Kuinka monta koiraa on liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on kolme ja neljäskin varmasti menisi vielä samoilla vaivoilla, mutta en näe mitään syytä ottaa yhtä lisää enää. Itse asiassa tuntuu että ainakin kaksi on helpompihoitoiset kuin yksi kun koirista on seuraa toisilleen ja kolmas menee jo samalla vaivalla kuin kaksikin. Samalla kertaa nuo kuitenkin lenkittää ja turkinhoidot sun muut menee aina "turkkipäivänä" kaikilta samalla vaivalla kun hommaan on kerran ryhtynyt. Asuinpaikalla en koe olevan vaikutusta asiaan, olemme eläneet hyvin pienessä vuokraluukussa ja isossa omakotitalossa saman katraan kanssa ja aina on mennyt ihan hyvin ja koirat ovat viihtyneet.

Meillä on viisi koiraa, kolme pääsääntöisesti ulkotarhoissa, kaksi sisällä (iso ja pieni) ja asutaan pienessä asunnossa. Ei tässä asiassa kannata muilta kysyä kuin iteltään mikä määrä koiria riittää! Onko muut koirat minkä ikäisiä?

2 mun mielestä max. Koiratkin osaa olla mustasukkasia jos ei saa tarpeeks huomioo. Sellanen koira meille tuli joka tuli isos laumas mustikseks ja hyökki päälle, vapaana ei pysy kuulemma, että lähtee. On ku ihmisen mieli, pysyy vapaana, stoppaa heti ku sanoo :D Pääsi parempaan kotii ni koirakin on erilainen.

Heh, itselläni on seitsemän koiraa. Kolme bordercollieta, kolme saksanpaimenkoiraa ja yksi pitkäkarvainen collie. Kyllä tuo itsestänikin tuntuu aika paljolta, enkä uutta koiraa ota ennen kuin joku noista nukkuu pois. Vaikeutta tuo myös nartun juoksuajat, kun kuusi urosta kuolaa perään (paitsi kaksi nuorimmaista, jotka eivät tajua työtöistä vielä mitään).

Tuo määrä koiria tuntuisi älyttömän paljolle, jos olisi joku pieni rivitaloasunto yms. Seitsemän suhteellisen isoa koiraa on kuitenkin jo aika paljon.
Itse asun suuressa omakotitalossa maalla ja koirilla on rutkasti tilaa...

Mielipiteeni koiramäärästä on varmaan tosiaan, että max. määrä on se seitsemän.

Jos on kahden aikuisen talous, niin kolme koiraa. Yhden aikuisen talous, max 2 koiraa.
Itse asiassa tuo 2 koiraa pitäisi olla myös minimi :whistle: No okei, jos koira on sosiaalinen seurakoira, eihän kaikki koirat edes tule toimeen toisten koirien kanssa.

Heh, itselläni on seitsemän koiraa. Kolme bordercollieta, kolme saksanpaimenkoiraa ja yksi pitkäkarvainen collie. Kyllä tuo itsestänikin tuntuu aika paljolta, enkä uutta koiraa ota ennen kuin joku noista nukkuu pois. Vaikeutta tuo myös nartun juoksuajat, kun kuusi urosta kuolaa perään (paitsi kaksi nuorimmaista, jotka eivät tajua työtöistä vielä mitään).

Tuo määrä koiria tuntuisi älyttömän paljolle, jos olisi joku pieni rivitaloasunto yms. Seitsemän suhteellisen isoa koiraa on kuitenkin jo aika paljon.
Itse asun suuressa omakotitalossa maalla ja koirilla on rutkasti tilaa...

Mielipiteeni koiramäärästä on varmaan tosiaan, että max. määrä on se seitsemän.

Siis eikö niitä ole leikattu? Olen ymmärtänyt, että leikkaamattoman uroskoiran elämä on aikamoista kärsimystä silloin, kun se haistaa naaraan kiiman, mutta ei pääse parittelemaan eikä pysty purkamaan himojaan mihinkään. Siis jos vaikka sitten hormonien aiheuttamassa puutteessa yrittää nylkyttää vaikka jotain ihmistä tai esinettä, niin harva koiranomistaja sellaista kai hyväksyy vaan rankaisee koiraa vaikka paljon helpommalla pääsisi kun leikkauttaisi sen uroksen, jos sen ei ole tarkoitus lisääntyä koskaan. Siinä ei tarvitsi kärsiä uroksen purkautumatta pääsevistä paineista uroksen eikä omistajan.

80 prosentille koiranomistajista 1 koira on liikaa, koiraa ei osata kouluttaa eikä kohdella koirana, vaan siitä tehdään käyttäytymishäiriöinen lapsen ja näyttelyesineen välimuoto.
Koiranomistajille pakollinen koirakortti!

Niin no tuota minulla on ollut ”pahimmillaan/parhaimmillaan” 21 koiraa... se johtui siitä että kahella koirallani oli pennut. Aikuisia koiria oli siis vain 5. Nyt 5 aikuista koiraa ja 1 puolivuotias/pentu. Kaikki koirani ovat isoja, mutta eivät vaadi juurikaan turkinhoitoa. Minulla 2 lasta, 2.v ja 5.v. Ei ongelmaa, tosin asun 300 neliön omakotitalossa ja meillä on iso tontti.

Yhteistyössä