*KULLANKERÄT Joulukuussa*

toukkala: lelukutsut.fi
Porukkaa oli mukavasti ja härdelli sen mukainen. Myyntiä tuli yli neljän sadan euron edestä ja emännän lahja oli ihan hyvä. Valitsin kolme lelua Emmalle. Sain paremman lahjan koska esittelijä myöhästyi tunnin sovitusta ajasta.

kielletty: Sori, mää sekoilin taas! Olenhan jo onnitellut sinua aikaisemminkin. Eilen ku pikaisesti luin juttuja niin ymmärsin et olet uusi raskautuja....



Aloitin lääkekuurin (antibiootti,v-ben mega) viisaudenhampaan puhkeamisen takia. Se määrättiin minulle jo kuukausi sitten mutta en ole uskaltanut aloittaa sitä ku imetän ja pelkään et Emmalle tulee vatsavaivoja. Toissapäivänä se sitten oli pakko aloittaa....
Eilen Emma sit puklaili pitkin päivää ja oli aika kätinä. Nytkö se sitten jo vaikuttaa häneenkin? Emma parka. :heart:
Onko kellään kokemusta vastaavasta? Kuinkahan nopeasti vauvan vatsa tottuu?
En haluais lopettaa imetystä sen takia (kuuri kestää kuukuden) mut jos raukka kärsii vatsavaivoista niin pakko kai se on! Ja kuurikin on syötävä loppuun ku en halua kasvattaa kovin isoa mätäpaisetta suuhuni enkä kärsiä kauheista hammassäryistä.
 
Mä oon aivan rikki!!!!

Mitään en kerkiä saamaan tehtyä, joko nenni kiukutttelee ja vaatii huomiota, tai sitten koira on leevin kimpussa tai minun!!! Isäntää koira ei pure ollenkaan, mua puree ja nylkyttää :kieh:

Äskön maksoin sitte vikoilla rahoilla lainan lyhennyksen ja laskuja ois vino pino..joulu tulla jolkottaa ja mistäs sitä ruoat sais..prkl..

ukkoki eilen raivos mulle vaikka tiiän ettei sen ollu tarkotus mutta se stressaa niin paljon meijän taloudellista tilannetta..ja sit ku hää yksiksee pähkäilee laskuja ni minä sitte siinä samalla koitan hoitaa tätä huushollia koira toisessa jalassa kiinni, nenni sylissä ja leevi kinuu jotain vieressä.

eilen lähdin hyvillä mielillä jumppaan mutta jumpassa ei kiinnostanu yhtää ja toivoinki että pian pääsee kotiin vaikka kotona menee hermot kokoajan.. no kotiin tultua ukko oli hiukan kireenä samoista syistä kun minäkin olen päivät eli kitinät ja koira!!
en viitsinyt sitten toista enempää suututtaa sanomalla että minä joudun kestämään tätä 24/7.. ukko kuitenkin yrittää painaa töitä niin paljon kuin mahdollista että saatais rahaa..

no kuitenkin aamulla ukko nousi antamaan nennille maitoa ja koiralle ruokaa ja vei sen pissalle ja antoi minun nukkua, mikä oli tosi kiva. mutta arvatkaa meneekö päivä pilalle heti kun herää ja nousen ylös ja haluan vessaan ni yks perkele roikkuu hampaineen heti mun jalassa, ja kun pysähdyn ja komennan niin eikö se perkele rupee nylkyttää :/ kertokaa joku sille että se on narttu!!!!!!

En haluis valittaa mutta nyt on pakko ku itku meinaa tulla!! tottakai hormoonitki vaikuttaa jaksamiseen, mutta olin vannonu kaikille että jaksan koiran kouluttaa ja nyt en voi kellekkää sukulaiselle sanoo ettei onnistukkaan koska tulin paksuks hiukan väärään aikaan!!kaikki sano ettei kannata ottaa koiraa mutta sillon en tiennykkään raskaudesta.

Mihinkään en päivisin pääse kun ei ole autoa!! Kaverit ei pääse tännepäin kun heillä ei myöskään ole autoa ja asuvat pääkaupunki seudulla!



:ashamed: :/ :snotty: :(

wiivi84 & ? 11+1
 
maleha:
Onko kellään kokemusta vastaavasta? Kuinkahan nopeasti vauvan vatsa tottuu?
Niin kun aiemmin jo kerroin niin alkuimetystaipaleella (jösses mikä sana!) mulla oli sitä jatkuvaa sairastelua ja kaksi ab-kuuria jouduin syömään, mutta meillä ne ei vaikuttaneet Millan vatsaan mitenkään. Mutta älä vielä luovuta tuon imetyksen kanssa, kokeilet muutaman päivän ainakin, josko Emma "tottuisi" lääkekuuriin.

Mulla kans viisaudenhampaat on rienanneet koko odotusajan, mutta nyt ne on sit poistettu. Eli tiedän, mitä käyt läpi. Eikä käy kateeksi. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Mä oon aivan rikki!!!!

Mitään en kerkiä saamaan tehtyä, joko nenni kiukutttelee ja vaatii huomiota, tai sitten koira on leevin kimpussa tai minun!!! Isäntää koira ei pure ollenkaan, mua puree ja nylkyttää :kieh:


no kuitenkin aamulla ukko nousi antamaan nennille maitoa ja koiralle ruokaa ja vei sen pissalle ja antoi minun nukkua, mikä oli tosi kiva. mutta arvatkaa meneekö päivä pilalle heti kun herää ja nousen ylös ja haluan vessaan ni yks perkele roikkuu hampaineen heti mun jalassa, ja kun pysähdyn ja komennan niin eikö se perkele rupee nylkyttää :/ kertokaa joku sille että se on narttu!!!!!!

wiivi84 & ? 11+1
Mie en usko laisinkaa et koiral ois tuos siun nylkyttämises mitekää seksi mielessä vaan pitää ihtiää siuta ylempänä johtajuus juttuja uskon siis olevan.
Nyt vaa kunnol koiralle näytät että oot hänt ylempää...koira tulee aina viimusena...joo,helppoha miun täält kaukaa neuvoo :/
Ei varmast mikää kiva tilanne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen- UPandGO:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Mä oon aivan rikki!!!!

Mitään en kerkiä saamaan tehtyä, joko nenni kiukutttelee ja vaatii huomiota, tai sitten koira on leevin kimpussa tai minun!!! Isäntää koira ei pure ollenkaan, mua puree ja nylkyttää :kieh:


no kuitenkin aamulla ukko nousi antamaan nennille maitoa ja koiralle ruokaa ja vei sen pissalle ja antoi minun nukkua, mikä oli tosi kiva. mutta arvatkaa meneekö päivä pilalle heti kun herää ja nousen ylös ja haluan vessaan ni yks perkele roikkuu hampaineen heti mun jalassa, ja kun pysähdyn ja komennan niin eikö se perkele rupee nylkyttää :/ kertokaa joku sille että se on narttu!!!!!!

wiivi84 & ? 11+1
Mie en usko laisinkaa et koiral ois tuos siun nylkyttämises mitekää seksi mielessä vaan pitää ihtiää siuta ylempänä johtajuus juttuja uskon siis olevan.
Nyt vaa kunnol koiralle näytät että oot hänt ylempää...koira tulee aina viimusena...joo,helppoha miun täält kaukaa neuvoo :/
Ei varmast mikää kiva tilanne.
Piti just samaa sanoa, että se alistaa sua! Tiedätkö miten pitää toimia...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen- UPandGO:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Mä oon aivan rikki!!!!

Mitään en kerkiä saamaan tehtyä, joko nenni kiukutttelee ja vaatii huomiota, tai sitten koira on leevin kimpussa tai minun!!! Isäntää koira ei pure ollenkaan, mua puree ja nylkyttää :kieh:


no kuitenkin aamulla ukko nousi antamaan nennille maitoa ja koiralle ruokaa ja vei sen pissalle ja antoi minun nukkua, mikä oli tosi kiva. mutta arvatkaa meneekö päivä pilalle heti kun herää ja nousen ylös ja haluan vessaan ni yks perkele roikkuu hampaineen heti mun jalassa, ja kun pysähdyn ja komennan niin eikö se perkele rupee nylkyttää :/ kertokaa joku sille että se on narttu!!!!!!

wiivi84 & ? 11+1
Mie en usko laisinkaa et koiral ois tuos siun nylkyttämises mitekää seksi mielessä vaan pitää ihtiää siuta ylempänä johtajuus juttuja uskon siis olevan.
Nyt vaa kunnol koiralle näytät että oot hänt ylempää...koira tulee aina viimusena...joo,helppoha miun täält kaukaa neuvoo :/
Ei varmast mikää kiva tilanne.
Piti just samaa sanoa, että se alistaa sua! Tiedätkö miten pitää toimia...?
En...mulle sanottiin että kaikki pennut tekee sitä kun ne ei viel tiedä kumpia ovat..sanottiin vaan et kun kasvaa niin menee ohi.. :eek:
 
wiivi84:
Äskön maksoin sitte vikoilla rahoilla lainan lyhennyksen ja laskuja ois vino pino..joulu tulla jolkottaa ja mistäs sitä ruoat sais..prkl..
Tuota... jakaako teillä päin seurakunta tai MLL lahjakortteja lapsiperheille? Te olisitte varmaan oikeutettuja semmoseen.

Ja koiralle tosiaan selväks, että on lauman alimmainen. Olikos teil ollu koiria ennen vai onko tää eka?
 
Maleha: Lääkeinfo.fi: "V-penisilliiniä voi käyttää sekä raskauden että imetyksen aikana. Muista kuitenkin kertoa lääkärille raskaudesta ja imetyksestä. Jos imeväiselle ilmaantuu ihottumaa tai muita allergiaoireita, lopeta välittömästi imettäminen ja ota yhteys lääkäriin." Kyllähän se hampilääkäri varmasti löytää sulle toisen kuurin, jos tämä ei Emmalle käy. Mulla ei ab-kuuri vaikuttanut mitenkään vauvan imetykseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
wiivi84:
Äskön maksoin sitte vikoilla rahoilla lainan lyhennyksen ja laskuja ois vino pino..joulu tulla jolkottaa ja mistäs sitä ruoat sais..prkl..
Tuota... jakaako teillä päin seurakunta tai MLL lahjakortteja lapsiperheille? Te olisitte varmaan oikeutettuja semmoseen.

Ja koiralle tosiaan selväks, että on lauman alimmainen. Olikos teil ollu koiria ennen vai onko tää eka?
Ne on kaikki jo jaettu!!
piti jotain muuta vielä kirjottaa mutta nyt ei ajatus kulje!
jäi siis mulle viel muutama kymppi ja saan lisää rahaa 18 pvä mutta ne kaikki menee laskuihin..ollaan jo siirretty niitä ja seuraavaks menee ulosottoon jos ei makseta.. ukko luultavasti saa vasta ens vuoden puolel rahaa jos ei nyt käy hyvä tuuri ja saa valmiiks muutamaa työmaata.. kelit vaan on aika huonot rakennusmiehelle nyt
 
No nykyäänhän kaikki vaan heti antaa koiransa pois tai lopettaa, jos vähän puree. :whistle: Mut musta se ei kannata. Ku koiran ottaa, pitää olla valmis kasvattamaan siitä yhteiskuntakelponen otus. Missä päin asutte? (meinasin, jos ottaisin koiran hoitoon)

Ihan ekaks;
Rotu?
Ikä?
Kauan on teillä ollu?
Mitkä olosuhteet (ok, kerrostalo, missä saa olla jne)
Missä nukkuu?
Miten ja milloin syö?
Miten ulkoilutatte?

Muoks. Ja kuinka monta perheenjäsentä/lasta/eläintä teitä on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
No nykyäänhän kaikki vaan heti antaa koiransa pois tai lopettaa, jos vähän puree. :whistle: Mut musta se ei kannata. Ku koiran ottaa, pitää olla valmis kasvattamaan siitä yhteiskuntakelponen otus. Missä päin asutte? (meinasin, jos ottaisin koiran hoitoon)

Ihan ekaks;
Rotu?
Ikä?
Kauan on teillä ollu?
Mitkä olosuhteet (ok, kerrostalo, missä saa olla jne)
Missä nukkuu?
Miten ja milloin syö?
Miten ulkoilutatte?

Muoks. Ja kuinka monta perheenjäsentä/lasta/eläintä teitä on?

Koira on Unkarinpaimenkoira Kuvasz
ikää 11viikkoa
ollut sen 3viikkoa
omakotitalo, pihalla saa välillä mennä vappaana ja aina kun mennään pidemmälle laitetaan remmi
nukkuu minun sänkyni vieressä..
Syö klo. 8, 13, 18, 21.30 miten???
ja siis ulkona käydään tasaisin väliajoin aina kun herää niin mennään pihalle pissalle ja pyritään viemään 3 kertaa päivässä pidemmälle lenkille

meitä siis on mies, minä, poika 4v, nenni ja koira

ja siis pois en halua antaa koiraa..jotenkin vain nää raskaushormoonit nyt saa kaiken jylläämään ja väsymys, rupeen kaikkeen olemaan todella loppu
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
No nykyäänhän kaikki vaan heti antaa koiransa pois tai lopettaa, jos vähän puree. :whistle: Mut musta se ei kannata. Ku koiran ottaa, pitää olla valmis kasvattamaan siitä yhteiskuntakelponen otus. Missä päin asutte? (meinasin, jos ottaisin koiran hoitoon)

Ihan ekaks;
Rotu?
Ikä?
Kauan on teillä ollu?
Mitkä olosuhteet (ok, kerrostalo, missä saa olla jne)
Missä nukkuu?
Miten ja milloin syö?
Miten ulkoilutatte?

Muoks. Ja kuinka monta perheenjäsentä/lasta/eläintä teitä on?

Koira on Unkarinpaimenkoira Kuvasz
ikää 11viikkoa
ollut sen 3viikkoa
omakotitalo, pihalla saa välillä mennä vappaana ja aina kun mennään pidemmälle laitetaan remmi
nukkuu minun sänkyni vieressä..
Syö klo. 8, 13, 18, 21.30 miten???
ja siis ulkona käydään tasaisin väliajoin aina kun herää niin mennään pihalle pissalle ja pyritään viemään 3 kertaa päivässä pidemmälle lenkille

meitä siis on mies, minä, poika 4v, nenni ja koira

ja siis pois en halua antaa koiraa..jotenkin vain nää raskaushormoonit nyt saa kaiken jylläämään ja väsymys, rupeen kaikkeen olemaan todella loppu
Jaa-a...ei miulle tuttu rotu,mut ekaks mie laittasin nukkuun toisee huoneesee.Ulos lähettäs ain remmis ja vasta ku sie haluut ( ja ulkon sit lasketaa remmist irti jos käyttäytyy)...ei sillo ku koira haluu.
Ruoka vasta ku ootte ite syöneet.
Sit sellane...mikä nyt mihikää oikeestaa liity ku kasvamiseen nii älkää tehkä mitää oikeest pitkii lenkkei...isot koirat(pennut) kannattaa lenkittää vast enempi lähelle vuoden ikää jottei mee nivelet.
Lenkit pentuna vaa sellast pient kävelyy ja paljo haisteluu ja tutkimusta maailmast.
11vkkone on nimittäi tosi pieni viel =)
Pientä pentuuki voi kunnol jo komentaa jos käyttäytyy ääliömäisesti...mie varmaa laittasin selällee...vaik sitä ei kaik suosittele,mut pomotus pois!
Meil oon kyl kaik koirat joutunu muutamaa kertaa heittää selällee ku on katottu kuka on kuka.

