*KULLANKERÄT Joulukuussa*

Huomenet!

ikionnelliselle ja Martalle oikein hyvää joulua myöskin ja hyvää jatkoa muutenkin, poiketkaahan välillä kertomassa kuulumisianne!

Lahjahommat on hoideltu, mutta muuten kaikki on vielä vähän "vaiheessa", omiin aikatauluihini oon tosin hyvissä ajoin liikkeellä, yleensä kun niitä lahjojakin haalin vasta aaton aattona :xmas:

Omista lahjoista sen verran, että uskon saavani anopilta sukat (se kun aina taivastelee, kun kuljen talvellakin avojaloin, oon kyllä sanonut, ettei se johdu siitä, ettei mulla olis sukkia... Silti uskon hänen lahjottavan sukat =) ) ja mun ikioma pukki on varmaankin laittanut pakettiin puhelimen, siitä kun on ollut koko vuoden puhetta. Ellen puhelinta paketista löydä, niin lakkaan uskomasta koko pukkiin!!!! |O Paljon muuta ei taida mulle tullakaan, sit on tietysti näitä kaikille ja sit mulle ja ukolle (lue:mulle) yhteisiä suklaita, niin ku joka vuosi, niissä oon melko hyvin pitänyt aina puoleni :whistle:

Nyt täytyy nolona tunnustaa, et oon ihan väsyny tuohon muksujen riitelyyn... Ne on kaks päivää ollu kotona ja koko ajan joku huutaa. Eikä ole edes lunta, että vois patistaa ne ulos mäen laskuun tai jotain. Mulla takana kaks todella huonoa yötä (muutaman tunnin unilla) ja fiilis sen mukanen. :headwall: No, jahka tästä polkastaan kunnolla vauhtiin tää siivous, niin mobilisoin nuo penskat hyötykäyttöön.... Ja nyt jos tuo pianon "soittaminen" ei lopu, niin en takaa, mitä tapahtuu..... |O

Joo, kiitos, ihan hyvin menee. "Niin hyvä, lämmin, hellä on mieli jokaisen...." :whistle: (joo, vissiin!!!) Lisää kahvia mullekin, kiitos!!! :wave:
 
Täällä Emma alkaa näköjään oleen illanvirkku ja aamuntorkku ihmisiä... :eek: ku ite oon kyll toisinpäin, Noh onneks nukkuu yön kunnolla klo6 maito kumminki haluu. Mutta herää vasta klo9.
Ja en pidä noita 2½h unia klo6 maidon jälkeen päikkäreiks, ku juo vaan maidon SILMÄT KIINNI ja röyh takas sänkyyn :D

Eli Emman yöunet on n.12-13h pituisia. :heart: Ja sen takia varmaan nukkuu vaan yhdet päikkärit jotka on 2½h..

Täällä Mä odotan joulua ihan innoissani!!!!!! :xmas:
Mies menee Ma ja Ti töihin ja Tiistai klo18 mennään mun vanhempien luo, ollaan sielä yötä. Kun jouluaatton aamuna on JOuluSauna ja kinkunmaistiaiset :p
Sitten siinä klo10 mennään miehen äipän luokse...ollaan siel klo14.
Mies saa sit itse päättää tuleeko mun vanhempien luo syömään vai jääkö äippänsä luo.

Tiistaina mä leivon viel joulutortut. Uskokaa tai älkää, mutta me ei siis olla ostettu MITÄÄN JOULULAHJOJA muille, vaan siis mä miehelle ja mies mulle :D
Emmalle annetaan se nalle joka puhuu...(leikitään ja lauletaan) varmaan tuttu nalle =)
Niin juu, oon kuullu että saan viel Ainotossut... B)

Huomenna käyn Emman kera kaupas ostamas torttu värkit, ja luulen että meen sit mun vanhempien luo viettämään aikaa ku mies töissä..
 
Huomenta mammoille!

Se on sitten neljäs adventtisunnuntai, ja kolme yötä jouluun on.... :) Tosin mun joululahjaodotukset ei omilta kohin kovin korkealla ole. Olen aika satavarma, ettei mies ole mitään mulle ostanu. No,vielhän se ehtis, mutta tuskinpa tuo saa itestään niin paljon irti, et hankkis mulle jotain. No eipä silti, tuskin se on ostanu Rasmuksellekaan mitään saati kenellekään muulle.

Viime yönä sain nukuttua vähän paremmin. Tulpat korvissa (nyt on taas korvat kipeinä! :headwall: ) ja mies tuttirallissa. Tosin Rasmus oli kuulemma vain pari kertaa huudellu yön aikana, joten tietysti se pääs viikon ainoan hoitovuoroyön kanssa niin helpolla. :eek:

Käy nyt Ikionnellinen kuitenkin meitä välillä moikkaamassa ja kertomassa kuulumisia. Mut jos ei kerkii, niin rauhallista joulua vaan sinne koko perheelle!

Anopin pitäis tulla tänään käymään. Vois siis olla sillon optio lähtee ukon kanssa kaksin kaupoille. On vaan virta niin pois, ettei oikein tunnu sellaseen enää energiaa riittävän. Ja kun mun mielestä ne ei oo mitään joululahjoja mulle, jos me käydään niitä ukon kanssa yhdessä mulle ostamassa. Mäkin haluun yllätyksiä, niin kuin Mamitzukin! :D
 
Heippa!
Meillä Leona itkee masua välillä öisin.En tiiä mistä johtuu.Enää tosin syö vaan sen 1-2 kertaa,eli sen puolesta yöt on helpottanut.Mutta aamulla on jo hereillä klo 7 (mulle tosi aikasin...)
Joululahjoista...Mä olen toivonut kirkasvalolamppua ja sex and the city-leffaa.Hyvin suurella todennäköisyydellä ne siellä paketissa odottaa.Ja varmaan vielä joku yllärikin :)
Uuden puhelimen saan joulun jälkeen,entinen meni hajoamaan viime viikolla ja nyt on käytössä sellanen vanha paska,josta ei edes kunnolla kuule mitään :kieh:

Bamse
 
Heissuli vei! :wave: Ja kiitos onnitteluista Sofian puolesta =) Ja onnentoivotukset muillekin 1/2 vuotiaille :flower:

Täällä tyttärestään niiiiin ylpeä äiti! :saint: Meillä oli eilen illalla tupa (siis kokonaiset 59m2) "täynnä" vieraita, ja meteli tietysti sen mukainen. Neiti meni omien rutiininsa mukaisesti ensin iltapäikyille klo 18 ja sitten yöunille klo 20.30 (siis kanto sänkyyn ja tutti suuhun). Ja me saatiin miehen kanssa ihan rauhassa nauttia vieraiden kanssa seurustelusta koko loppuilta. Ja me kun oltiin ihan varmoja, ettei siinä melussa tule tyttö nukkumaan silmäystäkään. Kyllä oli vieraatkin melko äimissään. :D

Ikionnelliselle ja Martalle ihanaa joulua! Älä meitä ihan kokonaan kuitenkaan hylkää! :attn:

Kiva kun Elppakin on kotiutunut, vaikka tuottaakin nyt aikaero hiukan ongelmia! Mutta teretulemast Suomeen! :wave:

Ammu Mä en suostu uskomaan, että teidän lapset riitelee. En, en, en! :headwall: Mulla kun on sellainen kuva teidän lapsista, että ne on kilttejä ja rauhallisia äitin pikku apulaisia. :xmas:

Mä en oo paljoa ees miettinyt, mitä pukki tuo lahjaksi. Jos alan funtsimaan, niin saatan keksiä ne. Ja se ei oo hauskaa. Yllärit on ihanampia.

Mä oon kadottanut meidän kuusenkoristeet :headwall: :headwall: :headwall: Pitää mennä tänään penkomaan vintti vielä ylösalaisin. Miten voi ihminen olla näin lahopää. |O
 
Rebel- Rasmuksella komeat mitat!

Meillä näyttää olevan korvatulehdus, kiitos lentomatkojen :( Poika on tosiaan ollut itkuinen, ja tänään jopa vetämätön, nukahtelee syliin ja sellasta valitusitkua ajoittain. Mittasin kuumeen, 38.7 astetta, ja poika on haronut pari päivää oikeaa korvaansa aina syödessä. Ei ihme ettei tuttipullosta kelpaa ruoka, lusikalla söis vaikka mitä. Huomenaamulla on neuvola, joten suppoillaan siihen asti; turha tänään hysteerisenä lähteä julkisilla päivystykseen... vai mitä mieltä olette?

Sain viime yönä nukuttuakin! 21-03.30, kunnes poika älähti ekan kerran, klo 6 oltiin jo koko perhe ylhäällä. Poju söi 4 aikaan 150ml ruusunmarjariisivelliä, ja hetkeä myöhemmin oksensi koko helahoidon selällään maatessa pitkin päätä, naamaa, vaatteita, lakanoita jne. Jee.. Raukka, edelleen :'(

Kiitokset kotiintulotoivotuksista :heart:

Ai niin, meillä puhkes toinenkin alahammas Kiinassa; ai et ne on söpöt!
 
Elppa Voi Alex raasua! Onko teillä neuvolassa aina lääkäri paikalla?? Meillä pitää mennä terveyskeskukseen tai yksityiselle jos haluaa lääkintää. :eek:

Joku taisi jo aiemmin kysellä, että onko kaikilla kullankerillä jo hampaita. No, meillä ei ole ainakaan :wave: Mutta onnea vaan Alexin hampaasta :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Onko teillä neuvolassa aina lääkäri paikalla?? Meillä pitää mennä terveyskeskukseen tai yksityiselle jos haluaa lääkintää. :eek:
Ei ole lääkäriä, mutta neuvola on terveyskeskuksessa, eli soitan aamulla, ja varaan lääkärin neuvolaa ennen tai jälkeen - tai sitten tehdään kuten 4kk neuvolassa kun oli vauvarokko, th soittaa lääkärille, jonka oven ulkopuolella odotettiin vapaata hetkeä 15min kunnes päästiin tarkistuttamaan poika.

Tosin se lekuri on ihan peestä |O Mutta eiköhän osaa reseptin kirjoittaa ja korvat katsoa.. Hitsit kun sais sen vanhan lääkärin takas, se oli sentäs 3 lapsen äiti ja muutenkin fiksun oloinen. Tää uus on just ja just 30v. ja vaikutti ihan vastavalmistuneelta :kieh:

 
Elppa: Kyl mie lähtisin jo nyt viemään poikaa päivystykseen.
Jos Korvassa tulehdus niin se voi pahentua ja tulla vaan entistä kipeämmäksi. Entäs jos alkaa ens yönä tosissaan itkeen korvaansa niin silloin voi harmittaa ettet vieny poitsua tänään sinne. Ja kun olette siellä reissun päälläkin ollut.... Ja ku kuumettakin on niin veisin siis tänään jo!
Sitä nopeemmin kai se paraneekin mitä aikaisemmin tuehdukseen saa lääkekuurin ja ei varmaan kiva jos pikkuinen on jouluna sairas ja itkuinen.
Emmalla ollu yks korvatulehdus ja yö oli melko kauhea! Ei nukkunut makuullaan ollenkaan ja tietty oli tosi itkuinen!
 
Voi miten söpöjä tonttuja täällä taas! :heart: Minä kans aattelin pitää palstavapaan joulun. Jokohan olis aika vetäytyä joulutauolle?! :whistle:

Rauhallista Joulua jokaiselle Kullankerälle ja perheille myöskin!
Otetaan rennosti, eikä nipoteta turhasta, syödään kinkkua (ja sitä suklaata :snotty: ) kohtuudella. Saadaan, annetaan ja nautitaan! Ja "tavataan" joulun jälkeen!!! :xmas: :wave:

Ammu ja Milla (6kk 3 viikkoa)
 
Joululoma palstailusta kuulostaa hyvältä, varsinkin kun mieskin jo lomailee meidän kanssa.

"Kuinka kaunis on talvinen maa,
siitä voimaa ja lohtua saan.
On joulu nyt saapunut tänne,
ilo pulppuaa sydämissämme.

On lapsi nyt syntynyt meille,
ilon luoksemme tuonut on hän.
Oi lapsonen rauhan ja rakkauden,
joulun rauhan sä kotiimme tuot.

Teille ystävät rakkaat tämän viestin,
tänään lähettää tahdonkin.
Toivon kaikista parhainta teille
jouluilon ja rakkauden"

Oikein tunnelmallista joulua kaikille Kullankerille, mammoille ja perheille! :heart: Ja lämmin kiitos kuluneesta vuodesta yhdessä! Ollaan yhdessä jaettu yksi elämämme suurimmista tähtihetkistä tänä vuonna! :hug:

T. Tiivari ja Sofia (6kk, 1pvä )
 
OIKEIN HYVÄÄ JOULUA TEILLE KAIKILLE =)

Nyt alkaa olee valmistelut siinä pisteessä että meille saa Joulu jo tulla!! Tiistaina vielä hakemaan kaupasta viimeiset ruoka tarpeet ni kaikki on valmista =) Äsken leivottiin muksujen kanssa tortut..eilen tehtiin piparit ja joulusiivous!!

Kaalis+Max sekä koko muu perhe :heart:
 
:eek: Mie oisin viel huomenkii palstaillu...varsinkii ku jäbä saa ne piikit kinttuusa nii vois olla ymmärtäväine tuki tarpeen :attn:
No mutta....

Oikein Ihanan Tunnelmallista,Rauhallista ja Iloista Joulua :xmas:

Toivotteleepi urs ja Viljami 6kk ja 21pvää =)
 
Mä olin kanssa ajatellu vielä huomenna täällä ainakin kävästä. En mitenkään kovin täysipäiväisesti, koska huomiselle on menoa sovittu. Aaton aattona olin meinannu aloittaa joulun vieton. Näillä näkymin siis kaikille kullankerille perheineen oikein rauhallista, rentouttavaa ja ihanaa joulua!
http://www.aijaa.com/v.php?i=3261445.jpg
 
Tervehdys taasen! Mä kirjailen tänne kuulumisia aika harvakseltaan mut teitä on ihana lukea! Meillä Deniz kasvaa (5kk1vk+: 8700g ja 67.5cm, et ruoka-aikoina oltu kotona). Hampaita ei vielä täälläkään ole, kontata/ryömitä/eikä sen kummemmin kääntyilläkkään (vaikka viimeisin osataan muttei viitsitä), peruutustaito taitaa olla ryömimisen joku alalaji ja se on nyt tän hetken juttu! Kaapinovien paukkeesta aina tietää mihin poju on peruutellut.. =) Yöt meillä menee 1-2 syötöllä (korvike), tutitusta jokusen kerran alkuillasta. Muuten iloinen naurava hymypoika. Loihdin kuvaa myöhemmin..

Joulua meille ei suuressa mittakaavassa täksi vuodeksi tehdä mutta ensi joulua odotan pipareiden ja muiden merkeissä. Sukua ei oikeen ole ja mies sukuineen tulee muilta mailta kaukahilta. Ystäville mennään joulupäivänä lounaalle, aattona syödään vähän laatikoita ja paistan kalkkunarullan. Sit aattelin tehdä piparikorvapuusteja, oli jossain S-lehden ruokaliitteessä.

työkaverini on raskaana ja aattelen jo nyt mahdollista lahjusta, vaatteita en ajatellut viedä sen suuremmin mutta emmin vaippakakun tai "herkkukorin" välillä, vaippakakku on siis vaipoista tehty kakun muotoinen pino joka heitetään sellofaaniin (jos joku ei ollut vielä kuullut), herkkukorilla tarkoitan koria johon pakkailisin kaikkea tarpeellista kuten vaippapaketti, liivinsuojia, tuttipullo, sosereseptejä, korvatulpat jne.. ja sen sellofaaniin.. vaikeus on että kumpi ja jos herkkukorin vien niin mitä sinne keksis..

