*KULLANKERÄT Joulukuussa*

Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu VoittamatonRautaPerse:
:eek: Mä oon jo siivonnut pirtin asumis kuntoon ja nyt on viimeset joulueväät uunissa ja poistan ne jääkaapin valikoimista, suuhuni :p
Mutta mihin kaikki on menny??
Ja se ammun kirjoitus? :eek:
:eek:

:D
Tää palsta ainakin sekoilee urakalla. Oiskos se syynä Ammun tekstin katoamiseen...? :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen- UPandGO:
Miehein päätti joulunpyhinä et Viljami ei tarvii uutta turvaistuinta ja laitto tuon esikoiselle ostetun twowayn kiinni.
Sit totes et se ei oikee istukkaa tuohon miun autoon että pitää ostaa parempi ja tukevampi istuin pojalle :attn:
Nyt oon sit ettiny netin ihmeellisest maailmast sellat kunnon istuint joka ois passeli miun autoon ja löysinkii :D
Se on tuollane http://www.britax.fi/secura08.htm

No tuol sattuu olemaan just myynnissä käytetty! :attn:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1272574
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen- UPandGO:
Miehein päätti joulunpyhinä et Viljami ei tarvii uutta turvaistuinta ja laitto tuon esikoiselle ostetun twowayn kiinni.
Sit totes et se ei oikee istukkaa tuohon miun autoon että pitää ostaa parempi ja tukevampi istuin pojalle :attn:
Nyt oon sit ettiny netin ihmeellisest maailmast sellat kunnon istuint joka ois passeli miun autoon ja löysinkii :D
Se on tuollane http://www.britax.fi/secura08.htm

No tuol sattuu olemaan just myynnissä käytetty! :attn:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1272574
Kiitos linkistä :flower:
Pitää kysellä miehelt et mitämielt käytetystä :whistle:
 
Uskomatonta! Emma nukkui omassa sängyssään koko yön! Ja syömättä koko yönä! Sitä ei oo ennen tapahtunut. Kerran tai kaksi heräsi mut tyytyi tuttiin.
Oiskohan ettei ensimmäinen korvatulehdus parantunut lainkaan ja sitä sit kätissy viimesen kuukauden. Päivällä ollut ihan lepponen mut yöllä heräillyt jatkuvasti. Nyt sai vahvemman kuurin...
Saa nähdä miten jatkossa mut toivossa on hyvä elää.

Istuin pitäis meijänkin rueta hankkimaan. Meinaa käydä kaukalo ahtaaksi. Pitäis vain ensin perehtyä tarjontaan.
saa suositella!
 
Voi että ku oli ihana joulu, ja Emma oli niin reipas, jaksoi nauraa ja hymyillä kaikille joiden sylissä oli ja nukkui hyvin päikkärit. Vaik eka yö ennen aattoa olikin hassu/outo, heräs klo00 ja klo03 ja sit aamul klo6...
Mut kummasti tosiaan Emma jakseli, oltiin aattona siis mun vanhempien luona ja aamupäivän oltiin(2h) miehen äipän luona.
Joulupäivänä oltiin miehen isän vanhempien luona ja klo15 käytiin mun vanhempien luona syömäs, Emma nukkui klo14-16.30, sit mentiin miehen äipän luo, mut siel oltiin vaan yhden tunnin, ku klo19 Emma syö iltapuuron.

Joten koko perjantai oltiin sitten kotosalla, Emma nukkui 3x1½h päikkärit ja sen takia oli tuo illalla nukkumaan meno itkuista, puolet puurosta jäi syömättä ja ekan tunnin aikana Emma inisi vähän väliä..

Onneks tänään sit menny paremmin, Emma nukkui klo19-06, joi maitoa 150ml klo6, ja nukkui viel 1½h.
Ja mä sit kävin ruoka kaupas klo9 jolloin Emma nukkui klo9-10.30 päikkärit.
klo10.45 annoin Emmalle soseet ja klo11 oltiinki jo autos menos miehen äipän luo, kun ei siel keritty oleen niin paljoa jouluna niin lupasin että käydään tänään siel Emman kanssa =)
Mies joutu meneen talille jotain autoa ruuvaan.

Me ostettiin Emmalle turvaistuin Gracon duoflex, ku oli "käytetty" (viikon ollu käytös) niin maksoi vaan 175euroa..Meidän pitäis kanss vaihtaa se Emmalle...alkaa olla ahdas turvakaukalo.

Täällä kaikki siis HYVIN ja tänään söin vikan kerran joulukinkkua...huomenna laitetaan pottumuusia ja jauhelihakastiketta.

