Kuinka pukeutuu kolmikymppinen äiti, ilman että näyttää teiniltä tai käävältä?

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
No, fakta kai kuitenkin on se, että useimmille meistä jää esim. jokunen kilo raskaudesta, tissit saattaa alkaa roikkua, ryhti muuttuu, jalkaholvi laskeutuu jne. Vaikka näin ei teoriassa tarvitsisi välttämättä olla, niin useimmille käytännössä käy niin, että raskaudet jättää jälkensä.

No mä oon sitte varmaan varsinainen friikki. Tosin urheileva sellainen. Mutta enivei, oon sitä mieltä että kokonsa mukaan pitäisi pukeutua - eikä sitä tee tässä maassa moni teinikään, joka vetää jalkaan lantiofarkut ja päälle narutopin, vaikka välistä pullistelee monta senttiä siiderivatsaa. Ei se ole mun mielestä ainakaan yhtään sen kauniimpaa kuin äiti, jolla on jalassa 20 vuotta vanhat farkut ;)

mulla on paljon vaatteita jotka ovat vanhempia kuin tuo 20 vuotta, osaa käytän vieläkin.

Mitenkähän mä selittäisin niin, että ymmärrettäisiin. Mikäs siinä, jos ne vaatteet edelleen mahtuu ja on edes jotensakin ajanmukaiset, totta kai voi käyttää. Järkevää vaan :).

Mutta jos yrittää tunkea itsensä kolme numeroa liian pieniin vaatteisiin, tai johonkin täysin älyttömään yhdistelmään, meikkaa itsensä tismalleen samoin kuin teininä - kampauskaan ei ole muuttunut tippaakaan - niin se vaan näyttää mun mielestä jotenkin typerältä. Sitä on kuin muinaismuisto kultaisilta nuoruusvuosilta.

Ja tämä EI tarkoita mihinkään tanttajakkupukuun pukeutumista. Tyyliä kuin tyyliä voi toteuttaa tyylikkäästi.

se on se mun tyyli :D ja onneksi mun ei tarvitse tunkea itseäni liian pieniin vaatteisiin.

No, fakta kai kuitenkin on se, että useimmille meistä jää esim. jokunen kilo raskaudesta, tissit saattaa alkaa roikkua, ryhti muuttuu, jalkaholvi laskeutuu jne. Vaikka näin ei teoriassa tarvitsisi välttämättä olla, niin useimmille käytännössä käy niin, että raskaudet jättää jälkensä.

No mä oon sitte varmaan varsinainen friikki. Tosin urheileva sellainen. Mutta enivei, oon sitä mieltä että kokonsa mukaan pitäisi pukeutua - eikä sitä tee tässä maassa moni teinikään, joka vetää jalkaan lantiofarkut ja päälle narutopin, vaikka välistä pullistelee monta senttiä siiderivatsaa. Ei se ole mun mielestä ainakaan yhtään sen kauniimpaa kuin äiti, jolla on jalassa 20 vuotta vanhat farkut ;)

mulla on paljon vaatteita jotka ovat vanhempia kuin tuo 20 vuotta, osaa käytän vieläkin.

Mitenkähän mä selittäisin niin, että ymmärrettäisiin. Mikäs siinä, jos ne vaatteet edelleen mahtuu ja on edes jotensakin ajanmukaiset, totta kai voi käyttää. Järkevää vaan :).

Mutta jos yrittää tunkea itsensä kolme numeroa liian pieniin vaatteisiin, tai johonkin täysin älyttömään yhdistelmään, meikkaa itsensä tismalleen samoin kuin teininä - kampauskaan ei ole muuttunut tippaakaan - niin se vaan näyttää mun mielestä jotenkin typerältä. Sitä on kuin muinaismuisto kultaisilta nuoruusvuosilta.

Ja tämä EI tarkoita mihinkään tanttajakkupukuun pukeutumista. Tyyliä kuin tyyliä voi toteuttaa tyylikkäästi.

se on se mun tyyli :D ja onneksi mun ei tarvitse tunkea itseäni liian pieniin vaatteisiin.

