KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

täällä taas...kesä meni että hurahti..
plussa pino kasvanu mukavasti...
mulla olis siirto ehkä vk 35,mikäli 2 viimeistä pysyy hengissä, ku niitä kasvatetaa sulatuksesta vähä pitempää.
tsemiä piinailijoille!!
 
Onnea kaikille jotka ovat onnistuneet tai muuten edistyneet hoidossa! Toivotaan että kaikki plussaavat! :) Antaa pikkuhiukkasen uskoa itsellekin kun katsoo tuota plussanneiden listaa. :heart:

Lukiko kukaan uudesta Oliviasta (syyskuu) lapsettomuusjuttua? Siinä nainen kertoo vaikeuksistaan saada lasta ja kuinka alkoi piirtämään kuvia kokemuksistaan ja tunteistaan ja julkaisee (julkaisi?) niitä blogina. Nykyään hänellä on lapsi, onnistui muistaakseni 16. siirrosta.

Mulla on nyt pieni ongelma. Hoidot aloitetaan suoraan pillerikierrosta ja Klinikalle pitäisi soittaa kun vuoto alkaa. No, viimeisen pillerin otin ti-iltana (5 pv sitten) eikä vuodosta ole tietoakaan! Olen endon takia syönyt pillereitä monta liuskaa putkeen yleensä, viime liuskojen välissä pidin normaalitauon lääkärin ohjeistuksesta. Pitää varmaan huomenna soittaa hoitajalle puhelinajalla - toivon vain että pääsen läpi, kun olen silloin töissä niin on hankalaa roikkua puhelimessa - ja kysyä aloitanko vielä uuden liuskan vai odotetaanko nyt vain ilman pillereitä vuodon alkamista. Hitsit kun mikään ei kropassa toimi oikein silloin kun pitäisi! :|
 
Mörkötys Mulla oli ainakin niin että en ottanut pistoslääkkeitä mukaan käynnille ja sitten vain harjoiteltiin pistämistä. Ja jos olisin ottanut niin pistokset olisi aloitettu silloin, kysyin hoitajalta sitten et eikös se määrää sen kellonajan millon pistokset pitää kotona laittaa. Mutta ei kuulema olisi haitannut jos eka pistos on päivällä ja seuravaa sit vasta illemmalla. kunhan sen jälkeen pistokset on suurinpiirtein samaan aikaan.
En tiedä miten muilla on ohjeistettu, mut näin mulla.

Tsemppiä hoitoon!
 
Kiitos tiedosta Milli81 =) Helpottava tieto jos ei tarvitse noudattaa ensimmäisen pistoksen ajankohtaa, olisi aika keljua kuljettaa lääkkeet töihin ja sitten vielä kesken työnteon häipyä pistämään... Mulle hoitaja sanoi että lääke pitää olla mukana seuraavalla käynnillä eli kai se eka siellä sitten pistetään.
 
Oho onkos mulla jo pp noinkin paljon kun listassa lukee, tää aika on mennyt tälläkertaa tosiaan ilman pahempia piinailuja kun en ole edes kuvitellut olevani raskaana. Voikun pystyisi seuraavissakin siirroissa/hoidoissa samaan.

Mörkötys samassa hoitopaikassa ollaan. Pistosten aloituspäivällä ei ole väliä zoladex kapselin laiton jälkeen kun oma hormonitoiminta on tosiaan pysäytetty. Mulla tais olla yli viikko menkkojen alusta kun pistokset aloitettiin. Pistosharjoittelussa en käynyt ollenkaan.
 
