Kuuluuko anoppisi/appesi sanavarastoon joitakin väärin sanottuja sanoja, jotka

  • Viestiketjun aloittaja La Paset
  • Ensimmäinen viesti
"Argh"
Exän mökillä vesi lämpeni spoilerilla.. Yksi sukulainen kutsuu banaania pankuksi, mikä mun maailmassa tarkoittaa pankreatiittia, eli haimatulehdusta. Tomaatti on myös tomppu ja sekin kuulostaa todella ärsyttävältä. Mummo aina kuttuu ihmisiä, tarkoittaen siis kutsumista. Tiedän sen olevan joku murrejuttu, mutta sekin kuulostaa ärsyttävältä.

Kaveri ei tiennyt, että mitä sanat optimisti ja pessimisti tarkoittavat. Kerroin niiden tarkoituksen ja seuraavan kerran se sitten kuului kutsuvan itseään passimistiksi.. Ja budjetti on sille budGetti.
 
:/
Mun vanhemmilla on jokin lääkespesifinen lukihäiriö. Siis normaalia toimistotyötä tekevät ihmiset eivät poikkeuksetta osaa lukea mitä siinä pakkauksen kyljessä lukee. Thyroxin on aina Tyroksia. Simvastatin on Simstatiinia ym. ym.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;25959584:
Anoppi palastelee, ei paloittele. Mut se on kyllä ihana murresana myös :)
Meidän äiti aina välillä koettaa skarpata eli karpata.
Mun anoppi puhuu palastelusta aina tarkoittaessaan välipalan/iltapalan syöntiä. Heillä aina palastellaan silloin, jos syödään jotain muuta kuin lämmintä ruokaa.

Tuota "ota seksiä" -juttua minäkään en tajua, miksi niin moni vanhempi ihminen sanoo keksejä seksiksi? Se on aina vähän hämmentävää...
 
"vieras"
[QUOTE="qwer";25962730]Niin, on kikkailua, ja on murteita. Kummasta mahtaa olla kyse? :)[/QUOTE]

Jaa-a, appivanhemmat on Hämeen murrealueelta kotoisin, joten heille se voi olla murrekin. Heidän lapsensa taas ovat syntyneet Varsinais-Suomessa, joten toi on kotoa tarttunut tapa (kukaan muu täällä päin ei käytä kaksoiskonsonantteja :D).

Ainiin, yksi sana vielä Lidlille: Lilli (isäni versio).
 
fhfgh
Kauniissa ja rohkeissa oli joskus henkilö nimeltä Becky. Miehen mummi oli aina että PESKY =) Samaisella rouvalla on myös mikroveivi jossa lämmittää nugeettia ja lihapyöriä kun lapsenlapsenlapset tulee kylään.

Miehen isä on tavannut käyttää sanontoja lemukka (limsa), pisketti (keksi) ja kompiaiset (karkit).

Tätini puhuu aina rönktenistä. Minua se ärsyttää sillä naisella on ikää kuitenkin alle 50v. Sama ihminen käy laboratooriossa tai labratsussa otattamassa verikokeita =)

Pappani käy Lillin-kaupassa (Lidl) ja rismassa ja käyttää aina kenkäblaankkia. Hänen luonaan syödään myös pannaania, hetelmiä, lementtiiniä ja käytetään vessapaapperia.
 
"mama"
Lidl on vaikea sana suomalaisen suuhun ja täällä päin se taipuukin helposti LIIRELIKSI :D Rakkaalla lapsella on monta nimeä..

Ai niin ja appiukkoni kutsuu kaikki naisia aina varsin kunnioittavasti - ÄMMÄTTÄRIKSI
 
"vieras"
[QUOTE="Mä";25963176]Mulla ärsyttää, ku puhutaan lääkeaineesta ibuprofeeni ibuprofeIInina tai ketoprofeenista ketoprofeiinina.. Huoh, mut olkoon, pikkujuttu. :D[/QUOTE]

Ja MUA ärsyttää, kun joku sanoo "MULLA ärsyttää" :D

Mutta joo, tota ibuprofeiinia kuulee aika usein. Menee samaan sarjaan sen gluteiinin kanssa.
 
turhis
Meilläkin anoppi on puhunut lastemme vauva-aikana setteriin (sitteri) laittamisesta. Sitten se on opettanut esikoiselle, kun ovat pelanneet isänsä vanhaa Super Mariota Nintendolla, että "game over" sanotaan "käm ööver". Että mulla keittää...
 

Yhteistyössä