OYS:iin ja sieltä sanoivat, että hCg on ihan normaaliarvojen puitteissa, joiden pitäisi olla veritestipäivänäni jotain 250 - 850 välissä eli siihen mennään. Ultra pitäisi varata viikolle 37 eli jo kahden viikon päähän. Olen tässä pinossa siihen saakka, jos sopii? Edelleen pelko persiissä ku välillä vatsaan sattuu kovastikin. Sellaista voimakasta nippailua. Hoitaja oli sitä mieltä, että luget saa lopettaa nyt kuurin loppuun eli huomenna viimeiset. Lugejen jälkeen yleensä täti tullut 3 päivän kuluttua. Toivottavasti ei kuitenkaan tule.
 
Miimii-75: En tavallisesti kirjoittele tähän ketjuun, mutta oli pakko kommentoida tuota limakalvoasiaa. Mulla on ollu myös ongelmia tuon limakalvon kanssa (lääkitykset aiemmin samaa luokkaa kuin sinun). Tähän siirtoon limakalvo saatiin kuitenkin viimein kuntoon. Lääkäri nimittäin nosti lääkitystä yhä vaan. Söin Zumenoneja samat kuin sinä ja lisäksi oli Estradot-laastari 100mg kaks kertaan viikossa. Limakalvo oli jo ekassa ultrassa melkein sentin, kun se viimeksi vastaavassa tapauksessa oli 6mm.
 
jaa mun ultra kuulumisia sen verran et limis TAAS VAAN 4mm :( kyl ottaa taas niin pattiin, prkl.. mä en tajuu miks se ei kasva oli lääkkeet tai ei!!! aamulla avalle soitto, en tiiä miten täs nyt mennään ku ei tota limistä saa kasvaan:( blaah ei me näköjään koskaan päästä siirtoon asti:(
 
Voi ei heidh, :hug:, mitäs konstia seuraavaksi yritetään?

Täällä kans yhtä huonoja kuulumisia, ensin luvataan että pääsen tästä kierrosta viimeiseen PASsiin, ultraankin oli jo aika varattu ja kas kummaa niin ne ajat vaan peruttiinkin ja ilmoitettiin etten pääsekään nyt hoitoon vaan vasta yhden välikierron jälkeen. Olisi ollut reilumpaa kun olisi heti sanottu ettei pääse, eikä edes annettu toivoa. Tää julkisella junnaaminen ottaa kyllä väliin niin päähän. Tuskin millään ehtii enää seuraavaa hoitoakaan aloittaa tän vuoden puolella kun joka välissä pitää olla välikiertoja ja välikierron välikiertoja. Olis vaan ollu kiva päästä vielä hyödyntää lääkekattoakin. Ja kuulemma jos yksityisellä käy välissä hoidossa niin sekin sitten vähennetään niistä julkisen puolen kolmesta hoidosta, että ei taida sekään kannattaa.
 
Voi ei Mansikkainen79 haleja sinnekki, tosi tyhmää tommonen.

joo siis en tiiä mitä seuraavaksi :( varmaan taas yritetään seuraavaan kiertoon ,ei tässä varmaan muutakaan ratkasua ole.. ? en tiiä kauan tätä jaksaa oikeesti.. joka kuukausi sama pettymys ku ei ees siirtoon pääse. taas meni niinku 103e siitä tiedosta et limis on 4mm:/ + 33e ovulaatiotestit vaikkaki ei toi raha täs vketutuksessa tunnu missään mut kuites. sori tää oma napaisuus.
 
kaz: tuoresiirto on mulle tehty joskus alkuvuonna olikohan helmikuussa ja nyt siis PASseja sen jälkeen nää kaks kappaletta ja tuskin siinä muuta syytä on miksi pitää välikiertoja ja lisää välikiertoja pitää PASsien välissä muutakun julkisen puolen määrärahat/resurssit eipä ne ainakaan muuta selitelly.

Heidh, ylenpänä syssyllä oli näköjään ollu zumenonien lisäks Estradot-laastarit, jos ehkä sit jotain tollasta yhdistelmää seuraavaks? Mikähän tohon sit voi olla syynä ettei niit limakalvoja saada kasvamaan? Nää pettymykset ottaa kyl aina koville, toivottavasti ens kierrossa säkin vihdoin siihen PASsiin pääsisit.

muoks.muoks. Vai oliko se jo niin että edellisessä kierrossa noita laastareitakin kokeiltiin?
 
Viimeksi muokattu:
mulla oli zumet 4tpl/pv +estrado laastarit viimeksi ku yritettiin lääkkeellistä PASsia ja limis oli sen sama 4mm :( et alkaa kyl loppuun varmaan keinot kohta :( ei se lääkäri sen kummemmin osannu sanoo et mistä se johtuu. täytyy huomenna soittaa sinne avalle et mitäs nyt.. mut ei voi mitään, täytyy vaan toivoo et jotain keksitään.

meilläki avalla piti pitää yks kierto välissä tuoresiirron jälkeen, kai noiki on niit klinikka kohtasia juttuja.
 
