*KULLANKERÄT Joulukuussa*

Neuvolassa täälkin käyty. 9kg ja 72cm on uudet mitat. Oisin kuvitellu isommaks :D
Seisoo hyvin, istuu hyvin ja mahalleen "tiputtaessa" kädet tulee hyvin eteen :D Kehuivat taas ihoa uskomattoman hyvä kuntoiseksi ja tyttöä rauhalliseksi keskustelijaksi :D Kuulokin oikein hyvä. Oli muuten pitkä lörpöttelykäynti, tunti siellä oltiin :whistle:
 
Kirjoitin eilen sitten taas haltin kasvattajalle.. oli pakko kertoa hälle raskaudesta, muuten se varmaan luulis että oon aivan rikki koiran takia. ja selitin myös että tilanne tuli meille aikas yllätyksenä..oli kovin ymmärtäväinen ja sanoi että voin milloin vain laittaa tuntemuksiani hälle.. ja hää toivoi niin kovasti jos vois jotenkin auttaa.. arvatkaa tekikö mieli laittaa viestiä että otatko koiran siks aikaa että on hiukan kasvanut aikuisemmaksi..vaikka oikeesti en haluis tuosta luopua, mutta kun se vie niin mun voimavarat tällä hetkellä..

vasemman puolen munasarjaa nippailee kovasti..toivottavasti ois vaan jotain kasvukipuja..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen- UPandGO:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Mamitzu Jouluna ei murehdita kiloista! Palaan sun kanssa asiaan heti vuodenvaihteessa - sama tauti nääs täällä :hug: Mutta sitten lähtee kilot :D
*Tahtoo kans kiloistaan eroon* :D
Olihan meillä tuolla se oma painonpudotusketjukin, mutta itse en ainakaan oo saanut mitään aikaseksi. Nyt tarttee, kun kevätkin tulee. Joten voidaan vaikka sinne kokoontua uuden vuoden lupauksinemme sitten :D
Tää kuullostaa hyvältä, mitäs laitetaan panokseksi??
 
Ammulle: Muistan lapsuudestani et me etsittiin hyvia vasikan nimia tietosanakirjasta. Eli oikean kirjaimen kohta vaan esille ja eikohan niita nimia ala loytya. Muistan vaan et oli hienon ostajat ihmeissaan kun oli niin erikoisia nimia...
 
ikionnellinen
Saako vauvalle antaa kanelia? :xmas: Aattelin riisipuuron päälle ripsotella kun muuten tökkii. Täältä pitää asia nyt kuiteski varmistaa :D
*takaisin joulusiivousten pariin :wave: *
 
Mä tulin rikkomaan hiljaisuuden :whistle:

Miten voi ihminen olla näin väsynyt? Tultiin toissapäivänä iltapäivällä takaisin, ja aikaeroa on tosiaan se 6h taaksepäin tänne tultaessa. Tässä on nyt kaksi yötä ja päivää taisteltu pojan kanssa; päivät on itkuinen ja väsynyt, yöllä ei nuku kunnolla. Eilenkin meni klo 15 päikkäreille (pekingin aikaa 21), herätin kuuden aikaan. Söi 1,5dl puuroa, käytiin suihkussa ja vetäs vielä 130ml mölö + 1dl puuroa pullosta ja sammui 19.30. Ajattelin että hittolainen, nyt ainakin nukkuu. Pah |O Puolenyön aikaan eka herätys, ja siitä se rumba sitten alkoikin. Itse ehdin tehdä ruokaa ja syödä ja sängyssä olin yhdeksältä.. mies tuli klo 22 kotio, söi, kävi suihkussa, ja tuli itsekin nukkumaan ja läks jo 7 aikaa taas töihin ja tulee vasta 19 pintaan :( Viime yönäkin poika tuli viereen 03 aikaan, torkkui ehkä kahdesti 20min, joten noustiin jo 5 jälkeen. Nukkui äsken tunnin.. Just kerkes tottua hyvin Pekingin rytmiin, nukkumaan 20, herätys 8, max. yks syöttö yöllä.. Mä olisin voinut jäädä sinne!

