KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Heipä hei!

Olen käynyt teidän juttuja lukemassa mutta kun omassa navassa ei mitään ihmeitä tapahdu, niin on jäänyt kirjoittaminen kokonaan. Listalla kuitenkin vielä olen, joten pieni päivitys lienee paikallaan.

Meidän ensimmäinen ja ainokainen pakastealkio odottaa kohtuun pääsyä kuukauden sisään. Mulla ei yleensä ole kiertoa mutta eikös vaan sellainen nyt jostain napsahtanut juuri kun ei olisi pitänyt. Olin ajatellut, että ajoitan Terolut-kuurin sopivasti niin, että elokuun ekalla viikolla ollaan passissa. Vaan heinäkuussa kiertopäivää 46 seurasikin kiertopäivä 1 ja suunnitelmat meni uusiksi. Nyt Teroluttien avulla menossa kp27 ja tällä viikolla toivon saavani aloittaa Zumenonit ja soitella Taysiin.

Mulle annettiin silloin tuoresiirrossa nippu papereita käteen ja sanottiin, että lue nuo sitten kun se on ajankohtaista ja heippa! Autossa katsoin papereita ja siinä oli resepti Lugeihin ja Zumenoniin + ohjeet passiin. Että tuota olen tässä nyt sitten itsenäisesti yrittänyt selvittää mikä noiden Zumenonien tarkoitus koko hoidossa jne.. Ketuttaa, kun ei ymmärrä missä omassa hoidossa mennään. Kertoisko joku kenelle tuo on tuttu lääke, että mitä siitä on tullut, miten sitä yleensä syödään ja mitä vaikutusta odotetaan?

Raitis, joka on menossa kolmannen ivf:n (kolmas oli itseasiassa icsi) ekaan ja ainoaan passiin..

Moikka taas Raitapaitainen ja tervetuloa takaisin "linjoille". :) Onpa kurjasti tehty tuo opastus lääkkeisiin,toivottavasti selviää. Itse en valitettavasti osaa auttaa,kun en ole noiden kanssa pelannut.
Risupesä, milloin sinulla on punktio? Itse nappasin juuri pregnylin nahkaani ja punktio olisi siis tiistaina. Jännittää!

Sanasa Mulla on sit päivää myöhemmin nyt eli keskiviikona.. parilla aiemmalla kertaa ollu kans tiistaina.

Raitapaitainen
Zumenon on estrogeenia jolla kasvatetaan limakalvoo, ja niitä syödään pari viikkoa (yleisin annos taitaa olla 3x2mg/päivä ), jonka jälkeen ultra ja sovitaan siirtopäivä. Ovulaatiota ei zumenonkierrossa tule ja siks siirto voidaan ajottaa millon tahansa.
Mulla oli siinä tähän saakka yhdessä ja ainoassa pas:issa noi, mutta limis ei oikein meinannu kasvaa niillä (ultrassa vaivainen 6,4mm).

Nyt on kapseli nahan alla ja sitten vaan odotellaan ensi viikkoon koska ne menkat alkaisi niin sitten olis ultra ja piikit alkaisi. Jos kaikki menee suunnitelman mukaan niin näil näkymin mulla olis punktio ja siirto viikolla 37.

Raitis: :wave: Mulle on tehty 2 PAS -siirtoa ja molemmat tuolla zumenon+luget -yhdistelmällä ja kannatan sitä ehdottomasti. Nytkin tuli pyhiä väliin ja ois mennyt harakoille koko siirtoyritys, mutta kiitos zumenonien siirtopäivä voidaan ajoittaa paremmin, kun ei tarvi vahdata ovulaatiota. Mulla PAS:ssa ja limakalvo ollut siirroissa 12mm ja 14mm ja toisesta PAS:sta siis plussa, joka rv 7+2 tuulimuna...

Ja täällä on semmonen tilanne, että on aika tukala olo jo. Huomenna on 2. piikkiultra. Perjantaina ultrassa näkyi toisella puolella 2 isompaa ja 2 pienempää follia ja toisella puolella 5 isompaa follia. Punktion pitäisi olla näillä näkymin perjantaina tällä viikolla ja siirto menisi sitten maanantaille...

Niin siis Toivorikas: voisitko päivittää mulle, että punktio on 20.8. Tosin nyt kun näin väitän, niin huomenna ultrassa varmaan todetaan, että eipä ookaan... :headwall:

Mulla on ollut tän hoitokierron ajan tosi ahdistunut ja kamala olo. Itkeä vollotan melkein joka päivä, miten kaikki tulee menemään ihan pieleen jollakin tavalla.

Täällä ei olla yhtään piinailufiiliksissä. Ei jännitä yhtään mikä tulee tulokseksi tästä siirrosta kun tiedän että se on taas se sama yksi ainokainen viiva mikä aina ennenkin. On jotenkin ihan luovuttaja fiilis,koko hoitojen kanssa vaikka ihan alkutaipaleella tässä taidetaan vielä olla ,kun on vasta kolme siirtoa takana, mutta kuitenkin on jotenkin jo usko onnistumiseen mennyt. Me taidetaan miehen kanssa olla se pakollinen tilasto-osuus joita ei onnistuta auttamaan edes hoidoilla.

Vadelmaunelmalle :hug: , yritetään jaksaa, ei tässä muuta voi.

Älkääs nyt tytöt! :hug: Päivä kerrallaan (inhottavan kliseisesti) vaan tarvotaan eteenpäin. Te voitte olla se pakollinen tilasto-osuus, kuka tahansa voi, mutta te voitte olla myös se pakollinen onnistujapariskunta. Emme voi tietää. Mansku ja Vattu nyt vaan piristyy, kyllä sen plussan jossain vaiheessa on sieltä tupsahdettava! :heart:

Nyt kyllä vastustaa. Ensin kuulin kotoa huonoja uutisia, mutta koska on nämä hoidot, en voi lähteä sinne. Pari päivää olen ollut aika maassa, kun mielessä pyörii vain ne asiat. Sitten tänään ultrassa todetaan, että oikea puoli on ollut vähemmän aktiivinen. Onneksi sentään vasemmalle puolen on tullut vähän enemmän ja oli ultran tulos sentään muuten ok. Lisättiin pariksi päiväksi annostusta. Olenkin ihmetellyt, että ei ole pahemmin ollut vielä oireita, vähän vain nipistellyt. Toisessa inssissä jouduttiin oikean puolen aktiivisuuden vuoksi tyhjentämään yksi follikkeli ja nyt se on sitten pistänyt jarrun päälle, kun munasoluja tarvittaisiin. :/ No, toivotavasti vasemmalta puolen saadaan hyviä munasoluja tarpeeksi.

Täällä vastustaa aika v*ttumaiesesti kans.. mies vetää jälleen pakille koko hommasta, työkiireisiin vedoten :'( :headwall: on se tosi kiva että tässä vaiheessa ihan "ajoissa" kuitenki alkaa peruun kun huomenna ois punktio! Enpä tiedä yhtään enää tuleeko mitään siirtookaan tällä erää vai mitä tässä tehdään. Voi poistaa listalta.

Ei voi olla totta risupesä, ei voi olla töissä noin kiire kun sen päivänhän saa saikkua muutenkin. Mutta toisaalta, eihän näihin hoitoihin voi ketään pakottaakaan, mutta olishan ton asian voinu jo kertoo ennen hoidon aloitusta tietysti jos miehes on mielensä muuttanu. Ei o mikään pikkujuttu kasvatella muniksia ihan vaan huvikseen, jos nyt mies sattuu viittimään oman osuutensa hoitaa. Eikö niitä muniksia vois jotenkin vaikka luovutetuilla siittiöillä sitten hedelmöittää ja alkiot pakastaa ja pohtia sitten myöhemmin haluatko käyttää ne vaiko et? Kivan stressi aiheen sait näin viimetingassa. :hug:

Solut pakastetaan nyt sitten, ettei sentään suoraan roskiin heitetä. Harvinaisiahan tälläset tapaukset on, mutta kahdessa tapauksessa (oliko niitä yhteensä 5..) on päästy myöhemmin jopa siirtoonkin. Että eipä kannata liikoja kuitenkaan toivoo :(
Luovutettujen siittiöiden käyttö ei tietenkään onnistu jonku byrokratian takia näin lyhyellä varotusajalla. Ilmeisesti on myös välttämätöntä käydä psykologilla ennen lahjasolujen käyttöä.

risupesä Kirosanojen tulva ja muutama hyvin värikäs sellainen! Anteeksi hermostuminen siun puolesta, mutta on se sellanen juttu, et miehen ei tarvitse muuta kuin ruikata purkkiin ja toivoa parasta, kun naisen on piikitettävä itseensä hormoneja, kestettävä niiden tuomat mielialanvaihtelut, kolotukset, turvotukset, kanyylien laitot punktioissa ja siitä toipuminen jne. , niin sellaista kiirettä ei ole olemassakaan, joka estäisi siittiöiden luovuttamisen ja mahdollistamisen tuoresiirtoon! ( Vain tyyliin maailmanloppu voisi olla esteenä...) Kyllä sinua koetellaan ja paljon... :hug: Onneksi pakastaminen on vaihtoehtona, ettei hukkaan mennyt tämä hoitokierto. Voimia sinulle paljon! Mie en kyllä ymmärrä miestäsi lainkaan ja nostan hattua siun kärsivällisyydellesi häntä kohtaan. Kumpa miehesi tajuaisi kuinka paljon häntä rakastat, kun kestät häneltä tällaista. Vaikka omaa miestäni rakastan yli kaiken, niin en tiedä millaisen hepulin olisin saanut, jos tämä olisi ilmoittanut miulle tuossa vaiheessa, et ei kiireiltään kerkeä luovuttamaan siittiöitä.

Nyt mie lopetan purkautumiseni...Tämä ei taida parantaa siun oloa yhtään. Tarkoitukseni on kuitenkin ollut ymmärtää sua ja koettaa tukea sua tässä. :hug:

Muoks. Olet varmasti miettinyt asioita tässä itsekin, mut tuli tässä äsken mieleen, et eikö miehesi voisi toimittaa siittiöitään tänään sinne? Voisiko ne pakastaa ja käyttää sitten kun niitä tarvitaan? Tai onko mahdollista, et hän teksisi homman kotona ja sie veisit purkin vaikka rintojen välissä punktioaamuna paikalle, jos matka ei kestä yli tuntia hoitopaikkaan? Kumpa miehesi muuttaisi mielensä ja hoitaisi homman kotio.

Ei ole todellista Risupesä! :hug: Olen tosi pahoillani puolestasi, eihän noin voi vaan käydä. :(
Itselläni punktio takana. Meni tosi hienosti tällä kertaa, olo on tosi hyvä eikä mitään kipuja päällä. Melkein pelottaa, että oliko solut kypsiä kun myöskään ennen punktiota ei ollut mitään tuntemuksia. Olin jo ihan luovuttanut, että näinkö siellä mitään on. Mutta oikealta löytyi kolme ja vasemmalta seitsemän. Nyt sitten jännätään torstaita. :)

Kiitos kaikille myötäelämisestä :heart:

Mulla on kyllä jo melko luovuttanu olo kaikesta koko suhteen kannalta ja eihän siitä enää mitään tuu kuitenkaan tälläsen jälkeen, jollei vielä illan aikana kerkee tuleen järkiinsä. En vaan hyväksy hoidon perumista tollasella syyllä, niin kuinka voisin enää luottakaan siihen. Mut jollei suostu/halua järjestää tätä niin minkäs sille sitten voi.
Vaikee se on enää mitään sopia kun ei vastaa mihinkään viesteihin ja polihan on jo pian kuitenkin kiinni. Parempi kai että pakastaa ne mun solut vaikka onkin paljo epävarmempaa niin, eipä tartte sitä ukkoo ainakaan enää koskaan vaivata näillä asioilla.

kaz
risupesä :hug: vetää täysin sanattomaksi... :kieh: :kieh: käsittämätöntä :kieh: :kieh: :ashamed:

Sanasalle onnea että kaikista muniksista tulis oikein hyviä alkioita :heart:

Mansikkaiselle myös :hug: Tämä on taas niitä vaiheita, että välissä ryömitään pohjamudissa ja sitten taas leijailleen toiveiden pilvissä. Voiku elämä olis tasaista... Ihan kuin elämässä muutenkaan olisi mitenkään helppoa, niin sitten tällaiset luonnolliset asiat ei sitten millään ota onnistuakseen :ashamed:

on: jos nyt sitten kerrotaan taas oireista niinkuin 2 vuotta sitten vauvakuume palstalla.. Huoh.. siitäkin on jo aikaa siis ajoittaisia juilintoja alavatsassa ja rinnat kipeät. En ala arvioimaan että mistä hormoneista tai mistä muustakaan johtuen elimistö toimii tällä tavalla.. Ihan sama :LOL:

risupesä haleja, en voi käsittää sun miestäs. pistää niin vihaksi..

omaa: mulla on huomenna viiminen päivä zumenon ja primolut ja sit odotellaan vuotoa ja ultra pitäs saada kp10-12, sää nähä miten täs käpykyläst saa aikoja:/ ovulaation tikutus alkas kp11 et ei enää pitkästi niin pääsee itekki toivon mukaan siirtoon :) tilasin netistä noit clearblue ovulaatiotestejä vaik ne oli ihan sika hintasia mut pitäs ainaki olla varmoja ja selkeitä..

Risupesä :'( En osaa sanoa mitään järkevää, olen niin pahoillani siitä mitä joudut käymään läpi. Pidän peukkuja että pakastaminen ja sulatus sitten joskus onnistuu. Ajatuksissa olet.

Pepille kasvattelutsemppiä, eihän näille määrille mitään voi, mutta vielä sieltä ehtii kasvaa!

Sanasalle peukut torstaille! Eiköhän tuosta määrästä varma kyytiläinen ole tulossa.

Risupesä: :'( Kyllä on kurja tilanne. Sori pienoinen psykologisointi - johtuu ehkä ammatistakin - mutta voisko pohjimmiltaan olla tossa sun miehen juttussa kyseessä joku tosi syvällä oleva pelko? Siis eikö joku vastaava kuvio ollut aiemmassakin hoidossa vai muistanko väärin? :/ Ehkä hän ei itsekään tiedosta sitä, mutta jos jotenkin pelkää, että hoidot menee pieleen kun teilläkin on niin mutkitas tämä polku ollut, mikä on niin kestämätön ajatus teidän molempien kannalta, että parempi pakittaa?!? En tiedä, yritän vain arvailla.

Peppi: Mulla kans endon takia ilmeisesti toinen munasarja laiskottelee ja on hitaampi jotenkin ja sieltä folleja tulossa 3. Toisella puolella ilmeisesti 5. Lääkäri tosin arveli eilen, että voisi olla taas piilossa yksi isompikin vielä, kuten oli viime kerrallakin. Mutta punktio on siis perjantaina ja ultrien mukaan pitäisi olla 7-10 munasolua. Lääkäri kuitenkin ehdotti, että ei jätetä onnen varaan mitään vaan tehdään kaikille suoraan ICSI.

Ja sitten hei, onko muilla kokeiltu tämmöistä temppua: Eli mulle lääkäri kertoi lukeneensa jonkun raportin, jossa oli saatu hyviä tuloksia siitä, että pitkään kaavaan yhdistetään vielä siirtopäivänä aloitettava zumenon x 3 vrk? Liittyi jotenkin hormonitasoihin tämä juttu....Mietin just vaan, että jos ei tuu plussaa, niin mitenköhän karmeat menkat on tulossa tällä lääkekoktaililla? Eli mulla nyt sitten ollut tässä hoidossa lääkkeinä Synarela + Puregon annoksilla 125iu x 10, Pregnyl 5000iu + Zumenon x 3 ja Lugesteron 400mg x 2....

Ja tänään siis Pregnyl kello 21.00.

Heippa ! Osaisiko joku kertoa voiko hoidon aikana käyttää särkylääkkeitä esim. ibumaxia ? Piti kysyä asiasta hoitajalta mutta yllättäen siinä tohinassa unohtui kaikki kysymykset :ashamed: Entä onko muita joilla käytössä zoladex -kapseli ? Onko tullut siitä mitään sivuoireita ? Itsellä ollut jatkuva "tuskanhiki" pinnassa kapselin laiton jälkeen...

Mörkötys Parasetamoli-pohjaiset lääkkeet on suositeltavia raskaudenkin aikana. Ibuprofeeni vai mikä tuo vaikuttava-aine olikaan, nih muistaakseni haittasi kohdunlimakalvon kasvua tai jotain.

Eikö tuo Zoladex-kapseli ole munasarjoja lamaava kuten Synarela? Jos näin on, niin tuo hikoilu kuulostaa normaalilta vaihdevuosioireelta, jota nuo hormonit aiheuttaa monelle. Ei siis tuossa tapauksessa huolta, kurjaahan se on, mutta loppuu jahka piikitykset alkaa.
=)

Yhteistyössä