Kuka muistaa lapsuuden (mummon keittämät) vellit? Entä muut unohtuneet herkut?

Makaronivelli
Otsikon luettuani meinasin kirjoittaa tämän. Olen tasan kerran elämässäni tätä syönyt. Taisin olla n. 6-vuotias. Mummo teki kun oli hoitamassa meitä (asui 500 km päässä, niin ne olivat spesiaalitapauksia) ja kertoi, että se oli vähän sellainen pula-ajan juttu. Kuulosti kovin jännältä. Tykkäsin siitä kyllä kovasti, mutta ei ole tosiaan tullut uudestaan maistettua.
Tosiaan, minäkin olen joskus syönyt makaronivelliä. Sellaista vaaleaa (maitopohjaista?) lientä, jossa kellui pehmeitä makanoneja. Meni liukkaasti alas nälkäisen lapsen kurkusta.

Ruokamuistoihin liittyy varmaan sama efekti kuin muihinkin varhaislapsuudessa kertyneisiin. Mummolassa oli kaikki hyvää, kaunista ja jännittävää. Kun paikalla käy vuosia myöhemmin, upeat mäet ovat pieniä töppyröitä, suuri puutarha risuinen pusikko ja tunnelmallinen talo melkein purkukuntoinen...
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Tosiaan, minäkin olen joskus syönyt makaronivelliä. Sellaista vaaleaa (maitopohjaista?) lientä, jossa kellui pehmeitä makanoneja. Meni liukkaasti alas nälkäisen lapsen kurkusta.

Ruokamuistoihin liittyy varmaan sama efekti kuin muihinkin varhaislapsuudessa kertyneisiin. Mummolassa oli kaikki hyvää, kaunista ja jännittävää. Kun paikalla käy vuosia myöhemmin, upeat mäet ovat pieniä töppyröitä, suuri puutarha risuinen pusikko ja tunnelmallinen talo melkein purkukuntoinen...
Sulle ei kai koskaan tarjottu klimppisoppaa.
 
vierailija
mun mummi vei aina mäkkäriin tai syömään spagetti bolognesea lähiravintolaan. tai tarjosi kokista ja kingis-jäätelöitä tai jaffa-keksejä, ei ole mitään ruokamuistoja :(
 

Yhteistyössä