Kuinka pukeutuu kolmikymppinen äiti, ilman että näyttää teiniltä tai käävältä?

Alkuperäinen kirjoittaja Vilukisu:
Minä en ainakaan pukeudu yhtään sen kummemmin kuin kaksikymppisenäkään. Mikä ihme ongelma tämä nyt on?

No kato sit ku sä kasvat aikuiseksi, ymmärrät. =) Aikuisuus tarkoittaa sitä, että saa sitten aika vapaasti mollata muita, jos sanoo ensin anteeksi vain.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Kuka kolmekymppinen haluaa näyttää kolmekymppiseltä?

No jos pitää valita, näyttääkö kolmekymppisenä 15-vuotiaalta, kolmekymppiseltä vai viisikymppiseltä, niin kyllä mä sen oman iän valitsen.

Musta on kivaa olla kolmekymppinen :).

No, mä en haluaisi näyttää kolmekymppiseltä.

Saanko kysyä minkä ikäiseltä sitten haluaisit näyttää?

Olen aina ollut huono arvioimaan ihmisten ikiä, joten sen puoleen vähän paha mennä sanomaan. Mutta sen tiedän että nyt kolmekymppisenä olen ulkonäkööni tyytyväisempi mitä olin kaksikymppisenä. Joten ehkä se tarkoittaa sitten että haluan mielummin näyttää kolmeymppiseltä kuin sen 10v nuoremmalta? :D

Tietty jos pitäisi valita, luullaanko minua 20v ja 40v ikäiseksi niin kai se jollain lailla tuntuisi hyvältä näyttää nuoremmalta, mutta pääsääntöisesti tykkään näyttää sen ikäiseltä mitä olen. Tuntuisi jotenkin ahdistavalta ajatella että pitäisi näyttää nuoremmalta.

Kai jokainen pukeutuu sillä tyylillä mistä tykkää vai pitääkö siinäkin ajatella jotain ikää? :o Mä en ole koskaan ollut mikään jakkupukuihminen eikä musta tule sellaista. Naisten vaateosastoilta on tosi vaikea löytää mitään mieleistään kun tuntuvat liian vanhahtavilta ja ei-sopivilta mulle. Olen jo unohtanut ikäni ja pukeudun niin kuin hyvältä tuntuu. Olenpa katsellut vaatteita poikienkin osastolta :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeee:
En PUKEUDU NELIKYMPPISENÄ SEN KUMMEMmin, kuin kaksikyppisenäkään. Päinvastoin, käytän jopa samoja vaatteita, miksen käyttäisi.

Mä täytin kesällä 40v. Mites mun pitäis pukeutua? Voinko käyttää vielä samoja vaatteita kuin 30 vuotiaat? Vai onko nelikymppisille joku oma tyyli? Ihab tosissani kysyn, mun aina todella vaikea löytää vaatteita. Onneks työn puolesta käytän uniformua, joten ei työvaatteita tarvitse miettiä.

http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=DAM_LOGG_TOPS&modelnum=705541&originalmodelnum=705541&type=product
Mun mielestä esim. tuolla HMn LOGG-mallistossa on kivoja vaatteita, ei liian teinejä mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Kuka kolmekymppinen haluaa näyttää kolmekymppiseltä?

No jos pitää valita, näyttääkö kolmekymppisenä 15-vuotiaalta, kolmekymppiseltä vai viisikymppiseltä, niin kyllä mä sen oman iän valitsen.

Musta on kivaa olla kolmekymppinen :).

No, mä en haluaisi näyttää kolmekymppiseltä.

Saanko kysyä minkä ikäiseltä sitten haluaisit näyttää?

Olen aina ollut huono arvioimaan ihmisten ikiä, joten sen puoleen vähän paha mennä sanomaan. Mutta sen tiedän että nyt kolmekymppisenä olen ulkonäkööni tyytyväisempi mitä olin kaksikymppisenä. Joten ehkä se tarkoittaa sitten että haluan mielummin näyttää kolmeymppiseltä kuin sen 10v nuoremmalta? :D

Tietty jos pitäisi valita, luullaanko minua 20v ja 40v ikäiseksi niin kai se jollain lailla tuntuisi hyvältä näyttää nuoremmalta, mutta pääsääntöisesti tykkään näyttää sen ikäiseltä mitä olen. Tuntuisi jotenkin ahdistavalta ajatella että pitäisi näyttää nuoremmalta.

Muakin kiinnostaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Miksi ei voi vain pukeutua omalla tyylillä? Miksi pitäisi tietyn mukaan pukeutua?

Totta kai jokainen omalla tyylillään. Kai se "kolmekymppiset" tyyli on sitä, että kun vartalo muuttuu esim. iän ja raskauksien myötä, rupee tuleen ryppyjä (ei nyt vielä varsinaisia, mutta kuitenkin sinne päin ollaan menossa...) niin harvaa pukee täsmälleen samanlaiset vaatteet kuin mitä teininä käytti. Ei kai kukaan oletakaan, että omasta tyylistä pitäisi luopua, vaan että sitä omaa tyyliä soveltaa ja jalostaa ajan mittaan. Ettei esim. yritä tunkea itseään samoihin farkkuihin kuin kaksikymppisenä, jos ei niihin mahdu.

Miksi ei voi vain pukeutua omalla tyylillä? Miksi pitäisi tietyn mukaan pukeutua?

Totta kai jokainen omalla tyylillään. Kai se "kolmekymppiset" tyyli on sitä, että kun vartalo muuttuu esim. iän ja raskauksien myötä, rupee tuleen ryppyjä (ei nyt vielä varsinaisia, mutta kuitenkin sinne päin ollaan menossa...) niin harvaa pukee täsmälleen samanlaiset vaatteet kuin mitä teininä käytti. Ei kai kukaan oletakaan, että omasta tyylistä pitäisi luopua, vaan että sitä omaa tyyliä soveltaa ja jalostaa ajan mittaan. Ettei esim. yritä tunkea itseään samoihin farkkuihin kuin kaksikymppisenä, jos ei niihin mahdu.

Anteex nyt vaan, mutta ei se vartalo "muutu" jollei sitä päästä muuttumaan. Ikä itsessään ei tee kenenkään kropalle yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:

No siksi kun ei ole enää kuka vaan, vaan Äiti! :D

miten äiti sitten pukeutuu?

Tuo oli huumoriksi tarkoitettu kommentti. Mutta kyllähän tänkin ketjun etusivulla tuli vinkkiä ihan jakun pituutta ja väriä myöten, että siitä vain kauppaan ;)

No siksi kun ei ole enää kuka vaan, vaan Äiti! :D

miten äiti sitten pukeutuu?

Tuo oli huumoriksi tarkoitettu kommentti. Mutta kyllähän tänkin ketjun etusivulla tuli vinkkiä ihan jakun pituutta ja väriä myöten, että siitä vain kauppaan ;)

ja mä jatkoin samalla linjalla ;)

Anteex nyt vaan, mutta ei se vartalo "muutu" jollei sitä päästä muuttumaan. Ikä itsessään ei tee kenenkään kropalle yhtään mitään.

No, fakta kai kuitenkin on se, että useimmille meistä jää esim. jokunen kilo raskaudesta, tissit saattaa alkaa roikkua, ryhti muuttuu, jalkaholvi laskeutuu jne. Vaikka näin ei teoriassa tarvitsisi välttämättä olla, niin useimmille käytännössä käy niin, että raskaudet jättää jälkensä.

No, fakta kai kuitenkin on se, että useimmille meistä jää esim. jokunen kilo raskaudesta, tissit saattaa alkaa roikkua, ryhti muuttuu, jalkaholvi laskeutuu jne. Vaikka näin ei teoriassa tarvitsisi välttämättä olla, niin useimmille käytännössä käy niin, että raskaudet jättää jälkensä.

No mä oon sitte varmaan varsinainen friikki. Tosin urheileva sellainen. Mutta enivei, oon sitä mieltä että kokonsa mukaan pitäisi pukeutua - eikä sitä tee tässä maassa moni teinikään, joka vetää jalkaan lantiofarkut ja päälle narutopin, vaikka välistä pullistelee monta senttiä siiderivatsaa. Ei se ole mun mielestä ainakaan yhtään sen kauniimpaa kuin äiti, jolla on jalassa 20 vuotta vanhat farkut ;)

No mä oon sitte varmaan varsinainen friikki. Tosin urheileva sellainen. Mutta enivei, oon sitä mieltä että kokonsa mukaan pitäisi pukeutua - eikä sitä tee tässä maassa moni teinikään, joka vetää jalkaan lantiofarkut ja päälle narutopin, vaikka välistä pullistelee monta senttiä siiderivatsaa. Ei se ole mun mielestä ainakaan yhtään sen kauniimpaa kuin äiti, jolla on jalassa 20 vuotta vanhat farkut ;)

mulla on paljon vaatteita jotka ovat vanhempia kuin tuo 20 vuotta, osaa käytän vieläkin.

mulla on paljon vaatteita jotka ovat vanhempia kuin tuo 20 vuotta, osaa käytän vieläkin.

Mitenkähän mä selittäisin niin, että ymmärrettäisiin. Mikäs siinä, jos ne vaatteet edelleen mahtuu ja on edes jotensakin ajanmukaiset, totta kai voi käyttää. Järkevää vaan :).

Mutta jos yrittää tunkea itsensä kolme numeroa liian pieniin vaatteisiin, tai johonkin täysin älyttömään yhdistelmään, meikkaa itsensä tismalleen samoin kuin teininä - kampauskaan ei ole muuttunut tippaakaan - niin se vaan näyttää mun mielestä jotenkin typerältä. Sitä on kuin muinaismuisto kultaisilta nuoruusvuosilta.

Ja tämä EI tarkoita mihinkään tanttajakkupukuun pukeutumista. Tyyliä kuin tyyliä voi toteuttaa tyylikkäästi.

Yhteistyössä