Neela Naranja: En ole lukenut Olivian juttua,mutta tarkoitatkohan maailma mustavalkoinen blogia? Seurasin sitä aktiivisesti, mutta blogin päivitys on päättynyt ja kirja julkaistu tänä keväänä. Blogi löytyy muistaakseni blogspotista. (Minulla ei ole linkkiä kun näpyttelen kännykästäni.) Aivan mielettömän osuvia sarjakuviaa,joiden mukana on saanut itkeä ja nauraa.
Täällä PP3 ja piina jatkuu..Tedättekö muuten,että milloin viimeistään kiinnittymisen pitäisi tapahtua? Milli81,miten sulla etenee? Vadelmaunelmaa myös huhuilen. Taas mennään ihan samoissa sen viime kevään keskenmenojen jälkeen. :(
 
Lumipuu: Mulle on jonkin verran tuttu tuo hoitomuoto mistä kirjoitit. Esikoisemme "tehnyt" lääkäri, joka teki myös 2. ivf:mme, kirjoitti siitä mulle alkukesästä ja ehdotti, että sitä voisi minullakin kokeilla. Nyt ollaan vaan julkisella hoidossa, käydään nämä alta pois ja palataan sitten taas yksityiselle, joten se saa nyt odottaa. Sillä on kuitenkin saatu kuulemma tosi hyviä tuloksia ja sillä ei tule hyperiä.

(.) Joopasta joo.. Silloin kun toivoisi vuodon alkavan niin se ei ala.. Pyysin Taysista Terolut-reseptin 2kpl päivässä-ohjeella. No, eihän siellä taas kukaan kuunnellut eikä lukenut vanhoja tietoja, joten resepti tuli 1tbl / vrk. Ja minä tyhmä vielä kiltisti söin sen mukaan kp 15-24. Ja kun ei se ole mulle koskaan riittänyt, eikä riittänyt nytkään. Nyt menossa kp35 ja menkkoja ei kuulu ei näy.. Kai me joskus ennen joulua päästään passiin... Ressukka alkio siellä ikijäässä ennenkuin päästään tositoimiin.. :| ;)
 
Nyt on sumuttelut ohi ja pistämiset pistetty. Mies laittoi Pregnylin ja nyt jo tuntuu vähän vatsassa. Mie sekoittelin sen aineen ja laitoin ruiskuun. Pikkuisen kädet tärisivät, kun yritin aukaista niitä ampulleja, ei millään meinannut onnistua ja samoin tärisi siihen asti, kunnes annoin ruiskun miehelle. Enkä muista kyllä koska olisi pahemmin kirvellyt mikään aine. Tulin todella hermostuneeksi tuossa pistely-jutussa ja tuli ärähdettyä, kun meni vähän yli yhdentoista ja nyt sitten on aika herkkä olo. Nyt ei voi itse enää muuta kuin odottaa tiistaita ja kuulee sitten, onko munasolut tarpeeksi kasvaneet ja kypsyneet. Sitten voidaan alkaa jännittämään hedelmöittyykö ne ja saadaanko kunnon alkioita.
 
