Kuuluuko anoppisi/appesi sanavarastoon joitakin väärin sanottuja sanoja, jotka

  • Viestiketjun aloittaja La Paset
  • Ensimmäinen viesti
armiina
En ymmärrä tuota seksiä keksin tilalla. Meidänkin suvussa sitä vanhempi polvi käyttää. Se ei ole millään lailla hauska tai uskalias vaan aika outo ja vähän nolo. Ihmettelen mistä se edes tulee! Ei hyllyäkään sanota pyllyksi ja hekotella.
 
a.p.
[QUOTE="vieras";25958640]Tämä nyt ei ehkä taida aivan tähän kuulua, mutta olin kuolla nauruun kun mun äiti rupes puhumaan mun imurista: "Eikö teidän imurissa oo se hepatiittisuodatin?"
En oo tainnu semmosesta ominaisuudesta imureissa kuulla :D[/QUOTE]

Tämä kuuluu melkeen sarjaan, kun sukulainen kertoi innoissaan, että Pertun rerheeseen syntyi sitten synteettiset kaksosey
 
"jepulis"
Meillä ei (kainuulaisessa) suvussa oo ollenkaan edes olemassa mitään d, g, b jne. kirjaimia. Meillä syyään pannaania (banaani), mantariinia ja muita hetelmiä, lasankee (lasagnea), sairastetaan tiapeettesta ja lunssaa/lenssua, käyään kitymarketissa ja rismassa, juuaan lökiä jouluna, katotaan teeveestä rookee ja ritkee ja emmentaalia, puhelimessa on häntsrii... Koita tämmösen kasvuympäristän jälkeen sitten puheen puolesta sopeutua johonkin Etelä-Suomeen. Huoh.
 
La Paset eli a.p.
Mies tuossa muistutti, että mamma ei edes puhunut miehille, jotka eivät olleet vähintään inssinöörejä.
Kukaan kolmesta pojasta ei piruuttaankaan pyrkinyt Polille.
 
hhhhhh
mä en kans tykkää kun äitini puhuu kekseistä et ne on seksejä! meidän 6 ja 4 vuotiaat tytöt siinä sitten toistelee anna seksiä..eikä se musta ole enää ollenkaan huvittavaa :/
 
La.Paset eli a.p.
[QUOTE="kojootti";25958652]Joo :D Vaikka on fiksu ja koulutettu ihminen, sanoo aina "desinfisioi" :D[/QUOTE]

Minunkin sisareni on ihan huipulla, mutta esim. luki- ja muukin häiriöinen.
Se ei ole ongelma, ei todellakaan. Ruotsin Kalle, poikansa myös, pärjäävät...
 
"Eloveena"
Oma äitini sanoo esim "Riikkan luo" eikä riikan.. Ei kuitenkaan sano kaikissa nimissä vaan henkilöiden jotka kokee korkea-arvoisemmiksi. Isäni puhuu häksfriistä ja hänellä monet muutkin vierasperäiset sanat tuottaneet hankaluuksia. Poikamme Romeo nimi (puhutaan kahdella oo:lla) tuottaa vaikeuksia myös, isälleni hän on roomet ja apelle korostetusti ROmeo. Anoppi opetteli vääntämään kielensä Blerta nimelle ja siitä tuli Lebra.. ;)
Siinä vain murto osa..
 
hahaha
Mun mummo sanoo r-kioskeja rautakispoiksi, en tiedä miks. :D ja halusi myös nähdä aina meidän totistukset kun oltiin pieniä. Sanoo hän muitakin sanoja väärin, mutta hauskinta oli joskus kun mummo oli kirjoittanut vaarille lapun keittiön pöydälle. Siinä luki "haje perunoita". Olin aatellut että se j tulee hae-sanaan vaan murteen takia jota hän puhuu, mutta että kirjoittaakin sen siihen, meinasin kuolla nauruun. :D

Meidän pojan kummisetä (alle 30v ihan normaali ihminen) taivuttaa sanan hyvä väärin tietyissä kohdissa. Esim. jos muut sanoisi että" olipas se hyvää", niin hän sanoo että "olipas se hyvälle" jne. Mutta se on aina vaan tuo -lle pääte jonka yhdistää vääriin lauseisiin. Alkuun me vaan naureskeltiin miehen kanssa kahdestaan tota hyvälle-juttua, kunnes kerran kännissä mun mies päätti kysyä tältä kummisedältä miksi hän sanoo niin. (voi luoja että mua hävetti! :D ) Tää kundi oli vakaasti sitä mieltä että ei hän niin sano, ei ole kuulemma koskaan sanonut. :D Ihan ufo juttu-.-
 
"vieras"
Mun mummo sanoo r-kioskeja rautakispoiksi, en tiedä miks. :D ja halusi myös nähdä aina meidän totistukset kun oltiin pieniä. Sanoo hän muitakin sanoja väärin, mutta hauskinta oli joskus kun mummo oli kirjoittanut vaarille lapun keittiön pöydälle. Siinä luki "haje perunoita". Olin aatellut että se j tulee hae-sanaan vaan murteen takia jota hän puhuu, mutta että kirjoittaakin sen siihen, meinasin kuolla nauruun. :D

Meidän pojan kummisetä (alle 30v ihan normaali ihminen) taivuttaa sanan hyvä väärin tietyissä kohdissa. Esim. jos muut sanoisi että" olipas se hyvää", niin hän sanoo että "olipas se hyvälle" jne. Mutta se on aina vaan tuo -lle pääte jonka yhdistää vääriin lauseisiin. Alkuun me vaan naureskeltiin miehen kanssa kahdestaan tota hyvälle-juttua, kunnes kerran kännissä mun mies päätti kysyä tältä kummisedältä miksi hän sanoo niin. (voi luoja että mua hävetti! :D ) Tää kundi oli vakaasti sitä mieltä että ei hän niin sano, ei ole kuulemma koskaan sanonut. :D Ihan ufo juttu-.-
Rautakirja omistaa ärrät ;)
 

Yhteistyössä