Kympin hoidoista vauvautuneet

Heippa!

Täällä ollaan palauduttu reissusta jo viikko sitten :) on vaan ollut kunnon sairastupa tämä meidän koti viime viikolla etten ole ehtinyt kirjottelemaan miehellä tosi paha silmätulehdus ja mulle iski oksennustauti..onneksi sentään poju on terve :) nyt kuljen pää vinossa kun veti niska niin jumiin että helpottaa kun roikottaa päätä toisella puolella :D :D onneksi ei sentään reissussa iskenyt :)

reissu meni mainiosti ja mukaanlukien lennot ihan loistavasti :)kiitos peltorkidien nousun ja laskun yhteydessä :) en tiedä millainen huuto olisi ollut jos ei niitä olisi ollut :) korvikkeetkin löytyi kaupasta oli jauhetta sekä nestemäistä :)

voih tuntuu että aika menee niin nopeasti....kauheeta ajatella ettei äitiyslomaa ole enään paljon mitään jäljellä ja pojukin on kohta jo puolivuotta!itse ajattelin jäädä hetkeksi kotiin ja ehkä siinä sivussa jos menisi takaisin koulunpenkille??ehkäpäs??koulu on ollut haaveena jo pitkään tai alanvaihto ja nyt siihen olisi hyvä mahdollisuus :) olisi kyllä niin paljon muutakin haaveissa mutta mutta....

Ihanaa kun alkaa lumikin sulamaan :) mä odotan niin mökkeily kelejä :) sopivasti tuo äitiyslomakin on yli kesän niin taidetaan koirun ja pojun kanssa rentoutua koko kesän mökillä :) ja sitten ehkä jotain pientä reissua myös :)....

Kesää ja hampaita odotellessa :)
RP&poitsu
 
Olipas kiva lukea, että RouvaPapusen matka on mennyt hienosti. Harmi, että taudit iskivät heti matkan jälkeen vaan onneksi eivät matkalla. Toivottavasti niskat on jo kunnossa ja olet pääsyt oikeaan asentoon takaisin :)

Täällä poitsu oppi kääntymään selältä massulleen reilu viikko sitten ja nyt on jo ihan mahdoton kääntymään. Menee aika sujuvasti jo molemmin puolin ja pyrkii kovasti eteenpäin vaan ei vielä siinä ihan onnistu. Mammalta alkaa olla rauha pois, kun tuo pienokainen keksii liikkumisen ihanuuden. Herrasta on myös tullut ihan mahdoton höpöttäjä, paljon tuntuu olevan asiaa - varsinkin ilta-aikaan. Kaippa hän kertoo päivän kulusta ja kaikesta uudesta opitusta. On sitä vaan niin hauska kuunnella :LOL:

Ens tiistaina on sitten 5kk neuvola, jonka jälkeen päätetään vihdoin kiinteiden aloituksesta. Välillä sitä ihmettelee kuinka hyvin maitoa oikein riittää noinkin isolle poitsulle, mutta tyytyväiseltä herra edelleen vaikuttaa. Katselee kyllä hyvin kiinnostuneena, kun me muut syödään varsinkin isoveikkaa seuraa todella tarkkaan.

Lämpöisiä kevätpäiviä toivotellen Sannis & Luka
 
hei vaan kaikille,
Pitkästä aikaa päädyin taas tänne kurkkailemaan, välillä olen lukaissut kuulumisia.
Meillä neiti kanssa kääntyy mahalleen aloitti jo 4kk iässä ja nyt harjoittelee jo mahalta selälle menoa. peppukin nousee jo kovasti ja yritys eteenpäin on kovaa. Juttua kans tulee taukoamatta ja nauraa hekottaa jo kaikelle mitä veli tekee. Nyt on vaan hampaiden tulon myötä tullut ihottumaa, 2 alahammasta tuli 4,5kk ja nyt näköjään aloitti 6 seuraavaa työntään esiin. vielä ei ole ien auennut mut ei varmaan kauaa mene kun ylähampaat tulee esiin.

Ihmettelin kans miten aika on mennyt nopeesti, likka nyt 5,5kk ja äitiyslomat kohta lusittu, onneksi on kesä vielä ns.lomaa. Syyskuussa olis sit päivähoidon aloitus myös likalla, onneksi saadaan samaan ryhmään ilmeisesti kun missä veljensäkin on.
Oikein ihanaa kesän alkua kaikille toivoo Tiltalitti ja Amanda
 
Moikka!
Kiva kuulla kuulumisianne tiltalitti. Meillä kanssa poitsulla ihottumaa leuassa jatkuvan kuolaamisen seurauksena. Odottelen myös, milloin seuraavat hampaat puhkeavat - taitavat tulla seuraavaksi ylös.
Meillä kanssa naureskellaan isoveljen touhuille ja selvästi haluaisi jo mukaan touhuamaan. Poju nostaa itsensä terhakkaasti käsinojaan ja yrittää nostaa myös peppuaan, vielä ei koordinaatio ja lihasvoima jaksa kannattaa keskikehoa.

Tänään käytiin 5kk neuvolassa ja miehellä on hurjat mitat: 9040g ja 70cm - iso poika. Sovittiin, että jatketaan edelleen rintamaidolla, kun niin hyvin kasvaa. Jatketaan sinne 6kk asti täysimetyksellä ellei sitten poika ala vaatia ruokaa tiheämpään tahtiin tai alkaa öisin valvottaa. Kiinteät saadaankiin sitten aloittaa nopealla tahdilla puolen vuoden iässä eli kolmen päivän siedätyksellä ja kuukaudessa kasvatetaan määrät viiteen desin annokseen - hurja tahti. Nautiskellaan nyt vielä hetki kahden keskisestä läheisyydestä.

Aurinkoista pääsiäisviikkoa kaikille!
Sannis & Luka
 
Heippa kaikille! :)

Olipa teillä Sannis komeat mitat! :) Me jäätiin jo toiseksi... :LOL: Itse asiassa, meidän Onnin painokaan ei ole noussut lainkaan viimeisen 20 pv aikana. Osittain siksi kun tähän on ajoittunut pientä lakkoilua, ja yön syönnit ovat venyneet.. Ajattelinkin nyt, että aloittaisin kuitenkin jo kiinteiden maistelut. Onni on 5 kk 20 pv, joten en tiedä mikä pakko sinne vappuun olisi odottaa... Hiukan huolestuttaa että mitä tuo kasvun pysähtyminen tarkoittaa, ja pitäisikö siitä olla huolissaan? Toisaalta, Onni on iso poika ja tähän asti kasvanut hyvin.

Mites millä systeemillä/määrillä muut on aloittaneet kiinteiden maistelut?

Hampaista piti vielä sanomani että meillä ei vielä ole niitä, mutta on vain päivien kysymys koska ekat puhkeaa :) Onni puree kaikkea (myös tissiä, au) koko ajan, ja ikenien alla on selkeästi tervävää tunnettavissa. Hiukan huolestuttaa että jos jatkaa puremista myös hampaiden tultua :0 Siis tissien kannalta ;) se kun sattuu jo nyt, vaikkei hampaita vielä olekkaan ;)

Mites muut äidit, joko teillä on kuukautiset alkaneet? Itsellä ei vielä ole, ja olen siitä onnellinen. Mutta jotain tuolla tapahtuu kun välillä on semmosia tuntemuksia, nipistyksiä, että taitaa olla vain ajan kysymys koska täti tulee vierailulle ;)

Ihania kevätilmoja on jo ollut, pääsiäiseksikin on luvattu toooooosi lämmintä :) Alkaa olla haasteellista, mitä pukea vauvalle päälle :)

Oikein hauskaa pääsiäistä kaikille äideille! :)

Annabell ja Onni 5 kk 20 pv
 
Annabell - meille sanoi neuvolasta, että kiinteät saa puolen vuoden iässä aloittaa nopealla tahdilla ja 7kk pitäisi jo olla viisi ruokakertaa päivässä siten, että noin desi menisi ruokaa kerrallaan. Luulen, että tekin voitte aloittaa suhteellisen reippaalla kaavalla eli ei tartte viikkoa maistattaa vaan yhtä ruokalajia kerrallaan. Kannattaa vielä tarkistaa omasta neuvolasta. Itse olin tosi yllättynyt, että tahti on niin nopsa, kun puolen vuoden iässä kiinteät aloitellaan - toki teilläkin siihen vielä jokunen hetki menee :)

Poitsu on tosiaan kasvanut ihan hurjiin mittoihin, mutta on onneksi ihan sopusuhtaisen oloinen ja näköinen - vaikka ihanat posket ja kaksi leukaa onkin :LOL:
Meillä pureskeli muuten tisukkaa hampaillaan, mutta painoin aika tiukkaan sormella leukaluiden liitoskohtaan puremisen aikana ja otin tisun pois suusta, niin oppi todella nopsaan olemaan purematta. Enkä siis tosiaan painanut niin kovaa, että itku olisi päässyt :)

Mullakaan ei ole täti vielä vieraillut vaikka jokainen kuukausi siltä tuntuu, että nyt alkaa. Esikoiselta alkoi vasta 8kk synnytyksestä, mutta nyt veikkaan ettei sinne asti päästä. Ihanaa niin kauan kun pysyy pois, ikävä ei vielä ole.

Mä aloitin muuten sellaisen 8 viikon juoksukoulun ja nyt on kolmas viikko jo menossa. On tosi ihanaa lenkkeillä taas kunnolla pitkästä aikaa ja samalla saada ihan omaa aikaa. Jaksaa olla niin parempi äiti kuin puolisokin, kun saa pää tuulettua.

Aurinkoa ja lämpöä sekä ihanaista pääsiäistä!
Sannis
 
Sannis, juu tuo tissillä huijaus aamulla ei meillä toiminut kuin pari kertaa ja sitten hoksas, että äiti perkules huijaa :D! Nyt on onneks aamut jatkuneet seittemään - puoli kaheksaan. Jaksaa äitikin taas paremmin. Me ollaan myös lähdössä vapun jälkeen Tukholman risteilylle, "lomalle". Oliskos jotain vinkkejä? Entäs tärppipaikkoja Tukholman keskustasta eli missä kannattaa käydä?

Hampaita ei näy eikä kuulu meilläkään, vaikka kuolamäärä on jotain ihan hirveää.
Kiinteitä menee meillä jo hedelmäsoseiden muodossa ja iltapuuro aloiteltiin pari iltaa sitten, kaikki tuntuu meidän neidille uppoavan eikä ainakaan mitään vaivaa ole mistään ilmaantunut. En tainnut neidin 5kk mittoja tänne ilmoitellakaan, mutta ne oli 8060 gr ja 66,5 cm. Tää neuvola kerta oli kaikista pahin; tyttö vierasti tätiä ihan hirveesti ja siihen päälle vielä kaksi piikkiä niin jo oli ihan kamalaa....Nyt alkaa jo pahin vierastus mennä ohi. Meillä onkin 5.5 jo 6 kk neuvola.

Menkat alkoi jo kaksi kuukautta synnytyksen jälkeen, ei kivaa :kieh:... Ja säännöllisesti ne onkin tullut joka kuukausi.

Irene ja M
 
*nosto*

Halusin vaan tulla toivottamaan teille kaikille oikein ihanaa ja sydämellistä äitienpäivää :heart::heart::heart: ja erityisesti kaikille esikoisensa saaneille! Ensimmäinen äitienpäivä on aina ikimuistoinen :)
 
Heippa! Minne kaikki hävinneet?

Olisin vain kysellyt kuinka teillä muilla on kiinteiden aloitus sujunut ja millä määrillä menette?
Me aloiteltiin äitienpäivänä ja edelleen takkuaa, ei meinaa maistua : / Alkuun poika avasi suunsa, mutta nyt sulkee tiiviisti, kun lusikan näkee. Aloiteltiin ensin bataatilla ja nyt siirryin luumuun, kun ajattelin, että luumulla oppii syömisen salat paremmin kuin kasviksilla. Tarkoitus on siirtyä takaisin kasviksiin, kunhan poika tajuaa kiinteiden päälle.
Sai tässä eilen vielä hirveän raivarin rinalla, kun jemmasi ruuan kitalakeensa ja luuli bataatin tulevan tissistä. Piti sitten hetki rauhoitella ja odottaa, että suu on varmasti tyhjä - sitten vasta kelpasi rinta vaikka vähän epäluuloinen olikin.

Lisäksi huikeat kelit ovat vieneet meiltä unet. Päivällä nukutaan hyvin lyhyitä pätkiä ja viime yönä seistiin 10 min. terassilla viilentelemässä klo 1 yöllä. Viilentely kyllä onneksi auttoi ja sitten unikin taas maittoi aamuun asti.

Aurinkoisia päiviä toivotellen Sannis ja Luka
 
Heippa kaikille! Lukemassa on käyty täällä aktiivisesti, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa ennen kuin nyt.

Meillä aloitettiin kiinteät viikko ennen kuin poika täytti 6 kk, ihan perunalla. Aluksi oli tosi vaikeaa, mutta viikossa tilanne muuttui. Nyt hän syö kaiken mitä suuhun laitetaan :D Ollaan syöty peruna+porkkana sekoitusta, ja hedelmäpilttejä lähinnä mango, luumu ja päärynä, ja iltaisin kaurapuuroa jonka olen tehnyt omaan lypsettyyn maitoon. Määrät on tällä hetkellä perunasörssöä ehkä 0,25 dl, hedelmää 1 dl ja puurojauhetta 2 rkl. Neuvolasta neuvottiin että 7 kk lopussa määrien pitäisi olla perunaa ( lihaa joukossa) 1 dl, hedelmää 0,5 dl ja puuroa 1 dl. Eli TODELLA paljon pienemmät määrät kuin mitä Sannikselle oli sanottu! Hassua...

