*KULLANKERÄT Joulukuussa*

Mullakin ajoittaista kuumeilua, mutta onneksi on tämä palsta, ja esim. Mamitzu, joka osaa palauttaa maan pinnalle elämästä 2veen ja vauvan kanssa :D No ei, katsellaan katsellaan. Suunniteltiin että käyn ensin vaikka vuoden (tai jonkun äitiyslomansijaisuuden) töissä ja säästetään vähän rahaa, niin voisin sitten toisen kanssa, jos tulee siis "nopeasti" olla kotona sitten pidempään :) Tää ensimmäinen poju kun lähti samantien tulemaan, kun jätin pillerit pois, kun olin varautunut vuosien yritykseen...

Tää mamma kävi perjantaina risteilyllä ex tempore äidin ja siskon kanssa. Tosin kyseessä oli 21.30 - 10.30 ns. reittiristeily, mutta meillä oli hirmu hauskaa kolmistaan, hirnuttiin ihan kunnolla muiden ihmisten kustannuksella :ashamed: Pari siideriä join ja oli oikein tervetullutta vaihtelua arkeen :) Mies kävi sitten eilen illalla saunomassa ja iltaa istumassa vuorostaan, kotiutui tosin vasta 5.30, mutta tajusi onneksi mennä sohvalle :) Tänään ollaan oltu koko päivä kävelylenkillä + itiksessä syömässä ja päällisin puolin kattelemassa mitä alesta löytyisi.

Pojan kakka alkaa olemaan lähellä normaalia, onneksi. Tosin sitä tulee vielä 6-10 kertaa päivässä kunnon törähdys, mutta onneksi ruokahalu on hyvä, poika virkeä ja iloinen.. sais vielä yöt nukuttua, niin avot, ollaan normirytmissä! Huomenaamulla on 8.30 neuvola, kysyin pokkana mieheltä josko hän haluis käydä, että mä voisin nukkua. "jos vaihdat tän vaipan" (+ yökkäys :D). Eli vaippa vaihdettu, ja tää mamma löhöö aamulla myöhään, ja sain miehen vielä käymään huoltiksella täyttämässä kumit vaunuihin.

Mitäs vielä... arvatkaa maistuiko kiinalainen ruoka hyvältä verrattuna kinkkuun ja laatikoihin? Alkoi meinaan tulla jo korvista ulos jouluruoka :$
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Mitäs vielä... arvatkaa maistuiko kiinalainen ruoka hyvältä verrattuna kinkkuun ja laatikoihin? Alkoi meinaan tulla jo korvista ulos jouluruoka :$
Ehdithän sä sitä kiinalaistakin jo tovin syömään ennen joulua :p

Tosi hyvä, et Alex alkaa olla jo kunnossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Mitäs vielä... arvatkaa maistuiko kiinalainen ruoka hyvältä verrattuna kinkkuun ja laatikoihin? Alkoi meinaan tulla jo korvista ulos jouluruoka :$
Ehdithän sä sitä kiinalaistakin jo tovin syömään ennen joulua :p

Tosi hyvä, et Alex alkaa olla jo kunnossa.
Mitä ihminen intohimolleen voi ;)
 
Hän on kysellyt mitäs nyt puolella pojan kiljumisesta ja ugh, mä vetäydyn kattomaan morsian ohjelman kolmoselta ja sit maastoudun ukon kainaloon peitteiden alle ;) :whistle: :p
Ukko menee aamusta tohtori koskiklinikalle puhkaseen korvansa! (taas) :headwall:
Ennen joulua puhkastiin ja taas saa mennä. Sairaslomaa ei tietenkään saa :/
Putkia uhkasivat kolmanneksi vaihtoehdoksi :eek: 28v ukko ja sairastaa lastentauteja :kieh:

Mutta nyt :wave:
 
Se oli sit joulu siinä. Kovasti odotettu ja hetkessä ohi. Meillä joulu meni muuten mukavasti,mutta sit tapanin iltana ukko sairastui ja sitä onkin nyt sit podettu koko vkonloppu. Ottaa pikkasen tän mamman voimille huutava lapsi, joka ei nuku kunnolla ja sit ukko, joka vaan makaa eikä jaksa tehdä mitään. Niin, paitsi et kylhän tuo työnsä päivystää, parhaillaanki on työkeikalla.

Meillä keinuseeprasta tykättiin kovasti: http://www.aijaa.com/v.php?i=3279902.jpg Ja myös tämä toinen "härpätin" (kävelytuoli) on ollut kovasti mieleinen http://www.aijaa.com/v.php?i=3279940.jpg Niin ja sai Rasmus paljon vaatteita, kirjoja ja muita leluja. Kiitollisuudella otin etenkin kaikki vaatteet vastaan. Tuosta lelumäärästä mä lähinnä ahdistuin.

Joululahjaksi saatiin moccamasteri, oral b-sähköhammasharjat, kahvia ja suklaatia :p . Tosin enää en kyllä haluais yhtään suklaata edes nähdä. Mieheltä sain ihanan bling-bling-rannekellon. Ite ostin miehelle uuden partakoneen ja sit pitkiä kalsareita. Niin ja sainhan mä ukolta tietysti vastineeksi myös kunnon alusasun ulkoilua varten. Eli meillä kummallakin on nyt
noi sexyt alusvaatteet hankittuna, joten ei kun toisiamme kattelemaan! :LOL: :LOL: Juu, no ei meillä oo ennenkään ollu merkitystä noilla alusvaatteilla "niissä" hommissa. :LOL:

Tällaset meijän joulukuulumiset. Ei siis mitään kummempia.
 
Ukko soitti äsken. Oli auto jättänyt sen menomatkalla tien päälle. Oli stop-valo syttynyt palamaan ja joku asiakas jossain odottamassa oven avausta jossain. Tuol jossain ulkona se nyt sit tarpoo kuumeessa avaamaan sitä ovea. :( On tuo ukko sairastanu viimesen viiden vuoden aikana neljä keuhkokuumetta, joten pahoin pelkään, et nyt taitaa sit uutta sieltä taas puskea. Hemmetin auton rottelo (on siis 2 1/2 vuotta vanha!! :eek: ). Ei tää eka kerta oo, et tuo auto hajoaa. Ekan kerran se hajos meillä miltei heti, kun oltiin se käyttöön saatu. Meille ei siis enää ikinä tuu volkkaria, kun tuosta romusta eroon nyt keväällä päästään! :headwall: :D

Toivon vaan todella, ettei tuo ukko nyt enää kipeemmäksi tule. Olen täällä kädet kyynärpäitä myöten ristissä ja hoen: ei keuhkokuumetta, ei keuhkokuumetta.... :(
 
Pitkästä aikaa ehdin oikein kahlata teitin juttuja läpi.

Pakko heti udella, että mistä työ ootte hankkineet nuita keinuseeproja?? Aika ihana härveli! =)

Ja Ammulta piti kysyä, että oletko nyt ihan varma, että sulla on siellä se sun ihka oma kohta 7 kk:n ikäinen vaavi? Miten se nyt jo nuin seisoo?!?! :eek: Mä oen koko ajan kuvitellut, että meidöän pojulla on kiiru liikkumaan jne, mutta se ei olekaan mitään tuohon verrattuna! :xmas:

Olettekos te säilyneet ilman korvatulehduksia? Lapsenne siis?
Meillä pojulla meni jo toinen kuuri tulehdukseen ja huomenna on taas tarkastus, jossa katsotaan, olisko tulehdus jo kaikonnut. Kumpa ei tulis mitään kierrettä! :/

Ja kyllä täytyy hattuja Teitille nostaa, jotka jo uutta vauvaa haaveilette ja rivien välistä katselin, että olisko joku jopa jo raskaana?!?!?!? Kyllä mullakin tämä krooninen kuume on, mutta en kyl ihan viel tähän väliin uutta vaavia haluis... :/

Kärsiikö teistä muuten kukaan "haamupotkuista"? Mulla on tullut niitä nyt viikon ihan yhtenään ja kohta alkaa mennä hermo!
:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Pitkästä aikaa ehdin oikein kahlata teitin juttuja läpi.

Pakko heti udella, että mistä työ ootte hankkineet nuita keinuseeproja?? Aika ihana härveli! =)

Ja Ammulta piti kysyä, että oletko nyt ihan varma, että sulla on siellä se sun ihka oma kohta 7 kk:n ikäinen vaavi? Miten se nyt jo nuin seisoo?!?! :eek: Mä oen koko ajan kuvitellut, että meidöän pojulla on kiiru liikkumaan jne, mutta se ei olekaan mitään tuohon verrattuna! :xmas:

Olettekos te säilyneet ilman korvatulehduksia? Lapsenne siis?
Meillä pojulla meni jo toinen kuuri tulehdukseen ja huomenna on taas tarkastus, jossa katsotaan, olisko tulehdus jo kaikonnut. Kumpa ei tulis mitään kierrettä! :/

Ja kyllä täytyy hattuja Teitille nostaa, jotka jo uutta vauvaa haaveilette ja rivien välistä katselin, että olisko joku jopa jo raskaana?!?!?!? Kyllä mullakin tämä krooninen kuume on, mutta en kyl ihan viel tähän väliin uutta vaavia haluis... :/

Kärsiikö teistä muuten kukaan "haamupotkuista"? Mulla on tullut niitä nyt viikon ihan yhtenään ja kohta alkaa mennä hermo!
:(
Keinuseepra ostettiin Lastenturvasta Vantaan Petikosta. Itse tykkään myös, että on kovin söpöinen. :D

Meillä ei ole vielä korvatulehduksista kärsitty. *koputtaa puuta rystyset valkoisina*. Onneksi! Eikä Rasmus muutenkaan ole vielä ollut mietenkään kunnolla kipeä... *ja taas hakkaa!!* Ja toivottavasti teilläkään ei mitään kierrettä tosiaan tule noista tulehduksista.

Mulla ei oo enää haamupotkuja tuntunu. Joskus toivois jotain tuntevansa. Ihan vaan kaipaan joskus niitä pieniä potkuja, muuten mun osalta kuumeilu ja haaveilu saa jäädä siihen, ainakin tällä erää. :D Annan nyt toistaiseksi wiivin ja kielletyn nauttia ihan vaan omista raskauksistaan. Ja toivon tietysti, et ikionnellisella ja sydänkäpysellä (sitten kun kierukka on poissa) tärppää pian!! :)
 
korvatulehuksia ei oo ollu, eikä mitään muitakaan tauteja, edes flunssaa vielä :heart: no, eiköhä huomen tyttö herää röhäsenä :D

haamupotkuista miulla oli jouluna niitä ihan sairaasti, nyt on taas helpottanu siltä osalta, ihme juttu kyl, ja ärsyttävä |O ja viimeyönä tunsin miehenkin mahassa potkuja :xmas: ei ois mikään ihme vaikka siel oikee vauva piiloiliski ku sen verta iso maha tolla ukolla on :LOL:
 
Huomenta kaikille!
Rakkapanuu:
Ja Ammulta piti kysyä, että oletko nyt ihan varma, että sulla on siellä se sun ihka oma kohta 7 kk:n ikäinen vaavi? Miten se nyt jo nuin seisoo?!?!
Jaa. Sen kun tietäs. Mielelläni olisin pitäny ihan kapalovauvana vaikka ekan vuoden, mun viimenen vauva... :'( Mut eipä tuo kysele, kaipa hällä on kiire muiden perään, kun tässä koko ajan joku vipeltää.

Se voip olla, että lähdetään tänään reissuun (kattoo nyt, miten saan kotihommat mallilleen, ilkeääkö täältä mihinkään edes lähteä ) ja tiedossa pari palstavapaata päivää (helpotuksen huokaus mun antifaneille! :D ), mut tää on tosiaan vielä ehkä... Katotaan nyt.
 
heipsis!

Tänään kävin ekassa neuvolassa.. papereiden täyttelyn jälkeen koitettiin kuunnella sydänääniä mutta ei kuultu koska mun kohtu on taaksepäin kallellaan.. no sitten neukka kaivo esiin ultralaitteen ( joka vuodelta 1 ja 2 nakki ) no siellä vedeltiin kuperkeikkaa sivuprofiilista ja kun edestä ultrattiin niin siellä näkyi taas tämä toinen.. olin taas näkevinäni sykkeen siinäkin ja lopulta neukkakin sanoi että kyllä se ihan siltä näyttäis että syke ois mutta kun on niin vanha laite niin paha sanoa ja kun vatsan päältä ultrattiin.

Mulla vaihtuu nyt sit ens kerraksi toinen neukka, ja tää käski sitten laittaa sähköpostia heti kun olen käynyt 7.1.2009 ultrassa että mitä siellä näkyi kun hän jäi niin uteliaaksi. mutta siis toinen ois edelleen paljon pienempi kuin toinen..

Nyt jänskättää vielä enemmän.. ja hän myös kirjoitti mun tietoihin, koiranpennusta , remontista ja näin ihan vaan kuulemma sen takia että ymmärtävä että mulla voi olla tosi rankkaaki, ja kirjotti myös että väsynyt mutta iloinen ja odottaa jännityksella tulevaa ultraa =)

muoks..niin ja neukka sanoi myös että kohtu on isompi viikkoihin nähden

wiivi84 & ?? 10+4
 
Huomenta naikkoset :D (oletan siis kaikkien meidän olevan naisia) :LOL:

Meillä jos välillä on myrskyä lasten kanssa niin on ne pääsääntöisesti sovussa, esim. näin
:heart:

Alemyynnistä jäi käteen jotain mikä ei ollut alessa...

Oli niin söpö :heart:

Mulla piti olla tänään se parturi, ukon korvat piti puhkasta tietysti samaan aikaan ja vielä tampereella jotenka mä oon muksujen kanssa kotona enkä kaunistamassa kuontalooni :(
Noh, 8pv uudestaan parturiaika jos sillon sitten pääsis ku on ne ristiäiset 11pv :eek:
Siellä olikin vauvan mamma JO viihteellä! :eek: Noh, onhan vauvalla ikää 1kk :|
Iloisin mielin oli ollut menossa eikä kotiin ollut kaivannut :/ Noh, enempää tästä. (kun en hyväksy niin en hyväksy)

wiiwi Mä jännitän sun kanssa :D Hitsiläinen, oikeesti mahtavaa!! :hug:

Kipeenä ei meidän kerä ole vielä ollut, isäntä senkin edestä *koputtaa puuta vimmatusti*

Siinä mun juttuni tällä erää B)
 
Huomenet :)

Mies kävi aamusta 6kk neuvolassa, mitat 8570g ja 70cm, pää ainakin kasvaa hyvin, 46cm :D Painoa edelliseen tullut 300g, mutta viikon yhtäjaksoinen ripuli vei pari makkaraa mukanaan. Hyvin kuulemma seisoi ja selkä oli suorana, ja muutenkin oli miehen kanssa kikatellut neuvolassa. Mä sain nukuttua :heart:

Tänään pitäis jotain tehdä.. Siivota tietysti, mutta ei huvittais ollenkaan! Ajattelin jos piipahtais Jumbossa tai Itäkeskuksessa vaunuineni..

Tässä vielä kuva pikku-futarista: (sai muuten Conversen- ja Adidaksen vauvakengät :eek:):

 
Meilläkin on tilauksessa vauva mut en jaksa uskoa et kovin helposti tärppää ku ei tärpänny aikaisemminkaan vaikka yli viisi vuotta yritimme. Lopulta saatiin koeputkihedelmöityksellä...
Kummastakaan ei löydy mitään vikaa että periaatteessa raskautuminen voi olla hyvinkin mahdollista mut en uskalla toivoa mitään. Tulee jos tulee...

Meillä myös sairastetaan jo toista korvatulehdusta. Molemmat korvat oli nyt tulehtuneet ja luulen ettei edellinen tulehdus edes parantunut kokonaan koska Emma ollut niin levoton nukkuja. vähän enne sitä tulehdusta ja sen jälkeen yöt ollut yhtä heräämistä! Nyt kun sai äkäisemmän kuurin ja on syönyt kohta sen loppuun niin vaikutus alkaa näkyä. On nyt nimittäin nukkunut pari yötä omassa sängyssän heräämättä. 1-2 kertaa olen tutin laittanut suuhun ja samantien nukahtanut. Ei ole tarvinut tissillä tainnuttaa niin kuin ennen. Ihanaa!

Onko muiden muksut kieltäytynyt syömästä kiinteää ruokaa lääkekuurin aikana?

