Kuinka monta ulkoilupukua teillä on koululaiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
lähinnä vähän isommalle n.10 vuotiaalle, joka ei enää möyri välttämättä maassa. Riittääkö esim. yksi puku syksyksi vai pitääkö olla kaksi, kuten päiväkoti-ikäisellä.

niin...voitte vähän laittaa listaa jos jaksatte, mitä ootte hankkinu/hankitte? Itse olen vähän sellanen, että en ylenmäärin halua hankkia vaatteita kasvavalle lapselle, kun esim. välikausivaatteet menee niin vähän aikaa, en siis viitsi ostaa vaatteita koristeeksi, vaan käyttöön.

2 housut ja takkeja sitten useampi...oiskohan 5-6.

Housuja ei oikeen voi olla vähempi, mutta takkeja riittäisi sen 2 kpl, jos minimillä haluaa mennä. Mutta meillä on ns. parempiakin takkeja erikseen, joten siksi niitä on vähän enempi. Joskaan ei meillä tuo lapsi ole kasvanut vk-vaatteistaan ulos yhden kauden jälkeen takkien osalta, vaan ainakin 2 takkia on mennyt jo kaksi kevättä ja kaksi sykysä. Housut pitää uusia joka välikaudelle erikseen, kun jalat tuntuu kasvavan pituutta sitten senkin edestä. Sama juttu talvivaatteiden kohdalla.

Meillä on 9vuotiaalla pojalla syksyksi 3 välikausipukua ja sen lisäksi nahkatakkia parempiin menoihin. Varmaankaan kaikki ei tarvi niin paljon vaatetta mutta tää tulee ja menee koulumatkat aina jonkun ojan kautta ja on aina ollu mestari saamaan vaatteensa likaisiksi, siitä iso määrä.

Mä ostin just keväällä 9v:lle Stadiumista veden pitävän asun ja sen lisäksi on toinen takki ja irtohousuja. Meillä tuo poika tykkää kyllä olla ulkona ja touhuta siellä kaikenlaista, joten useammat housut on ainakin hyvä olla olemassa, niin ehtii välillä pestä likaantuneita. Kouluun on sitten farkkuja joita voi käyttää kun ei ole ulkoliikkaa.

Tyttö halusi haalarin eli on talveksi reimatecin haalari ja pari takkia mahtuu, uuden takin Rasavil tilasin keväällä ja 2-3 ulkoiluhousut on sitten takkien kanssa, riippuu mitkä vielä menee, ellei mitkään niin pitää sitten niitä ainakin yhdet ostaa. Kaikki ovat vettäpitäviä, en muita osta.

Yhteistyössä