Jostain pitäis kaivaa energiaa jouluunkin. Onko kellään ideoita?

Tosin kiva olla taas kotona. Oli ihana nukkua miehen vieressä, vaikka sitä iloa ei kestänyt kuin muutama tunti kun poika valtasi puolet sängystä.

Onko Ammun vasikalla jo nimi? Ares, Amor, Asidofilus ( :LOL: )
 
Täällä ollaan :wave: ketutus-käyrä vaan niin taivaissa taas ton miehen takia, että parempi kun oon hiljaa :kieh:

Mua ahdistaa jo valmiiks uus vuosi :headwall: mitä jos toi likka pelkääkin sitä pauketta ihan hirveesti ja sit huutaa koko ajan tai sit mä en saa sitä nukkumaan koko yönä. Ja toinen on sit toi koira, miten mä sitä pääsen viemään ulos kun ukko tietysti luuhaa jossain. Yleensä oon siis käyttäny sillon yöllä kun pauke on loppunu. Ja kyllä ihan itteni takiakin haluaisin täältä johonki missä ei paukkuis YHTÄÄN! Ikinä en oo tykänny niistä raketeista ja ukko taas ostaa niitä monella sataa ja paukuttaa sitten tässä talon vieressä niitä |O saakelin kakara.
Pitää varmaan vuokrata joku korpimökki mulle, likalle ja koiralle :D

Mä lähden kans mukaan painonpudotukseen :wave: jos nyt tällä kertaa sais aikaseks.

Mutta nyt lisää suklaata naamariin, vielä ei oo tarpeeks huono olo :snotty:

Ainiin täällä on tänään 6kk päivä :D Onnea myös Tiivarin Sofialle ja Käpysen Emmalle :flower:
 
Meilläkin tuli torstaina 6kk täyteen :heart: Poika tuntuu kuluttavan kaiken sapuskan, mitä suuhunsa laittaa. Kova on kääntyilemään ja hyörimään joka paikkaan, ei vielä ryömi tai yritä tarkoituksella eteenpäin.. mutta ei oo kaukana. Kai sitä sit pitää ruveta aktiivisesti imuroimaan, eikä vasta sitten, kun sukanpohjat on hiekasta mustat :$

Onnea muille 6kk täyttäneille :flower:

Mä en ota osaa painonpudotukseen, voisin ottaa osaa vatsanhävitykseen. Raskauden alussa painoin 65, ja olin omasta mielestäni erittäin sopiva. Nyt painan 63kg, ja kun kumarrun eteenpäin, vatsa ns. irtaantuu, ja edessä roikkuu ällö läski/ihopussi, loppukroppa onkin sitten "hoikka", ärsyttävää! En valita tosin, eiköhän tuo ajan kanssa tuosta lähde, edes leviämään :D

Missä ihmeessä te eukkokullat luuraatte??
 
Iltapäivää!

Tää meidän pino on ihan hyytynyt :'( Ja sen muutaman kerran, kun oon meseen kirjautunut, sielläkään ei oo oikein ketään.... Se pahuksen FB on vissiin nielassu mun mammakaverit?? Tunnustakaa heti!!

Onnittelut puolivuotiaille täältäkin!!! :flower: :flower: :flower:

Eilen kävin anopin kanssa "täydentävillä lahjaostoksilla" ja aamulla väänsin niitä paketteja hiki hatussa kiireellä sillä aikaa, kun lapset oli koululla hakemassa todistuksia. Ukko kuulu jotain mutisevan, et "taas P (hää ite siis) saa vaan pehmeitä paketteja" lähti sit vaan hissun kissun jonnekin, tuli takas ja sano, että hain itelleni kovan paketin. Nyt meil on uus TV. Ok, ihan kiva, siitä on iloa toki lapsillekin. Ja mulle, vaikken kauheasti telkkua katokaan. Erityisesti tykkään, kun täs on nyt digisovitin sisäänrakennettuna, niin ei tarvii niin säätää. Eikä oo enää edes kun yks kaukosäädin, minkä voi hukata :LOL:

Mitäs muuta? Joulusiivouksen kliimaksi on vielä edessä, ruuat käyn ostamassa maanantaina, kinkku on jo pakkasessa. On jotenkin vetämätön ja huono olo. Toivottavasti en oo tulossa kipeeks. Mies lähtee varmaan pokeria pelaamaan illalla, mutta oon niin tööt, etten jaksa edes rähjätä... Menkööt, jos haluaa.
 
eilen ja tänään oon ollu Emman kanss vieraissa :LOL: , eli eilen oltiin Emman poikakverin luona(william7kk) ja sit viel käytiin mummin luona ennen kotiin tuloa.

Tänään tosiaan Emma 6kk :heart: ja aamulla heti vauvauinti, siel oli tänään valokuvaus päivä, eli pian saadaan kuva jossa Emma sukeltaa..Emmalla oli raukka väsy ja tuo sukeltaminen ei ollu yhtään hauskaa, mutta jaksoi kummasti sen 45min altaassa =)
Kotiin päästyä Emma nukkui 2½h päikkärit klo11-13.30 ja klo15 käytiin mun siskon luona(Emman kummi), ku ei oo nähty vähään aikaan.

Eli hulinaa riittää, ku mies on ollu tallis ruuvaas yhtä helv autoa, joka ei sitten tullukkaan valmiiks eilen...oli sit tänään viel sielä. :kieh:
Ja huomenna vika Isyysvapaa päivä...noh onneks mies menee vaan kahdeks päivää töihin ja sit onki joulu!!!
Ja sitä seuraavana viikolla vaan kolme päivää töitä... :D

Ja ja ja sit onki jo tammikuu, heh 1kk kup.kierukan poistoon B)
 
Kiitos(Emma siis kiittää ) onnitteluista, Ja onnittelee muita 6kk vaavikamujaan =) :flower: :heart:

Pakko viel lisätä Emman päikkäreist, nukkuu nykyään max kahdet, yleensä vaan yhdet päikkärit..Eilenki oli hereil klo8-13 ja nukkui 2h, sit oli hereil klo15-21...

luin tuolta jostain että se ihan normaalia...?...kai se sit on..

Emma on muuten unohtanu kuinka ryömiä.. :eek: ...
 
Mihin te ootte kadonneet?!Joulukiireitä kaiketi :D :xmas:
Tänään sain vikat joululahjat ostettua ja nyt ne pitäis vielä paketoida,mut siitä mä tykkään :xmas:

Onnittelut puolivuotiaille Emmalle,Sofialle,Elsalle!
Ja Elpan Alexille myöhäset onnittelut! :heart: :flower:

Mä en myöskään osallistu tohon painonpudotukseen,mut Elpan kanssa voisin perustaa löysänahka pois ja kiinteät vatsalihakset tilalle-pinon.Vähän on nimittäin samaa ongelmaa ton vatsanahan kanssa...

Ei muuta tällä kertaa :D

Bamse
 
heipheip! Täällä ollaan.. Tytteli parina päivänä ollu varsinainen pikku pilliliisa, turvaistuinta oltu ettimässä, lahjukset hankittu (paitti että pari kyl puuttuu viel :/ ), muuten vaan vähä tapeltu.. Eli kiirettä pitäny =)

Tervetulloo takas kotomaahan Elppa & Alex :wave: Toivottavasti saatte pian jonkinäkösen rytmin taas takas.

Ja mie kans voisin lähtee kadottaan tota mahalölleröä Bamsen ja Elpan kans :kieh:
Luin jostai (vai olikos se täältä..) ettei suoria vatsalihaksia sais treenata ennenkuin linea negra kadonnut, noh, multa se löytyy vieläki :D eli mulla on perin hyvä tekosyy laiskotella vattatreenin suhteen kyllä ;)
 
Ompas täällä hiljaiseloa!

Tässä kun kerrankin on aikaa enkä vielä halua nukkumaankaan mennä niin aattelin jotain kirjotella.

Kävin shoppailemassa viimesiä joululahjoja ja kaikki meni persiilleen!
Ostin anopille silikonisen kakkuvuuan ja sinne oli tarkotus puskea hedelmiä ja karkkia (perinteinen hedelmä kori) ja miehen siskon perheelle yhden pelin ja kun tulin kotiin niin mies sanoi et molemmilla on jo nämä kyseiset tuotteet.
Taitavat nyt jäädä kotiin kaapin perukoille ja uutta yritystä ehkä huomenissa.

kävin myös ostaan ne imetysliivit miehen antamalla "lahjakortilla."
sovittelin liivejä myyjän avustuksella ja en ollut uskoa korviani kun hän totesi et sopiva koko on 75 G. Siis G!! Hui, Olen melkoinen povipommi! ;)
Mut kun liivit ottaa pois niin on pommius kaukana. Tissit on kuin patakinttaat! Hyi!

Kiloja ei tarvis karistaa (59/170) mut joku kiinteytyskuuri olis aloitettava! oon sellanen laiha-läski! Istuvat vaatteet päällä voin näyttää hoikalta ja silleen mut auta armias ku kuteet ottaa pois niin johan höllyy joka puolelta!

Meillä edelleen risaisia öitä. Emma herää jatkuvasti! Alkuyön tyytyy tuttiin mut yhden jälkeen huolii vain ja ainoastaan tissin! Rasittavaa!!

Pitäis mennä tirsaileen mutta ku väsymys meni ohi ja on niin ihanaa saada illasta omaa aikaa tai siis... No jaa.... Kaikki mammat tietää selittämättäkin mitä tarkoitan.

Mut jos tästä sittenkin lähden pehkuihin...
.... suklaavaraston kautta.

Öitä!



 
No niin, kaipa mä jotain ehdin tänne kirjotellakin.

Tuo muksu pitää mamman kovin kiireisenä + sit päälle kaikki jouluhässäkät, niin eipä siihen muuta tarvita. Kovasti olitte kirjotellu, mut näköjään parina viime päivänä on hiljentynyt kovin.

Ensiksikin ISO :hug: Wiiville!! On teillä jännää ja samalla rankkaa aikaa. Ihanaa, että joku palstalaisista oli oikein piristänyt sua suklaalla. Oot sen kyllä taatusti ansainnut! :hug:

Toiseksi onnittelut kaikille puolivuotta täyttäneille, joita en ole ollut onnittelemassa tässä välissä! :flower: :flower: :flower: =) =)

Ja sit ihan Rasmuksen 6kk-neukkakuulumiset. Neuvola viime keskiviikkona (17.12.), suluissa 5kk-tulokset
paino 9780g (8860g)
pituus 71,8cm (68,7cm)
pipo 45,2cm (43,7cm)

'Normaalisti kasvaa. Kääntyy jo selältä vatsalleen ja takaisin, ryömii. Ääntä kokeilee.'

Juu, eli meillä päätettiin kohta pari viikkoa sitten, että kääntymistä (selältä masulle) voidaan siis näyttää muillekin kuin äidille. Siitä viikko eteen päin, niin sain Rasmuksen itseteosta kiinni ryömimästä ja kääntymästä masulta selälleen. Viikon verran ehdin tuossa jo epäillä, että meillä on sellanen salainen ryömijä täällä, mut viikko meni ennen kuin sain pojan kiinni asian tiimoilta ja sit samalla näytettiin mammalle kuinka hienosti sitä osataan kääntyä jo toistekin päin. Joten pääsin siis neuvolaan hehkuttamaan tämän kaiken. :D

Niin ja meidän th vaihtuu!!! Mä olen niin onnellinen siitä asiasta. Kerrankin jostain organisaatiomuutoksesta on jotain hyötyäkin! :D Saadaan th, jolla on itsellään neljä lasta (tällä nykyisellä ei siis yhtään) niin luulisin, että löytyis tällaselta tapaukselta jotain kokemustakin asioista ja osais th antaa joihinkin asioihin ihan kunnon vastauksiakin (muutakin kun ei hän oikein tiedä (ollut alalla 30 v., siis tää nykyinen), sun täytyy vaan kokeilla kaikkea :headwall: ).

Joululahjat on nyt kaikki hankittu. Nyt siis vaan pitäis leipoa puolelle suvulle. En kyllä tajuu millä eväillä ja pattereilla. :| Rasmus, kun ei anna meijän vieläkään nukkua öisin. Vähän väliä itkeskelee. Pikkasen siis kuitenkin tuo joulu tässä stressaa, vaikka lahjat onkin jo hankittuna. En mä tajuu, et pitääkö mun tosiaan ruveta ihan yötä myöten kaikille kaakkuja leipomaan :eek: :headwall: .

Niin ja tervetuloa Elpalle ja Alexille takaisin koto-Suomeen!

Rebel ja Rasmus 6 1/2kk
 
Malehahan on oikein todellinen povipommi-Andersson! :LOL: :LOL:
Mulla ihan sama juttu(ei kuitenkaan tuollasia daisareita! :D). Laihtua ei tarvii, mutta jotain kiinteytystä tää RUUMIS huutaa ihan tosissaan! Sellanen ällö-löllö-olo ja olemus (ainakin siis omasta mielestä!)
 
ikionnellinen
Tällä hetkellä paljon kiirettä elämässä ja Martta vie ison osan liikenevästä ajasta joten palstailua täytyy karsia. Taustailen jatkossa.Palailen kuulumisineni jos joku joskus kaipailee...
Mukavaa joulua kaikille! :xmas:
 
HUomenta :wave:
Olen levännyt ja valmis palstailtavaksi B)
Missä kaikki on? Vai onkos tullut pukit töistä lomille ;) Meillä pukki alkaa lomat maanantai-aamuna klo 6 :p
Mä pääsen tänään illalla nukkumaan yläkertaan, siskoni harjoittelee (hotellireissua varten) muksujen nukuttamisen ja iltatoimet yksikseen :p Pukki tosin on yön töissä joten tulee tylsää "nukkua" yksin :(
Mulla oli eilen niin onnistuneet lahja-ostokset että mä ihan hykertelen nahoissani :D
Mä en malta odottaa pukin tuloon asti :LOL: Luoja, minäkö kaksimielinen :D

Olen tyystin unohtanut :ashamed:
Onnea kaikille ½vuotta täyttäneille :flower:

Aattona saan veljeni perheineen meille :heart: Meillä siis tuhisee jouluna 2 vauvaa :heart: (oma ja veljen)

Mitäs luulette pukin tuovan? Laittakaas epäilynne (ne jotka ei oikeasti tiedä) ja katsotaan kuka arvaa lähelle oikein...
Mä luulen saavani: Lökövaatetta esim. yökkärit (sis. housut & paita) Hajun (Bruno Banani, vaaleanpunainen puteli) Meikkilaukku (seppälän version)
Kovasti oon kokeillu että en hypistele paketteja ja osaa en ole edes nähnyt (omiani siis) KOSKA mä en malta olla avaamatta tai näpertelen niin kauan että paketissa on reikä ja kurkin siitä :ashamed: JOskus meni joulu piloille kun piti kaikki arvata ja tiesin lopulta kaikki niin olikin tylsää avata niitä :D
Rakastan yllärilahjoja!!

Höh, kylmää kahvia :wave:
 

Yhteistyössä