*KULLANKERÄT Joulukuussa*

Kannattaa laittaa hakemus menemään jo. Riippuu aina niin kunnasta,että millaiset jonot. Mitä aikaisemmin,sen paremmat mahkut päästä siihen haluamaan h-paikkaan. Meillä ainakin hakemuksen voi tulostaa netistä ja sitten kiikuttaa joko suoraan sinne hoitopaikkaan johon hakee tai sitten kuntaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Kannattaa laittaa hakemus menemään jo. Riippuu aina niin kunnasta,että millaiset jonot. Mitä aikaisemmin,sen paremmat mahkut päästä siihen haluamaan h-paikkaan. Meillä ainakin hakemuksen voi tulostaa netistä ja sitten kiikuttaa joko suoraan sinne hoitopaikkaan johon hakee tai sitten kuntaan.
kiitos tiedosta, pitääpä ottaa ihan asiakseen ens viikolla ja soitella noita paikkoja läpi :wave:
 
Meil likka nukkuu vaihtelevasti päikkyjä...
JOskus jaksaa aamulla olla hereillä 1h ja toisena aamuna taas 2,5h
Tänä aamuna jakso olla 1,5h ja nukku 2h hereillä oli n.2h ja taas on nukkumassa.
Yöt meillkin on menny välistä hulinaksi ja olen laittanut liikkumisen piikkiin ja/tai tulevien hampaiden. JOskus nukkuu 2krt/pv päikyt ja välistä voi ola 4krt/pv, ihan riippuu montako tuntia unet kestää.


Tohtori-yksityinen kerto heti pojan nähdessään että enterorokko :xmas:
Tolle pojalle on TÄNÄ aamuna tullu kädet rokkoiseksi ja eilen jo naamaan :xmas:
Mä oon kyllä sen verran väsy että hyvä kun nään mis on kahvikuppini :D
Noh, ainakin nieluviljely tuli otettua ja mulla on kyllä ISOpienimies!! Toinen istu ihan yksin jakkaralla ja nosti paitaa että tohtori saa kuunnella keuhkot, käänsi päätään että katsoo korviin, nosti leukaa ja avasi suun isolle ja sanoi aaaa :heart: :heart: :heart:

Apua, alkääs nyt viel töihin menemisestä puhuko :eek: vastahan me raskauduttiin jajajajaja justhan me synnytettiin :eek: :eek: AAAPUUUVA!! *PANEEKKI* :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja toukkala:
Toukkala lääkäri määräsi mikrolaxia.Se ei laiskistuta suolta eikä imeydy elimistöön.
Ok. Sanoko lääkäri kuin tiuhaan noita sit sopii käyttää? En tosiaan ala lääkärin neuvoja vastaan haromaan, ihmetyttää vain jos teän Leonalla on samanlainen masu kuin Eericalla niin noita ruiskeita pitäis käyttää joka päivä ja ymmärtääkseni ne on tarkoitettu tilapäiseen ummetukseen. Mut lääkäri tietää paremmin =)
No mä ihmettelin ihan samaa sille lääkärille,kun noihan helpottaa vaan hetkeks.Kysyin vielä,et mitä jos vaiva jatkuu,niin sit sitä porkkanaraastetta ja täysjyväpuuroa yms. Kiva kun meillä menee soseita vasta pari lusikkaa per päivä.

Mamitzu No niinhän meillä onkin samanikäset lapset.Vitsi,että on huono muisti :headwall:

Toivolle pikaista paranemista!

Wiivi :hug:

Ihania kuvia taas teillä! :heart:

Bamse
 
Hei vaan kaikille! tulin kertomaan ilouutisia =) eli meillä tehosi mainiosti pojan ummetukseen itsetekemä luumusose :D kiitos vinkistä! pakko kysyä et onko teidän vaaveille tullut mitään lempparilaulua jota te hoilaatte tai kuuluu teeveestä/radiosta? meijan poika tykkää ihan hirveesti siitä nelosella pyörivästä Ellan ja Aleksin yöjuna 865 biisistä :D pitäisköhän ostaa cd pukinkonttiin :xmas: haleja kaikille ja rauhallista joulunodotusta :hug:
 
Päivää!

Ja samperi että sattuu... Toinen viisaudenhammas poistettiin tänään taas väkisin vääntämällä ja puuuuuuh.... Taas menee buranaa kun leipää :/ Onneks tuo meidän typsykkä tuntuu olevan oikein teräsvatsa, ei pienistä hätkähdä ja eipä tuo ibuprofeeni maitoon eritykään suuremmasti, onneksi.

Voi wiiwi :hug: :hug: :hug: :hug: (Nyt luet ja ajattelet, et saakeli, tuokin lehmä vaan halailuhymiöitä mättää, ihan niin ku niistä mitään apua olis) Tulisin juosten apuun, jos olisit jossain lähellä. Jos yhtään sua tai muita viikonloppuleskiä lohduttaa, niin oon kans tän viikonlopun ihan yksin tän laumani kanssa täällä, särkyineni, kolotuksineni päivineni.

Jaksamista sairastelijoille. :hug:

Kuulin muuten radiosta, että ALEt alkaa jo ennen joulua, koska ihmiset ei laman pelossa uskalla ostaa, ni näin kuulemma vauhditetaan joulumyyntiä. YESSSSS!!! Oon aina tienny, et jonain vuonna mut palkitaan siitä, et lahjojen osto jää viimeselle viikolle :D

Mansikka85:
onko teidän vaaveille tullut mitään lempparilaulua jota te hoilaatte tai kuuluu teeveestä/radiosta?
Jo vain! :D Meillä se on tää. Toimii kun tauti. Joka kerta.

http://www.youtube.com/watch?v=ub99YKGSDho
:D =) :heart: B)

Ammu, jonka Mimulla on ikää nyt 6kk 1vk 4 päivää =)
 
Joo, hyvää viitettä ennen joulua alkavista aleista antaa Stockka, joka lähetti joulukuponkeja ja tarjoaa ties mitä kampanjoita ja nyt kuulemma vielä la/su exclusive-asiakkaille kaikki tuotteet - 20 %. Jos Stockmann on noin pulassa, niin muut ovat vielä pulemmassa ;)

Vielä tuosta nukkumisesta: meillä tosiaan nukutaan 2-4 tirsat päivässä ja ei kyllä jakseta 2,5 h pitempää valvoa, välillä väsyttää jo 1 tunnin päästä heräämisestä. Äskenkin nukahti 2,5 h kohdalla ihan pystyyn. Mutta kukaa uskookaan neuvolan ohjeita ;) ? Ihmettelin vaan, että mistä ne ovat kotoisin, koska meillä asuu ainakin vielä ihan pikkuvauva. Ja jos se meidän pieni nukkuu vaan 2 tirsat, ne ovat sitten kummatkin niin pitkät, ettei väliin jää tuota valveillaoloaikaa yhtään enempää kuin muutoinkaan.

Meidän pieni tykkää kaikesta musiikista (myös äidin laulamana :LOL: ) räpistä klassiseen ja joululauluista lastenlauluihin.
 
Jos olisin intiaani, mun intiaaninimi olis taatusti palstailee itsensä kanssa :whistle: Mutta piti vaan tulla kertomaan, miten kivan (?!) joululahjan sain hammaslääkäriltä... 245e laskun!!!! Ottaa lujille purukalustolla tää raskaus/imetysaika (samaa ollut edellisten vauva-aikana). Mutta nyt on ylimääräset pois ja suussa olevat legot kunnossa. Ja onneks meille ei enää lapsia tule (tiiä vaikka seuraavan kohdalla olis joutunu jo proteesin laitattaa ja se se kuulemma vasta kallista on...) Seuraava käynti vuoden päästä. HUH! :D
 
Mä oon niiiiiin löytäny mun sisäisen leipurin ja ensi leivoin tiikerikakun, onnistu ihan helvetin hyvin...Siis ihan eka kerta ku leivoin moista.
Ja seuraavaks leivoin yrttisämpylää, ja tuli sen verran hyvää, että leivoin lisää tupla annoksen.
:xmas:

No tänään sit oltiin mummin ja vanha mummon kanssa ostamas Emmalle syöttötuolin... :D
Syöttötuoli on stokke tripptrapp, Limen värinen, aivan saman värinen ku meidän muut tuolit B)
Siinä istuminen oli aika hakuses ja ekat soseet meni vähän niinku, hitaasti...mut osui aika hyvin kumminki suuhun. Emma vaan tykkää katsella alaspäin, niin se tekee syöttämisestä viel hankalampaa.

Ja sit tehtiiin hemmetin hyvä löytö, "käytetty" gracon duoflexi turvaistuin...159euroa...
Ja siis tuo "käytetty" tarkoittaa että ostaja haluskin toisenlaisen, eli oikeesti jotain 2pvää käytös.. B)

Jipiiiiii...on niiiiiiin ihanaa olla koko perheen kanss kotona... :heart:
Käytiiin vaunulenkillä, ja siis KUNNON vaunulenkillä...täällä tullu lunta, ja 1½h lenkki. Ja vikat 3km pyörätiestä ei ollu aurattu, aika raskasta oli vaunuja työnnellä...Mut olipa hyvä fiilis ku pääsi kotiin.


Emma viikkoa vaille 6kk :heart: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Jos olisin intiaani, mun intiaaninimi olis taatusti palstailee itsensä kanssa :whistle: Mutta piti vaan tulla kertomaan, miten kivan (?!) joululahjan sain hammaslääkäriltä... 245e laskun!!!! Ottaa lujille purukalustolla tää raskaus/imetysaika (samaa ollut edellisten vauva-aikana). Mutta nyt on ylimääräset pois ja suussa olevat legot kunnossa. Ja onneks meille ei enää lapsia tule (tiiä vaikka seuraavan kohdalla olis joutunu jo proteesin laitattaa ja se se kuulemma vasta kallista on...) Seuraava käynti vuoden päästä. HUH! :D
oho, siullahan on sit sama intiaaninimi kun miulla :D
 
Meidän Mimu on melkein plonti :eek: Mustat hiukset oli siis syntyessään ja nyt näyttää tältä

http://www.aijaa.com/v.php?i=3229104.jpg

Saa nähä, mihin asettuu lopullinen sävy, mies on vaaleaverikkö ja mulla melkein mustat hiukset.

Pitäs yöpuulle ruveta, mut niin ku kuvastakin näkyy, niin täällä vaan kikatetaan, tytöillä on omaa kivaa
:D

Mutta missä on kaikki Kullankerät????! Kerrankin mulla olis aikaa, niin mis kaikki on???????
 
Tuli sitte tossa salkkareiden aikaan HUONO ÄITI fiilis.. Nenni ja leevi oli pötköttämäs tossa makkarissa meijän sängyllä ja kattoivat lastenohjelmaa.. no kaamea kumahdus ja hirmuinen itku.. juoksin vauhdilla ja siellä nenni makas mahalleen lattialla. Nostin syliin ja ei tahtonu rauhottuu millää ja minä taas pidättelin kyyneliä.. sitten huomasin sen järkyttävän ison kuhmun nennin päässä.

n.10min oli mun sylissä ja sitten laitoin pitkälleen ja nukahti samoin tein.. eli oisko nyt sitte kyseessä aivotärähdys???

Kuinka usein mun pitää nenniä nyt sitten vahdata ja kuinka??
 