Sanasa : Onnea :)

mut saa siirtää lokakuulle :( siirtoa ei tehdä ku limis niin huono TAAS :(
nyt sit TAAS kokeillaan uudestaan lääkkeellistä PASsia, jos nyt ei saada sitä kasvamaan niin aletaan tutkiin et mistä moinen johtuu :/ harmittaa ja ketuttaa niin paljon. Zumenon ja estradot alotan sit kp1 et nyt sit vaan odotellaan menkkoja taas vaihteeksi.
 
Meg
Sanasa: Varovaiset onnittelut! :heart:

Nyt on ultrassa käyty, kp 12 tänään. Alan varuksi jo huomenna testaileen ovista, ettei mene ohi, vaikka lääkäri sanoi että pe voin aloittaa tikuttelun. Eli jos kaikki menee hyvin, niin ensi viikolla on PAS. Kysyin kortisonista/disperinistä ja eivät käytä sitä, ei uskonut että mitään vaikutusta sillä.. (jos kohtu on hyvä ym..) Ensi kerralla sitten, jos tästä ei raskaus ala niin tutkitaan mun rinnat ja prolaktiini tutkitaan onko koholla koska nestettä tulee rinnoista vähän..
 
Tänään oli kauan odotettu ultra ja kaikki oli ok, ei siis kystaa eikä mitään muutakaan näköpiirissä. Olin niin huojentunut kun se lääkäri sanoi että kaikki hyvin et olis tehnyt mieli itkeä ja nauraa yhtä aikaa:) Pistokset siis pääsin aloittamaan vihdoinkin takapakkien jälkeen !
 
:hug: Heille jotka ovat saaneet huonoja uutisia tai muuten mennyt huonosti.

Sanasa: Varovaiset onnittelut myös täältä. :flower: :)

ON: Eipä ole mitään oireita tällä hetkellä ja toiveet ovat aika hatarat, koska parina päivänä on alaselässä ollut vähän sellaista menkkamaista juilintaa. Lauantaina kyllä nipisti aika tuntuvasti tuosta alavatsasta oikealta puolen, mutta sitten sen jälkeen tuli tuo menkkamainen juilinta. Huonoa oloa oli vähän viikonloppuna, mutta se varmaan johtui vain Lugesta. Viimeksi ekat vuodot alkoivat noin viikko siirrosta, joten saa nähä miltä viikonloppuna näyttää.
 
:wave: Heip kaikki, siirryn tuolta kokeneiden pinosta tänne piinailemaan kun "omassa" pinossa on niin hiljasta... Tässä pikaiseen mun "tekniset tiedot":
9 punktoitua follia (24.8.), 8 solua, 6 kypsää, 4 hedelmöittyi, 3 jaksoi jatkaa jakaantumista ja 1 hyvä siirrettävä. 1 meni roskiin ja 1 jäi vielä jatkoviljelyyn, jos siitä saatais pakastekelpoinen. Aikamoinen kato kävi. Tää oli meidän 3. ja viimeinen hoito, joten vähän harmittaa - aiemmin on sujunut paremmin kun on ollut eri lääke pistoksissa.
Testi verikokeella tiistaina 7.9., toistaiseksi ei mitään muita oireita paitsi edelleen vähän jomotteleva vatsa kovakouraisen punktion jäljiltä.
 
eevi-antero: teretulemast ja voimia piinailuun! Onko sulla nyt mikä PP? Laitoin PP6 mut ehkä meni pieleen.... Miten meidän muut piinailijat: milli, vattu, lumipuu, peppi, sannuli, miimii?? Tuntemuksia, oireita, tehtyjä testejä?? Toivottavasti kaikki saavat plussan sanasan tavoin.
 
Viimeksi muokattu:
Sanasa :flower: upeaa, onnea!!

E-A Mäkin oon enempi kirjoitellut tänne, kun siellä on tosiaan ollut ihan hiljaista, teretulemast!

Oiretiedotus: Masu hieman pömppö vielä punktion jälkimaininkina mutta ei nippailun nappalua havaittavissa. Tosin eipä menkkajuilejakaan vielä ;) Hitsi kun en kirjoittanut ylös eka kerralla että koska ne alkoivat! Toivoa pitävät yllä ilmestyneet megaboobsit jotka näyttelivät osaa myös viime kerran biokem. plussassa ja joita en muista kokeneeni ekan kerran negapiinailupäivinä... Voi kunpa voi kumpa!!! Mutta niinkuin on huomattu, mikään ei kuitenkaan anna viitteitä tulevasta vaan viikko pitää vielä jännätä. Siis kotitesti ke 8.9. (niin varmaan jaksan odottaa sinne asti). Katse on jo tulevaisuudessa: tänään mennään miehen kanssa sijaisperhe-infoiltaan. Hirveästi jänskättää, mitä jos vaikka tänään olisi se ensimmäinen askel?

muoks. Kahlasin "kympin hoidot- arkiston" helmikuulta ja näköjään negahoidossa pp9 alkoi kivut ja pp 11 vuoto, eli näihin aikoihin ei ollut oireita silloinkaan. Paluu takaisin maanpinnalle, tumps.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä