KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Onpas tää palsta nyt outo...:p

Meg me ollaan julkisella hoidossa Tayssissa, mun mielestä tosi kivat lääkärit ja hoitajat =). Ihan ite tosiaan sen aspiriinin ehdotin ja se oli kuulemma hyvä idea (ei varmasti ainakaan haitaksikaan). Perjantaina saan kuulla koska sitä alan syömään, luultavasti siirron jälkeen.

Lumipuu ollaan samassa paikassa hoidossa =), minkä ikäisiä sinä ja miehesi olette?

Tänään kävin ultrassa ja ehkä 8 tai 9 palleroa oli kasvanut, perjantaina katotaan vielä uudelleen. Mun tuurilla alkoi viisaudenhammaskin tressaan viime yönä, pakko siis huamena päästä hammaslääkäriin kun ei mikään auta :|. Tarvii vaan toivoa ettei mitään tulehdusta vaikka en tiiä vaikuttaako sellanen näihin hoitovaiheisiin...

Kaikille piinailijoille tsemppiä =) ja tietty muillekkin tasapuolisesti kaikkiin "vaiheisiin" :heart:
 
Onpas oudot sivut ja todella vaikea vielä käyttää. : /

Mutta punktio takana. Olo ei ole mikään paras, koska vähän vieläkin huono olo ja olen väsynyt. Nukuin päivällä parikin kertaa päikkärit ja nyt vain pitää yrittää pysyä hereillä, ettei yöunet mene. Saimme 10 munasolua, jota kyllä ihmettelen, koska jos oikein ymmärsin, niin vain 7 follikkelia tyhjennettiin. Mutta olen todella tyytyväinen tuohon tulokseen, koska pelkäsin oireiden puuttumisen vuoksi huonompaa saalista. Toivottavasti soittoa ei tule ja torstaina pääsemme siirtoon. :)
 
Viimeksi muokattu:
kaz
toivorikas -72 Kaunis kiitos listan päivittämisestä. Minun testipäivän voisi siirtää perjantaille. Tilasin testejä tänään verkkokaupasta. Toivottavasti tulevat viimeistään torstaina. Työvuorot menee niin että en pääse apteekkiinkaan testejä ostamaan. Ostin edellisen kerran raskaustestejä 2008 syksyllä. Eipähän noita ole tarvinnut hommata lisää aikaisemmin, mutta kun käskivät testata :ashamed:

on: välissä koviakin juilintoja vatsassa havaittavissa. Varsinkin ilta- ja yöaikaan ilmeneevät... Mutta eipäs pidetä toiveita liian korkealla :ashamed: Ja kuinkas ollakaan lämpöjäkin on pitänyt seurata kaikesta huolimatta ja ne on siellä lähes 37 astetta. Normilämpö siis 35.6.
 
Meikäläinen sai kutsun alkuviikolle Taysiin. Pukkaa kuumia aaltoja, limakalvot niin kuivat, että pissalla käydessä rikon ne pyyhkiessä.. Viimeisestä Terolutista yli kaks viikkoa ja menkkoja ei kuulu, raskaanakaan en ole. Huoh.. Ärsyttää, miksi ei vaan voi menkat alkaa ja passiin päästäis?!

Nyt tulee huonolla tuurilla joku välikierto, että "otetaan vähän verikokeita.." Kyllä itku taitaa päästä jos näin käy..

Sitä paitsi tää palstauudistus on ihan surkee. *muutosvastarintaa, myönnän* :ashamed:
 
kaz
Raitapaitanen en minäkään oikein tiedä, että millä tavalla tämä palsta on nyt mennyt parempaan suuntaan. Toivottavasti pääset nopeasti jatkamaan hoitoja. Tympeetä kyllä tuollainen, että ei tuu menkat vaikka toivoisi..: /
 
Meg
Marjainen: Kerrotkos sitten että milloin alat syömään sitä ja mihin asti? ihan mielenkiinnosta vain kysyn:) Ja siltä varalta jos minäkin voisin kokeilla..

P.S Mustakin tämä uusi palsta on vähän hankala, mutta jospa tähän tottuisi..:whistle:
 
Pepille tsemppejä huomiselle!

Marjainen kyseit ikiä, 29 ollaan. SUn saalishan vaikuttaa hyvälle, ensi viikolla sitten tositoimiin!

Raitapaitanen pitkää pinnaa ja varapäreitä lähetän! Mulla oli kanssa tuollaisia oireita kun menkat jäi pois ja estrogeeni oli matalalla. Kurjaa!

ON: 2 hyyryläistä matkassa!!! Molemmat eivät olleet edes tutuiksi tulleita rupuja vaan kuulemma ihan kelpo yksilöitä MItään ei taaskaan jäänyt pakkaseen, mutta eipä yllättänyt. Harvat asiat enää yllättää. Nyt ei mitattu tällä viikolla edes limakalvoa, vaikka sen kasvamisen kanssa on ollut aina ongelmia. Viime viikolla kerran ja oli 6 mm. Nyt silmämääräisesti näytti siirrettäessä ultratessa ihan hyvältä... Kyllähän nyt yleensä kai kaikkialla mitataan ees sinnepäin???

On se kumma miten eri lääkärit näkevät asiat niin eri tavoin. Aina ennen on pidetty meidän hoidoissa vaikeimpana asiana simppoja ja nyt sitten lääkäri selvästi oli sitä mieltä että minussa on kaikki vika ja vaikka simpat eivät priimaa olekaan (1% A ja 23% B-luokkaa, muut kuolleita) niin kyllä näillä pitäisi paksuksi pamahtaa ja kumma kun maho ämmä ei saa mitään pysymään hengissä... Jos nyt menee pipariksi niin sitten passittavat minut pään magneettikuvaan ja DNA-kokeisiin. Onko jollekin sattumoisin tehty noita DNA-testejä, tiedättekö mitä sieltä etsitään? Uusi hoitokin voisi olla vielä tänä vuonna olla mahdollinen.
 
Moikka! Näkyykö muillakin nuo hymynaamat koko ruudun kokoisena vai onko se vain minun koneella? Täällä piinailu jatkuu edelleen oireettomana...
Onnittelut Lumipuu kyytiläisistä! Luulisi, että hoitoja suorittavat lääkärit osaisivat olla näissä asioissa hienotunteisempia, viimeinen asia mitä pariskunta haluaa kuulla, on "syytöksiä" siitä, että kummassa on vikaa... Onneksi itsellä lääkärit ovat aina osanneet esittää asiat kivasti ja olla myötätuntoisia. Mutta tuo on kyllä totta, että välillä tuntuu että lääkärit ovat yltiöinnokkaita kumoamaan kollegoidensa väitteitä. "Joo no noi on yksittäisiä tutkimuksia", " Ei sillä ja tällä pitäisi olla mitään vaikutusta" jne.
 
Moi! ompas erilaiset sivut, jospa näihin vielä tottuisi.

Sanasa Täällä piinailut sujuneet myös oireetta, tiiä sitten onko se hyvä vai huono juttu.

Jotenki on kuiteki paljon rennompi olo kuin keväällä, kun kaikki oli niin uutta ja jännittävää, jälkeen päin ajateltuna kroppa tais olla niin stressissä et ei ihmekkään kun homma ei onnistunu.

Lumipuu ja Vadelmaunelma onnittelut kyytiläisistä

Raitikselle tsemppiä, toivotaan et lääkärissä selviää jotain ja saavat homman kuntoon ja pääset pian PASsiin
 
Raitapaitanen: Mullakaan ei terolutit toimi, oonkin sen takia aina hoitojen välikierroilla yms syönyt e-pillereitä, cypretyl merkkisiä, ne parantaa ihonkin kuntoa samalla ja vuodot alkaa aina 4 päivää viimeisen pillerin jälkeen, tai ainakin tähän mennessä on alkanu. Se helpottaa aina sit seuraavan hoidon suunnitteluakin kun tietää tarkkaan koska vuoto tulee.

).( Huomenna on negatestin testauspäivä, negaitkut onkin itketty jo valmiiks. Koskahan olis meidän vuoro onnistua. Ei yhtään huvittais tehdä testiä ja pilata sillä huomista päivää mutta pakkohan se on. Toivottavasti päästäis edes kolmanteen PASsiin ensikierrosta ja saatais ne viimeisetkin rupualkiot pakkasesta pois ja sitten seuraavaa hoitoa aloittamaan. Kun kuvittelen jotenkin että seuraavassa hoidossa muka saadaan paljon parempia alkioita joilla sitten olis parempi mahdollisuus onnistuakin.
 
Yksi top-alkio kyydissä ja tunteet ihan mahtavat. Saattaa olla että kahden viikon päästä tullaan kovaa ja korkealta alas, mutta toivottavasti ei. Mie pelkäsin todella paljon miten käy, enkä uskaltanut edes toivoa noin hyvää menestystä. Tällä kertaa kävi niin hyvä tuuri, että kahdeksan munasolua hedelmöittyi ja kaikki alkoivat kasvaa ihan hyvin, joten nyt seitsämän on pakkasessa. Kaksi niistä kymmenestä oli ihan rupuja tai ei niitä voinut varmaan edes munasoluiksi sanoa, toinen oli pelkkä solu eli ei tumaa eikä muutakaan ja toinen oli vahingoittunut. Mie vain hymyilin, kun se hoitaja kertoi tuloksen ja nyt tuntuu vähän tyhmältä oma käyttäyminen. Menin sitten juomaan liikaa vettä ja mehua aamulla ja sitten oli aika tuskainen olo toimeenpiteen aikana ja sen jälkeen. Nyt vielä istumaan meneminen tuntuu ikävältä, mutta sitä kyllä on ollut nämä pari päivää. Ultrassakin näkyi, että follikkelit olivat vielä isoja. Lepoa suositeltiin loppuviikoksi ja vasta ensi viikolla saisi alkaa elämään taas normaalisti. :)
 
Viimeksi muokattu:
kaz
En tiedä hyvistä uutisista. Olen todella hämmentynyt :O

En ole vielä saanut r-testejä, joten tein One Step -ovulaatiotestin, joita tilasin joskus viime vuonna ja niitä oli jäänyt pyörimään. Sain ensimmäistä kertaa elämässäni tyylipuhtaan plussan eli testiviiva oli ehkä hieman kontrolliviivaa tummempikin. En nyt sitten tiedä mitä tarkoittaa, kun tästäkin asiasta on kahdenlaista mielipidettä ja voiko esim. hoitoihin käytetyt hormonit vaikuttaa tulokseen?

Peppi1981 Paljon onnea kyytiläisestä :heart: Paljon tarrasukkia :)
 
Viimeksi muokattu:
kaz Ei Pregnyl tms. enää vaikuta. En tiedä miten nuo ovistestit toimii raskaustestinä, mutta .... Onnittelut plussasta! Mie menisin kyllä hankkimaan apteekista First-Signalin testin, ko se ei paljoa maksa ja varmistaisin vielä. Onko siulla milloin veritesti? :hug:

Mitenkä Mansikkainen? Toivottavasti siullakin olisi hyviä uutisia!

Onnea Pepille matkaan ja paljon vauvaliimaa :heart:
 
kaz
Nonna78 Odottelen postin tuovan minulle pari clearblueta. Minulle ei ole kukaan sanonut, että pitäisi mennä veritestiin :ashamed: Sanottiin vain, että testaa sitten kahden viikon päästä perjantaina. Miten tuohon veritestiin pääsee? Pitääkö ihan soittaa vain tk:hon ja kysyä asiaa.
 
Kaz ei meilläkään (TAYS) "saa" mennä veritestiin, ihan tikulla vaan aikaisintaan kahden viikon päästä siirrosta. Ainakin täällä veritestiin on oltava lähete, eli lääkäriin yhteyttä jos sellaisen haluaa, voihan sitä tk:n omalääkäriltäkin varmaan pyytää. Eikö jollakulla nuo ovulaatiotestit olleet näyttäneet raskaudenkin, joten pidän peukkuja että olisi oikea tulos (huolimatta väärästä testistä). Ja komppaan Nonnaa, ei pregnylin enää 2 viikon jälkeen pitäsi vaikuttaa.

Pepille onnittelut topistaan, olkoon se kiinnittyvää sorttia!!!
 
Viimeksi muokattu:
Mansulla on jälleen huonoja uutisia kerrottavana, se sama tyylipuhdas nega niinkuin aina ennenkin. Kyllähän mä sen jo tiesinkin niinkuin ylempänä kirjotinkin.

Yritin kysellä pääsenkö heti seuraavasta kierrosta seuraavaan PASsiin ja ei vielä ihan 100% varmuudella mutta melko varmasti taidan päästä. Mulle ehkä vois jo päivittää listaan seuraavan siirron viikolle 37 elis siis 1.ICSI:n 3. PAS. Sovittiin että jatkan lugeja vielä ainakin tän päivän että vuoto alkaisi vasta ihan loppuviikosta tai maanantaina kun maanantaina pitäisi tilata kp 2-3 aika ultraan. Montako päivää teillä muilla on menny lääkkeellisessä PASsissa lugejen lopettamisesta vuodon alkuun? Mulla kun taisi edellisellä kertaa mennä että kolmantena päivänä lääkkeiden lopettamisen jälkeen vuoto alkoi. Uskallakohan luottaa että nytkin menis saman kaavan mukaan?
 
Mansu Voi rähmä... :( Onneksi pääset uuteen siirtoon noinkin pian. Pidän peukkuja, jotta nyt tärppäisi!

kaz Miulle kirjoitettiin siirtopäivänä samantien lähete veritestiin, jonka kävin oman paikkakunnan labrassa otattamassa. Menin siihen sellasen 2pvää (pp12) aiemmin kuin piti, kun tuo kärsivällisyys ei oikein kuulu miun hyveisiin näissä jutuissa..... Siun varmasti kannattaa soittaa hoitopaikkaanne ja pyytää lähete tai sitten pyytää se työpaikka-/ terveyskeskuslääkäriltä. Kummasti vaan nuo käytännöt vaihtelee paikkakunnittain. Sen olen huomannut neuvolajuttujen yms. suhteen.
 
Mansikkaiselle pahoittelut :(
kaz, minulla ainakin ovistestit näytti kahta viivaa vaikka raskaustesti selkeetä negaa :( Mutta toivottavasti sinulla on kyse raskaudesta! Osta äkkiä se r-testi :)

Minä olen menossa huomenna ekaan pakastealkion siirtooni! Kaksi oli sulatettu tänään ja toinen oli selvinnyt täydellisesti ja toinen ei niin täydellisesti. Yksi oli kuitenkin tarkoitus siirtää, että jos mahdollista niin toinen pakastetaan uudestaan, mut jos ei niin sitten siirretään molemmat. Jännittää ja pelottaa.
 
kaz
Piti sitten käydä apteekissa ostamassa testejä. Apteekin clinic testi näytti plussaa vaikka ei ollutkaan yhtä tumma viiva kuin kontrolliviiva. Huomenna aamulla olis vielä predictor ja sen jälkeen katsotaan sitten jatko. Odotellaan odotellaan.. : / En kyllä ihan hevillä usko koko hommaa, kun yli kaksi vuotta jo yritetty ilman mitään tuloksia..

miimii
Paljon onnea huurunenien siirtoon :heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä