*KULLANKERÄT Joulukuussa*

Millä hitolla mä kerkeen kaiken... ukko menee siis viel huomenna töihin..

huomisen tekemiset:
* kaupassakäynti ( vasta ku ukko palaa )
* 2 havupalloa
* siivous + pyykit
* ruokaa
* paketointia

ja samalla kahen riiviön ja yhen koiran hoitoa..huoh

wiivi84 & ? 9+4
 
Tulin tänne teitille jouluja toivottamaan! :xmas:
Aika lentää siivillä ja olen ehtinyt vierailemaan täällä hävettävän vähän! :/
Koitan taas jatkossa piipahdella hieman useammin! =)

Hyvää Joulua kaikille!!! :xmas: :xmas:
 
Huoh... oikeesti mikä stressi... mä en saa millää kaikkee valmiiks tänää.. ja mun isä ois huomen aamupäiväl tulossa käymään ekaa kertaa meillä.. ovat menossa tästä ohi ja pitäis paketteja vaihtaa, mut jos en saa tehtyä täydellistä siivousta ni en kehtaa päästää niitä tänne..

olin jo viikonloppuna siivonnu kaiken ja eikö nää kaikki ( mies mukaan lukien ) sotkenu koko kämpän uusiks.. koira repii kuusta minkä kerkee joten koristeita ja havuja löytyy joka paikasta.. tavaraa ukko kanto laatikoissa autotallista ja ei tajua että ei saada niitä mahtumaan tänne ennen ku saadaan kaappeja...

:whistle: äskön patistin ukkoa siivoomaan ennen kun lähtee töihin ja vastaus oli vaan että hän nyt lukee nennin kanssa ja kyllä hän kerkee siivoomaan ihan just.. samassa ukon isä ajo pihaan ja sit hää tokas et nyt täytyyki lähtee töihin...hitto mun sappi kiehuu :headwall:
 
Nyt tressi sikseen ja aletaa hiljakseen virittäytymään Joulun tunnelmaan...ihan hipihiljaa pienin askelin :xmas:
Joo,kaikille tressii kärsiville tai muuten halii tarviiville :hug:

Miul nyt jouluasiat "pulkassa" ...viel muksujen huonekaluje siirtoo huoneest toiseen ku on venyny se kanto :headwall:
Tänää viimune mahdollisuus jotta pojil "uudet" huoneet enne aattoo :D

Koht mies kotiutuu kaupasta...viimusii ostoksii läks aamul tekee...ja sit kahvit rauhassa :p

Jäbäl ol viel aamul kuumetta 38,3 ja koht mittaan uudestaan.
 
Ursun Viljami-pojulle jaksamista kuumeeseen :hug: Mä en edes voi kuvitella kuinka tohkeissan tein lapset mahtaa joulusta olla :D

Tääl on MULLA täys härdelli päällä, että Wiivi84, samas paatis ollaan! Pojalla tulee kakkaa kokoajan kainaloihin asti, saa olla käsipyykkäämäs kerran paris tunnissa paskasia vaatteita, hörpyttämäs pojalle vettä, syöttämäs mitä vaan mitä suostuu syömään (maitoa/velliä tai banaania, et vatsa kovettuis). Rela-tipat vaan lisäs masukipua, ironiaa kerrassaan |O Mies läks 6 aikaan töihin, ja ilmotti äsken et hyvällä tsägällä pääsee "pullokaupasta" töistä 18.30. Kämppä on hävityksen kauhistus, vaikka kokoajan tuntuu että siivoan ja siivoan, mut sitä mukaan kun paikat puhdistuu, toinen paikka kakkaantuu.. huoh.
Äidin patistin tänne pariksi tunniksi pojan seuraksi tänään, että pääsen kaupassa käymään ostamaan huomisen ostokset (tosiaan anoppi, miehen veli, ja mun vanhemmat + veli tulossa...), apteekissakin pitäis käydä jne.
Jos ei muuta, niin meil on keitettyi perunoita ja porkkanalaatikkoo huomenna :LOL:

Ai niin, ja muutama lahjakin pakkaamatta.. mutta ne ehtii kun mies kotiutuu, kai. Ei oo silläkään helppoa, ruokatuntiakaan ei kuulemma ehdi pitämään kunnolla, pikasesti vaan jotain napsii :( Ajattelin jo että jos lähden sinne kauppaan, niin teen pari herkkuvoikkaria, jotka voi hotkasta sitten kahvitunnilla, että jaksaa.

