HYVÄÄ UUTTAVUOTTA KAIKILLE!
Pikainen päivitys meiltä:
Matiaksen mitat 5,5kk: paino:8820g pituus: 67,3cm py:44cm.
Nyt, 6,5kk hampaita on 2 (alhaalla molemmat) istuu syöttötuolissa hyvin, lattiallakin pysyy heken ilman tuken, muttei nouse istumaan itse. Nousee konttausasentoon, muttei konttaa. Ryömii eteenpäin tuhatta ja sataa, nauren ja kiljuen ääneen.
Vatsavaivoja on Matiaksella edelleenki, etenkin viljat aiheuttavat piereskelyä ja kipuitkua.
Matias nukkuu vain vieressä, nykyään ei sentään tissi suussa, vaan syötyään/imettyään tarpeeksi irroittaa itse otteensa.
päiväunet on puolentunnin-tunnin pätkiä 2-3 kertaa päivässä. vaunuissa nukkuu 1-2 h, autossa samoin.
päivärytmi on kutakuinkin:
8.30 herätys ja tissiä. (tytöt katsoo sillä välin lastenohjelmia tv:stä)
*aamupulinat, vaipanvaihdot, aamupalan teko koko porukalle.
9.00 aamupala, 0,5-1 dl hedelmäsosetta/puuroa.
*leikkiä, seurustelua, puen tytöille ulkovaatteet
10.30 matias vaunuihin nukkumaan
*minä hoidan eläimet navetassa, tytöt leikkivät ulkona tai auttavat eläinten hoidossa.
*12.00 sisälle ruuan laittoon
12-13 matias herää, tissiä
13.30 matiakselle vihannessosetta 0,5dl, juomaksi vettä lusikalla
*siivoan, pesen pyykkiä, leikin lasten kanssa
15.00 Matiakselle tissiä, tytöille välipalaa
*matias nukahtaa pikkupäiväunille, n.30min.
*leikitään, kotitöitä
18.00 isi tule kotiin, syödään, matiaskin syö vihannes sosetta 0,5dl
19.00 matias tissittelee ja ottaa pikkunokoset
19.30-20.30 minä olen navetassa, matias syö hedelmäsosetta 1dl.
*tytöille iltapala ja nukkumaan 20.00
21.00 Matiakselle tissiä, sitten jaksaa taas hetken leikkiä.
22.00 Matiasta alkaa väsyttää, siirrytään sänkyyn tissittelemään. usein Matias vielä piristyy, ja pyörii ja juttelee hetken, ja leikkii taskulampulla itsensä väsyksiin.
23.30 Matias nukahtaa yöunille
Matias herää yöllä 3-4 kertaa syömään, en tiedä kellonaikoja, kun en katso.
Tuolloin klo 22, kun mennään nukkumaan" Matias usein piristyy, eikä uni tulekaan. Kuitenkaan Matias ei jaksa olla heriellä oikeasti, vaan leikkii pimeässä huoneessa himmeällä taskulampulla, konttaa sängyssä ja juttelee, kunnes uni alkaa voittaa, ja Matias mönkii äidin kylkeen tissittelemään.
Meillä on siis sänky nurkassa seinää vasten, ja toisella laidalla on pinnasänky putoamisesteenä, jalkopää jää avoimeksi, joten makaan yleensä sängyssä poikittain, ettei matias pääse putoamaan. Herään, jos Matias lähtee ryömimään mun yli, joten voin torkkua samalla, kun Matias "koittaa nukahtaa".