Neuvolasta: 6 kk neuvolassa pituutta oli tullut enää 0,5 cm kuukaudessa, pituus nyt 69,5 cm ja paino 9,5 kg. Lattialla pyöritään kuin toukka, selkä-vatsa-selkä-vatsa ja pikkuisen jo ryömitäänkin :D

Yöunet tuppaa olemaan 11-13 h, ja ekat päikyt on nyt olleet 1-3 h, sitten niiden pituudesta riippuen vielä parit 1/2 h tirsat mahdollisesti. Viime yö oli eka kerta kun nukkui ns. koko yön syömättä. 11 h!!!! Äiti oli hätää kärsimässä ;) Sain pari kertaa lypsää, eikä tilannetta helpota se, että nyt vetelee päikkäreitä jo 2 h putkeen... Ylituotantoa siis piisaa mikä johtuu varmaan siitä että hereillä ollessaan lypsää äitiään 1-1,5 h välein edelleen. Viime viikolla oli tiheän syönnin kausi, ja tällä viikolla on ollut rintaraivareita, että pysyy äidin mieli virkeänä kun koskaan ei tiedä mikä kausi on menossa :D

Muuten Onni on tosi ihana ja kiltti poika :) Niin reipas ja iloinen :)

Ensi viikolla menen ilmoittamaan töihin että jään vuodeksi hoitovapaalle,niin jospa sekin peikko takaraivosta häviäisi...

OIkein ihanaa kevättä kaikille, ja tulkaahan kertomaan kuulumisia! :)

Annabell ja Onni 6,5 kk
 
Heipä hei!
Kuin myös, lukemassa olen käynyt, mutta kirjoitusinto meinaa puuttua. Ja sitten ei malta istua koneella niin kauaa, että ehtisi vastailla.

Meillä pimu tuli toissapäivänä 7kk:eek:, missä mun pikkuvauva! 6kk mitat oli reilut 7kg+67cm, noin suurinpiirtein, en nyt viitti tarkistella. Mutta keskikäyrää.
Kiinteitä menee jo hurjia määriä: aamulla ihan tavallista pikakauraryyneistä puuroa+luumusosetta kaveriksi, lounaalla olen antanut pikkupurkillisen ns.kevyempää evästä, pelkkää kasvista (esim. porkkana+kukkakaalisose), päikkäreitten jälkeen hedelmäsosepurkki, ruoka-aikaan iso purkillinen kasvissosetta+broileria tai lihaa, illalla taas sama puurosatsi.
Puuroa on alusta asti mennyt paljon, nyt laitan 3/4dl hiutaleita+vajaa n.2dl vettä/annos. Kaikki muut paitsi hedelmäsoseet olen tehnyt ite ja pimu syö hyvin, sama mitä suuhun työnnetään. Maissinaksut on superherkkua ja lelivänkannikat myös. Hampaita ei ole, niitä on odoteltu jo 3kk, mutta aina vaan ikenet pullottaa.
Lattialla päästään jo hyvin eteenpäin ja istuma-asennossakin pysyy itekseen vähäsen aikaa. Nousee punnertamaan ja konttausasentoon.
Nyt parin päivän sisään pimu on oppinut matkimaan erilaisia ääniä, esim. naksuttaa kielellä takasin tai päristää ja huiskuttaminenkin alkaa sujua. Isosiskon leikkejä on niin mielenkiintosta seurailla ja enää ei sisko voikaan levittää pikkujuttujaan lattialle. Mua hirvittää, että kuin saan vahittua pikkurihkaman joutumista kurkkuun. Täytyy olla ilonen niin kauan kun pinsettiote ei vielä suju, sitten se tosisyynäminen alkaa.

Sanniskos se kyseli menkoista, mulla ei ole vielä alkanut. Vihlontoja ja juilintoja on, että kait tuolla jotakin elämää alkaa jo olla. Oon vähentänyt päiväimetystä melko reilusti, nyt n.3x menee hereilläollessa ja yöllä kahdesti. Tissitkin on sitten rupsahtaneet melko olemattomiin, harmi. Mutta maitoa onneksi riittää.
Töihin olen kavaillut meneväni kun pimu on vuoden, mies jää sitten pyörittämään arkea hoitovapaalle.

Kesää odotellessa:wave:

kirma & muru 7kk

Piti vielä tulla kysymään, että kuin teillä pikkuset nukahtaa yöunille? Me on menty esikoisen kohdalla hyväksi havaitulla tavalla, eli jätetään sänkyyn nukahtamaan itekseen. Esikkoa ei olla nukutettu missään vaiheessa ja nyt koitetaan samoin. Muistan, että pahimman eroahdistuksen aikaan oli välillä aika kovia iltahuutoja, mutta niistäkin selvittiin.
Nyt kun jätän pimun sänkyyn, niin saattaa tunninkin pyöriä ja meuhata siellä. Sen on ihan hirveän vaikeeta malttaa rauhottua, jalat käy koko ajan ja kädet räplää tuttia pois suusta, vaikka meinaiskin nukahtaa tissille ennen sänkyyn laittoa ja on tosi väsynyt. Mutta ei onneks huuda sängyssään, nukahtaa sitten omia aikojaan.
 
Viimeksi muokattu:
Olipas kivaa lukea teidän kuulumisianne Annabell ja Kirma :)

Meillä on nyt viikko tahkottu syömisen kanssa ja tänään aukesi ensimmäistä kertaa suu kunnolla mustikkasoseelle ja tietenkin isin syöttämänä *murrr*. Massussa oli siinä vaiheessa hyvä satsi maitoa, joten huomenna taidan kokeilla ensin antaa maidon ja sitten vasta soseen. Vielä ei onneksi ole niin tarkkaa kuin päin tekee, kun määrät on ihan paria kolmea lusikallista. Tuntui maistuvan paremmin maidottelun jälkeen.

Poika itkee tällä hetkellä uusia hampaita, joita äiti ei pysty paikallistamaan ollenkaan. Yritin tänään tutkia ikenet läpi ja jos oikein näin, niin puskee perhana yläkulmahampaita seuraavaksi. Mikäköhän vampyyri me ollaan saatu :LOL: Ei mennä siis oppikirjojen mukaan täällä, kun alahampaat puskettiin 3kk iässä ja nyt pusketaan lisää kolmen kuukauden tauon ja kamalan kuolaamisen jälkeen.

Meillä poitsu heijailee itseään jo konttausasennossa vaikka ikää on pari päivää alle 6kk. Tänään yritti isoveljen huoneen matolla ottaa jo "askelia", mutta kädet eivät sitten vielä olleet jalkojen tahdissa mukana. Ei onneksi ollut moksiskaan kupsahduksesta. Inhottavinta on, kun kaveri ei millään malta levätä massullaan ollessa vaan vetää itsensä niin sanotusti ihan piippuun. Selällään ei halua maata kuin vasta ihan väsyneenä ja sittenkin vielä yrittää massulleen.

Toistaiseksi meillä nukahdetaan edelleen illalla tisulle. Ihan muutaman kerran on saatu poika nukahtamaan omaan sänkyyn siten, että on jätetty sinne tutin ja unirievun kanssa. Muutoin siis tisulle tai hyssyttämällä syliin, jota onneksi jo harvemmin kuin ihan alkuun. Esikoinen nukahtaa onneksi omiaan iltasadun jälkeen :) Samaa yritetään nuoremmankin kanssa, kunhan saadaan iltapuurot kuvioon mukaan. Päikkyunille nukahtaa onneksi ihan hyvin vaunuihin tai omaan sänkyyn ilman sen suurempia seremonioita, joten toiveita on, että sama siirtyisi jatkossa yöunille menossa.
Öisin syödään edelleen pari-kolme kertaa, ehkä sekin muuttuu sitten paremmaksi kiinteiden myötä vaikka ei se mua ole häirinnyt. Poika tuntuu viihtyvän hyvin mamman kainalossa ja musta on ihan kiva nukkua vieretysten. Esikoinen on aina viihtynyt paremmin omassa sängyssään.

Aurinkoista viikkoa toivotellen Sannis ja Luka, melkein 6kk
 
Moikka moi!!!

Ihanaa kesäistä viikonloppua kaikille :)

Täällä poitsuu kasvaa tasaiseen tahtiin ja uteliaisuus kasvaa!! :O
Poitsin 6kk neuvolassa mitat olivat 8,5kg ja 70cm.Meillä siis on aloitettu kiinteät jo 4kk iässä koska suurimmaksi osaksi meni korviketta..nyt siis syö aamu ja iltapuurot sekä pari peruna-annosta vielä päivällä ja riippuu ihan kuinka vilkas on niin annan jo melkein välipalaakin :) ja kaikki ruoka maistuu!erityisesti pikkukalastajan herkku on ykköstä!joka kerta kun lusikka käy suussa alkaa kuulua nam nam nam!ja ei mitään muminaa!vaan selvää nam nam..ehkä se on siitä kun itse olen hokenut joka kerta kun laittanut pojalle lusikkaa suuhun että täältä tulee nam nam nam :D

neuvolassakin sanoivat että on mallioppilas :)ehkä hieman ylikehittynytkin kun karhunkävelyasentoakin näytti neuvolantädille :D meillä myös istutaan hienosti jo paikoillaan ja leikitään helistimien ja jopa autojen kanssa pöristään :D istumaan siis pääsee jo itsekin..eteenpäin kyllä kulkee ihmeellistä konttimis hyppimistyyliä :Oei ihan jalat ja kädet mee vielä oikeaan tahtiin :D kauhulla siis odottelen mitä tapahtuu kun lähtee kävelemään!pää on jo saanut monia kolahduksia...meillä on sen verran matala tvtaso missä iskän stereot ja dvdsoitin alkaa olla vaarassa kovasti pikkukäsi käy niitä testailemassa :D huom!sormenjäljet näkyy :D sen verran pölyä ilmassa :D

hampaita ei ole tullut vieläkään!!on kyllä alkanut hieman kiukuttelemaan että toivottavasti pian puskee ikenien läpi :D yötkin on nukuttu jo pidemmän aikaa huonosti ja mammakin alkaa olla univelkainen..onneksi miekkosen kanssa lähdetään viikon päästä pitämään "laatuaikaviikonloppua" :)

Onkos teillä muilla sisaruskuumetta??täällä on aina välillä..mutta sitten totuus iskee kun on huonompi päivä :) itse kun olen ma-to yksinhuoltaja miehen reissutyön vuoksi niin en tiedä jaksaisko ihan kahden pienen kanssa...ehkä kuitenkin isompi ikäero meillä olis hyväksi..kuitenkin pakkasukot pitäisi käyttää ensi vuoden aikana ja jotenkin aika kuluu niin nopeeta!ei tiedä mitä tekis...???


Pianhan se kesä jo tulee!nauttikaa!!

RP&poju
 
Heippa ja terkut 6kk neuvolasta! Poitsu oli taas kasvanut hurjasti ja mitat ovat nyt 9,8kg ja 71cm. Vähän oli kuitenkin vauhti tasaantunut :)
Kiinteät aloiteltiin tosiaan äitienpäivänä ja nyt saadaan vähitellen lisätä yksi liha-annos mukaan, kun iltapuuron olen jo aloittanut. Eilen oli ensimmäinen päivä, kun poika söi ihan kunnon annokset - ei kuitenkaan vielä lähellekään pientä purkillista. Illalla meni ensimmäinen kunnon puuroannoskin (ruokalusikallinen) :LOL: Ehkä meidänkin herra vähitellen alkaa päästä kiinteiden makuun. Käteen on saanut muutaman maissinaksun ja parsaa eli aloittelen sormiruuan samalla, kun harjoitellaan muutenkin. Parsan kanssa oli ihan innoissaan vaikka suuhun asti ei mennyt kuin pari hassua palaa.

Esikoinen on tänään vikaa päivää pkodissa, kun jää nyt mamman ja pikkuveikan kanssa kotiin. Tuli ihan haikea fiilis ja tippa silmään, kun annettiin hoitajille paketit. Ensi viikolla käydään vielä kevätjuhlissa ja sitten se olisi hetkeksi ohi. Kotona oon siis ainakin tämän vuoden loppuun ja jos vaan rahkeet antaa myöden, jatkan aina 2012 kesään. Jos töihin pitää palata vuoden vaihteessa, niin aloitan lyhennetyllä työajalla eli töissä vaan neljä päivää viikossa ja pitkä vkonloppu. Meillä ei kuuden tunnin työpäivät onnistu, joten parempi pitää sitten pitkä viikonloppu :)

Kesästä tulee mielenkiintoinen, kun isukki jää ensin lomalle ja pitää sitten vielä isäkuukauden siihen perään. Ollaan kaksi kuukautta samaan aikaan kotona, hui! Oon syyskuussa varmaan sitten ihan eksyksissä, kun jään nasujen kanssa taas yksin kotiin. Toivottavasti tulee ihanan pitkä ja lämmin kesä!

Aurinkoisia päiviä toivottaa Sannis poikineen :)
 
Heippa!

Piti tulla ilmottamaan, että hengissä ollaan :D Tuntuu vaan, ettei nykyään ehdi koneella ku käväseen. Täytyy nyt ajan kanssa melkeen lukea mitä ootte kirjotellu :D Meidän pienokaisethan on kohta jo taaperoita!
Meidän pikku-ukko oli 6kk neuvolassa 64.8cm pätkä :D ja 7.2kg. Saapa nähä miten 8kk neuvolassa. Täällä on normaalisti vasta 9kk neuvola seuraava, mutta sovittiin, että käytetään jo 8kk ikäsenä, niin nähdään onko Akseli kasvanu minkään vertaa :D
Ootte varmaan jutellu noista soseiden määristä, mutta jaksasko joku laittaa paljonko menee soseita. Meillä ei nimittäin mee ku 2-2,5 pikku purkillista+puurot aamulla ja illalla. Maitoa juo n.500ml päivässä.
Miten tuota ruokamäärää sais lisättyä? Oisko vinkkejä?

Meillä ei Akseli vielä oikein liikuskele, jonku verran pääsee eteenpäin ku sätkii :D Ja sitten pikkusen osaa mennä taaksepäin aina ku hoksaa, että käsillä työntämällä pääsee liikkumaan.
Musta tuntuu, että elin ekat 6kk jossain unessa, josta oon vasta nyt heränny, enkä tarkota siis mitään masennusta tai muuten negatiivisessa mielessä, jotenki sitä kai on ollu niin kiinni tuossa lapsessa ja nyt alkaa tajuamaan, että onhan sitä muutakin elämää :D
Täytyy nyt alkaa tännekkin kirjottelemaan aktiivisemmin, mutta mitä äkkiä vilkasin niin en oo vissiin ainut,jolla jääny kirjottaminen heh!

Ai niin pakko sellasta kysyä, että onko kellään ollu parisuhde tiukoille vauvan tulon myötä? Meillä ei nyt varsinaisesti mitään kriisiä oo, eikä siis todellakaan mitään ero-juttuja, mutta pinna on kyllä ollu huomattavasti tiukempi ku ennen lasta ja tuntuu, että otan itteeni tosi helposti, jos mies sanoo jostain kotitöistä tms.

Eipä tässä muuta ku viikonloppuja kaikille!
Duffy ja Akseli 7kk 3vk ja 2pv :D
 
:wave:Duffy Kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa! :)

Meillä on ryömitty jo 5 metrin pätkä eteenpäin, hui :D Kohta sitä saa olla silmät selässäkin ;) Myös takapuoli nousee, ja vaunuissa yrittää nousta istumaan... Että kohta sitä taidetaan mennä vauhdilla...

Meillä kiinteitä menee vaihtelevasti. Joka päivä olen sanonut itselleni että tänään annan enemmän, mutta taas huomaan imettäväni kiinteän sijasta ;) Se on paha kun tissit meinaa räjähtää, niin liian helposti sitä sortuu antamaan ensin maitoa, ja vasta sitten tarjoamaan kiinteitä. Toisinpäin ei homma toimi. Iltapuuro teki sen että ei jaksanut enää lypsää äitiään illalla muuta kuin monen tunnin odottelun jälkeen, niin tein nyt niin että jaoin puuroannoksen puoliksi ja annan puolet aamulla puolet illalla. Neuvolahan ohjeisti vain tuohon iltapuuroon.. Määrät on nyt meillä että n. puolikas pikku purkki hedelmäpilttiä ja jos syö kaupan liha-peruna tms. pilttiä menee melkein koko purkki ( söisi varmaan ihan kokonaankin mutten ole vielä antanut) ja omatekoista hieman huonommin. Puuroa semmoden 1 dl /pv. Eli melko pieniä ovat vielä annokset. Painoa on kuitenkin silti tullut vielä, kotivaa'an mukaan nyt olisi 10 kg, joten en jaksa stressata kiinteän määristä, pikkuhiljaa kasvatellaan. Sen olen huomannut että pelottavan helppoa olis antaa noita valmispilttejä, ja siitä tunnen syyllisyyttä.. mutta nyt siis ollaan syöty valmisruokaa vain 1-2 kertaa viikossa, muuten omia soseita.

Nythän seuraava etappi on 7 kk, jolloin ei ole neuvolaa. Ajattelin kuitenkin kilauttaa ja kysyä josko saisin ensi viikolla käydä mittauttamassa, saisi jotain mittaria että mitä noi kiinteät on vaikuttaneet!

Mites onko teidän kaikkien muiden lapset olleet jo hoidossa? En tiedä mistä johtuu mutta olen edelleen TODELLA läheisriippuvainen Onnista. Hän ei siis ole ollut hoidossa. Isin kanssa ovat olleet keskenään semmonen max 2 h, ja se vielä menee, mutta ajatuskin pidemmästä poissaolosta hirvittää.Jo pelkästään senkin takia, että edelleen meillä tupataan olemaan tissillä vähintäänkin 2-3 h välein... No, heinäkuussa pitäisi aloittaa pikkusen tekemään töitä, jolloin kerran viikossa olen kotoa pois 5 h. Saa nähdä mitä siitä tulee ;) Äiti vääntää varmaan kyyneleitä ;) Muuten jäänkin vuodeksi hoitovapaalle :)

Pikkukakkos kuume alkaa nostaa päätään. Tuntuu että Onni on kasvanut ihan liian äkkiä. Haluaisin niin elää vielä vauva-ajan uudelleen, joten varmaan ensi vuoden alussa koitetaan PASsiin hakeutua. Toivottavasti oma hormoonitoiminta on normalisoitunut siihen mennessä. Sitä vaan ei uskalla oikein toista lasta toivoa, kun pelkää että joutuu pettymään .Uutta ICSIä kun en ajatellut enää käydä läpi. Tietysti aina voi toivoa että miehen simpat olisi parantuneet ;)

Kertokaahan kuulumisianne!

Annabell ja Onni 6 kk ja 28 pv :)
 
duffy voi kun kiva kuulla sinusta! Pinnankireyttä täälläkin on, eikä todellakaan jaksa jos mies huomauttaa jostakin joutavasta. ja kun koko päivän aamusta iltaan oot noita pikkusia varten ja ne vaatii koko ajan jotakin, niin on tullut muutaman kerran kyllä sanottua miehelle, kun se sitten alkaa myöhään illalla sängyssä vaatimaan omaa huomiotaan. Kiitos ei, kun mulla ei hormonitoimintaa ole, ei petipuuhat nappaa. Mies joutaa odottaa.
Mä kertoilinkin meidän ruokamääristä edellisessä viestissä. Täällä pimulla tuntuu olevan pohjaton nälkä, oon joutunut lisäämään vielä yhden välipalan iltaruua ja -puuron väliin. Vaikka tissiäkin antaisin niin silti hetken päästä kitisee taas ja purkillisen jälkeen sitten naurattaa. Ehkä kasvupyrähdys käynnissä..? Puuroa vetelee isomman annoksen kun siskonsa:confused: Luultavasti tuo lisääntynyt liikkuminenkin vie reilusti enemmän energiaa. Älä ole duffy huolissasi, jos poju on tyytyväinen, kyllä se ruokaa saa tarpeeksi!

Tosiaan ryömimällä vedellään jo huoneesta toiseen ja kontallaan keinuu eestaas. Siitä sitten on saanut väänneltyä itteään hassuihin asentoihin, istualleenkin pari kertaa. Ja kun ne kädet ei vielä tottele, on pipejäkin tullut kun kaatuu nenän linttaan:D

Vauvakuume alkaa olla jo taas kova. Isoa mahaa on ikävä. Ja riemastuneena huomasin, että ekoja menkkoja yrittää tiputella, jippii! Mä luulin bonganneeni ovulaationkin pari viikkoa sitten ja tais olla oikein. Oon reilusti vähentänyt päiväimetyksiä ja se on ilmeisesti vaikuttanut asiaan. Mehän ollaan selittämättömiä, että ainahan SE on mahdollista...Mutta pakkasessa on 8 ja, kuin myös annabell, niitä lähdetään vuoden vaihteessa sulattelemaan. Mä olen myös valmis uuteen (neljänteen) ivf:ään, tuntuu vahvasti sille, että kaksi lasta ei vielä ole se meidän lapsiluku.

Esikoinen meillä oli aikoinaan ihan pikkusesta asti mummulla hoidossa, imetysväli meni helposti. Mutta nyt tämän kanssa mulla on vaikeampaa, oon jotenkin ihan erilailla kiinnni pikkusessa nyt tällä kertaa. Ja kauppareissuja pitempään en olekaan ollut poissa. Marraskuussa olis töihin lähtö, mutta en usko, että ongelmia siitä tulee olemaan. Toivottavasti. Koitan kyllä olla vielä ajattelematta koko asiaa.

Kirma ja Pikkumuru 7.5kk
 
Kiva kuulla sinusta Duffy! Komppaan heti Kirmaa eli jos poitsu on tyytyväinen ja kasvaa, niin eiköhän nuo ruokamäärätkin ala kasvamaan liikkumisen myötä.

Parisuhde on täälläkin ajoittain kovilla, kun kahden tiitiäisen kanssa touhuaa päivät. Lisäksi koira alkaa olla vanha ja vaatii välillä ekstraa ulkoilutusten kanssa. On perhana vielä niin allerginen, että tällä hetkellä vuotaa verta kaikista neljästä tassusta ja se tietää kivasti lisää lattioiden pesua. Mulla ei siis tosiaankaan ole riittänyt voimat enää miehelle. Ei kyllä haittaisi, jos parisuhde jossain vaiheessa taas muistuttaisi enemmän parisuhdetta kuin nyt, mutta kaikki aikanaan.

Annabell ei meilläkään noita kiinteitä mene vielä mitään suuria määriä, mutta vähitellen. Olen yrittänyt sitkeästi olla pumppaamatta yhtään ekstraa ja ajoittaa imetyksen vasta kiinteiden jälkeen. Meillä mennään siten, että aamupala on edelleen pelkkää rintamaitoa. Lounaalla saa nyt liha-annoksen ja maidot päälle. Välipalalla annan ensin maidon ja sitten jotain hedelmäsosetta. Sitten on taas maidoteltu ja illalla oon antanut puuron ja taas maidot. Yöllä Luka syö edelleen kaksi kertaa. Tänään annoin ekan kerran kasvisruokaa välipalan ja iltapuuron välillä, katsotaan miten toimii yösyöttöjen suhteen - nyt jo kirraa oikeaa rintaa ikävästi.
*muoks* niin ja määrät meillä on puolikas pikku purkki noin karkeasti arvioituna. Iltapuuro on lähemmäs desin verran hedelmäsoseen kanssa.*
Mä oon syöttänyt sekä omia ruokia että kaupan valmiita. Esikoisen kohdalla tein vain ja ainoastaan omia ruokia ja meillä meinasti tulla siitä ongelma, kun oltiin reissussa ja purkkiruoka ei maistunutkaan. Sovittiin miehen kanssa, että nyt mennään sekä että, mutta pääpaino pidetään omatekoisissa pöperöissä. Hedelmät ja marjat on kaupan hyllyltä. Oottekos te muut jo sormiruokailleet? Meillä on sormiruokailtu maissinaksuja, parsaa ja perunaa. Helpotti ruokien suhteen siten, että ruuan ei tarvitse olla niin sileää eli karkeampikin käy.

Meillä lapsikiintiö on nyt tässä. Mulla sekin varmaan jarruttelee petipuuhien kanssa, kun Luka oli ylläri ja sai alkunsa spontaanisti enkä todellakaan olisi valmis uuteen ylläriin. Harmittaa vaan toisaalta, kun Luka on kasvanut isoksi jo niin pian : / Oon itse jo kuitenkin 36 ja mies täyttää 44, niin ois ihan kiva viettää yhteistä aikaa lapsien jälkeen ja ennen eläkeikää vaikka ehdittiin 10v nauttia kahdekeskisestä ajasta ennen esikoista.

Kirmalle tsemppiä, toivottavasti ovistesti piti paikkansa ja täti tulee kylään. Itselläni ei ole sen suhteen kiirusta, hyvä vaan jos pysyy vielä pois :LOL: Pidän peukkuja, että saisitte samanmoisen yllärin kuin me Lukan kanssa :)

Nyt iso hali teille ihanille naisille ja aurinkoista viikkoa!
Sannis ja pojat
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Olipas täällä tekstiryntäys yhtäkkiä kaikki olivat kirjoittaneet :) täytyi oikein keskittyä :)

Duffy oon huomannut myös että pinnaa kiristää!varsinkin nyt kun meillä nukutaan huonosti tulevien hampaiden vuoksi..mamma kaipais lepoa mutta mies ei tajua ymmärtävän :(

Annabell meillä oli ekan kerran nyt viime viikonloppuna ja heti hoidossa koko viikonlopun :) käytiin viettämässä miehen kanssa laatuaikaa ;) ja kyllä teki hyvää...tottakai se mieltä kaiveli kun toinen on itkenyt hampaita ja ollut viime viikon huonolla tuulella,mutta kuitenkin tiesi että on mummojen hyvissä käsissä :) mutta nyt taas jaksaa :)
mullakin ihan samat ajatukset kuin sulla pas:issa käydään ja uuteen icsiin en kyllä lähde..oon kyllä itseäni valmistanut siihen että jos ei pas onnistu niin sitten toivotaan ihmettä miehen simppoihin :)mutta mä olen kuitenkin onnellinen tästä yhdestä pienestä ihmeestä :)eli ei mun tarvitse väkisin toista saada...mutta olishan se ihanaa :)
kirmallakin näyttäisi olevan samat suunnitelmat :) ehkä vuoden alusta ollaan taas sama tuttu porukka yrittämässä :)

sannis teillä on kyllä mahtavat mitat poitsulla :) hyvä että ruoka maistuu :)

Meillä ollaan nyt kontittu viikko...käytiin ystäväni luona jolla on n.vuoden ikäinen tyttö joka konttii niin ottihan toi poika nyt sitten vissiin mallia :D nyt on niin kiva konttia huoneesta toiseen kun pääsee lujempaa :D välillä kyllä ihmetellään ja istuskellaan :)


RP&poju
 
Heippa taas! Kiva kuulla että meitä on sitten ensi vuonna useampi jolla yritys päällä toisen tai kolmannen pikkuisen hankinnassa :) Toivon kyllä luomuylläriä, vaikka haaveeksi taitaa jäädä kun miehen simpat oli valtaosa kuolleita tai muuten hitaita... Mutta eihän sitä tietenkään tiedä, jos ihmeparantuminen olisi tapahtunut. :)

Duffy taisi kysellä parisuhteesta ja unohdin siihen vastata... Eli tuntuu ettei sellaista juuri ole... Kahdenkeskistä aikaa meillä ei ole käytännössä lainkaan, koska Onni tulee nukkumaan samaan aikaan kuin me. Ja muuten meistä on jompikumpi lapsenvahtina tai sitten ollaan kolmistaan... :)Viimeisen kuukauden mies on myös tehnyt pitkää päivää töissä joten käytännössä olen ollut yksinhuoltajana. Joten seksiä tässä ei kyllä ole mahdollisuutta/aikaa/energiaa harrastaa... mutta kaipa sekin tuossa miehen kesäloman myötä korjaantuu.. ja olisi syytä, muuten on turha haaveilla luomuylläreistä :D Mutta muuten meillä menee ihan ok, riidoilta ollaan vältytty :) Kotona suunnitellaan kaikenlaisia projekteja, joten siinä se kesä menee niitä tehdessä.

Mukavan lämpimän kelin muuten pukkas :) Taidetaan Onnin kanssa pystyttää pihalle hyttyspaviljonki ja leikkiä siellä :) Mukavan varjoisaa ja ötökät loitolla :) Saas nähdä tykkääkö leikkiä siellä ;) Äitee kun ei jaksais vaan sisällä kökkiä...

Annabell ja Onni 7 kk 1 pv
 
Heippa kaikille mammoille :wave:!

Täällä ollaan taas pitkästä aikaa, jotenkin olen ollut todella laiska koneella olija. Tytön päiväunien aikaan aika on mennyt tuolla ulkona pihahommissa; nurmikkoa ollaan kylvetty ja kaikenlaisia istutuksia laiteltu.

Tänään oli meillä kuitenkin 8 kk :)O) lääkärineuvola vähän etukäteen, kyllä se aika vaan rientää. Mitat oli komiat 72 cm ja 9340 gr. Painoa ei ollut tullut edes kiloa kahdessa kuukaudessa, mutta kyllä neiti kuluttaakin, että ei mikään ihme :D! Kaikki oli kunnossa, ainoastaan vielä jalkoja seurataan kun tyttö tykkää vieläkin kääntää niitä ihan kippuraan, mutta eiköhän se oikea asento löydy, kun seisomaan ruvetaan nousemaan. Täällä tuli tytölle 7 kk kunniaksi kaksi alahammasta ja ne on vieläkin meidän ainoat, ei hirveästi tyttö niitä kiukunnut, on muutenkin aika perustyytyväinen luonne eikä turhia kiukuttele, tempperamenttiä löytyy sitten senkin edestä ja äitiä on mukava isoon ääneen komentaa, kehen lie tullut :D!
7 kk:n kohdalla meillä ruvettiin myös ryömimään ja nyt mennään ja lujaa. Konttausasennossakin heijataan, mutta jalat ei oikein pysy perässä ja istumaankin ruvettiin nouseen viime viikolla eli kyllä täällä tohinaa riittää.

Tissiä meillä ei enää päivisin syödä, se jäi vähän itekseen pois, kun tyttö ei yksinkertaisesti malta, öisin syödään vielä pari kertaa. Kaikki ruoka maistuu ja ruokahalu on tytöllä aivan valtava, joten ei ole ruokien suhteen ollut mitään ongelmaa.


Perhepetiläiset, jos teitä on niin osaisiko joku sanoa mikä olisi paras tapa vieroittaa tyttö yötissistä?

Täällä tyttö ei ole ollut hoidossa muuta kuin isänsä kanssa kun äiti oli toukokuussa viihteellä ja ensi viikolla olisi naapurin rouvien kanssa tarkoitus lähteä kuuntelemaan kaija koota tammerkosken sillalle ja isukki hoitaa jälleen.
Mulle tulee jotenkin ahistunut olo, jos pitäisi tyttö anopille viedä hoitoon. Omalle äidilleni kyllä soisin hoitoon. Kai mulla on päässä jotain vikaa :D!

Mutta nauttikaa kesästä pikkuistenne kanssa ja oli muuten mukava lukea teidän kuulumisia etenkin Duffyn :heart:!

Irene ja M (sunnuntaina 8kk)
 
Heippa hei :wave:

Kiva kuulla Irenen kuulumisia. Teillä tuntuu olevan oikein reipas pikku prinsessa siellä :) Hienosti kasvaa ja huimaa ajatella, että 8kk tulee jo täyteen. Mihin ihmeeseen tämä aika on oikein mennyt :LOL:

Luka täytti 7 päivää sitten 7kk ja vauhti sen kuin kasvaa. Juhannuksen alla oppi konttaamaan ja nyt mennä huiskii ympäriinsä. Välillä malttaa sentään istua ja ihmetellä, sitten taas mennään. Ei mennyt kuin päivä konttaamaan oppimisen kanssa, kun nousi jo pinnasängyssä laitaa vasten seisomaan - voi sitä riemastunutta ilmettä. Pohjaa on siis laskettava alemmas, ettei herra keikkaa laidan yli.

Hampaita pusketaan vissiin lisää, sen verran kiukkua ja kuolaa on taas maisemissa. Meillä on nyt alhaalla kaksi ja samoin ylhäällä, ylös tuntuisi tulevan lisää.

Ruoka on alkanut herralle maistumaan liikkumisen myötä ja meillä syödäänkin nyt jo neljästä viiteen ateriaa päivässä. Maito maistuu lähes yhtä hyvin kuin ennenkin ja öisinkin syödään edelleen kerran tai kaksi. Vieroitukseen en siis ainakaan vielä osaa antaa vinkkejä, kun poika tisulla edelleen vierailee. Joskus olen saanut huijattua tutilla, mutta toisinaan siitä nousee hirvittävä huuto. Meillä neuvolassa suositellaan yösyöttöjen pois jättöä 8kk iässä, jos lapsi on kasvanut hyvin (ja meillähän kasvaa). Isi saa hoitaa vieroituksen, kun on sopivasti lomalla seuraavat kaksi kuukautta :LOL:

Hoidossa ei ole meilläkään oltu kuin max kaksi tuntia kerrallaan. Isi on hoitanut pidemmät ajat (3-4 tuntia). Pisimmän ajan, jonka olen ollut poissa, oli Bon Jovin keikka muutama viikko sitten :) Muutoin mussukka kulkee mamman mukana, ja niin kulkee esikoinenkin. En mä osaa olla erossa lapsista kovin pitkää aikaa vaikka se parisuhteelle tekisikin varmaan ihan hyvää välillä.

Nyt nasujen kanssa taas touhuamaan ja välkkäpalalle!
Ihanaa aurinkoista kesää!
Sannis ja Luka 7kk 7pvää
 
:attn: Heippa kaikille!

Kiva että Sannis ja Irene aktivoiduitte kirjoittamaan! Olisi kiva kuulla kuulumisianne useamminkin! :)

Yötissistä vieroittamisesta en minäkään tiedä mitään. Meillä nimittäin on vakiintunut käytännöksi että Onni syö 2 kertaa yössä :) Enkä toistaiseksi yritä häntä siitä vieroittaa koska joutuisin sitten lypselemään yöllä, tissit ei kestä edelleenkään kuin max 5 h ja toinen 12 h ilman syöttöä. Aamuisin joudun jokatapauksessa lypsämään... Perhepedissä meillä ei enää kylläkään nukuta muuta kuin aamulla muutama tunti. Onni muutti n. kuukausi sitten omaan sänkyynsä nukkumaan joka on meidän sängyssä kiinni. Eli melkein perhepedissä ollaan, muttei silti kuitenkaan.... Siirto omaan sänkyyn meni tosi hyvin :)

Meillä on muuten 2 hammasta puskenut läpi, eli molemmat alahampaat. Vasen on enemmän esillä ja sillä on kiva purra äitiä tissiin ;) ja ei muuten tunnu kivalta!!

Kiinteitä ollaan lisätty hieman, joskin määrät voisivat olla isommatkin. Pikku hiljaa... Mansikkaakin ollaan maisteltu, ja allergiaoireilta säästytty. :) Tissillä ollaan n. 3-5 h välein vaihtelevasti.

Neuvolassa käytiin kääntymässä reilu 7 kk iässä ja pituutta oli 73,5 cm ja painoa 10.4 kg. Ensi maanantaina olisi sitten 8 kk neuvola :)

Annabell ja Onni 7 kk 29 pv
 
Viimeksi muokattu:
Heippa Annabell ja Sannis, kiva kuulla teidän kuulumisia, eiköhän me Annabell tässä taas aktivoiduta kirjoittaan. Täytyy ottaa itseään niskasta kiinni :p!

Ai teilläkin on vasta noin vähän hampaita Annabell, meillä tyttö ei ole kyllä tissiin napannut vielä kiinni, onneksi. On teillä komian potra poika :heart:!
Mulla on maidon nousu onneksi tasaantunut, ei ole enää ollenkaan niin paha eikä tarvitse edes lypsää. Viihteellä ollessa oli pumppu silloin mukana, mutta en sitä sitten tarvinnut. Aamulla kun sitten join aamukahvia niin toinen tissi rupes valuttamaan :D!

No on teillä siellä Sannis kanssa varsinainen vauhtiveikko :heart:! Meillä jotenkin toi konttaamaan opettelu jäi kun se istuminen tuli jotenkin siihen tilalle, mutta kyllä se konttaaminen joku päivä varmaan sujuu :D!

Meidän tytöstä on kehkeytynyt varsinainen vesipeto, isäntä osti sellaisen lasten puhallettavan altaan ja siellä ollaan nyt iltaisin polskittu ja leikitty :heart:!

Varsinaisesti kyllä asiani jota piti tulla hehkuttamaan oli, että meillä mentiin viime yö ilman tissiä ihan itestään :O, vähän mä olen taivaissa! Toivotaan, että jäi pysyväksi käytännöksi. Olen saattanut liian herkästi joskus tuputtaa ja siitä on tainnut sitten tulla tapa. Eilen nukkumaan mennessä syötiin iltatissi, mutta siihen se sitten jäi, jeeee......:D


Irene ja M
 
Irene kannatti siis kysellä täältä ja heti auttoi vaikket apuja saanutkaan :LOL:
Meillä poitsu on myös yllättänyt muutamana yönä nukkumalla aina aamukuuteen tai seitsemään. Tisuttelun jälkeen on vielä jatkanut uniaan puolesta tunnista tuntiin, satunnaisesti on nukkunut jopa yhdeksään.

Annabell kiva kuulla teistäkin ja innolla taas odotan teidän 8kk kuulumisia ja mittoja. Pojat ovat menneet niin lähellä toisiaan mitoissa. Me tosin taidetaan mennä vähän edellä ainakin painossa, sen verran on ruoka alkanut maistumaan. Tosin nyt taas vähän vähemmänlaisesti, kun hampeja puskee taas. Lukalla on nyt kaksi hammasta alhaalla ja neljä ylhäällä.

Meillä poitsu viihtyy myös vedessä todella hyvin. Harmi, että kesän ajaksi tuli taukoa vauvauinnista, mutta onpahan päässyt polskimaan omassa ammeessa edes vähän. Siskolta saan sellaisen pikkuisen altaan lainaan, kun isoveikalla on sen verran hurja meno omassaan, ettei samaan uskalla laittaa :)

Hirvittää ajatella, että vanhempainvapaa loppuu tämän kuun lopussa : / Mies käyttää viimeiset 12 päivää pitämällä isäkuukauden. Mulla on silloin kesäloma ja sitten syyskuusta eteenpäin olenkin hoitovapaalla ainakin vuoden loppuun. Ihmettelen vain, että mihin se kaikki aika katosi??? Hurjaa!
Viikonloppuna päätettiin lähteä vielä reissuun tämän kesän aikana, joten varattiin matka Kyprokselle. Mennään täysin lasten ehdoilla, joten hotellikin valittiin sen mukaan, että esikoiselle löytyy paljon altaita ja muuta puuhaa. Ihanaa päästä vähän jonnekin vaikka vähän hirvittääkin kuin meijän pikku-ukko suhtautuu lentoihin.

Nyt levolle! Aurinkoisia viikkoja ja tulehan Annabell kertomaan teidän 8kk mitat :) Meillä 8kk lääkärinla on 22.7.

Sannis & ikiliikkuja :)
 

Yhteistyössä