Kuinka pukeutuu kolmikymppinen äiti, ilman että näyttää teiniltä tai käävältä?

Alkuperäinen kirjoittaja Heljä:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:
Lisää lisää..
ja mikä on ehdotonta syntiä?

Jos kolmekymppisen pukeutuminen muistuttaa Johanna Tukiaisen tai toiseen suuntaan Tarja Halosen tyyliä, on todellakin syytä vetää hätäjarrusta ja vikkelään sittenkin.

En sano pahalla vaan avatakseni silmäsi, mitä nyt olen nähnyt kuvia sinusta näytät pukeutuvan juurikin Tarja Halonen -tyyliin...

:laugh: :laugh: :laugh: Kaikkea muuta!

Alkuperäinen kirjoittaja Heljä:
Niin ja omasta kolmekymppisen äidin tylistä: mun vaatteet on enimmäkseen mustia, jonkin verran löytyy myös punaista ja petroolinsinistä, kesällä myös vihreää.

Käytän pillifarkkuja, tavallisia farkkuja (ei bootcutia, se leventää ja lyhentää), leggareita, hameita (noin polveen asti on hyvä mitta) ja mekkoja, t-paitoja (pitkä- ja lyhythihaisia) ja tunikoita. Paitapuseroa en päälleni pue, eikä minulla ole juurikaan neuleita. Vain yksi jakku löytyy.

Miun kengät on jalkavaivan takia yleensä aina matalat.

Tykkään pukeutua simppelisti, mutta niin, että asussa pitää olla aina joku hassu tai hiukan lapsekas juju, yleensä vaikka mustaan asuun joku värikäs koru huomiopisteeksi tai vaikka epäodotuksenmukaisen väriset sukkahousut.

Enkä ole huomannut pukeutumisessasi mitään hassua jujua, tylsästi ja persoonattomasti pukeudut minun makuuni. Mutta mollaa sinä vain täällä muita, esimerkiksi Rukoilijasirkan tyyliä, joka on persoonallinen, tyylikäs ja nuorekas yhtä aikaa.

Niin se Sirkka onkin persoonallinen, tyylikäs ja nuorekas. Ilman muuta. Tästähän ei ollut kommentissani ollenkaan kyse. Ja mitä minun pukeutumiseeni tulee - jos et tunne minua livenä, tuskin olet adekvaatti kommentoimaan pukeutumistani, sillä täällä ei käsittääkseni ole ollut esillä minusta yhtään kokovartalokuvaa. Mutta en ala tästä asiasta kiistelemään kanssasi, itse tiedän totuuden paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Kolmekymppisen pitäis näyttää kolmekymppiseltä eli ei mitään hello kitty tai pääkallo kuteita :(

hah, mie käytän just sellasia vaatteita mitä huvittaa :D
oli se sitten maastokuvioiset reisitaskuhousut, taikak pääkallo kuvioinen huppari, lantiofarkut,maiharit, taikka korkkarit,taikka skeittikengät... jakkua,suoria kangas housuja ym mun päällä ei näe vaikka 40v olisinkin...
ihminen voi pukeutua juuri sellaisiin vaatteisiin joista tykkää, kunhan ne sopii :)

Kolmekymppinen näyttää juuri siltä miltä haluaa;) Mä olen ainakin löytänyt oman tyylini (tai ei se hirveästi ole muuttunut tässä vuosien saatossa, ehkä naisellisempaan suuntaan). Nykyisin käytän enemmän korkeakorkoisia saapikkaita, ennen mun tyyli oli hivenen poikamaisempi. Kroppa on samanlainen kuin ennen lapsia, joten ei se tyyli ole radikaalisti muuttunut äitiyden jälkeen. Tykkään pukeutua trendikkäästi, mutten kuitenkaan seuraa muotia orjallisesti. Usein mua luullaan nuoremmaksi mitä olen (34-v).

Kolmekymppinen saa pukeutua siten kuin itse haluaa, ja olisihan se jopa suotavaa, että siihen (tähän) ikään mennessä on oman tyylinsä löytänyt. Tää ei kuitenkaan ole ihan helppo kysymys.

