Kuinka monta meitä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lopenuupunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lopenuupunut

Vieras
Lapset 5,3 ja 0,5vuotta.Kodinhoito,mutta myös taloudellinen vastuu täysin mun harteilla ja lapset tottakai.Mies työttömänä ja tekee mitä huvittaa,jos huvittaa.Turvaverkkoa ei meillä ole,joten olen lapsissa kiinni 24/7.Mies tiskaa tai siivoaa ehkä kerran kuussa,lasten kanssa on vähän pihalla,vauvan kanssa on muutamana yönä yrittänyt nukkua (heräilee 1-2h välein läpi yön),tosin vauvaöiden jälkeen on niiiiiin väsynyt,ettei jaksa sitten mitään koko päivänä.Puolen vuoden aikana olen päässyt yksin "hengähtämään hetkeksi" kaksi kertaa noin 6 tunniksi.

Miehen mielestä narisen turhasta.Tuntuu vain todella suorittamiselta elämä nykyään.En jaksaisi huonojen öiden jälkeen enää nousta seuraavaan päivään.Joka hetki on samaa narinaa:äiti äiti äiti äiti. Isä ei kanna kokonaisvastuuta mistään,vaan valittaa,kun kotona vaaditaan työntekoa.Minusta lapsiperhearki on työtä ja jos molemmat ovat kotona,työt olisi jaettava.

Kuinka monta meitä 100% lapsissa kiinni olevia on ilman omaa aikaa hetkeäkään käytännössä koskaan?

Meillä on 3v4kk. Ihan kohta 2v ja 2kk. Lapset ja kodinhoito on käytännössä mun vastuulla. Miehellä on paljon töitä, tosin nyt on lomalla mut rakentaa autotallia ja painaa pellolla niska limassa..Mutta osallistuu kun vaan kerkiää. Mikä ei tosiaankaan ole edes jokapäiväistä. Mutta meillä onneksi kaikki lapset nukkuu suht hyvin. Isommat täydet yöt ja nuorin nyt heräilee syömään.
Kai mä oon arkeeni niin tottunu, ettei mua mitenkään ahdista ettei omaa aikaa juuri oo. Mä oon asennoitunu niin, että tää on nyt tätä ja aikanaan elämä senkun vaan helpottuu. Miten sitä sitten enää osaa edes olla.. :xmas: ;)

Täällä myös yksi. Sillä erotuksella, että mun mies koko ajan töissä. Mutta siis kyllä, 24/7 äitinä oloa ja päivät melkoista kaaosta. Lapsiluku samainen.

Mä oon onnekas että mulla on osallistuva mies. Mutta se ei ollu se tärkein asia, ei ollut siis tarkoitus elvistellä.

Mielestäni miehesi tarvitsee potkun persuuksiin. Miten mies voi olla ottamatta perheestään vastuuta, vaikkei tienaakaan perheelle sitä leipärahaa, niin osallistua voi muutoin. Ehdottomasti hoitaa kotia vaimon apuna sekä huolehtia lapsista, ei se vaimo niitä yksinään ole saanut. Mä oon sellanen etten katsele moista, varmaan sanoisin että jollet ala osallistua niin antaa heittää, mä näytän pärjäävän mainiosti yksinkin, josko sitten heräisi todellisuuteen. Voimia Sinulle, alkaa se aurinko Sinullekin vielä paistaa :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Meillä on 3v4kk. Ihan kohta 2v ja 2kk. Lapset ja kodinhoito on käytännössä mun vastuulla. Miehellä on paljon töitä, tosin nyt on lomalla mut rakentaa autotallia ja painaa pellolla niska limassa..Mutta osallistuu kun vaan kerkiää. Mikä ei tosiaankaan ole edes jokapäiväistä. Mutta meillä onneksi kaikki lapset nukkuu suht hyvin. Isommat täydet yöt ja nuorin nyt heräilee syömään.
Kai mä oon arkeeni niin tottunu, ettei mua mitenkään ahdista ettei omaa aikaa juuri oo. Mä oon asennoitunu niin, että tää on nyt tätä ja aikanaan elämä senkun vaan helpottuu. Miten sitä sitten enää osaa edes olla.. :xmas: ;)

Jos lapset nukkuu hyvin, on se hiukkasen helpompaa kuin se, että valvot kaiket yöt ja päivät...

täällä myös, ja juuri otin eron siitä suurimmasta lapsesta, joka viis veisas perheestään ja kotitöistä. Nyt olen lapsen kanssa kaksin ja on ainakin yksi stressinaihe pois..

Alkuperäinen kirjoittaja niin tuota:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:

Jos lapset nukkuu hyvin, on se hiukkasen helpompaa kuin se, että valvot kaiket yöt ja päivät...

No enhän mä ole muuta väittänytkään. :xmas: Vastasin vaan, että joo "yksinäni hoidan"

Miks te olette tehneet useamman lapsen miehen kanssa, joka ei osallistu mihinkään? Vai onko nämä piirteet tullu esiin vasta useamman lapsen synnyttyä? Jos mun mies olis esikoisen syntymän jälkeen vaan loikoillu sohvalla niin en mä sen kans olis enempää lapsia "uskaltanut" tehdä...

Yhteistyössä