*KULLANKERÄT Joulukuussa*

Ei täällä olla mitään ylimääräistä annettu. Ne maissinaksutkin unohdan AINA ostaa kaupasta!

Pojan ruokahalu viime viikon antibiottikuurilla (myöskin ripulin tuoman voimattomuuden myötä) oli todella huono. Kiinteitä meni just se max. 1 tl/pvä, heti meni suu kii, vaikka oli mitä herkkua tarjolla. Maitoa/velliä joi, ja eniten yöaikaan. Esim. yöllä saattoi kolmesti syödä 120-150ml velliä, ja päivällä sen 300ml maitoa yhteensä :eek: Noh, nyt taas menee normisettiä ja vähän enemmänkin, taitaa poika tankata, tai sitten on vaan joku kasvupiikki.. esimerkki tästä päivästä:

Yöllä söi 23.30 (nukkumaan 19) 140ml kauravelliä, 03.30 160ml kauravelliä, 05.30 80ml ruusunmarjariisivelliä, 7.45 80ml maito + 1/2dl puuroa pullosta, klo 10 80ml maito + 45min unet, klo 11-11.30 söi purkin peruna-naudanlihaa, ja vajaan purkin omena-päärynä- sosetta + 40 ml maito. Äsken ennen unia söi vielä 120ml kauravelliä klo 15 :eek:
 
Ajattelin laittaa piitkästä aikaa kuvia Myös nennistä. tässä siis muutama tästä jouluna otettua.



oltiin kyläilemässä ja rupes väsyttämään



Niin ja Nennikin pääsi tänään vihdoin siihen paljon puhuttuun puolen vuoden ikään! :flower: :heart: Äitin vauva!

ps. huomatkaa tuo hurja määrä tuota tukkaa..se ei oo kasvanu syntymästä milliäkään ja niska on ihan ilman hiuksia kun makoilee
 
Voi vitalis! Kirjoitin pitkät turinat ja kaikki katos :headwall:

Ei kun alusta vaan.

Makeista Ei oo mitään herkkuja annettu. Hedelmät on ainut makea siihen asti kun älyää itse vaatia. Täällä periaatteellinen yhden lapsen äiti :wave:

Kipeinä ei olla oltu kertaakaan. Kops kops. Vauvarokosta juuri neuvolassa varoitteli, se kun kuulemma tulee "kaikille". Eli 3 päivän korkea kuume, joka ei laske lääkkeillä kuin hetkeksi. Sitten ilmestyy näppylät kehoon (ei onneksi kutiavat). Eli sitä odotellessa. Jokos täällä jollakin se sairastettiin??? Mä oon jo ajatellut, että neidillä ei kovin matala tuo kipukynnys taida olla muutenkaan. Itseään kun kolhii (tai äiti kumauttaa pyykkikorilla otsaan) niin ei kyllä olla moksiskaan. Hyvä se vaan olisikin, ettei tulisi mitään itkuiikkaa :whistle:

Mihin sä oot Ammu lähdössä? Vai menikö mulla vaan kohde ohi, kun pikaisesti luin jutut.

Ja niistä geeneistä. Onhan se tosiaan vaikeaa saada rumia lapsia, kun on näin pirun täydelliset vanhemmat :LOL: :LOL: :LOL:

Neukkakuulumisia 6kk
Joku sijainen paikalla, kun vanha täti oli siirtynyt uusiin tehtäviin. Ens kerralla sit kokonaan uus täti paikalla. Jännityksellä odotellaan...
Paino 6400g (7950g)
Pituus 67,5cm (67cm)
Pipo 42,2cm (42cm)

"Iloinen vauva. Kasvu ja kehitys norm. Ottaa tukevasti jaloille. Kuulee hyvin"
Vauvaheijasteet kadonneet, uudet jo hienosti toiminnassa, eli ottaa käsillä vastaan eteen ja sivuille. Istumavalmius on. Saa pitää syöttötuolissa lyhyitä aikoja. Vaippaihottumaan metyleenisineä ja sinkkivoidetta. Maitoa pitäisi edelleen saada juotettua se 6dl. Onneks 8kk iässä saa jo antaa bulgarianjogurttia, viiliä ja raejuustoa.

Mitäs muuta...hmmm. Neiti nukkuu edelleen kolmet päikkärit (1-1,5h, 2h, 0,5-1h) ja sen päälle 12-13h yöunet (kiitos puuron). En tiedä pitäisikö jo huolestua tuosta unimäärästä, mut ainakin kehittyy koko ajan vauhdilla ja on valveilla koko ajan menossa. Kai se sitten uuden oppiminen vaan väsyttää... :/


*muoks* Niin ja ihania kuvia Kullankeristä :heart: :heart: :heart:
 
Heh, saipas jeesustella! :D

Mä joudun kohta kuplamuovittamaan tän asunnon :eek: Poika kiljuu ja pärisee, ja LIIKKUU! :eek: En tiedä miten, mutta n. metrin matkan on mennyt ja kääntynytkin n.90 astetta matkallaan, alta minuutin. Piru, mä jo luulin että tuo on ns. juurtuvaa tyyppiä, mutta ei!