Emma sai kiwoja lahjoja, hyppykiikku, isot avaimet(purulelu), sukkahousut, bodeja, vaippoja, nallen , tontun ja sit rahaa.
Saatiin ihme ja kumma mekin jotain, puukkoterotin(obh nordica), sammakko koukkuja, purkin avaaja ja pullo kierrekorkinavaaja ja flanelli yökkärit ja sit mä sain serkun äidiltä hienon itsetehdyn hopearanneketjun.

Emma 6kk ja 7pvää :heart:
 
Niin se joulu taas meni :) Hirveesti ihania vaatteita tuo likka sai :heart: ja tommosen ihana pyyhesysteemin, peittää siis edestä ja takaa http://www.aijaa.com/v.php?i=3273447.jpg
Itse sain näyttiksen, lisää muistia, kalevalakoruja, hanskat ja joo.. en jaksakkaa luetteloida :D Mut paras on toi meidän uusi televisio, tosin vähän jouduttiin kikkailee et mahtu tohon tasolle -_-

Tänään on sit alkanu kunnolla toi likan höpöttely :eek: ihan kamalasti selittää koko ajan kun tajus noitten konsonanttejen päälle, ilmeisesti jotain yrittää kertoa kun kattoo tiukasti silmiin ja sanoo "äbäbäbäbbää väväväbävävävävöö, bubububukuuu" :heart: ei oo hetkeekää hiljasta, paitsi nyt ku mies otti tarinatytön mukaan siwa reissulle :D

meille tulee varmaan kiirus sen istuimen kanssa heti ku iskee pakkaset, ei oo likka mahtunu toppapuvussa siihe ollenkaa, onneks ollaan selvitty näinki pitkälle tol kevyttoppapuvulla kun neiti on niin lämminverinen. kauhistuttaa jo valmiiks ne hinnat :$ ja se valikoima :eek:
 
Huomenta.

Otos viimeyöstä...käin kympilt sänkyyn ja het pääsin imettää Viljamin...jätkä omaan sänkyyn takas josta sit melko pian mei väliin.
Siin sit tissittelyy ja itkuu ku tuttii tarjosin...klo ol 24.58 ku oli tissitelly ainakii jo 3kertaa ja huutanu 2 kertaa sille etten antanu tissii vaa tuttia :headwall:
Sillo loppu äipän hermo ja pistin omaa sänkyy jossa pyöri puol tuntii jonka jälkee tissii ja takas omaa sänkyyn.
Nukku jopa klo 06.00 enneku halus seuraavaks tissii :D

Nyt mietin josko tänää vai huomen lähtis pojan kaa Imatralle vaiko het ens vuonna....hmmmmm....
 
Huomenet!
Mitenkä mahtaa palsta pelittää tänään? Vai ei mitenkään...
:/ Oli eiliset jututkin palautuneet yhtä mystisesti kuin katosivatkin :D Ajattelin jo, että onko mut bannattu tai jtn....

Eilen oltiin ALEssa pyörähtämässä tyttöjen kanssa, olishan tuol ollu vaik mitä, mutta homma kaatu sit siihen, etten saanu nostettua rahaa. Tää mamma kun on niin kivikautinen, että vaan käteinen kelpaa, en omista edes pankkikorttia, luottosellasista puhumattakaan. No, kolmella otto-automaatilla kävin ja kolme kertaa sama tuomio " stängd " olisko käynyt niin, että Aleen oli lähtenyt joku muukin ja setelit oli Otolta loppuneet.... Lompakossa oli joku 70e ja sen sijotin kohtuu tehokkaasti. Sain kuitenkin ne, mitä lähdin ettimään (kolmasluokkalaiselle uudet toppavaatteet) ja vähän muutakin eli ei ollu turha reissu. Nyt pitäs jostain löytää itselle vielä vaatteet sinne juhliin (ne 90v kemut Tammikuussa). Helppo lapsille ostaa, mutta kun itselle pitäs, niin johan on tenkkapoo... Eikä syynä tietenkään oo tää mun rehevän persjalkanen ruoto, missä löytyy yhdistettynä päärynä- ja omenavartaloa ja vissiin kaikkia muitakin hetelmiä... Voisko joku lanseerata vaatemalliston "vaatteita arkeen ja juhlaan suomalaisen naisen hedelmäkorivartalolle mitoitettuna"... Musta sais heti kanta-asiakkaan :/
 
Huoh, mä oon puhki!
Esikoinen alko sen taas, klo löi yöllä 2. nii tää rupes huutaan maitoo |O
Toinen ei oo yömaitoja saanu n.1,5v joten ei saanut nytkään. Huusi vaan niin kauan kunnes otettiin yhteen :ashamed: Tuo kun ei osaa olla hiljaa kun käsketään vaan huutaa vaan lisää :headwall: Ulkoeteisessä sitten yöllä kaksi pässiä kolisteli sarviaan, kunnolla! |O
Millä helve***lä mä saan uhmaikäisen lapsen ymmärtämään että on hiljaa kun käsketään? :attn:
Josta aasinsilta eiliseen Cittari-reissuun lielahdessa :headwall: (onneksi oli jo se viimenen kauppa) Lapseni töröttivät kaikessa sovussa niis kärryis joissa on se kaukalo/vati tms ja istuin taaperolle vierekkäin. Siinä toinen nauratti toista ja kutitteli, anto tuttia ja jne. Noh, ukko kiersi vaatteita itelleen ja menin avuksi kun koko oli hukassa. VITTU TOI POIKA PURI LIKKAA SORMEEN!! :headwall: |O :kieh: (sen kerran kun oletin niitten olevan sulassa sovussa! :headwall:
JA jep, se oli meidän komppania joka huusi ja sai aikaan hyvän näytöksen lapsiperheen arjesta, jossa on termiitti kaksivuotias!

Noh, sain ostettua lipaston (1kpl) ja lattiatyynyn jossa paalitellaan paljon :whistle:
Laps sai uuden istumen, vanhempi siis, kohta olis kaukaloo myynnissä ;)
Katotaas löytyykö moista istuinta mistään niin saan linkkiä...
http://www.vauvatalojohanna.fi/tuote/turvavyo_istuimet/brio/caro/caro.htm
Ostin tosin lastentarvikkeesta ja turkoosin, mutta tämmösen.

ammu janina frostel mallisto? Itelläni on sen pökät ja hame... :whistle:

Jaahans, palataan taas :wave:
 
Ammu Ihana tarina! Tai siis surullinen tietty, mut ...äh, kyl sä tiedät mitä mä tarkoitan :hug:

Mamitzu
Voi veljet! Mä odotan kauhulla uhmaikää! :eek:

Turvaistuimia näköjään useat on hankkimassa. Eilen tuolla mitäsnytillä kyselin hiukan kokemuksia kasvot menosuuntaan istuimista (no riitahan siitäkin taas saatiin aikaiseksi), ja moni suositteli Be Safe istuinta. Mennään varmaan sellaista katsomaan sitten.

Mitäs muuta...hmmm. Riisihiutaleista keitin eilen ekaa kertaa puuroa, ja hyvin toimi nekin. Mustikkaa vaan sekaan.

Kukaan ei muuten kommentoinut mun vaippaihottumakyssäriä (joo, unohdin boldata...) :ashamed: Eli mistä erottaa vaippaihottuman ja allergisen ihottuman? Googlestakaan en kuvia löytänyt.
 
Kukaan ei muuten kommentoinut mun vaippaihottumakyssäriä (joo, unohdin boldata...) Eli mistä erottaa vaippaihottuman ja allergisen ihottuman? Googlestakaan en kuvia löytänyt.
LainaaIlmoita asiaton viesti
Hmm... eikös allerginen ihottuma tuu ekaks poskiin?? :ashamed: Tosin meillä esikolla tulee tiheetä, kirkkaita ja pieniä näppyjä mandariinista, pakaran yläpuolelle, hmph musta nyt ei ollu apua kun vaippa-ihottumaakaan meillä ei irallisesti oo ollu :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu VoittamatonRautaPerse:
Kukaan ei muuten kommentoinut mun vaippaihottumakyssäriä (joo, unohdin boldata...) Eli mistä erottaa vaippaihottuman ja allergisen ihottuman? Googlestakaan en kuvia löytänyt.
LainaaIlmoita asiaton viesti
Hmm... eikös allerginen ihottuma tuu ekaks poskiin?? :ashamed: Tosin meillä esikolla tulee tiheetä, kirkkaita ja pieniä näppyjä mandariinista, pakaran yläpuolelle, hmph musta nyt ei ollu apua kun vaippa-ihottumaakaan meillä ei irallisesti oo ollu :/
Joo, noin neuvolassakin sanottiin. Mut sit kun netistä hain tietoa, niin luki, että allergia voi oireilla vain ihottumalla pepussa. Vaikeaa tää äitiys :/
 
ikionnellinen
Enpäs sit pysynykään poissa :D
Joulut meni ihan kivasti, lahjoja tuli rekkakuormallinen,ollaa niin kilttejä nääs! :LOL:
pakko paljastaa... otin aatonaattona vikan cerazette-pillerin... :heart:
 