~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************23.8.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Vadelmaunelma....2.IVF/ICSI............pi........20.8.....23.8...AVATre
Lumipuu................3.ICSI..................pi.........23.8.....25.8......TAYS
Sannuli-81.............4.IVF....................pi.........24.8....26.8 .....
Miimii-75...............1.IVF:n 1.PAS.......lä.....................vko 34
Peppi1981.............2.IVF....................pi..........vko 34.............OYS
Marjainen..............2.IVF.....................pi.........vko 35.............TAYS
Nainen83...............1.IVF:n 2.PAS.............................vko 35
Zax........................2.IVF.................................elokuu.........
Maitoparta-80........4.ICSI:n 1.PAS...........................elokuu...TYKS
onni ja toivo.........1. IVF:n 1.PAS..............................elokuu
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS................................elokuu
Punahilkka-75......1.IVF:n 1.PAS................................elokuu
Peppiina78............2.IVF:n 1.PAS...............................elokuu
Myyrä2..................2.IVF...........................................................
Inia.......................4.IVF....................................vko 37............
Mörkötys...............1.IVF/ICSI............pi.............vko 37..........FEL
Meg.......................1.IVF:n 2.PAS..............................syyskuu.....
Raitapaitainen.......3.IVF:n 1.PAS.........lä..................syyskuu..TAYS
Shenda81..............3.IVF..................................syyskuu..........FEL
Minska...................3.ICSI...................pi...........syyskuu...
Neela Naranja.........1.IVF.....................pi..........syyskuu........NKL
heidh...................2.ICSI:n 1.PAS.........lu............syyskuu..AVATku
Katjuska-79...........1.IVF.....................pi............vko 40..........OYS
SaaraX..................3.IVF....................................vko 41...........
toivorikas-72.........4.ICSI....................pi...........vko 42..........NKL
HalleB....................2.ICSI....................ly...........vko 45.........KYS
Marjaane...............2.IVF:n 3.PAS........lä...............................
Hopping.................2.ICSI:n 2.PAS.......lä...........................AVATre
Doris79.................1.IVF:n 3.PAS........................................
Miiru82..................................................................................TAYS
UnelmaSirpaLeena..2IVF.....................pi................................OYS
Munkkiniemi...........2. IVF.....................pi................................
wabisabi................3.IVF......................ly.................................FER
fiia 69.....................................................................................
hugsy.....................2.IVF........................................................
Cris.......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS...................lu.................................
Faith83..................................................................................
Mollamaija82.......1.IVF:n 2.PAS.............................................
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS............................................OYS
Mandalay..............1.IVF:n 1.PAS.......lu.................................OYS


:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop.............alk.määrä................PP.........testipv
kaz...........................................:heart:..................12............25.8.
mansikkainen79......................:heart:..................12............. 26.8.
Sanasa.....................................:heart:..................4.............
Milli-81.....................................:heart:..................4.............4.9.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Sannis-75..........5.3..................................luomu................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.............:heart::heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI................:heart:
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS...:heart:
Katjuzka...........30.4..................................luomu...............:heart:
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF..................:heart:
Paiju.................12.5...............kt/14...........2.IVF.................:heart:
Nemi77.............13.5...............kt/15...........1.IVF............:heart::heart:
riksu82..............13.5..............kt/15............2.IVF...............:heart:
karmilla.............13.5...........8674/23.........1.IVF.................:heart:
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF...........:heart::heart:
milona................24.5..........2122/19.........5.ICSI...............:heart:
Klivia..................27.5.............kt/13............2.IVF.................:heart:
Mimosah76 ........8.6.............143/13.........1.IVF:n 1.PAS.....:heart:
Amelie80............9.6..............225/13.........3.ICSI............:heart::heart:
Hanuu................14.6............413/14.........1.IVF:n 2.PAS.....:heart:
Nonna78............21.6............344/12...........2.IVF.............:heart::heart:
Beelia................30.6.............228/14..........1.IVF.................:heart:
Ragdoll73..........1.7.................kt/13............1.IVF...........:heart::heart:
Salli72...............11.7...............kt/11.....6.ICSI:n 1.PAS...:heart::heart:
 
Moi pitkästä aikaa. Mun tietoihin voi korjata että PAS ei ole elokuussa, eikä sen ajakohdasta itseasiassa ole tietoa. Saa nähä milloin työkiireet antaa myöten.. Toivotaan että pian. Adoptiotaivalta ollaan juuri aloittamassa, niin ehkä sillä hoidollakaan ei ole niin kova kiire. Vaihdan työpaikkaa tästä älyttömän stressaavasta esimiehen työstä asiantuntijaksi. Toivon silläkin olevan positiivisia vaikutuksia tähän perheenperustamiseen. :)

Tsemppiä Kaz ja muut piinailijat! Toivotaan parasta!! bd

Sienekästä syksyä kaikille! :D

-Mandalay
 
Meg
Mullakin etenee omat hoidot, eli ultra on kp 12 ja jos kaikki menee hyvin niin pas on syyskuussa. Toivottavasti! Sanokaapa nyt, miten se kortisoni/mini disperinit ois hyödyksi? Aattelin että kysyn niistä lääkäriltä jos mulle vois kokeilla, koska ei kait niistä nyt haittaakaan ole..

MUOKS: Voiko siinä samassa yhteydessä kysästä että voisko lääkäri rinnat tutkia, mulla kun välillä tulee maitoa, siis jos puristaa, en tiiä että onko normaalia? Oon kauan miettinyt, mutta en ole ikiniä kehdannut kysyä.. eli onko teiltä lapsettomuus lääkärit tutkineet?
 
Kirjoitan ensimmäistä kertaa tähän ketjuun kun tuohon Megin kysymykseen tulin vastaamaan ja olenhan tätä ketjua nyt jo muutenkin taustalta lueskellut. Me olemme 36 vuotias aviopari ja meillä on hoidoilla saatu loppuviikosta 1v täyttävä poika. Poika tuli 2.IVF:n tuoresiirrosta ja kaikenkaikkiaan 5. alkionsiirto oli kyseessä. Tuota ennen 1.IVF:n tuoresiirto ja 3kpl PAS takana ja näistä 1 biokemiallinen raskaus ja muut negaa.

Nyt meillä on 6 alkiota pakkasessa ja niitä tarkoitus heti seuraavaan kiertoon lähteä siirtämään. Kp12 varaan ultra-ajan ja siitä sitten edetään luonnolliseen kiertoon PAS.

Meg minulla lääkäri juuri viimeviikolla pitkästä aikaa hoitopaikassa käydessäni tutki rintani. Tähän ehkä vaikutti sekin, että minulla on 2cm kasvain toisessa rinnassa ja se lukee papereissani siellä. Uskoisin, että varmasti lääkäri rintasi tutkii jos niin haluat.

Tänään menossa kp25 ja luomuihmettä odottelen, mutta myös innolla seuraavaa kiertoa johon sitten PAS tehdään ja pääsee toden teolla piinailemaan taas pitkästä aikaa :)
 
Meg, minä pyysin tähän hoitoon sitä mini asperiinia ja lääkärinkin mielestä voidaan kokeilla. Sen tarkoituksena on lisätä verenkiertoa kohdussa eli se saattaisi auttaa kiinnittymisessä... Ei ole mitään tutkittu, kuhan itse epäilen että verenkierrossa jotakin vikaa kun aina kylmä ja usein jalkoja turvottaa...
 
Pepille tsemppiä huomiseen koitokseen!

Raitapaitanen toi on niin turhauttavaa kun kierto ei pelitä ja kaikki junnaa paikallaan, tuttua juttua. Joudutkohan nyt sitten syömään toisen kuurin perään?

(.) Punktiosta selvitty. Menin sitten julkisella kertomaan että keskushermostoon aiheuttavat kipulääkkeet tekee helposti huonon olon ja tästä hyvästä laittoivat sitten kipulääkettä vähemmän (ilmeisesti about puolet) kuin normaalisti. Taysissa eivät käytä myöskään mitään rauhotavaa mitä yksityisillä oon saanut...Ihan hyvä idea varmasti mutta sitten purin hammasta ja kyyneleet valui vuolaana virtana ja sattui niin saa****sti...mutta jos positiivisia puolia haetaan niin päästiinpä tosi pian lähtemään kotiin kun ei tarvinnut selvitellä päätä. Saldo: 6 solua ja ellei mitään kuulu keskiviikkona niin silloin on siirto *sormet ja varpaat ristissä*. Täytyy kyllä todeta että viime kerran hyperi/sisäinen verenvuoto/mikälie tulehdus - kokemukseen verrattuna olo on loistava kunhan pääsi punktiohuoneesta pois B)

Meg Kortisoni vähentää kehon immuunovastetta ja ehkä siksi sen arvellaan helpottavan kiinnittymistä. Minidisperiini/asperiini vähentää veren hyytymistaipumusta ideana lisätä tuota verenkiertoa. Tuskin mitään haittaa ainakaan on kun monelle noita määrätään, kaikki avut olis tervetulleita.
 
Moi

voisin liittyä listoille. Kirjoittelin keväällä "eka ivf" ja "pkks:n" pinoissa. Täälläkin (tai siis tämän pinon vol 1:ssä ) kävin pari kertaa vierailulla.

Nyt tokaan ivf/icsi:iin menossa. Pitkällä kaavalla. Punktio pitäis olla joskus loka-marraskuun vaihteessa.

Hieno plussapino täällä. Jospa se toisi lisää plussatuulia meille kaikille.
 
Hei kaikille!

Päivittelen nyt sitten näitä omia kuulumisia: eli perjantaina oli punktio ja siitä tuli ihan karmea olo ja nukuin klinikalla sen jälkeen 3 tuntia. Lisäksi joku suoni rupesi vuotamaan ja sisään tungettiin kaksi "pientä tampoonia"... Tällä kertaa munasoluja löytyi vain 8, kun 1.IVF:ssä saalis oli 11. Siksi olin pettynyt, en muuten. Tehtiin siis ihan suosiolla ICSI kaikille. Alkioita viljeltiin 3 vuorokautta viikonlopun takia. 7 alkiota jatkoi kehitystä, mutta mistään valioyksilöistä ei tosiaankaan ole kyse. Kaikki meillä 3, 4 tai 5 luokkaa eli ihan surkeita rupuja! Ja luokitus Avallla on siis 1-5. On vissiin sitten niin huonot geenit kahdella yliopistokoulutuksen saaneella ja tohtoriksi väittelevällä pariskunnalla....? Ei vissiin kannattaisi meidän tämmöisiä lisääntymisleikkejä kokeillakaan, vaan jättää nämä hommat kaikkien mielenterveysongelmaisten, päihdeongelmaisten ja rikollisporukoiden huoleksi - heillä vissiin geenipooli on huomattavasti laadukkaampi
:headwall:

No niin ja itsesääli ja märehdintä jatkuu...Pakkaseen meni tänään 4 alkiota, 1 roskiin ja siirettiin 2 alkiota. Nämä olivat 3.luokan alkioita ja soluja oli 11 ja 10. Ja nyt on tukihoitona seuraavat mömmöt: zumenon x 3, lugesteron 800mg/vrk ja vielä lisänä Fragmin! Eli siis tänään lääkäri ehdotti suoraan, että pistäisin tuota fragminia, se siis on verenohennuslääke ja nyt käsittääkseni ajaa samaa asiaa kuin nää aspiriinit ja minidisperiinit. Lääkäri heitti nimittäin ilmoille semmosen ajatuksen, että mun keskenmenojen taustalla saattaisi olla istukan toimintahäiriö tai tukkeutumista ja sitä kait voitaisiin tällä eliminoida. Eli nyt pistän sitä joka ilta ja jos tulen raskaaksi niin sitä jatketaan viimeiselle raskauskolmannekselle. Ja sanoipa se lääkäri vielä niinkin, että jos vielä saan keskenmenon, niin täytyy miettiä tilannetta vakavasti ja edessä on isommat selvittelyt. :'(

Olin ihan musertunut tuon siirtokäynnin jälkeen, vaikka mukaan tulikin 2 alkiota. Jo nyt tuntuu, että ne on kuolleet ja kuopattu sisään. Niin ja täälläkin limakalvo oli huimat 14mm, mutta mitä se nyt tässä auttaa....

Sitä nyt sitten mietin, että onko tämä kaikki ihan turhaa?

Vadelmaunelma + 2 surkimusta
 
kaz
Vadelmaunelma :hug: Toisaalta kuitenkin ihan hyvä, että lääkäri haluaa ottaa ns. kaikki keinot käyttöön, jotta teille onni suotaisi. Enemmänhän se harmittaisi, jos kaikkea ei kokeiltaisi.

Tervetuloa Garfield.

Kiitos tsempeistä Mandalay. Toivottavasti teillä adoptioasiat etenisi vauhdikkaammin. :heart:
 
Meg

Kiitoksia vastauksistanne:)


Marjainen: Oletko yksityisellä vai julkisella? Meinaan kun lääkärikin oli samaa mieltä, kun olen kuullut että julkisella ei kovin helposti anneta kortisonia/mini disperinia? Itse siis julkisella niin kiinnostais tietää.. mut pitää kysyä edes että mitä mieltä ovat siellä.. Mistä lähtien alat syömään niitä, siirron jälkeen vai? Ja mihin asti? (siis pitääkö jatkaa jos raskaaksi tulee) Niin ja minullakin on monesti jalat ihan jäässä ym.. olen epäillyt itsekin että mulla on huono verenkierto.

vadelmaunelma Monethan on onnistunut vaikka olis rupuja joten ei voi vielä tietää, nyt ei voi muuta kuin toivoa parasta :hug: Ja onnittelut kun pakkaseenki jäi neljä alkiota, joten toivoa siis on :heart: Ymmärrän että harmittaa mutta ei se murehtiminen nyt auta,eiks niin? :hug:
 
Sainko kunnian olla ensimmäinen joka käyttää uutta pohjaa? No, kaikki kuvat piti poistaa, saa olla enintään 15 kuvaa, sen takia sydämet on otettu pois ja lista on kaameen näköinen. Ilmoittakaa muuten jos muuttaessani sydämiä numeroiksi niin sotkin! Miten Lumipuun punktio????? Entä Sannuli??
 
Hassu tämä palsta. Apua! :confused:
Kiitos Kaz tsempistä. Sitä tarvitaankin tälle pitkälle tielle. :)

Jännittäviä nuo palluraiset nimen vieressä, mitäköhän ne meinaa? Oliskohan tässä joku livetsättiominaisuuskin laitettu? :D
 
Moikka kaikille
Itse en tykkää yhtään tästä uudistuksesta mutta kait tähän tottuu.
Mut voi tiputtaa listalta.meillä jatkuu hoidot vasta tammikuussa.
Tää syksy tulee olemaan niin kiireistä molemmilla töissä etten jaksa mitään ylimääräistä ressiä.

Kilpirauhasarvotkin saatu aika hyvin kohilleen ja lääkkeitten syöminen jatkuu.Lääkäri sanoi ettei luonnollisen raskauden alkaminenkaan ole ollenkaan poissuljettu vaihtoehto.

Joten mä yritän ottaa syksyn rennosti:popcorn:

Vadelmaunelma
Se yksikin riittää:heart:
 
Vadelmaunelma: Mie olin viime keväänä punktion jälkeen ihan rikki, tyytymätön tulokseen, yksi siirrettiin, mitään ei pakkaseen ja kroppa ja mieli riekaleina. Kun valittelin oloani hoitajalle, se sanoi aika napakasti, että "kerää itsesi kasaan nainen". Silloin ajattelin, että olipa aikamoinen "bitch". Nyt ajattelen, että ehkä hän oli oikeassa, kun perusteli sanomaansa sillä, että nyt on ajateltava sitä pientä elämää, joka voi hyvin olla joko alkamassa tai edelleen elossa tai miten nyt kukakin sen haluaa ajatella.
Tästä viisastuneena aion tälle uudelle kierrokselle ottaa reilusti sairaslomaa, jos vaan saan, että jaksasin nuo myllerrykset paremmin, eikä tulisi suru- tai stressihormooneja elimistöön. Raskasta, tiedän, mutta voimaannuttavia ajatuksia sinulle. Toivottavasti sulla on mahdollisuus levätä kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä