Mistä päin exät on? Mä sanon kans Viitake. Ja myönnän, olen luullu et viitake ja viikate on kaksi eri asiaaViitake. Sen sanovat väärin niin exä, ex-appi kuin ex-anoppikin. Jouduin sanakirjasta näyttämään, että oikein sanottuna se on VIIKATE eikä viitake. Intti loppuun asti, että viitake on oikein. Pieni asia, muta ärsytti hirveästi.
Tää nyt vaan on karjalainen sana keksille. Iso osa ainakin vanhemmista ihmisistä sitä käyttää ja osa myös nuoremmista. Sillä tarkotetaan vaan sitä keksiä, ei missään kaksimielisessä mielessä.En ymmärrä tuota seksiä keksin tilalla. Meidänkin suvussa sitä vanhempi polvi käyttää. Se ei ole millään lailla hauska tai uskalias vaan aika outo ja vähän nolo. Ihmettelen mistä se edes tulee! Ei hyllyäkään sanota pyllyksi ja hekotella.
Keski-Suomesta, Jyväskylän seudulta. Sieltä olen alkujaan minäkin, enkä ollut koskaan aiemmin kuullut viitakkeesta. Kyllä se meillä ihan viikate oli.Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä;25959487:Mistä päin exät on? Mä sanon kans Viitake. Ja myönnän, olen luullu et viitake ja viikate on kaksi eri asiaa
Gluteeni on gliadiinin ja gluteniinin muodostama aine, törmää usein tällä alalla erilaisiin muunnoksiin ko sanasta.Olen ammattikeittiössä törmännyt hämmästyttävän usein keittiöalan ammattilaisiin, jotka ovat sitä mieltä ettei keliaakikolle sovi gluteiini.