Jees, mä meen jatkamaan, nyt kun jätkä kerrankin nukahti!

PS. Rebelin pojun "vähän ruokaa" on meidän jätkän normipäivä!
 
kiva elppa etten oo ainut vaikka ei kivaa varmasti kummallakaan ole...

no mut nyt on pakko repii energiaa jostain!! mut miten saan siistiä kun noita laatikoita ois vaikka muille jakaa ja mihinkää en saa niitä "piiloon"
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
kiva elppa etten oo ainut vaikka ei kivaa varmasti kummallakaan ole...

no mut nyt on pakko repii energiaa jostain!! mut miten saan siistiä kun noita laatikoita ois vaikka muille jakaa ja mihinkää en saa niitä "piiloon"
Arvaa mikä auttais? Tajusin meinaan just.. itseasiassa aika simppeli ratkaisu. Ihan siis repäsen tän idean vaan.. en tiiä onnistuisko sulta.. mä ainakin yritän. Koita säkin? (heheh)

IRTI KONEELTA!

(helevetti.. kaikkee pitäis tehdä, ja täs istun. Turha valittaa...) :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
kiva elppa etten oo ainut vaikka ei kivaa varmasti kummallakaan ole...

no mut nyt on pakko repii energiaa jostain!! mut miten saan siistiä kun noita laatikoita ois vaikka muille jakaa ja mihinkää en saa niitä "piiloon"
Arvaa mikä auttais? Tajusin meinaan just.. itseasiassa aika simppeli ratkaisu. Ihan siis repäsen tän idean vaan.. en tiiä onnistuisko sulta.. mä ainakin yritän. Koita säkin? (heheh)

IRTI KONEELTA!

(helevetti.. kaikkee pitäis tehdä, ja täs istun. Turha valittaa...) :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL: joo siis kokoajan olen menossa mutta ku koitin tässä keksiä paikkaa noille laatikoille... :saint:
 
Tiedättekö mammat, "lättjan e en guds gåva" tapas mummo aina sanoa. Eli laiskuus on taivaan lahja. :D Meillä ei oo siivottu, ei laitettu jouluruokaa eikä mitään muutakaan. Lahjat on sentään hommattu. :xmas: Että jalat ylös pöydälle vaan ja ja nauttimaan hyvällä omatunnolla joulusuklaita. :D :p :saint:
 
joo siis ei noita laatikoita voi autotalliinkaan jättää ku siel on kylmä ja kosteeta ni homehtuu kaikki.. mut ku ukko sanoo et tee noille laatikoille jotain ja mä koitan selittää että ne ei mahu mihkään.. ku meillä siis tässä kämpässä ois oikeesti 3 mh + oh+ keittiö+ pukuhuone+kylppäri+sauna, mut nyt vaan käytössä 1mh ..kaks makkarii yläkerrassa mutta koko yläkerta suljettu talveks ku siel ei oo eristeitä ja remppa kesken.

ja pirun joulukuusiki vie yli puolet olkkarin tilasta :LOL: :LOL: ois ehkä pitäny ottaa hiukan pienempi mut kun toi naapurin mettä oli aika rajallinen kuusista :whistle: :saint:

mies teki meille eilen ekaa kertaa elämässään joulutorttuja ja pipareita.ja minähän en pystyny olee poissa neuvomasta :ashamed:

se kauppareissu huolettaa ku luulen et siel on noin miljoona muutaki ihmistä..ja hitto jos sielt on loppu kaikki mitä tarviin ni tapan ukon!!

sit kaupan jälkeen pitäis tehä sinappia että saa sitäki pukinkonttiin...

nyt taas jatkamaan..palaillaan pian kun on kahvitauko! :whistle:
 
Täällä onneksi joulusiivoukset tehty, paketit paketoitu, 7kg kinkku uunissa jne... Leipoa en aijo ku suklaata on jo kilo tolkulla kertynyt. Torttuja teen tilanteen mukaan. Syödään siis pääasiassa kinkkua ja suklaata. Jouluateria minun vanhempien luona.

