*KULLANKERÄT Joulukuussa*

Heräsin justiinsa ja mies on näköjään jo ajat sitte lähteny töihin..en saanut suukkoa antaa..:(

Tänään ois juu se perjantai mutta en uskalla mitään ees toivoo , aina ku ajattelen että jee tulee viikonloppu ja päästään olee perheen kesken ni sit mies aina ilmottaa et on mentävä viikonloppunaki töihin
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Heräsin justiinsa ja mies on näköjään jo ajat sitte lähteny töihin..en saanut suukkoa antaa..:(

Tänään ois juu se perjantai mutta en uskalla mitään ees toivoo , aina ku ajattelen että jee tulee viikonloppu ja päästään olee perheen kesken ni sit mies aina ilmottaa et on mentävä viikonloppunaki töihin
Meillä kans ukko menee viikonloppuna töihin , on painanu koko viikon jo ylitöitä. Olis ollu kiva kyllä viettää ns. laatuaikaa perheen kanssa,kun koko ajan on ollu jotain härdelliä. No, jos sitten jouluna. Ukko jää vissiin parin viikon lomalle.
 
Huomenta!
Tänään on paljon parempi aamu kun eilen.Leona heräsi vaan 2 kertaa viime yönä ja nyt olo jo ihan kun ihmisellä :D
Yksi hammas pilkottaa neidin suussa,liekö siis se vai masu mitä on huutanut.
Toukkala lääkäri määräsi mikrolaxia.Se ei laiskistuta suolta eikä imeydy elimistöön.
Kokeilin eilen pottaa,eihän tyttö sinne mitään tehnyt,mut oon huomannut sen että hädän hetkellä Leona kitisee.Lisää ennakointia siis.

Mamitzu Minkä ikänen poika?Meidän 2veellä on isot nielurisat ja lääkäri just kysy onko ollut paljon angiinoita.Yhtäkään ei ole vielä ollut *koputtaa puuta* mutta ainakin sen lääkärin mielestä olisi voinut ollakin.Mä oon itse ollut vähällä saada verenmyrkytyksen hoitamattomasta angiinasta,jota terkkalääkärin mukaan mulla ei ollut,eli hyvä että meette lääkäriin.

Kohta leipomaan pipareita :p

Bamse
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Heräsin justiinsa ja mies on näköjään jo ajat sitte lähteny töihin..en saanut suukkoa antaa..:(

Tänään ois juu se perjantai mutta en uskalla mitään ees toivoo , aina ku ajattelen että jee tulee viikonloppu ja päästään olee perheen kesken ni sit mies aina ilmottaa et on mentävä viikonloppunaki töihin
Meillä kans ukko menee viikonloppuna töihin , on painanu koko viikon jo ylitöitä. Olis ollu kiva kyllä viettää ns. laatuaikaa perheen kanssa,kun koko ajan on ollu jotain härdelliä. No, jos sitten jouluna. Ukko jää vissiin parin viikon lomalle.
Meidän ukko ei edes tiedä mitä loma on!!! ja vetoo aina siihen että ei oo rahaa..juu sen tiedän mutta...
mies oli muutaman vuoden yrittäjänä ja sain sen onneks lopettamaan..rahaa oli tietty enemmän mutta kun sil ois pian tullu joku burn outti.. ei tajunnu oikeesti että pitää pitää lomaakin..kipeenäkin meni töihin. Hyvä kun poika ees näki isäänsä.

ja näköjään nytkin tehään aina vaan pidempää ja pidempää päivää.. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Heräsin justiinsa ja mies on näköjään jo ajat sitte lähteny töihin..en saanut suukkoa antaa..:(

Tänään ois juu se perjantai mutta en uskalla mitään ees toivoo , aina ku ajattelen että jee tulee viikonloppu ja päästään olee perheen kesken ni sit mies aina ilmottaa et on mentävä viikonloppunaki töihin
Meillä kans ukko menee viikonloppuna töihin , on painanu koko viikon jo ylitöitä. Olis ollu kiva kyllä viettää ns. laatuaikaa perheen kanssa,kun koko ajan on ollu jotain härdelliä. No, jos sitten jouluna. Ukko jää vissiin parin viikon lomalle.
Meidän ukko ei edes tiedä mitä loma on!!! ja vetoo aina siihen että ei oo rahaa..juu sen tiedän mutta...
mies oli muutaman vuoden yrittäjänä ja sain sen onneks lopettamaan..rahaa oli tietty enemmän mutta kun sil ois pian tullu joku burn outti.. ei tajunnu oikeesti että pitää pitää lomaakin..kipeenäkin meni töihin. Hyvä kun poika ees näki isäänsä.