En mie kyl oikee osaa näi netis neuvoo :ashamed:
Ootko ollu kasvattajaan yhteydessä? Osaa varmast neuvoo ja tekee luullakseni sen iha mielellään.

Jaksamisii :hug:
 
Voi hyvänen aika wiivi :hug: :hug: :hug: Olisin tältä istumalta voinut luvata teille joulua ajatellen riisipuuromaidot ja muutakin ruoka-apua, mutta kun ootte niin pahuksen kaukana!! (Jossain ruuhka-Suomessahan se oli, eiks niin???) Mitäs me nyt keksittäs? Kerätäänkö kolehti?!:attn: Teitäkö ei auta sossu eikä mikään?! Eihän nykyajan hyvinvointiyhteiskunnassa voi olla tämmöstä!!!
 
Nii ja korjaan ettei tuu mitää mietteit...en kehota koiraa kohtaan olee väkivaltane...sitä en tuol selättämisel tarkottanu.
En itekkää pieksä koiriain tai mitää sellast,mut oon huomannu et montaa kertaa ei tarvii koiraa laittaa taivasta kattoo...tai paremminkii omistajasa silmii...mut selälleen kuiteki.
 
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuvasz

Oothan lukenu mahdollisimman paljon rodusta? Kaikki paimenkoirarodut on aika vaativia.

Teidän koira on vielä niin nuori, ettei "jääkautta" voi toteuttaa, mutta joskus myöhemmin saattaa sitäki tarvita. Sillon kannattaa kuitenki ensin tarkistaa kasvattajalta, sopiiko se rodulle ja pyytää tarkat ohjeet.

Teillä koira hakee nyt selvästi paikkaansa laumassa. Koiran ensimmäinen uhmaikä (n8kk-1v) on vasta edessä, ja siihen asti se on vielä ihan lapsi.

Musta teijän kannattais nyt pitää koiraa aina hihnassa ulkona, jotta oppii kuka määrää tahdin. Vasta ku arvojärjestys perheessä on selvä, annatte kulkea vapaana.

Aina ennenku koira saa ruokaa, kaikki muut syö jotain ensin.

Koiran on aina tehtävä jotain sun/muiden ylempien hyväks, ennenku saa ruokaa, esim mentävä käskystä maaten (vaatii koulutusta).

Kun koira poistuu ruokakipolta, nosta se heti ylös.

Jos koira ihan missä tahansa tarkotuksessa hyppii vasten tai rynsii kohti, käännä selkä äläkä reagoi. Kaikki huomio, sekä hyvä että huono, on koiralle palkinto.

Säännölliset ajat teillä tais jo ollakki, se on hienoa. :)

Muista, sinä määräät. Koira on vasta vauva ja se vaatii paaaaaljon huomiota ja leikkiä. Mutta leiki koiran kanssa omasta aloitteesta, ei silloin, kun koira haluaa. Jos näet koiran etsivän leluaan ja uskot sen kohta haluavan leikkiä, ole nopeampi ja kutsu se luokse, jotta aloite tulee sinulta.

Auttoko yhtään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Voi hyvänen aika wiivi :hug: :hug: :hug: Olisin tältä istumalta voinut luvata teille joulua ajatellen riisipuuromaidot ja muutakin ruoka-apua, mutta kun ootte niin pahuksen kaukana!! (Jossain ruuhka-Suomessahan se oli, eiks niin???) Mitäs me nyt keksittäs? Kerätäänkö kolehti?!:attn: Teitäkö ei auta sossu eikä mikään?! Eihän nykyajan hyvinvointiyhteiskunnassa voi olla tämmöstä!!!
Joo...kyl luulis sossus saavan ees jouluks ruokarahaa tai jotai...mut kyl mie pienesti voin osallistuu jos joku keräys Wiiville pistetää pystyyn.
Pitäähä sitä jouluruuat saada!

Mut sit tul mieleen et niihin laskuihin voip hyvi saada lisää maksuaikaa ilman ulosottoo tahi perintää ku soittaa sinne maksunlähttäjälle ja kertoo tilanteen *kokemusta on tästä tilanteesta*
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen- UPandGO:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
No nykyäänhän kaikki vaan heti antaa koiransa pois tai lopettaa, jos vähän puree. :whistle: Mut musta se ei kannata. Ku koiran ottaa, pitää olla valmis kasvattamaan siitä yhteiskuntakelponen otus. Missä päin asutte? (meinasin, jos ottaisin koiran hoitoon)

Ihan ekaks;
Rotu?
Ikä?
Kauan on teillä ollu?
Mitkä olosuhteet (ok, kerrostalo, missä saa olla jne)
Missä nukkuu?
Miten ja milloin syö?
Miten ulkoilutatte?

Muoks. Ja kuinka monta perheenjäsentä/lasta/eläintä teitä on?

Koira on Unkarinpaimenkoira Kuvasz
ikää 11viikkoa
ollut sen 3viikkoa
omakotitalo, pihalla saa välillä mennä vappaana ja aina kun mennään pidemmälle laitetaan remmi
nukkuu minun sänkyni vieressä..
Syö klo. 8, 13, 18, 21.30 miten???
ja siis ulkona käydään tasaisin väliajoin aina kun herää niin mennään pihalle pissalle ja pyritään viemään 3 kertaa päivässä pidemmälle lenkille

meitä siis on mies, minä, poika 4v, nenni ja koira

ja siis pois en halua antaa koiraa..jotenkin vain nää raskaushormoonit nyt saa kaiken jylläämään ja väsymys, rupeen kaikkeen olemaan todella loppu
Jaa-a...ei miulle tuttu rotu,mut ekaks mie laittasin nukkuun toisee huoneesee.Ulos lähettäs ain remmis ja vasta ku sie haluut...ei sillo ku koira haluu.
Ruoka vasta ku ootte ite syöneet.
Sit sellane...mikä nyt mihikää oikeestaa liity ku kasvamiseen nii älkää tehkä mitää oikeest pitkii lenkkei...isot koirat(pennut) kannattaa lenkittää vast enempi lähelle vuoden ikää jottei mee nivelet.
Lenkit pentuna vaa sellast pient kävelyy ja paljo haisteluu ja tutkimusta maailmast.
11vkkone on nimittäi tosi pieni viel =)
Pientä pentuuki voi kunnol jo komentaa jos käyttäytyy ääliömäisesti...mie varmaa laittasin selällee...vaik sitä ei kaik suosittele,mut pomotus pois!
Meil oon kyl kaik koirat joutunu muutamaa kertaa heittää selällee ku on katottu kuka on kuka.

En mie kyl oikee osaa näi netis neuvoo :ashamed:
Ootko ollu kasvattajaan yhteydessä? Osaa varmast neuvoo ja tekee luullakseni sen iha mielellään.

Jaksamisii :hug:

siis lenkkeily on lähinnä täl hetkel tonne postilaatikolle menoo todella hitaasti ja tutkien ja takas tulee itse vauhdilla..

kasvattajaan olen ollut yhteydessä ja hänen kertoman mukaan olen toiminutkin mutta ei auta..
http://www.unkarinpaimenkoirat.com/21

tuolla hiukan tietoa rodusta , ja tän rodun kohalla ei sais oikein alistaa..kasvattajalla kaksi aikuista koiraa , toinen lauhkee ku lammas ja toista ei voi päästää vieraiden lähelle..kävis kimppuun samoin tein..oli ollu jossain toisessa perheesä ensin vähän aikaa ja nyt sit aikuisena käyttäytyy noin..

ja siis koiran päästän pissalle aina kun herää koska muuten pissaa viel sisään.

enkä tiiä mihin / miten laittaisin nukkumaan toiseen huoneeseen..meillä kun ei ole makuuhuoneessa ovea..ensin kyllä nukkuu eteisessä, mutta jossain välissä on sitten tullut siihen lattialle mun sängyn viereen
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen- UPandGO:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Voi hyvänen aika wiivi :hug: :hug: :hug: Olisin tältä istumalta voinut luvata teille joulua ajatellen riisipuuromaidot ja muutakin ruoka-apua, mutta kun ootte niin pahuksen kaukana!! (Jossain ruuhka-Suomessahan se oli, eiks niin???) Mitäs me nyt keksittäs? Kerätäänkö kolehti?!:attn: Teitäkö ei auta sossu eikä mikään?! Eihän nykyajan hyvinvointiyhteiskunnassa voi olla tämmöstä!!!
Joo...kyl luulis sossus saavan ees jouluks ruokarahaa tai jotai...mut kyl mie pienesti voin osallistuu jos joku keräys Wiiville pistetää pystyyn.
Pitäähä sitä jouluruuat saada!

Mut sit tul mieleen et niihin laskuihin voip hyvi saada lisää maksuaikaa ilman ulosottoo tahi perintää ku soittaa sinne maksunlähttäjälle ja kertoo tilanteen *kokemusta on tästä tilanteesta*
Meilläki on nyt vähän paremmin rahaa, ku tuli palautukset. eli kyllä meiltäki joku kymppi liikenee. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen- UPandGO:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
No nykyäänhän kaikki vaan heti antaa koiransa pois tai lopettaa, jos vähän puree. :whistle: Mut musta se ei kannata. Ku koiran ottaa, pitää olla valmis kasvattamaan siitä yhteiskuntakelponen otus. Missä päin asutte? (meinasin, jos ottaisin koiran hoitoon)

Ihan ekaks;
Rotu?
Ikä?
Kauan on teillä ollu?
Mitkä olosuhteet (ok, kerrostalo, missä saa olla jne)
Missä nukkuu?
Miten ja milloin syö?
Miten ulkoilutatte?

Muoks. Ja kuinka monta perheenjäsentä/lasta/eläintä teitä on?

Koira on Unkarinpaimenkoira Kuvasz
ikää 11viikkoa
ollut sen 3viikkoa
omakotitalo, pihalla saa välillä mennä vappaana ja aina kun mennään pidemmälle laitetaan remmi
nukkuu minun sänkyni vieressä..
Syö klo. 8, 13, 18, 21.30 miten???
ja siis ulkona käydään tasaisin väliajoin aina kun herää niin mennään pihalle pissalle ja pyritään viemään 3 kertaa päivässä pidemmälle lenkille

meitä siis on mies, minä, poika 4v, nenni ja koira

ja siis pois en halua antaa koiraa..jotenkin vain nää raskaushormoonit nyt saa kaiken jylläämään ja väsymys, rupeen kaikkeen olemaan todella loppu
Jaa-a...ei miulle tuttu rotu,mut ekaks mie laittasin nukkuun toisee huoneesee.Ulos lähettäs ain remmis ja vasta ku sie haluut...ei sillo ku koira haluu.
Ruoka vasta ku ootte ite syöneet.
Sit sellane...mikä nyt mihikää oikeestaa liity ku kasvamiseen nii älkää tehkä mitää oikeest pitkii lenkkei...isot koirat(pennut) kannattaa lenkittää vast enempi lähelle vuoden ikää jottei mee nivelet.
Lenkit pentuna vaa sellast pient kävelyy ja paljo haisteluu ja tutkimusta maailmast.
11vkkone on nimittäi tosi pieni viel =)
Pientä pentuuki voi kunnol jo komentaa jos käyttäytyy ääliömäisesti...mie varmaa laittasin selällee...vaik sitä ei kaik suosittele,mut pomotus pois!
Meil oon kyl kaik koirat joutunu muutamaa kertaa heittää selällee ku on katottu kuka on kuka.

En mie kyl oikee osaa näi netis neuvoo :ashamed:
Ootko ollu kasvattajaan yhteydessä? Osaa varmast neuvoo ja tekee luullakseni sen iha mielellään.

Jaksamisii :hug:

siis lenkkeily on lähinnä täl hetkel tonne postilaatikolle menoo todella hitaasti ja tutkien ja takas tulee itse vauhdilla..

kasvattajaan olen ollut yhteydessä ja hänen kertoman mukaan olen toiminutkin mutta ei auta..
http://www.unkarinpaimenkoirat.com/21

tuolla hiukan tietoa rodusta , ja tän rodun kohalla ei sais oikein alistaa..kasvattajalla kaksi aikuista koiraa , toinen lauhkee ku lammas ja toista ei voi päästää vieraiden lähelle..kävis kimppuun samoin tein..oli ollu jossain toisessa perheesä ensin vähän aikaa ja nyt sit aikuisena käyttäytyy noin..

ja siis koiran päästän pissalle aina kun herää koska muuten pissaa viel sisään.

enkä tiiä mihin / miten laittaisin nukkumaan toiseen huoneeseen..meillä kun ei ole makuuhuoneessa ovea..ensin kyllä nukkuu eteisessä, mutta jossain välissä on sitten tullut siihen lattialle mun sängyn viereen
Juuh...tee vaa sit niiku kasvattaja neuvoo ja jätä noi miun neuvot omaan arvoosa.
Kasvattajan uskoisin tietävän.

Pyydä kasvattajaa kylään kattomaan koiran käytöstä ja siinähän hää sit vois käytännös näyttää kui toimitaan tai joku jolla samaa rotuu olevii aikuisii koirii.

Työ ootta saanu nyt todella kovapäisen tahtolapsen...ei oo koiranpennut ain sulosii :/

Just käin pistää mei uhmaikäselle kaapinpaikan kohillee...1,5v enkkubulli joka alkanu käymää 3v E.bullin kimppuun ku yleine syyttäjä ja vanhempi ei puolustaudu :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen- UPandGO:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Voi hyvänen aika wiivi :hug: :hug: :hug: Olisin tältä istumalta voinut luvata teille joulua ajatellen riisipuuromaidot ja muutakin ruoka-apua, mutta kun ootte niin pahuksen kaukana!! (Jossain ruuhka-Suomessahan se oli, eiks niin???) Mitäs me nyt keksittäs? Kerätäänkö kolehti?!:attn: Teitäkö ei auta sossu eikä mikään?! Eihän nykyajan hyvinvointiyhteiskunnassa voi olla tämmöstä!!!
Joo...kyl luulis sossus saavan ees jouluks ruokarahaa tai jotai...mut kyl mie pienesti voin osallistuu jos joku keräys Wiiville pistetää pystyyn.
Pitäähä sitä jouluruuat saada!

Mut sit tul mieleen et niihin laskuihin voip hyvi saada lisää maksuaikaa ilman ulosottoo tahi perintää ku soittaa sinne maksunlähttäjälle ja kertoo tilanteen *kokemusta on tästä tilanteesta*
Meilläki on nyt vähän paremmin rahaa, ku tuli palautukset. eli kyllä meiltäki joku kymppi liikenee. :wave:
Tiettekö nyt mä vasta täällä itkenki!! Te ootte tosi ihania mutta ei teijän tarvitse!
Kyllä mä jostain saan rahat kokoon..tai ainaki osan ja sit jos ei muuten ni sit mennää vaikka anopille ja apille jouluks. en voi teiltä sellasta vastaanottaa..ukko ei hyväksyis millään.

oikeesti te ootte niin ihania..itken täällä niin etten edes tekstiä nää..
:'( :hug: :ashamed: :heart: :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Laskin tossa just että laskuja on n.2900? edestä..osassa tietenkin eräpäivä vasta ens vuonna..mut kuitenkin..suurin osa tuosta summasta menee autoon, polttoöljyyn ja rakennustarvike maksuihin
Soitappa niille laskuttajille...ainaki osalle ja sovi myöhäsempi maksuajankohta.
Kyl ne joustaa...nii sit ei tarvii perintää pelätä eikä maksaa hirmusii muit kului laskun lisäks.
 

Yhteistyössä