Täällä ollaan myös. Meillä nauravainen mies muutti olomuotonsa huutokonsertoijaksi 20 minuutin unien jälkeen. Yli puoli tuntia nukutin uudelleen.

Wiivi len käsittänyt, että aivotärähdystä täytyy vahdata väh. vuorokausi, myös yöllä herättää. Täytyy varmistua, että nukkuu, eikä ole tajuton. Pitäisikö sinun soittaa vaikka terveysneuvontaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babyblue08:
Täällä ollaan myös. Meillä nauravainen mies muutti olomuotonsa huutokonsertoijaksi 20 minuutin unien jälkeen. Yli puoli tuntia nukutin uudelleen.

Wiivi len käsittänyt, että aivotärähdystä täytyy vahdata väh. vuorokausi, myös yöllä herättää. Täytyy varmistua, että nukkuu, eikä ole tajuton. Pitäisikö sinun soittaa vaikka terveysneuvontaan?
no nyt nenni on tossa mun vieressä ja ihan tyytyväisenä pyörii ja hymyilee!
mutta ajattelin kyllä tarkkailla.


Ja selvishänse mistä aikasemmin puhuin..eli ukko menee huomennaki töihin..ei varmaan suostu viel ees myöntää et menee sunnuntainaki
 
Hyvää la aamua =)

Meil "juhlittiin" miehen syndet eilen perheen voimin ja lahjakii saapui ku tilauksesta eilen,jeee!

Tänään ois tiedossa kauppaa ja sit 3huoneen muutos :kieh:
Esikko yläkerrast alakertaan...nykyseen tietsikka/jyrsijä huoneeseen ja ekaluokkalaine sit esikon entisee huoneesee ja tietsikka olohuoneeseen ja kaapit tietsikkahuoneest mei makkariin :headwall:
Hommaa siis piisaa.

Viljamilla ja sitämyöten myös äipällä ollut hyvin levoton yö :(

Esikkoha repäs...en tiiä mont kertaa ennen tehny,mut ol hiipparoinu eile klo 23.30 tietsikalle :eek: Onneks nukuin hyvin huonost ja kuulin...kyl passitin pojan hyviäkkii takas ylös huoneeseesa.

Joo ja joko hehkutin...2vkon saldo ku oon syöny vain nälkääni...-2,5kg B)
 
Hengissä toistaseks, kurja yö oli kyllä. Mies valvo pojan kanssa ensin, jotta mä saisin pari tuntia unta sitte loppuyö oli mun kontoilla. Eikä paljoo nukuttu.

Illalla oltiin päivystyksessä, ku kuume ei kahen suponkaan jälkeen laskenu alle 39,8 ja poika ei jaksanu avata enää silmiään ja oli ihan veltto. Mitään ei löytyny, mut eipä oo kovin luottavainen fiilis tässä kaupungissa, missä veritulppaanki määrätään mobilaattia... :headwall:

Palaillaan...
 
HUoh, täällä nukuttu 2h pätkissä jopa. Poika huus viel yön mutta nyt JO syö...
On ollut siis 3pv syömättä :( Nyt menee jo muutakin kuin maitoa =)

Ajatella että likka nukku yön hyvin vaikka toinen huutaa ku kaleija vieressä,
loistavat unenlahjatko? :D


Hitto mä kiroan kun mulla ei ole äitiä eikä anoppia joka tulis "hösäämään" ees päiväksi meille! Olisko kellään vuokrata? :attn:
Se vois ensteks kertoo mulle että tossa sun päällyvaatteet, meet vaikka uimaan ja kaverien kanssa kahveelle, mä hoidan nää täällä. Kun tulisin reissusta olis pirtti siisti, lapset hoidettuna ja ruoka valmiina :D (pyydän liikoja, tiedetään! mut mut :'( )

Nääh, ja taas tuli mieleen että joillakin on viel vaikeempaa, antaa mun märinöitten olla :(
 

Yhteistyössä