*KULLANKERÄT Joulukuussa*

Meillä liikutaan vaan akselin ympäri, kierien ja taaksepäin, konttaamisesta tai ryömimisestä ei tietoakaan! :D

6kk neuvola:
70cm
8125g

Saatiin ohje syöttää joka aterialla nyt niin paljon ku napa vetää. Ku ei tuo nuku! :headwall:
Viimeyönä meni sänkyyn 19.30, heräili 23.30 asti vartin välein, sitte nukku HUIMAT 3h, heräs siis klo 3 yöunilta!!!!! :kieh:
 
No mun viesti katosi sitten bittiavaruuteen...

Eli olen kateellinen kaikille vauvan yrittäjille ja odottajille. Vauvakuume nostaa päätään, mutta tungen sitä jatkuvasti alas, sillä vielä oikein ole kuumeilun aika. Ehkä sitten vuoden päästä...

Maleha: Kyllä puolivuotiaan pääasiallinen ravinnonlähde on yhä rintamaito (tai korvike), joten vauva pärjää mainiosti muutaman päivän pelkällä maidolla, jollei muuta huoli. Monethan eivät vielä tässä iässä juurikaan syö kiinteitä ja taukoa joutuu vatsavaivojen ym. takia pitämään. Kyllä rintamaidossa on ravintoa ihan tarpeeksi, lähinnä kiinteisiin siirtyminen 6 kk iässä on tärkeää siksi, että vauva on kuluttanut raskausaikana keräämänsä rautavarastot loppuun ja rautaa ei rintamaidosta tipu. Muutama päivä sinne tai tänne ei kuitenkaan maailmaa kaada. =)

Meillä meni joulu mukavasti ja pikkumies oli innoissaan - joulupapereista ja -nauhoista. Lahjat eivät juurikaan herättäneet kiinnostusta. =)

Ihania söpöläisiä täällä on kaikilla tasapuoleisesti!

Alemyynnistä en oikein paljoa löytänyt. Ensi vuoden talvihaalari tarttui mukaan, toivottavasti on sitten aikanaan sopivaa kokoa. Itselleni kaivoin myös jotain paitaa ja housua. Odotin kyllä parempaa saalista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Täällä alkaa kaikilla oleen jo hampaitakin... meillä vaan kuolataan ihan hirmusesti! Tai siis se on kyl kuolannut lähes syntymästään saakka... eikä mitään vielä suussa näjy. :/
Ei meilläkään ole hampaista tietoakaan. Kuolaaminenkin on vähentynyt huomattavasti, verrattuna siis 3-4kk ikään.

Katoitteko te eilen tulleen dokumentin nukkevauvoista? Mä katson sitä parhaillaan boksilta, ja itku tulee väkisin. Noihan näyttää ihan kuolleilta vauvoilta. Kamalaa!! :eek: :'( :(
 
Ai niin, Sofiakin sai potan joulupukilta. Mut kun ei vielä oikein hallitse istumista, niin en oo viitsinyt siinä paljoa istuttaa vielä. Lähinnä se on hänen mielestään pelottava :D Mut siis meillä kans BB:n potta, mutta valkoisena.
 
Huomenta =)
Huomenna miun viimunen pvä päivittää näiden kullankerien mittoja...hyvillä mielin luovutan tehtävän jolleen toiselle.
Saatte tapella siit kuka saap tehdä ens vuoden ekan kuukauden yhteistähyvää :D
Toivottavasti mitat on ollu oikein ja kaikki oon muistanu laittaa.

Meilläkii toi BBpotta...limenvihreenä...Viljami sai kumminsa lasten vanhan,on kylläki nii hyvi pidetty että menee ihan uutena.
Ei vaan tykkää siit kun se tuntuu takapuoleen kylmänä se rengas :LOL: joten potatellaan harvakseltaan.Eihän se oo kivaa jos siin täytyy itkee naamapunasena :(

urs ja Viljami pvää vaille 7kk :eek: :heart:
 
Jaahas oli sitten mun viesti hävinny kuin tuhka tuuleen.

eli piti kertomani että nenni 6kk 1pvä ei liiku mihinkään..sitterissä ja sängyllä ainoastaan menee konttausasentoon mutta ei muuta.

Hampaita ei oo eikä tukkaakaan, niinkuin aikasemmin kuvan laitoin.

omaa napaa:
tiettekö kuinka taas huomaan raskausoireeksi sen että mulla on öisin seksiä ( siis unissa ) ja aina kenen kanssa vain, ja joka samperin yö..toisaalta ihan kiva mutta viimeyönä uhriksi joutui miehen veli..ja siis oikeesti ei koskaan loppuun asti pääse ja aamuisin on sitten kiima päällä :LOL: :LOL: sori mutta oli pakko jakaa tää teijän kanssa... :ashamed: :whistle: :saint:


Saa nähä käykö ukko hakee meille raketteja..kun mähän voitin sen 100? lahjakortin..laitoin ukolle listan mukaan jotta kävis kun tässä meijän lähellä ei oo liikettä mistä niitä vois ostaa..kun on just tiettyyn paikkaan

wiivi84 & ?? 10+5
 
Voihan nyt perskeles! Se pepun ihottuma on nyt yön aikana levinnyt alavatsalle, pimpsan kumpareeseen ja poskissa on näppylää!!!! Ja nyt on kaks päivää ollut pelkät Pampersit käytössä. Eli ehkä jätetään ihan ensin ne pois, ja siirrytäänkin kokonaan Liberoihin. Mua kyllä mietityttää nuo posken näppylät. Eilen jo huomasin niitä hiukan neuvolassa, mutta terkka totesi niiden vain olevan kuolan ja kylmän yhteisvaikutuksesta. No ei meillä täällä kai yöllä niin kylmä ole, että ne voisi kylmästä sisällä tulla :headwall: Voiskohan sittenkin olla kyse ruoka-allergiasta. Viimeksi ollaan uutena aloitettu nuo 5-6kk valmisruuat ja ohra- ja riisipuuro... Pakko se on kai aloittaa uudelleen alusta niiden kanssa sitten vaan. Eli peruna, kukkakaali, parsa... Iltaisin kyl haluaisin puuron antaa. Kaurapuurolla mentiin pitkään, joten kaippa sen uskaltaa pitää ruokavaliossa.... kai. ARGH! Niin ja sinkkivoidetta laitoin nyt noihin ärtyneisiin kohtiin, paitsi siihen "isoon" metyleenisineä. Ja föönillä annoin ilmakylpyä. Huoh! :ashamed:
 
Tiivaritoivottavasti ihottuma nyt poistuis ihan vaippamerkkiä vaihtamalla.
Voiskohan olla mikään rokko kyseessä?

Jippii,turvaistuin kuulemma jo matkahuollon kyydis tulossa :D Viimeistään huomenna saadaan sit käyttöön.Hassua mite pienist asioist voip olla näi ilone B)



 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen- UPandGO:
Tiivaritoivottavasti ihottuma nyt poistuis ihan vaippamerkkiä vaihtamalla.
Voiskohan olla mikään rokko kyseessä?
Juu tota minäkin toivon - olis kaikkein helpoin ratkaisu! Ei se vaikuta kyllä rokolta ainakaan mun silmään. Näppylää ei ole niin paljon, eikä tasaisesti. Jotenkin haluan vielä uskoa, että vaipasta johtuu, kun on nyt punoitusta niin selkeästi juuri tuossa vaipan kiinnityskohdassa.
 
Tiivari meillä ja parin mun kaverin vauvalla pampersit teki samanlaista ihottumaa.Meillä on nyt käytössä liberot ja niillä peppu pysyy hyvänä.Parina päivänä oon taas muutaman kuukauden tauon jälkeen kokeillu pamperseja ja niillä neidin mahaan just siihen tarrakohtaan on taas tullut näppyjä.Toivottavasti teilläkin olis kyse samasta.

Liikkumisesta:Ei meilläkään vielä liikuta muuten kun navan ympäri pyörien.Kovasti sätkii,muttei mihinkään suuntaan liiku.