ja näköjään nytkin tehään aina vaan pidempää ja pidempää päivää.. :|
Meillä ukko kans haaveili yksityisyrittäjyydestä,mutta onneks sain puhuttuu sille järkee ja ymmärsi,että renkinä on parempi olla. Mun miehellä on niin vaihtelevat noi työmaat ja työajat,että välillä se saattaa olla kotona jo puolita päivin ja välillä sitten painetaan yömyöhään. Onneks ei tosiaan joka päiväistä, en jaksais sellaista. Tietysti sitä rahaa aina tarvitaan,varsinkin sitte kun itse jään hoitovapaalle.
 
Toukkala lääkäri määräsi mikrolaxia.Se ei laiskistuta suolta eikä imeydy elimistöön.
Ok. Sanoko lääkäri kuin tiuhaan noita sit sopii käyttää? En tosiaan ala lääkärin neuvoja vastaan haromaan, ihmetyttää vain jos teän Leonalla on samanlainen masu kuin Eericalla niin noita ruiskeita pitäis käyttää joka päivä ja ymmärtääkseni ne on tarkoitettu tilapäiseen ummetukseen. Mut lääkäri tietää paremmin =)

Juu ja kakka juttua jos jatkan viel, nii ääkkä väännetään yleensä aamuyöllä tai/ja ihan ruokailun perään. Eli vois ainaki tuon ruoan jälkeen koittaa istuttaa potalle, aamuyöllä en taija lähtee kokeileen.. :p Kiitos vinkeistä Rypäle

Onneks oot Wiivi onnistunu puhuu miehes eroon yrittäjyydestä kuitenki! Seurailin pari vuotta siskoani joka yrittäjänä toimi. Siinäpä yrittäjyyden sivussa tulikin sitten siskokullalle masennus ja ero. Nyt vastikään ymmärsi sit lopettaa kyseisen homman.

Meil alkaa viikon päästä hieman päinvastainen ongelma: Ukon työsopparia ei enää jatkettu (yllättäen, kun vanhatki potikitaan pihalle |O ). Ja ei mikään hyvä sauma alkaa ettiin töitä hänen alallaan. :( Ärsyttää aivan hulluna kun alunalkaen niin vihjailtiin ja "lupailtiin" vakipaikkaa :'( Onneksi on kuitenki liitot olemassa ja liiton pvrahat, mut mut.. Voipa silti olla että joudun ite lähteen tammikuun töihin sit, kun mulle hommia kuitenki todennäköisesti ois.
 
Bamse
Minkä ikänen poika?
Muistaisin että meillä on molemmat saman ikäisiä... Poika siis 2v5kk (kohta6kk) ja likka 6kk... Kuinkas teillä oli??

Jep, parturi onnistui! JES! Pojalla kasvaa niin toi letti että kateeks käy...

Tänään tohtori-yksityinen tutkii pojan!!

Väsy, lisää kahvia!

Ps. meillä kans tuo vipukka koittaa aina välillä kokeilla kuka on kuka mutta MINÄ määrään ja sen se aina muistaa kun lenkkipoluilla "istun" sen päällä :D
 
Hengissä ollaan ja hengessä mukana :wave:

Eilen koitin joulukorttikuvia ottaa, niin kyllä nyt oli niin totista likkaa, että yhtään hymy kuvaa en saanu |O mutta nyt lähtee sit tämmönen haaveileva tonttu :xmas:



Mamitzu mulla itellä on ollu 2-vuotiaana angiina, eli kyllä se on ihan mahdollista että se teidänkin pojalla on :/

Mua on nyt niiiiin alkunu ahdistaan se töihin paluu, mä en oo yhtään valmis :eek: :'(
Valaiskaas nyt tyhmää, että mistä ja koska viimestään haetaan niitä hoitopaikkoja? perhepäivähoitajalle oltais tota laittamassa näin aluks ainakin, jos vaan semmonen paikka jostain irtoo.

Toivolle pikaista paranemista, voi pikku raasua :hug: :heart: ja muillekin sairastelijoille tietenkin :hug:

nyt lyö pää tyhjää, joten aamupalan tekoon
 
Pps tohon angiinaan lisään vielä että mulla ensimmäinen muistikuva omasta angiinasta on ekalla luokalla... Jatkui aina 17v asti! Vähintään 4krt/v ja parhaimmillaan 8krt/vuosi Ikävä tauti ja vaadin heti tolta pojalta risat leikattavaksi jos vaan on "perinnöllistä" aina flunssan yhteydessä saada angiina!