Lääke on sairaan pahaa mitä nyt joudumme antamaan (ditrim, aikasempi oli amorion) Varmaan sama asia ku kippaisin itelle hajuvettä tms. desin suuhun. Emma raukka laittaa hanttiin täysillä kun sitä antaa. Suu tiukasti kiinni ja kauhea taistelu! Joudun ihan väkisin sen antamaan. Sen jälkeen tovin itkeskelee ja puistattaa ku ilmeisesti maistuu niin pahalle. Kun vien lääkeruiskun lähelle niin se haistaa sen ja taistelu alkaa heti!
Muutamana iltana lääkkeen annon jälkeen ei ole susotunut syömään puuroa eikä juomaan iltapulloa. Aikaisemmin innoissaan aukoi suutaan ja söi reippaasti vielä pullollisen maitoa. Nyt vain tissi kelpaa.
Voiskohan tuo johtua siitä et pelkää saavansa taas jotain pahaa vai joko sillä nyt jo alkaa puuro tökkimään!?
Makeaa sosettakin yritin eilen puuron sijasta antaa mut ei huolinut... ja puuroa sekä sosetta ennen lääkettä...
Vai olisko joku kausi ettei ruoka vaan maistu!?
Yöuniin tai muuhunkaan vähäisempi syöminen ei ole kuitenkaan vaikuttanut.
Muilla vastaavaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen- UPandGO:
Suloisuuksii palsta pullollaa :heart: ...ja nyt puhuin vaan niist mei pienimmist :LOL:
Joo, kun et tiedä, miten kauniita me isot ollaan :LOL: Eikös se oo geneettisestikin mahdotonta rumien äitien saada näin kauniita lapsia?! :whistle:

Täällä otetaan tuntumaa esimurkkuikäsen sielun maisemaan, kun hää ei tahdo mukaan reissuun, mutta en suostu jättämään kotiinkaan, ku mies on kumminkin päivät pois. Tuossa se näyttää pitkää naamaa ja viisastelee. Taitaa tulla raskas ajomatka :/ (ja taas oon niiiiin onnellinen, kun mulla on lapsia :kieh: )

 
Ai niin malehalle tuo meidän edellinen kuopus (7v nyt siis) eli käytännössä koko ekan vuoden melkein pelkällä rintamaidolla ja oli lähes jatkuvasti lääkekuurillakin (korvakierre) eli voihan se olla noin, jos maitoo kuitenkin saa/jaksaa syödä hyvin, niin en olis huolissani, satsaatte muihin ruokiin sit kuurin jälkeen taas.
 
Heippa mammat!
Mä pidin joulutaukoa palstailussa...Sain pukilta lahjaksi kolme kirjaa,niinpä olen istunut sohvan nurkassa suklaan kera lukemassa :p B)
Ihania kuvia ootte taas laittanut :heart:
Wiivi oi,vitsi miten jännää!
Ja hirveesti peukkuja vauvakuumeilijoille! :hug:

Bamse
 
Juu, kyllä Emma rintaa syö... Saa siis maitoa eikä nälkäiseltäkään vaikuta mut huolestuttaa jos totaalisesti kieltäytyy syömästä kiinteitä. Tässä lähinnä ihmettelen et voiko se johtua kuurista vai muutenko vaan jostain syystä päättäny olla syömättä!?
Mun käsittääkseni rintamaidosta ei enää saa mitään ravinteita puolenvuoden jälkeen.... Tai ainakaan tarpeeksi. Olenko oikeassa?

Testasinpa just suklaalla et aukaseeko suutaan. Aluksi veti tiukasti kii ja ku sai huuleen makua niin johan napsutti ja suutaan auko ku linnunpoikanen. :LOL:

Nyt saanut kahesti maistaa suklaata. Mies kyllä olis antamassa sille milloin mitäkin mut minä ärähdän välittömästi! Sitä niin kiinnostais nähä tytön ilme.... Ja täytyy myöntää et mukavahan se on ku toinen mielissään napsuttaa ja tykkää maistiaisista mut kyllä se sitä sokeria vielä kerkiää saada... Liiaksikin!

Oletteko muut antaneet maistaa suklaata tms???
 
Kyllähän tuon typykän suuhun on mennyt kaikkea "luvatontakin" niin ku piparia ja jäätelöä, eihän ne myrkyllisiä ole (tai olisin kuollut jo aikoja sitten), pikkusia makuelämyksiä, ei nyt ole syöttämällä syötetty tietenkään.

(töyhtöhyyppä :heart: )

maleha:
Mun käsittääkseni rintamaidosta ei enää saa mitään ravinteita puolenvuoden jälkeen.... Tai ainakaan tarpeeksi. Olenko oikeassa?
No joo, mutta nyt lienee kyse poikkeustilanteesta, ei se kuuri kai kuukausikaupalla kestä? Toki sun kannattaa kaupata muutakin ruokaa, mut jos ei mene, niin minkäs teet. Niin ja vellejä tuo meidän sairastelija suostui juomaan sillon. Eli maidolla ja velleillä mentiin pitkiäkin aikoja.
 

Yhteistyössä