Bamse
 
Meillä tosiaan vatsa ihan kunnossa ja nukkuu hyvin, eli ei ainakaan mitään suolisto-oireita ole havaittavissa. Elättelen hiukan toivetta, että josko nuo poskien näpyt ei liittyisikään tuohon vaippa-alueen ihottumaan. Aloin jo pohtia, että minne se on poikkeuksellisesti kasvojaan hingannut...meidän uusiin lakanoihin ja lammas-taljaan....hmmm. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Tiivari meillä ja parin mun kaverin vauvalla pampersit teki samanlaista ihottumaa.Meillä on nyt käytössä liberot ja niillä peppu pysyy hyvänä.Parina päivänä oon taas muutaman kuukauden tauon jälkeen kokeillu pamperseja ja niillä neidin mahaan just siihen tarrakohtaan on taas tullut näppyjä.Toivottavasti teilläkin olis kyse samasta.
Kuulostaa lupaavalta! Toivotaan, että kyse olisi vaan tosiaan näin pienestä asiasta. :wave:
 
Voi himpula sentään! Kirjotin pitkän stoorin ja se katos!

Yritän uudestaan jotain...

Tiivari: Minunkin mielestä kuulostas atooppiselta ihottumalta.
Monella hoitomuksullani (olen pph) On ollut juuri tarakassa ja kasvoissa jne.. punaista kuivaa ihottumaa. Kylmä ilma, vinkka ja jotku ruuat ruokkii sitä....
Älä kuitenkaan kovasti huolestu siitä ku se voi olla vain kosmeettinen vaiva. Joskus voi kutista mut sen voi saada ihan hallintaakin jos pelkkää atooppista... Rasvaus auttaa.
Mut toivotaan et olis vain vaipoista johtuvaa.

Meidänkään vauvelilla ei ole hampaita eikä hiuksia. se ei myöskään istu eikä liiku (kääntyy vain vatsalleen) Ja ei varsinkaan istu potalla eikä syöttötuolissa.
Todellinen vauveli on vielä vaikka isokokoinen onkin.
Tänään käytiin neuvolassa ja 6 kk mitat oli:
8600g, 69cm, pää 44cm (Sirkusronsu isolla ässällä :LOL: )
Hyvin kasvanut ja kehittynyt!

Terkan mukaan vieläkin pitäis antaa ensin rintamaitoa ja sit kiinteää. Ei kuulemma ole mikään kiire lisätä ruokia eikä lihaakaan tarvi vielä hänen mukaansa aloittaa. Mieluummin ensin kokeilla muitakin viljoja kuin kauraa.
Nyt annan kerran päivässä pottua ja illalla puuron. (puuro ei ole muutamaan päivään uponnut) Näillä siis mennään vielä jatkossakin.

Mekin käytiin alessa. Löysin Emmalle Teko turkin ja siihen samanlaisen hatun.... tai sellaisen karvalakin. On ihanan näköinen ku posket tursuaa lakista.... oikea pohatta! (veljelläni häät kk: kuluttua) Ja pitihän mun ostaa häämekkokin likalle. Se ei ollut alessa enkä kehtaa edes sanoa kuin paljon siitä maksoin. :ashamed: Oli niin syötävän suloinen et oli pakko saada. Se on tummanharmaa, sellaista paksua kangasta jossa vaaleanpunainen nauha vyötärössä ja jokin rusetti. Yksinkertainen. En tykkää hörselöistä.
Paitoja ja mekkoja ostin myös läjäpain. On pitkäksi aikaa nyt vaatetta.
 
Mä laittasin mielelläni kuvia Emmasta mut ku ukko on sitä mieltä ettei niitä kannata laittaa. Ei se edes tiedä mitä tänne kirjottelen mut tietää et pyörin palstalla ja pyysin apuja kuvan laittamiseen niin oli sitä mieltä et parempi olla laittamatta ku moni sit tietää kuka olen.
Mua se ei haittais mut ukkoa ilmeisesti haittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Mä laittasin mielelläni kuvia Emmasta mut ku ukko on sitä mieltä ettei niitä kannata laittaa. Ei se edes tiedä mitä tänne kirjottelen mut tietää et pyörin palstalla ja pyysin apuja kuvan laittamiseen niin oli sitä mieltä et parempi olla laittamatta ku moni sit tietää kuka olen.
Mua se ei haittais mut ukkoa ilmeisesti haittaa.
Joo ymmärrän kyllä tuonkin näkökannan. Laita kuva vaan mekosta sitten. Olis kiva ihastella, kun kuulosti tosi hienolta =)
 

Yhteistyössä