Tiivari:
Eli mistä erottaa vaippaihottuman ja allergisen ihottuman?
Mun piti muka tähän(kin) vastata jo aiemmin, mut kun en kerran vastannut, niin tulkoon nyt. Allergia voi tosiaan joskus oireilla myös vaippa-alueella. Yksinkertainen konsti, millä erotan vaippaihottuman muusta syystä johtuvista näpyistä on se, että se häviää vaippamerkkiä vaihtamalla. Eli kokeile jotain muita vaippoja ja jos siitä on apua, niin sit se on sitä. Tiedän, että oon välillä ihan nolouteen asti maalaisjärkinen, mut oikeasti tää on ihan hyvä konsti. Ja hoidoksi suosittelen ilmakylpyjä ja sinkkivoidetta.

Tervetuloa "takas" ikis ja onnea "projektiin"!!!! Miten täällä on niin ku "rivien välistä" luettavissa, et olis vauvakuumetta ilmoilla laajemminkin???!

:whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Tiivari:
Eli mistä erottaa vaippaihottuman ja allergisen ihottuman?
Mun piti muka tähän(kin) vastata jo aiemmin, mut kun en kerran vastannut, niin tulkoon nyt. Allergia voi tosiaan joskus oireilla myös vaippa-alueella. Yksinkertainen konsti, millä erotan vaippaihottuman muusta syystä johtuvista näpyistä on se, että se häviää vaippamerkkiä vaihtamalla. Eli kokeile jotain muita vaippoja ja jos siitä on apua, niin sit se on sitä. Tiedän, että oon välillä ihan nolouteen asti maalaisjärkinen, mut oikeasti tää on ihan hyvä konsti. Ja hoidoksi suosittelen ilmakylpyjä ja sinkkivoidetta.

Tervetuloa "takas" ikis ja onnea "projektiin"!!!! Miten täällä on niin ku "rivien välistä" luettavissa, et olis vauvakuumetta ilmoilla laajemminkin???!

:whistle:

Hoitona ollaan yritetty jo vaikka mitä, mutta tällä hetkellä käytössä just ilmakylvyt ja eilen ostettu sinkkivoide. Me ollaan käytetty öisin Liberoja ja päivällä Pamperseja. Nyt siirytään Pamperseihin kokonaan takaisin. Alettiin siis käyttämään Liberoja öisin niiden paremman imukyvn vuoksi, mut taidettiin mennä ojasta allikkoon.
:/
 
Tiivari kiitän viel turvaistuin myynti linkist...taitaa nyt käydä niin et istuin vaihtaa omistajaa :D
No en nuolase enneku tipahtaa B)

Vaippaihottuman ja allergian eroist en osaa sanoo mitää :ashamed:

Vauvakuumeeseen vain että kade ja onpas ihanaa teille joil se ajankohtasta :heart:

Viljami pääs isosiskon kans ulos leikkiin :D ...taitaavat tutustua lumeen ja pulkkailuun :xmas:

Mei jäbä on koht pian jo 7kk :eek: ...uudenvuodenaattona :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Alkuperäinen kirjoittaja ikionnellinen:
pakko paljastaa... otin aatonaattona vikan cerazette-pillerin... :heart:
Uuuu, ja mä meen kk päästä poistaan kup.kierrukan...Oltaisko sit samaan aikaan paksuna... :D ...mä oon ainaki tilannu joulu 09 vauvan :LOL: ... eikä yhtään haittaa vaikka tulis ennen... :saint:
Täytyy kyl sanoa, et mä oon oikeesti tosi kade teille kuumeilijoille. :ashamed: Tää kullankerä kun kaikella todennäköisyydellä jää meille ainoaksi. :'( Mut oon kyl tosi kiitollinen, et saatiin edes tuo ihanuus meidän elämään. :saint:
 
ikionnellinen
Saapi nähdä koska tärppää, menkkoja kun ei oo vielä kuulunut siis kertaakaan synnytyksen jälkeen ja imetänkin Marttaa vielä että voipi kestää. Mut siihen on totuttu, tätäkin ihanuutta ootettiin ja "tehtiin" toista vuotta. Siks pitääkin laittaa matoa koukkuun ajoissa jos joskus tärppäis :p Mut nyt on jotenkin rennompi fiilis kun tietää että kyllä se sieltä joskus tulee.Hyvää kannattaa oottaa :heart:
Jaahas, perhe kutsuu...
 

Yhteistyössä