Voisipa jopa sanoa, että mun joulutunnelman pilaa tarpeettomat lahjaröykkiöt ja niistä hypettäminen. 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27520232:Varmasti riippuu paljon siitäkin, kuinka monelta ihmiseltä lapsi saa lahjoja, minkä kokoisessa asunnossa asuu ja paljonko lasten huoneissa on kaappitilaa. Mä katson aikaa taaksepäin, koska lapseni ovat jo aikuisia, ja kieltämättä kauhistuttaa, että jouduin jo 5-6 -vuotiaiden kohdalla miettimään, mitä hankkisin lapselle joululahjaksi ja mitä vastaisin sukulaisten kyselyihin, mitä lapsilleni lahjaksi. Kun tytöllä oli jo nuket, nukensängyt, leikkikeittiöt, nukenvaunut, nukenrattaat, nukenastiastot, nukkekodit, Barbien talot jne jne, pojalla parkkitalot, ritarilinnat, autoradat, radio-ohjattavat autot jne jne Jos olisin nyt pienten lasten äiti, toimisin joululahjojen suhteen aivan eri tavalla kuin 20 vuotta sitten.
Mistäs sä voit tietää, vaikka se pyyhe olisi lapselle tärkeä kun on oma ja muistaisi aina vessareissuilla mainita pyyhkivänsä kätensä OMAAN pyyhkeeseen?
Ei kaikkia lapsia kasvateta materian jumalointiin, ja jotkut ovat persoonaltaankin vaatimattomia.
Jokainen saa toki lahjoa miten haluaa, mutta kyllä mua oksettaa jo eettisistäkin syistä.
Mistäs sä voit tietää, vaikka se pyyhe olisi lapselle tärkeä kun on oma ja muistaisi aina vessareissuilla mainita pyyhkivänsä kätensä OMAAN pyyhkeeseen?
Ei kaikkia lapsia kasvateta materian jumalointiin, ja jotkut ovat persoonaltaankin vaatimattomia.
Jokainen saa toki lahjoa miten haluaa, mutta kyllä mua oksettaa jo eettisistäkin syistä.
Ymmärrän tämän ajatuksen tässä tavaran hysteriakulutuksessa. Mielestäni kuitenkin mennään sitten toiseen äärireunaan turhan rankasti. Mielestäni lelut ovat lapsen "työvälineitä" ja niitäkin on hyvin hyödyllisiä, kestäviä ja luontoa suojaten tehty. Joten joulusin lapsikin "ansaitsee" lelunsa, ja oikein valittuna sitä varmasti käyttää pitkään. Vaikea ymmärtää miten talvikengät tai pyyhe ovat lapsen isoin joululahja, nämä ovat tarpeellisia ja muutenkin ostettava. Miellän että joulusin lapsen pitää saada jotain sellaistakin mikä on hänelle varmasti mieleinen, esim. lelu. En sano että niitä pitää olla monta, yksikin riittää. Meillä ostan vain tiettyjä merkkejä, joiden tiedän olevan kestäviä, mieleisiä ja vaikkakin sitten hiukan kalliimpia. Tämä vain oma mielipiteeni tästä.
Meillä annetaan lahjoja PALJON. Lapsille ja aikuisillekin. Eikä se syö tunnelmaa yhtään, päinvastoin, lahjojen jakaminen, avaaminen ja ihailu on osa meidän joulutunnelmaa![]()
En ymmärrä miksi tästäkin on tehtävä joku kilpailu jossa voittajana on se ainoa oikea tapa viettää joulua. Noin huippuna säälitellään 4v lasta joka erehtyy olemaan iloinen ja kiitollinen saamastaan mörkö-käsipyyhkeestä eikä tajua edes katkeroitua kun kuulee mitä leluja päiväkotikaverit ovat saaneet...
Niin kuin Mummeliisa on useampaan otteeseen kirjoittanut, kullakin perheellä on omat tapansa ja pääasia että ovat itse niihin tyytyväisiä ja viettävät noin mukavan joulun. Miksi samalla pitää kokea naapurin erilainen tapa huonompana?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27520555:Meilläkin kierrätettiin leluja, mutta vasta sitten, kun niiden tarve lakkasi. En antanut tyttären nukkeja pois sen vuoksi, että seuraavana jouluna tulisi uudet nuket. Tai nukkekotia, nukenvaunuja jne. Sitäpaitsi juuri kierrättämisen ansiota oli, että esim mun kuopuksella oli jo ennen omia joululahjojaan läjäpäin siskoni pojalta perittyjä leluja.
Omassa lapsuudessani lahjoja oli paljon vähemmän ja niitä tulikin yleensä vain omilta vanhemmilta. Mummolta tuli villasukat ja kummilta joku muu paketti. Synttäreinä sain lahjan vain omilta vanhemmiltani. Omien lasteni kohdalla tilanne oli toinen ja lahjoja tuli niin jouluna kuin synttärinäkin yli kymmeneltä ihmiseltä. Jouluisin vielä niin, että enemmän kuin yksi paketti yhdeltä ihmiseltä. Yhtenä jouluna nauroinkin vanhemmilleni, kun kyselivät lasteni joululahjatoiveita, että isompi asunto voisi olla ihan jees![]()
Meidän lasten 'kestävyys' on aina ollut huippuluokkaa tässä asiassa