Ei tässä jaksais nyt mitään tehdäkkään. Minulla selkä tosi kipeä. Vanhat pullistumat alkaa taas kai vaivaamaan! Ja kaks yötä Emma nukkunut tosi huonosti!! Puolen tunnin välein herännyt! Mua siis väsyttää ja kolottaa! Päivällä kuiteskin tyttö ollut ihan lepponen, ei turhia kitissyt mut silti aattelin käydä lääkärissä tarkistuttaan ja korvat. Oli kuten aattelinkin...- Molemmassa korvassa tulehdus!
 
Ei ku pitäähän mun viel väsätä jouluruokailuun 15 hengelle hedelmäsaalaatti ja suklaamousse.
Ei vaan jaksais! Mut eihän me ilman jälkkäreitä voida jäädä. Nyt siis tuonne keittiöön katteleen onko kaikki tarvittava jo olemassa....
 
Jihaa!
Mä olen nyt virallisesti aloittamassa joululomailua B)
Kaikki MUN hommat on tehty :whistle:
Kinkku uunissa vielä muutaman minuutin ja sitten :p
Teini lähti juuri poikakaverilleen ja tulevat huomenna vain pukkeilun ajaksi käymään, sitten pyhien kupeessa lähtevät pohjoiseen meidän mummulle =)
Mä saan huomenna meille veljen, sen tyttöystävä+ vauva , miehen lapsuuden aikainen hyvä ystävä tulee ainakin syömään ja aikaa kuluttamaan + siskoni ja se poikaystävä myös.
Ihanaa että on porukkaa meillä =)

Meinin sitten vielä ostamaan likalle sen paljonpuhutun hyppykiikun, palstalta löyty ja tulee postissa ensiviikolla :D

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE! :heart:

:wave:
 
Tänne käyn pikaisesti huikkaamassa myös,

HYVÄÄ JOULUA TASAPUOLISESTI KAIKILLE
kullankerille ja kullankerien äideille :wave: Syökää sikaa, mie syön ainakin ihan sikana! Nimimerkillä pahoinvointi nostaa jo vähän päätään, ja pitää syödä koko ajan :LOL: HARMI!
 
Huh...vihdoin paketoitu kaik lahjat :D

Elppa juuh,oha noi isot aika innoissaa...kiva vaa ku niist tarttuu tuot joulumielt sit itteesä myös :xmas:

Pitäs vissii unille lähtee...nautin vaa ekan puol pulloo kylmää lonkkuu :p :whistle:

Huomen tulloo anoppi miehesä kaa kattomaa lasten lahjoi...iha kiva saada pikkase vierait.
Joo ja koiriltkii tul sit ylläri...niil alko juoksut :headwall:

Viel kertaallee...Iloista Jouluu Ystävät Ihanaiset !
 
sinapin sain tehtyä..siivous jäi puolitiehen..havupallot ei tod oo valmiita vielä..puolenyön aikaan menee meijän kinkku uuniin..

poika ei oo vielkää nukkumas..se on niin intoo täynnä..ja arvatkaa kellä ois viel paketoitavaa...... :headwall: en taida päästä nukkumaan ollenkaan..

pojan kummitäti kävi kumppaninsa kanssa hetki sitten pyörähtämässä.. en oo viel käyny kattoo mut tais tuoda pari kassia paketteja..kävi siis itse jemmaamassa ne ennen kuin kerkesin nähdä.

Hitto mul on himo tohon sinappiin..mä oon vetäny jo varmaa puolet leivänpäällisistä ton sinapin kanssa..pirun ukko ku ois vaan antanu laittaa kinkun jo aamulla uuniin.. :p
 
täällä mä olen edelleen.. paketoin lahjoja..prkl.. ja ukko ei voi muka paketoida kun ei osaa tehdä hienoja :headwall:

no pistin sen tekee noille pipareille alustat pahvista ja vuoraamaan ne foliolla.. siihen hän suostui.. kinkun tuoksu on täyttäny asunnon.. aamulla 9 aikaan pitäis kinkun olla valmis...

aamulla ois sit viel siivousta ja kalan savustusta että saadaan kannettua kortemme kekoon joulupöytään..

sit isukki tulee pikasesti käymään, ja me lähetään helsinkiin, poiketaan matkalla nennin kummitädin kautta ja mennään ukon vanhemmille.. eli joko olen täällä vasta illalla tai vasta torstaina.