Ostin tänään muuten Risto-Matti Ratian sinivalkoraidallisen bodyn Prismasta, hinta huimat 4.10?. Ei mee herral hyvin :D
 
Mitä!! Mä luulin, että kaikkien muiden vauvat on liikkuneet jo kauan?? Aattelin, että ollaan jotenkin "jäljessä" muista. :ashamed: Meillä suihkitaan menemään vauhdilla ympäri huonetta. Pakitetaan, karhukävellään ja konttausasennosta syöksytään eteenpäin. Kyllä saa tosiaan kohta alkaa laittaa kämppää pakettiin :D
 
Tiivari- apua :ashamed: Meil ollaan sit vikoja kait. Poika siis löhöö vaan mahallaan ja kauhoo läheltä leluja, ja kääntyilee paikallaan. Naama maassa ja persus pystyssä heiluu suorilla jaloilla, muttei edes suorilla käsillä vielä ole.

Kait sekin joskus?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Tiivari- apua :ashamed: Meil ollaan sit vikoja kait. Poika siis löhöö vaan mahallaan ja kauhoo läheltä leluja, ja kääntyilee paikallaan. Naama maassa ja persus pystyssä heiluu suorilla jaloilla, muttei edes suorilla käsillä vielä ole.

Kait sekin joskus?
Oo iloinen vaan kun pysyy vielä paikallaan! Tuolla nappulalla kun ei oo järjen hiventäkään nupissa, ja silti on pakko mennä vauhdilla koko ajan. Voiskohan sen kapaloida vielä sylivauvaksi :whistle: :whistle:
 
:eek: Liikutte jo noin!! :( Meillä hyöritään navan ympäri ja vahingos peruutellaan.
Ääni ollaan löydetty ja mun korvia juilii :kieh: Kaikki mikä käsiin osuu pitää "tervehtiä" kiljumalla/karjumalla tms
Niin ja hymyily on opittu =irvistäminen :D Ja huohotusta kamalasti.

Tuohon "kuva-arvoitukseen" vastaan että, miksi niska ei ollut tuettu :eek: ?

Isoveikalla masu vaivaa, juosee vessaan, pierasee ja potta piukassa vanukasta :x
Eilen oli kuumeinenkin poika ja saas nähä kiertääkö meitit kaikki. YLLÄTYS sinänsä jos kiertää, mulla se on sillon ku ukolla on yö-vuoro :kieh:

Nyt kuulen huutoo vessasta :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Tiivari- apua :ashamed: Meil ollaan sit vikoja kait. Poika siis löhöö vaan mahallaan ja kauhoo läheltä leluja, ja kääntyilee paikallaan. Naama maassa ja persus pystyssä heiluu suorilla jaloilla, muttei edes suorilla käsillä vielä ole.

Kait sekin joskus?
Ette oo vikoja. Meilläki suihkitaan käsillä ja jaloilla maha lattiassa kiinni ja sit suututaan kun ei silleen pääsekään liikkumaan :D Naama kopsahtaa tuon tuosta lattiaan...
 
voi, kettu taas onnistuin poistaan kaikki tekstini :headwall:
noh alusta...
Kyllä kannatti tulla rehvasteleen taas hyvin nukutuilla öillä, kun totta kai ne loppu heti kun seinään ja samat saakelin hulinat jatkuu |O

Kävin tekeen tänään ihania löytöjä kirppikseltä. Rahaa meni vaan 17egee ja sillä sain Lennen keväthaalarin, 7 bodya, 1 housut ja 1 yöhaalari ja kaikki siis tietty tosi hyväkuntosia, minen mitään lumppuja osta :D

Ihana toi potta, kun toinen on niin söpöläinen kun kakkaa varpaat kippurassa :D mutta se pissa onkin sitten vähän hankalampi, kun useemmin se suihkuaa mun varpaille kun sinne minne pitäis :x

Meillä on nyt alkanu oikein urakalla toi päristely ja kuplien puhaltelu ja rään kurlaaminen :xmas:

Me ollaan varmaan viimesiä liikkujia näemmä, meillä mennään vaan navan ympäri ja kierimällä eteenpäin, pakittamalla pääsee varmaan kaks senttiä :D mutta ihan hyvä että pysyy koko ajan näköetäisyydellä.

tässä ois taas pari uutta kuvatusta, kun on uus potta ja syöttötuoli :D

http://www.aijaa.com/v.php?i=3283249.jpg

http://aijaa.com/v.php?i=3267546.jpg

mutta nyt jatkaan siivousta

:headwall:
 
:eek: Oonko tiukkis,mut mei jäbä ei oo saanu ku muutaman kerra maissinaksuu...käteen kahvipöydäs vaa kuivaa ruisleipää ja avot ku on tyytyväine :D
Kyllähä varmaa maistiaisii voip antaa,mut oon omil sitä mielt et vast sitte ku osataa oikeest pyytää.

Miekii tein löytöi,mut en mistää kirppikselt tahi aleist vaa vintilt :attn: ...löyty 2 isoo kassillista 74-80cm poikie vaatteit jotka pesin ja kaappiin vaa käyttöön vaik pikkase reilui ovatkii.Nyt sopivii ovat 68cm.

Paljon ol muutaki,mut kutsu käy :wave:
 
Meillä Emma siis lähti ryömimään 2vkoa sitten, mut näköjään laiskistui ja tänään sit lähti ahkerasti pallon perään...

Emma sai joululahjaks myös potan, baby björnin vihreä selkänojapotta.
Mutta kun meidän neiti ei viel istu, niin joudun aloittaa potta treenit sit ku neiti istuu...

Emma 6kk ja 9pvää :heart:
 

Yhteistyössä