Se, näyttääkö pukeutuminen nuorekkaalta vai tädiltä, riippuu kovasti siitä, keneltä kysytään. Itse työskentelen teinien parissa, ja naurettavalta näyttäisi, jos pukeutuisin samoin kuin he. Siinä saattaisi myös teinin itsetunto olla koetuksella, jos samanlaisen asun erehtyisi päälleen pukemaan. Vastaan siis, että teinien mielestä varmaankin pukeudun kuten keski-ikäiset ja keski-ikäisten mielestä varmasti pukeudun osin nuorekkaasti.

Sporttisesti, laadukkaita merkkivaatteita ja farkkuja, töissä laadukas jakkupuku..siinä meikäläisen 32 vuotiaan pukeutuminen eikä taatusti näytä teiniltä eikä ikälopulta. jotain hennesmauritsin rättejä en päälleni taatusti laita.

Minä jos laittaisin päälleni jakun näyttäisin ihan teiniltä joka yrittää näyttää vanhemmalta B)

No joo, mä mietin kanssa että mitä väliä- omaa tyyliä.
Mä käytän paljon farkkuja ja kengissä on 95% korot, lättänäkenkiä mulla on kaiketi kahdet joista toiset on lenkkarit...
Nahkatakki näin syksystä, sellainen rokkarihenkinen.

Ja sitä syntistä henkkamaukkaa :laugh: mun lempparivaatteet löytyy sieltä!

Pukeutumisen voi katsoa lasten iästä ja lukumäärästä. Kun alle kouluikäiset alkaa olla päivähoidossa/kerhossa pääsee äitikin enemmän vaateostoksille. Minä en oo ostanu yhtään paitaa itelleni kolmeen vuoteen. Vanhoja kaapista löytyviä vaan, ihan ok, kun pesee välillä. Jalassa verkkarit, nyt jo toiset, ekat kului niin pahasti persiistä puhki ettei kehdannut pitää. Korkokenkiä ei voi lasten kanssa pitää, lenkkareilla mennään hiekkiksellä. Olis se näky mennä nenälleen korkokengillä. Päällä suht normaali takki, suht hyvin istuva, tumman värinen, ja kuitenkin löysä ja helppo pukea. Ennen lapsia pukeiduin kuin nuo "tavalliset" ny ei oo omaa vaatekaappia aikaa päivittää. Kunhan on vaatteet suht puhtaat kolmen alle 4 vuotiaan kanssa. Jos te olisitte yksinhuoltajia, teillä EI OLISI aikaa panostaa vaatteisiinne. TOKI uudet vaatteet paita tms. piristää takuulla, joten shoppailla vois välillä. Jos sais aikaa ja rahaa. henkkamaukka vaatteet on jo jääny lasten vaatteiksi. Ei kolmen lapsen jälkeen mahdu mihinkän pikkufarkkuihin enää, ja kun ollaan sielä 30 paremmalla puolella, niin alkaa housut kiristään myös lapsettomia :P

Alkuperäinen kirjoittaja täällä 30:
Pukeutumisen voi katsoa lasten iästä ja lukumäärästä. Kun alle kouluikäiset alkaa olla päivähoidossa/kerhossa pääsee äitikin enemmän vaateostoksille. Minä en oo ostanu yhtään paitaa itelleni kolmeen vuoteen. Vanhoja kaapista löytyviä vaan, ihan ok, kun pesee välillä. Jalassa verkkarit, nyt jo toiset, ekat kului niin pahasti persiistä puhki ettei kehdannut pitää. Korkokenkiä ei voi lasten kanssa pitää, lenkkareilla mennään hiekkiksellä. Olis se näky mennä nenälleen korkokengillä. Päällä suht normaali takki, suht hyvin istuva, tumman värinen, ja kuitenkin löysä ja helppo pukea. Ennen lapsia pukeiduin kuin nuo "tavalliset" ny ei oo omaa vaatekaappia aikaa päivittää. Kunhan on vaatteet suht puhtaat kolmen alle 4 vuotiaan kanssa. Jos te olisitte yksinhuoltajia, teillä EI OLISI aikaa panostaa vaatteisiinne. TOKI uudet vaatteet paita tms. piristää takuulla, joten shoppailla vois välillä. Jos sais aikaa ja rahaa. henkkamaukka vaatteet on jo jääny lasten vaatteiksi. Ei kolmen lapsen jälkeen mahdu mihinkän pikkufarkkuihin enää, ja kun ollaan sielä 30 paremmalla puolella, niin alkaa housut kiristään myös lapsettomia :P

No eipä kyllä pidä paikkaansa. Ikää 36 ja ja vaatekoko henkkamaukallakin 34.
Mä pidän just niitä vaatteita mitä haluan. ei ole tarvinnut ikää erikseen koskaan miettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja iiris-77:
Sporttisesti, laadukkaita merkkivaatteita ja farkkuja, töissä laadukas jakkupuku..siinä meikäläisen 32 vuotiaan pukeutuminen eikä taatusti näytä teiniltä eikä ikälopulta. jotain hennesmauritsin rättejä en päälleni taatusti laita.

jaahas. vai ollan sitä kaikkea muuta kuin köyhiä ja kipeitä. just just. tuli selväksi että olet rikas nirppanokka paskiainen. mission completed.

Pukeudun nyt nelikymppisenä juuri kuten pukeuduin 18-vuotiaana opiskelijanakin.
Tykkään pitää melko hyvin istuvia, nuorekkaita tiukkoja farkkuja ja vartaloamyötäisiä paitoja. ratsastushousut jne.
pidän housuja ja paitoja ja haluan niidne olevan vartalonmyötisiä kun tykkään vartalostani ja pieni ihmien näyttää täysin mitättömältä jos on jotkut vetelät kuteet päällä.

ja joo, kyllä minua luullaan nuoremmaksi kuin olen. se pelkästään imartelee että pidetään parikymppisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=DAM_LOGG_TOPS&modelnum=705541&originalmodelnum=705541&type=product
Mun mielestä esim. tuolla HMn LOGG-mallistossa on kivoja vaatteita, ei liian teinejä mulle.

no toi on kyllä aika lapsellinen villatakki. sopisijoillekin 3v

Alkuperäinen kirjoittaja Elisabeth Bathory:
jospa pukeutusit silleen miten susta tuntuu hyvältä! en mäkään muitten neuvoja kuuntele...

Sulla tais mennä ap:n pointti hiukan ohi :laugh: :laugh: :laugh:

ei menny kyllä.... mun mielestä on turha laittaa jotain "sääntöjä" et miten minkäki ikäisen kuuluu pukeutua.. ja mä en varmaan pukeudu niin miten mun ikäisen kuuluu pukeutua, pukeudun niin miten musta tuntuu hyvältä.. en tajua näitä "sääntöjä" et 30v ei saa laittaa mummomekkoo päälle ja 50v ei saa laittaa lantiofarkkuja...

jospa pukeutusit silleen miten susta tuntuu hyvältä! en mäkään muitten neuvoja kuuntele...

Sulla tais mennä ap:n pointti hiukan ohi :laugh: :laugh: :laugh:

ei menny kyllä.... mun mielestä on turha laittaa jotain "sääntöjä" et miten minkäki ikäisen kuuluu pukeutua.. ja mä en varmaan pukeudu niin miten mun ikäisen kuuluu pukeutua, pukeudun niin miten musta tuntuu hyvältä.. en tajua näitä "sääntöjä" et 30v ei saa laittaa mummomekkoo päälle ja 50v ei saa laittaa lantiofarkkuja...

:whistle: :xmas: B)

jaa-a, paha sanoo ku oon vasta parikymppinen. :D

ei vaan, niinku oon jo moneen kertaan todennu niin ei pitäs muitten asiat ulkopuolisten peppuja kutittaa. mä vedän ainakin just niin teinit vaatteet päälle kun sillä hetkellä haluan. voin laittaa vaikka korviin riippuvat pääkallot ja värjätä tukan neonsiniseksi jos haluan. ihan sama mitä musta joku toinen ajattelee. mä haluan näyttää itseltäni.

Uusimmat

Yhteistyössä