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!!!!! :xmas: :xmas: =)
 
Tämän joulu paras juttu tais olla paketointi kun sai kirjottaa Aliisan paketteihin: "Hyvää Joulua Aliisalle! :heart: :llä Äiti ja Isi

:heart: :heart: :heart:

ja jos en oo jo tajunnu sanoa, niin sanon nyt että Ihanaa Joulua kaikille! :heart:
 
Hyvää Joulua edelleen kaikille!

Meillä on lahjat jo jaettu, miesväki lähti navetalle ja me naiset jäätiin saunan lämmitykseen. Toiseksi vanhin on kipeänä :(
Meidän porukka tänään aamulla
http://www.aijaa.com/v.php?i=3266578.jpg

Eipä kummempia, sen kun oleillaan. B)

Voin ei... yliväsynyt ekaluokkalainen itkee, kun ei pukki tullutkaan. Ja me luultiin, ettei se mihinkään pukkiin enää usko edes :headwall: :headwall: :headwall: tyhmiä ollaan.... :'(
 
Mä sain kyllä parhaimman joululahjan, meijän likka rupes YHTÄKKIÄ nukkuun kunnon unia :eek: eli nyt on jo kolmas yö menty VAAN 2-3 heräämisellä ja sillonkaan se ei oo vaatinu tissiä :D ja nyt oon samalla yrittäny opettaa sinne omaan sänkyyn, ei oo onnistunu muuta ku nukkuvana siirtäminen, se ei vaan suostu nukahtaan sinne, ei sitten kirveelläkään. Mutta mä en valita, oon piiiiiiiitkästä aikaa saanu jopa nukuttua ihan hyvin :p

Ja luojan kiitos nyt voi jo huokasta, että se joulu on ohi. Mulla meinas järki mennä noitten mummujen kanssa |O ukon kanssa ollaan nyt 6 joulua vietetty anopin kanssa ja nyt täytyy kyllä sanoo, että tarkoin harkitten ens vuoden, haluanko järkeni menettää :kieh:

Hampaista oli puhetta, niin täältä löytyy 2 alahammasta ja varmaan ylös on tulossa, kun ikenet on ihan pallot ja ruokaillessa likka on alkanu tunkeen koko nyrkkiä suuhun ja irvistää niinku sattuis :/

Nyt ois meilläkin sitten potta ja lauantaina haetaan syöttötuoli, nyt pitää ruveta harjotteleen niitten käyttöä :D

Mutta hyviä joulunjatkoja mammat, tää lähtee nyt kinkun kimppuun :p :wave:
 
Hyvää tapania kaikille :D Mä täällä jo nyt :ashamed:

Pukki kävi ;) ja lahjoja saatiin niin että tää rojumäärä on jotain sanoin kuvaamatonta :headwall: (nyt tiedän miksi syksyllä kaivetaan nurkat tyhjiksi)
Saatiin mm ukon kanssa elokuvaliput lahjaksi ;) Lomaa odotellessa!
On tullut syötyä ja tänään mennään vielä vanhalle Muarille pupertaan evästä, huomenna ukko meneekin töihin JO!! :(

Semmosta B)
:wave: Kahvia koneeseen :p
 
Hyvää tapaninpäivää kaikille. Tulin pikaisesti koneella pyörähtämään näin joulun keskellä.

Mökillä oltiin pitkä vloppu ja voi että teki eetua. Juniorikin sairasti päivän kestäneen flunssan, onneks selvis niin vähällä. Vähän nousi kuumetta ja oksensi limaa. Joululahjoja lapset sai taas yllin kyllin ja niitähän tässä on testailtu. Jouluruokaa on syöty jo silleen että korvista tulee ulos...ja painokin oli noussu :ashamed: Mut joulunahan saa syödä. Muistaakseni joku on sanonu,että ei sillä ole väliä mitä syö ja tekee joulun ja uuden vuoden välissä vaan sillä on merkitystä mitä tekee ja syö uuden vuoden ja joulun välissä :D :D

 

Yhteistyössä