Noh, nyt :wave:
 
tuli mieleen että mulla ei oo koskaan ollu angiinaa, veljellä kyllä on ollu ja hältä on myös leikattu nielurisat

kai se ois tänään pakko laittaa tiskit kun ei oo yhtää puhasta lautasta..energiaa vaan ei oo yhtään..tuntuu etten edes oo nukkunu kuin 1h yöllä vaikka suht hyvin nukuin...
 
Olettepas te taas olleet ahkeria kirjoittelijoita!

Ihanan suloinen tonttutyttö MP!! :heart: :heart:

Taas on lähdettävä joulupuoteihin, kun kerrankin on auto alla. Tai siis on ollut koko viikon, niin ei ole paljon ehtinyt koneella istuskella. :whistle:

Martzalle superhalitus! Kyllä kaikki menee varmasti hyvin, mutta uskon että pelottaa. :hug:

Tässä vielä nopeat kuvat meidän neidistä ekaa kertaa syöttötuolissa
http://www.aijaa.com/v.php?i=3227009.jpg

Ja neidin nimpparipäiviltä otos. On se vaan niin, että ei siinä paljoa pinkit vaatteet auta, jos autot on kiinnostaakseen :D
http://www.aijaa.com/v.php?i=3227001.jpg
 
voi jestas ko sulonen pikku tonttu MP:llä! :heart: :heart:
Hoitopaikkoja ainaki tääl neuvottiin että tulis hakea mielellään 3 kk ennen tarvetta, viimeistään kuitenki 2 vko:a aikasemmin. Mutta, voiko olla paikkakuntakohtasia noi neuvot? Täällä ollaan nimittäin vähän v-mäisiä tällasten juttujen suhteen. mm. ei ole annettu hoitopaikkaa vaikka olisi ollut..
 
Alkuperäinen kirjoittaja toukkala:
Voi että, koskahan tää Meän Eerica alkais istuu syöttötuolissa, sylis kyllä istuskelee mielellään. Tuli mieleen Tiivarin kuvasta, ku siel nii hyvin istuu =)
Ei mekään kyl pidetä vielä siinä kuin ihan lyhyitä hetkiä. Sitterissä syötän edelleen.
 
voisko joku tulla hakee tän mun katraan edes hetkeks hoitoon! :ashamed:
niin innolla odotan milloin tää väsymys poistuu tieltä.. leevi ollu viimeks hoidossa joku 3kk sitte ja nenni ei oo ollu viel missää..joo tiiän onmonia jotka ei laita lapsiaan koskaan hoitoon mutta nyt on voimat oikeesti loppu...huoh..

piti tossa noi tiskit laittaa..alotin ja eikös sitte joutunu samoin tein ruveta ojentelee leeviä ja koiraa ja siihen mun energia sitte meniki. :'(
 
Suloisuuksia taas kuvissa :heart:

TOIVOLLE paranemisia
Meil ens vkon loppu osa varmaa yht itkuu ja kuumetta ku se rokotustutkimuksen vika piikit ke amuna :/ ...jääp varmaa leipomiset sit vähille ja kaik muukin*varautuu*

Wiiville :hug: ...tiiän ettei auta,mut koita pyristellä pvä tai tunti kerrallaa.

Meil loppu 4kk sitteris olemine ku jätkä pönkäs ittesä roikkuun ain mahasta niihi turvavöihi...kädet lattial pää alespäi sit siin roikku :D

Nyt jäbä 2 unilla...jakso leikkii lattial tunnin ku äippä leipo sämpyi. Kyl huomaa eron tuos viihtyvyydessä ku pääsee liikkumaan ite mihin haluu

urs ja Viljami 6kk ja 12pvää

Ei tummennukset iha menny putkeen jote koitan korjailla :headwall:
 
huoh..ei auta vaikka "istuisin" koiran päällä. sai sitten purtua mun käden niin että ekan kerran tuli vertaki. ja yhtään ei helpota että jos satun saamaan koiran rauhottumaan, niin eikö ton pojan oo pakko tulla riehaa sitä..sillekkään ei mee päähän mitää!!

vittu ukko ku tulee kotiin ni mä häippään samoin tein!! Ja nyt sit meil riehuu tuol keittiös jossain hiiri tai joku.

Tajusin just myös että en saa ees ukkoo mukaan ultraan keskiviikkona..ei saada lapsia mihkään ku äitiki lähtee maanantaina sinne thaimaaseen. Joten siis yksin on sinnekkin mentävä!

Mul ei oikeesti oo koskaa ollu tällästä tunnetta, mä voisin oikeesti vaan itkee kokoajan mut leevin takii on pakko pidätellä kyyneliä.
Pakko taas laittaa viestiä kasvattajalle ja kysyy lisää jotain vinkkiä..en vaan tiiä miten kaiken muotoilis..okei nyt poistun täältä valittamasta. johan täällä on varmaa kymmenen sivuu vaa mun valituksii!!
 
Ihania vauvoja teillä! Tiivarin pikkuneiti on näköjään muuttanut meille: ihan samanlainen sisustus ;)

Sitten asiaan: mulla on nimittäin suoraan omaa asiaa kysyttävänä. Paljonko teidän vauvat jaksavat olla valveilla? Meillä 2,5-3 h alkaa olemaan aika lailla maksimi, silloin vauva usein muuttuu ihan hermokimpuksi. Pienen ehkä 0,5 h sylittelyn jälkeen rauhoittuu ja jaksaa taas valvoa, mutta en ole nähnyt siinä mitään järkeä, vaan laitan vaavin nukkumaan. Nyt vaan yöt ovat yhtä hulinaa. Vauva menee nätisti nukkumaan kello 20, mutta kitisee vähän väliä ja esim. viimeyönä valvoa tapitti aamuyöstä tovin jos toisenkin. Nukkuuko se liikaa? Mun käsitys on aina ollut, ettei vauva voi nukkua liikaa, mutta... Luin meidän nlan jakamaa "unikouluoppaan ohjeellista päivärytmiä 6 kk vauvalle": siinä vauva nukkuu 2 päikkärit ja valvoo 4 h pätkiä! Meillä ei kyllä ikinä valvota 4 tuntia, joskus ehkä nukutaan vaan 2 päikkärit, mutta kyllä yleensä kolmet. Olen laittanut yöhulinat liikkumisten piikkiin (meillä opetellaan ryömimään ja pyöritään) sekä kiinteiden alotuskin voisi häiritä. Nyt vaan mietin, että jos se ei ole tarpeeksi väsynyt?! Mutta eihän se silloin tilttaisi nukkumaankaan, vai? Apua fiksummat?!
 
Unohdin teille kertoo viel että näin viime yönä kamalaa unta..olin menossa valitsemaan joko aborttia tai koiran luovutusta..heräsin sitte itkua tihrustaen!

mutta nyt on hetki hiljasta ku koira nukkuu joten esikolle piirretty päälle ja laittaa ne tiskit et pääsee ees syömään, kunhan vaan nenni nukkuis viel hetken :wave:
 
Meni sit viimeyökin huonosti -_- eli tyttö valvo puol yhteen, jonka jälkeen koitin jos nukahtas viereen. Mut ei, silmät pyöreinä siel pimeessä tuijotteli kattoa sit, mut ainakaan ei paljoo enää huutanu. Lopulta luovutin ja laitoin tytön omaan sänkyyn möllöttää. Sit viel heräs ku mentii miehen kanssa hissun kissun nukkumaan. HUOAH.

onneks meil ei oo neuvolassa tota masennustestiä tehty.

valveilla olosta
vaihtelee, aika maksimi on viis tuntia. Tai no jos eilinen lasketaan ni varmaan kuus tai enemmänki..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Valaiskaas nyt tyhmää, että mistä ja koska viimestään haetaan niitä hoitopaikkoja? perhepäivähoitajalle oltais tota laittamassa näin aluks ainakin, jos vaan semmonen paikka jostain irtoo.
Näin meillä: viimeistään 4 kuukautta ennen kuin lapsi tarvitsee hoitopaikan tai jos päivähoidon tarve ei ole ennakoitavissa äkillisen työnsaannin tai koulutuksen aloittamisen takia, tulee hoitopaikkaa hakea viimeistään kaksi viikkoa ennen hoidon tarvetta. Käsittääkseni tää on se lain mukainen aika.

Jos hakee 4kk ennen niin paikka yritetään järjestää siitä ensisijaisesta vaihtoehdosta ja toi parin viikon aikahan on,että se päivähoitopaikka voi olla ihan mikä vaan, missä vapaata on.

Itse jätän vuoden vaihteen jälkeen hakemuksen vaikka elokuussa aikaisintaan meneekin, mutta ne jonot on mitä on ja tänä vuonna on syntynyt paljon noita vauvoja, ennätysvuosihan tää vissiin moneen vuoteen on ollu ;)
 

Yhteistyössä