Kuuluuko anoppisi/appesi sanavarastoon joitakin väärin sanottuja sanoja, jotka

  • Viestiketjun aloittaja La Paset
  • Ensimmäinen viesti
hahaha
[QUOTE="vieras";25959280]Rautakirja omistaa ärrät ;)[/QUOTE]

Joo mä tiedän, oon ollut rautakirjalla töissä, mutta rautakispa?? Se kuulostaa ihan joltain drive-in rautakaupalta jossa on rajoitettu valikoima pikkutavaroita ja työkaluja myynnissä. :D
 
La.Paset
[QUOTE="vieras";25958704]Jostain kumman syystä appi sanoo keksejä sekseiksi. Uskovainen mies ja sanoo, että ottakaa vähän seksiä ja kumma ilme. Jotkut muutkin vanhat ihmiset ovat sanoneet niin. Onkohan se joku kumma, että haluaa olla ronski, muttei tuon kummepaa uskalla ja sekin vähän nolottaa.[/QUOTE]

Vaari nimitti myös näin, inhotti. Milloin tuo ihminen syntyi?
 
"Vieras"
Mun oma nimeni on Mervi. Mä en en voi ymmärtää miksi, mutta mun anoppi sanoo mua lähes aina MERVELÄ. Mä en voi sietää tuota "Mervelä" nimitystä pätkääkään ja olen tästä maininnutkin, mutta ei mene jakeluun.
 
Silja.S
Viitake. Sen sanovat väärin niin exä, ex-appi kuin ex-anoppikin. Jouduin sanakirjasta näyttämään, että oikein sanottuna se on VIIKATE eikä viitake. Intti loppuun asti, että viitake on oikein. Pieni asia, muta ärsytti hirveästi.
 
Viitake. Sen sanovat väärin niin exä, ex-appi kuin ex-anoppikin. Jouduin sanakirjasta näyttämään, että oikein sanottuna se on VIIKATE eikä viitake. Intti loppuun asti, että viitake on oikein. Pieni asia, muta ärsytti hirveästi.
Mistä päin exät on? Mä sanon kans Viitake. Ja myönnän, olen luullu et viitake ja viikate on kaksi eri asiaa :D
 
"mie"
En ymmärrä tuota seksiä keksin tilalla. Meidänkin suvussa sitä vanhempi polvi käyttää. Se ei ole millään lailla hauska tai uskalias vaan aika outo ja vähän nolo. Ihmettelen mistä se edes tulee! Ei hyllyäkään sanota pyllyksi ja hekotella.
Tää nyt vaan on karjalainen sana keksille. Iso osa ainakin vanhemmista ihmisistä sitä käyttää ja osa myös nuoremmista. Sillä tarkotetaan vaan sitä keksiä, ei missään kaksimielisessä mielessä.
 
Silja.S
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä;25959487:
Mistä päin exät on? Mä sanon kans Viitake. Ja myönnän, olen luullu et viitake ja viikate on kaksi eri asiaa :D
Keski-Suomesta, Jyväskylän seudulta. Sieltä olen alkujaan minäkin, enkä ollut koskaan aiemmin kuullut viitakkeesta. Kyllä se meillä ihan viikate oli.
 
repeilin
Mun täti oli tallinkin laivalla baltik prinsekssellä ja näki sen sisarlaivan baltik qjuunin (queen) sekä pinotsio on hyvä satu ! ( pinoccio) Ainiin ja neeev jork on kiva kaupunki ! (new york)
 
"vieras"
Appiukko tilaa aina hienossa ravintolassa (no, heille hieno ravintola ei ehkä ole niin hieno kuin monille muille...) ruoan jälkeen ekspresson. Viimeksi mieheni oli pakko sanoa, että tiedätkö muuten että se on espresso eikä ekspresso, niin appiukko oli ihan huuli pyöreänä ja piti miestäni tyhmänä, että ei varmana oo.

Anoppi taas sanoo lauantain varmaan neljällä veellä lavvvvantai, ja kirjottaakin sen lauvantai. Luulis tietty, että normaalijärjellinen ihminen osais kirjottaa edes viikonpäivät :D
 
"aamuvirkku"
niijooja näit mummon hyviä, oli et:
"se on käymässä siellä metsikossa"
"metsikössä?"
"nii siis, no joku semmonen, mikä se on. metsiko"
"siis ulkomailla vai metässä?" :DD
kyse siis Mexicosta...
 

Yhteistyössä