Voi apua, että on vaikeaa ymmärtää, etten mä puhu nyt SINUSTA, vaan ihmisistä YLEENSÄ.

Voi apua, että on vaikeaa ymmärtää, etten mä puhu nyt SINUSTA, vaan ihmisistä YLEENSÄ.

:laugh: sä oot hauskanen...

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kuka kolmekymppinen haluaa näyttää kolmekymppiseltä?

No jos pitää valita, näyttääkö kolmekymppisenä 15-vuotiaalta, kolmekymppiseltä vai viisikymppiseltä, niin kyllä mä sen oman iän valitsen.

Musta on kivaa olla kolmekymppinen :).

No, mä en haluaisi näyttää kolmekymppiseltä.

Saanko kysyä minkä ikäiseltä sitten haluaisit näyttää?

Olen aina ollut huono arvioimaan ihmisten ikiä, joten sen puoleen vähän paha mennä sanomaan. Mutta sen tiedän että nyt kolmekymppisenä olen ulkonäkööni tyytyväisempi mitä olin kaksikymppisenä. Joten ehkä se tarkoittaa sitten että haluan mielummin näyttää kolmeymppiseltä kuin sen 10v nuoremmalta? :D

Tietty jos pitäisi valita, luullaanko minua 20v ja 40v ikäiseksi niin kai se jollain lailla tuntuisi hyvältä näyttää nuoremmalta, mutta pääsääntöisesti tykkään näyttää sen ikäiseltä mitä olen. Tuntuisi jotenkin ahdistavalta ajatella että pitäisi näyttää nuoremmalta.

Muakin kiinnostaisi.

Haluan näyttää itseltäni. En siltä, miltä joku muu kolmekymppisenä näyttää. Mutta, teenlitku, hyvä, että asenteesi minua kohtaan paljastui, niin minun ei tarvitse olla sinun puolellasi seuraavan kerran kun saat paskaa niskaasi, koska silloin tavallaan ymmärrän, miksi niin tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

No jos pitää valita, näyttääkö kolmekymppisenä 15-vuotiaalta, kolmekymppiseltä vai viisikymppiseltä, niin kyllä mä sen oman iän valitsen.

Musta on kivaa olla kolmekymppinen :).

No, mä en haluaisi näyttää kolmekymppiseltä.

Saanko kysyä minkä ikäiseltä sitten haluaisit näyttää?

Olen aina ollut huono arvioimaan ihmisten ikiä, joten sen puoleen vähän paha mennä sanomaan. Mutta sen tiedän että nyt kolmekymppisenä olen ulkonäkööni ja olemukseeni muuten tyytyväisempi mitä olin kaksikymppisenä. Joten ehkä se tarkoittaa sitten että haluan mielummin näyttää kolmeymppiseltä kuin sen 10v nuoremmalta? :D

Tietty jos pitäisi valita, luullaanko minua 20v ja 40v ikäiseksi niin kai se jollain lailla tuntuisi hyvältä näyttää nuoremmalta, mutta pääsääntöisesti tykkään näyttää sen ikäiseltä mitä olen. Tuntuisi jotenkin ahdistavalta ajatella että pitäisi näyttää nuoremmalta.

Muakin kiinnostaisi.

Haluan näyttää itseltäni. En siltä, miltä joku muu kolmekymppisenä näyttää. Mutta, teenlitku, hyvä, että asenteesi minua kohtaan paljastui, niin minun ei tarvitse olla sinun puolellasi seuraavan kerran kun saat paskaa niskaasi, koska silloin tavallaan ymmärrän, miksi niin tapahtuu.

Haluat näyttää vain itseltäsi, muttet halua näyttää kolmekymppiseltä? Jokainen ihminen syt näyttää erilaiselta ja tosissaan olen huono arvioimaan ikiä, käsitin vain vastauksestasi ettet halua että kolmekymppisenä ihmiset arvioisivat sinun olen sen ikäinen mitä todellisuudessa olet.

Siksi halusin kysyä minkäikäiseltä haluat ihmisten silmissä sitten näyttää, ihan näin yleisesti. Se että haluaa näyttää vaan itseltään kuulostaa minusta siltä että haluaa kaksikymppisenä näyttää suurinpiirtein kaksikymppiseltä, kolmekymppisenä kolmekymppiseltä jne ilman että ottaa siitä mitään paineita.

Alkuperäinen kirjoittaja Jeee:
En PUKEUDU NELIKYMPPISENÄ SEN KUMMEMmin, kuin kaksikyppisenäkään. Päinvastoin, käytän jopa samoja vaatteita, miksen käyttäisi.

Juu, minäkin olen tehnyt tehnyt viimeaikoina upeita löytöjä 80-90-luvun vaatteideni joukosta. Viimeisin saalis oli vartaloa myötäilevä tiukka hame, jonka vyötärö ulottuu korkealle ja leveä patellavyö.

Jaa,a mun tyyli vaihtelee päivästä toiseen ihan laidasta laitaan..

joku päivä mul voi olla suorat housut, neule, siistit saappaat ja kevyt nuorekas toppaliivi
toisena päivänä voi olla pillifarkut, saappaat sellaset vähän rokimmat, lyhyt toppapusakka ja kenkiin sopiva isohko kassi
sit taas voi olla leveät suorat housut, niittivyö, tennarit, huppari ja pääkallokuvioinen kanvaskassi ja päässä pipo tai lippis

Kotoisin olo mulla on ku saan tennarit jalkaan, hyvin istuvat mut kivat housut ja trikoopaita tai neule.

Kesemmällä tykkäsin pitää legginsejä, reisitasku hametta ja t-paitaa..

Minusta on ihanaa ku voin laittaa just sellasta mikä millonki tuntuu hyvältä enkä todellakaan ajattele muiden mielipiteitä. Kovasti vaan harmittaa vastikään kertyneet liikakilot jotka saa kaikki vaatteet näyttään taas surkeelta..

ps. mulla on siis pääkallokuvioo pipossa ja kassissa ja sit hello kitty yöpaidassa, antakaa armoa :D

Kyllä mä haluaisin näyttää kolmekymppiseltä (ikää on nyt siis 31v ) . Tosin ei ole hajuakaan minkä ikäiseltä oikeasti näytän. Mä pukeudun silleen, että ittestä näyttää ja tuntuu kivalta. =)

Eikö tuonikäinen ole jo löytänyt omat juttunsa, oman tyylinsä ja pukeudu persoonallisesti, oman kehonsa kauniita puolia korostaen ja tyylitajuunsa luottaen, ilman että ajelehtii trendihässäkän myrskynsilmästä toiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
luin koko ketjun läpi enkä millään tajua mistä tuo rukoilijasirkka veti taas herneet nenäänsä. :o

Nii, eihän kaikkea voi ikinä tajuta. :hug:

ei kyllä voikaan. :D haluatko itse kertoa mistä oikein loukkaannuit? onko toi ikäjuttu sulle jotenkin arka asia?

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
kolmekymppinen kun ei ole enää teini niin varmaan hoksaa siksi olla piittaamatta siitä mitä muut hänen pukeutumisestaan ajattelevat B)

Niinpä. Minun mielestä kannattaa pukeutua omaan tyyliin ja vartalon muotoon sopien. Silloin vaatteet tuntuvat hyviltä päällä ja sen kyllä huomaa positiivisesti.

Miten voi olla mahdollista - ja ihan totaalisen OT - että mistään asiasta ei täällä voi eikä kykene aikuiset naiset keskenään keskustelemaan asiallisesti ja "aikuisten oikeesti", vaan heti ollaan puolustuskannalla ja jokaikinen kommentti peilataan itsensä kautta? Mielipiteiden vaihto asiallisin kommentein on suotavaa, silloin keskustelukin hersyilee mukavasti, kuin että vedetään pipo kireelle ja synkistellään. Voi voi...