Onnea kaikille puolivuotiaille! Joku jolla oli karvasempaa jälkikasvua mietti nimiä, itse tykkään ulkomailla olevien vuorien, jokien, tulivuorien, järvien, kaupunkien ja muiden sellasien nimistä, että miten ois esim Aral ja Athena? ;)

ps. Joku täällä oli jo ehtinyt hankkimaan sen kirahvikeinun (Playskool) - se on mulla listalla ostettavana sitten joskus, ihan ehdoton - mullon jokuu kirahvifetissi menossa ja tahdon pojalle kaikkea kirahvipitoista (löytyy jo lakanat ja muut...), mietin vaan että jaksaako odotella 1v synttäreiks vai tarviiko jo hommata ennen, olis meinaan tarjouksessa Prismassa..

Ai niin ja oikein hyvää Joulua ja Uutta vuotta!

 
Superpikakommentit: meillä nukutaan 13 h yöunilla 3 lyhkäset ( 45 min) päikkärit ;) Supernukkuja siis täällä, tosin illat ovat kyllä vähän hankalia.

Sitten pääasiaan eli

Oikein rauhallista joulua kaikille!

Toivottavat BB ja pikkumies
 
Minne on kadonnut mun hyvin nukkuva lapsukainen :kieh: (Ootteko nähneet ) =)

Mä en enää tajua...Meillä ollaa nyt viikko heräilty öisin "sata" kertaa, ennen nukuttiin 12-13 tunti korkeintaa yhdellä syötöllä!! Pelkkä tutti ei enää auta vaan saa olla koko ajan pulloa antamassa...Eikö velli enää pidä nälkää.Pitää alkaa kokeilemaan puuroa iltaisin..

No niin nyt riitti tämä valitus heti aamusta :D

Nyt aamu kahvit naamariin ja sitten kauppaan :wave:
 
Oikein hyvää Joulua kaikille!
http://www.aijaa.com/v.php?i=3262213.jpg

Mä vielä pyörin täällä palstalla tän ja huomisen,kun mies on vielä töissä,mutta te jotka jo aloitatte joulun vieton,niin nähdään joulun jälkeen
:) :xmas:

Bamse
 
Huomenet!

Oma napa pois alta heti alkuun ;) Pojan kuume ei panadol-suposta huolimatta laskenut, vaan lähti nousuun, ja kun 40 läheni, lähdettiin päivystykseen. Annoin ennen lähtöä vielä Burana- supon, joka olikin sitten laskenut kuumeen kun terveydenhoitaja sen mittasi. Korvassa tulehdus, joten antibiottikuuri saatiin. Poika nukkui pelkkä vaippa päällä meidän välissä yön, puolitettiin miehen kanssa 21-02 ja 02-07, otin jälkimmäisen vuoron ja yö menikin yllättävän hyvin. Jätkä on vielä ihan flegmaattinen ja töttöröö, ja imeminen pullosta selkeästi epämukavaa, tosin yön aikana unenpöpperössä oli kahteen otteeseen syöny 130ml velliä, hyvä niin (vaikkei ruokaa pyytänyt, mutta piti nesteyttää). Toivotaan että pojan olo parantuu jouluun mennessä! Mieskin superihana, kaiken kiireen ja 12h työpäivän sijaan otti lääkäriltä lapun, ja jäi kotiin päiväksi :heart:

Hyvät joulut kaikille tasapuolisesti, tuokoon pukki ihania lahjoja! Itse kyllä käyn palstalla, mitään taukoja en osaa ottaa :D

Syökää hyvin!

Elppa & Alex
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaalis:
Minne on kadonnut mun hyvin nukkuva lapsukainen :kieh: (Ootteko nähneet ) =)

Mä en enää tajua...Meillä ollaa nyt viikko heräilty öisin "sata" kertaa, ennen nukuttiin 12-13 tunti korkeintaa yhdellä syötöllä!! Pelkkä tutti ei enää auta vaan saa olla koko ajan pulloa antamassa...Eikö velli enää pidä nälkää.Pitää alkaa kokeilemaan puuroa iltaisin..

No niin nyt riitti tämä valitus heti aamusta :D

Nyt aamu kahvit naamariin ja sitten kauppaan :wave:
Meillä nautitaan illalla puuro, päälle 200ml velli +maitoa :whistle: ja nukkuu n. 9-12h vaihtelevasti, aamulla juo melkein 200ml maitoa =)
 
Ja jos joku ei huomannut niin täällähän mä :xmas:
:D En siis osannut pysyä poissa.

Nukuin viimeyönä 5h putkeen ja sitten tulikin mies töistä, viereeni nukkumaan ja kamala unihöpötys päällä niin eihän siinä kukaan muu nuku :kieh:
Noh, torkuin 9 asti että kuulin lasten äänet alakerrasta ja hipsin alas.

Mulla meinaa hajota kone!!! Apua, mulla ei ole varaa nyt mihinkään koneeseen :headwall:
Anopin kone on jo rikki ja siellä meni meidän pojan synnytys kuvat ja kaikki muut lomakuvat ja jne...

Nyt pitää mennä, soppa palaa pohjaan ja likka huutelee eteisessä että on hereillä...

Niin ja nuo kaksi muuta lasta"ni" ovat pihalla tekemässä lumi-ukkoa ja lyhtyjä kynttilöille, ihanaa saada valkea joulu :heart: (rakastan lunta ja sitä että sitä on paljon) :xmas:

:wave: Palaan vielä kun en kerran osaa olla poissa...
 
Huomenta!

Kyllä on kaikilla niin kauniita, jouluisia lapsosia.

Voi, että Elppa. Ikävää, että Alex voi niin huonosti. Toivottavasti antibiootti alkaa vaikuttaa nopeesti, ettei teillä tarvitsis pitkää kipeää korvaa potea. Onneksi miehesi sai saikkua tälle päivälle, ettei sun tarvii ihan keskenäs sairaan lapsen kanssa potea. Jaksamisia! :hug:
Mitenköhän Rypäle ja Toivo jaksaa?? Toivottavasti sielläkin ollaan jo paranemassa. :hug:

Sit omaanapaa... Meillä yö meni jotenkin. Ei siis paljon kehumista, mutta ei niin kovin valitettavaakaan. Tuttia laitoin Rasmukselle varmaan kymmenen kertaa suuhun, mut parempi vaihtoehto sekin on kuin se sata kertaa. ;)
Rasmus meni äsken ekoille päikyille ja sit tuossa puolen päivän jälkeen pitäis lähteä käymään Rasmuksen isomummulla. Ikään kuin vietäis jonkinlaista joulutervehdystä (ei siis vietä joulua, kun on jehovan todistaja), kun en kehtaa olla kuitenkaan muistamatta häntä näin joulun alla. Kovasti odottaa näkevänsä tyttärensä pojan pojan. Viedään samalla hänelle sit ensi vuodeksi seinäkalenteri Rasmuksen kuvilla. Täytyy sit tilata meille uusi kalenteri, koska annan nyt hänelle sit meidän kalenterin.

Niin ja kaalis, Max ei oo ainakaan meille eksynyt. Meillä on edelleen tuo 2-100 kertaa yössä heräävä poika täällä pyörimässä. :eek: Kummasti sitä kyllä on nyt saanu päiviin lisää energiaa, kun Rasmuksesta on tullu päivisin taas oikein hymypoika, niin kyllä tämä mamma niillä hymyillä sit jotenkin aina öistä selviää. :D

Rebel&Rasmus
 

Yhteistyössä