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö naapurin:
Mä pukeudu kyllä ns "trendivaatteiisiin", olen aina niin tehnyt, ja se on osa mua. Mielestäni en silti näytä teiniltä, vaikka olenkin jo pitkälti yli kolmenkymmenen. Kyllähän 3 kymppisellä voi olla melkeen mitkä tahansa vaatteet, ilman että näyttää teiniltä -näkeehän sen iän kuitenkin sitten naamasta, tuskinpa kukaan 3 kymppinen 15 vuotiaalta näyttää :D

Nyt män väärin... Minulla lenkkarit, farkut ja trikoopaita, huppari. AINA kauhistellaan lasten määrää (3), eikä uskota ikää ja kysytään papereita silloin, jos jotakin saunakaljaa tms joskus ostan. Baarissa samoin, tosin viime käynnistä on jo pari vuotta, mutta silloin ainakin kyseltiin. Ikää 30v...

Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:
Lisää lisää..
ja mikä on ehdotonta syntiä?

Jos kolmekymppisen pukeutuminen muistuttaa Johanna Tukiaisen tai toiseen suuntaan Tarja Halosen tyyliä, on todellakin syytä vetää hätäjarrusta ja vikkelään sittenkin.

En sano pahalla vaan avatakseni silmäsi, mitä nyt olen nähnyt kuvia sinusta näytät pukeutuvan juurikin Tarja Halonen -tyyliin...

Niin ja omasta kolmekymppisen äidin tylistä: mun vaatteet on enimmäkseen mustia, jonkin verran löytyy myös punaista ja petroolinsinistä, kesällä myös vihreää.

Käytän pillifarkkuja, tavallisia farkkuja (ei bootcutia, se leventää ja lyhentää), leggareita, hameita (noin polveen asti on hyvä mitta) ja mekkoja, t-paitoja (pitkä- ja lyhythihaisia) ja tunikoita. Paitapuseroa en päälleni pue, eikä minulla ole juurikaan neuleita. Vain yksi jakku löytyy.

Miun kengät on jalkavaivan takia yleensä aina matalat.

Tykkään pukeutua simppelisti, mutta niin, että asussa pitää olla aina joku hassu tai hiukan lapsekas juju, yleensä vaikka mustaan asuun joku värikäs koru huomiopisteeksi tai vaikka epäodotuksenmukaisen väriset sukkahousut.

Enkä ole huomannut pukeutumisessasi mitään hassua jujua, tylsästi ja persoonattomasti pukeudut minun makuuni. Mutta mollaa sinä vain täällä muita, esimerkiksi Rukoilijasirkan tyyliä, joka on persoonallinen, tyylikäs ja nuorekas yhtä aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Heljä:
Niin ja omasta kolmekymppisen äidin tylistä: mun vaatteet on enimmäkseen mustia, jonkin verran löytyy myös punaista ja petroolinsinistä, kesällä myös vihreää.

Käytän pillifarkkuja, tavallisia farkkuja (ei bootcutia, se leventää ja lyhentää), leggareita, hameita (noin polveen asti on hyvä mitta) ja mekkoja, t-paitoja (pitkä- ja lyhythihaisia) ja tunikoita. Paitapuseroa en päälleni pue, eikä minulla ole juurikaan neuleita. Vain yksi jakku löytyy.

Miun kengät on jalkavaivan takia yleensä aina matalat.

Tykkään pukeutua simppelisti, mutta niin, että asussa pitää olla aina joku hassu tai hiukan lapsekas juju, yleensä vaikka mustaan asuun joku värikäs koru huomiopisteeksi tai vaikka epäodotuksenmukaisen väriset sukkahousut.

Enkä ole huomannut pukeutumisessasi mitään hassua jujua, tylsästi ja persoonattomasti pukeudut minun makuuni. Mutta mollaa sinä vain täällä muita, esimerkiksi Rukoilijasirkan tyyliä, joka on persoonallinen, tyylikäs ja nuorekas yhtä aikaa.

Minä myös tykään Sirkan tyylistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:
Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:
Lisää lisää..
ja mikä on ehdotonta syntiä?

Itse en käyttäisi kovin matalavyötäröisiä farkkuja tai napapaitoja. Ne eivät näytä kivalta kellään, mutta kokeiluhaluisille nuorille vaatehairahdukset antaa helpommin anteeksi :D Muuten mikä tahansa menee jos sen yhdistää oikein.

matalavyötärö farkut ovat just parhaat,ainakin mulle..muita en käytä vaikka olisin 50v...

Yhteistyössä