Kotitreenihaaste! Kaipaako kroppasi kiinteytystä?

Sello harmaana
Jaaha, ollanko me nyt siis sitenkin tällä puolella?

Day 6 takana ja alkaa vähän jopa tylsistyttää tämä level ykkönen jo :D
Sain tehtyä hyppyjäkin paremmin, nousi syke kivasti. Punnerruksiakin meni ekalla kierroksella jo 18, kun ekana päivänä oli vaikeuksia saada tehtyä kahdeksaa edes.

Täällä on aika pieniä osanottajia mitoista päätellen. Itse olen 166cm pitkä ja alunperin alkupaino oli 80.5kg, mutta tiputin tuosta nelisen kiloa ennen tämän treenin aloittamista. Mittanauhamitat olivat silmiä avaavat, en ole tajunnut olevani noin ISO! Vaikka koon 42 vaatteet alkoivat jo tuntua vähän kiristäviltä ja paidat napapaidoilta, niin silti en ole muka ymmärtänyt tätä ylipainoani :(

Jospa näihin mittoihin ei tarvitisi enää koskaan palata, vaan saisin kaivella noita pienempiä vaatteita kaapin perältä jälleen käyttöön.
 
"Sari"
Täälläkin on alkanut tapahtumaan jotain. Vaa'an lukema lähti viimeinkin alaspäin ja vatsalihakset alkavat erottumaan, kun niitä jännittää. Kummasti saa lisäpotkua treeniin, kun huomaa, että sillä on tosiaan vaikutusta. Hyppyjä en edelleen pysty tekemään kunnolla, kun lirahtelee ja käsitreenit tuottavat tuskaa. Reidet ovat selvinneet alkujärkytyksestä.
 
Sello harmaana
Taustailija huhuaa, en tiiä teenkö noi kyykyt oikein, kun tuntuu, ettei tunnu missään. Olen pitänyt kädet tiukasti suorassa kokoajan?
Meetkö tarpeeksi alas? Reidet vaakatasossa lattiaan nähden, polvet ei saa mennä varpaiden "yli", selkä suorana, takapuoli taaksepäin.

Tossa linkissä on jotain ohjeita, mistä voit tarkistaa: Tavallinen jalkakyykky | KUNTO PLUS

Jos ei meinaa siltikään tuntua, niin älä suorista jalkoja ihan tikkusuoraksi ylhäällä kyykkyjen välissä, vaan pidä pieni jännitys lihaksissa koko ajan.
 
Kyllä tänään tökki ihan kauheasti ajatus alkaa treenaamaan JM:n tahtiin. Onneksi piti ajatella teitä ja sinnillä vaan taas aloittaa. Viides päivä siis menossa ja pelkällä tahdonvoimalla :D Kyykyt meni ihan heittämällä ja lankut myös. Painot olisivat kyllä kivat noissa kyykyissä, mutta en uskalla lähteä testaamaan kun nuo polvet rutisee jo muutenkin.

Nyt tuntuu tosi hyvältä ja rennolta olo kun sai nuo suoritettua. Minua alkaa kans kyllästyttää tuo yhden ja saman videon jankkaaminen ja JM:n sanomiset alkaa muistaa ulkoa (varsinkin kun joulukuussa jo tein 10 kertaa tuon videon tahtiin.. nyt oli siis 15 kerta!)

Omasta kropasta lupasin kuvan nyt ennen aloitusta:
Kroppa1 - Aijaa.com
Löytyy siis tuolta linkin takaa.. nyrkkykyllikeille tiedoksi, että noissa bikineissä kuljen ihan rannalla ;)

Mitat ovat siis
Rinnanympärys: 95
Vyötärö: 76
Lantio: 96
Reisi 53
Käsivarsi 29,5
Paino 67,5 kg ja 173 cm.

Kropan tilanne ei siis ole paha, mutta kyllä pieni kiinteytyminen tekee hyvää. Varsinkin kun vatsalihakset ovat olemattomat niin se jo vaikuttaa ryhtiin. Käsivarret minulla on ihan kauheat, mutta ne ovat olleet samanlaiset jo nuoresta lähtien, vaikka olen ollut silloin 7 kg hoikempi kuin nyt. En ole koskaan tykännyt olla hihattomissa/lyhyt hihaisissa vaatteissa.

Anteeksi tämä säätäminen keskustelusta toiseen! Mutta ehkä näin on kivempi kun kaikkien tuskailut on samassa paikassa? Ei tarvitse kytätä enää kuin yhtä viestiketjua uusien viestien osalta (laiskuutta tämäkin) :D :D
 
Viimeksi muokattu:
Rouva V
Meetkö tarpeeksi alas? Reidet vaakatasossa lattiaan nähden, polvet ei saa mennä varpaiden "yli", selkä suorana, takapuoli taaksepäin.

Tossa linkissä on jotain ohjeita, mistä voit tarkistaa: Tavallinen jalkakyykky | KUNTO PLUS

Jos ei meinaa siltikään tuntua, niin älä suorista jalkoja ihan tikkusuoraksi ylhäällä kyykkyjen välissä, vaan pidä pieni jännitys lihaksissa koko ajan.
Yritän kyllä olla tarkkana tuon asennon kanssa, pitää pyytää mies tarkkaileen illalla mun kyykkäys asentoa :)
Tarvii varmaan koittaa tuota, ettei suorista jalkoja kokonaan. Mulla on kyllä taustalla jonnin verran pumpia, mutta vaikea uskoa, että kyykky kunto on niin hyvä, ettei noi toistot tuntuis.
 
Rouva V
Kyllä tänään tökki ihan kauheasti ajatus alkaa treenaamaan JM:n tahtiin. Onneksi piti ajatella teitä ja sinnillä vaan taas aloittaa. Viides päivä siis menossa ja pelkällä tahdonvoimalla :D Kyykyt meni ihan heittämällä ja lankut myös. Painot olisivat kyllä kivat noissa kyykyissä, mutta en uskalla lähteä testaamaan kun nuo polvet rutisee jo muutenkin.

Nyt tuntuu tosi hyvältä ja rennolta olo kun sai nuo suoritettua. Minua alkaa kans kyllästyttää tuo yhden ja saman videon jankkaaminen ja JM:n sanomiset alkaa muistaa ulkoa (varsinkin kun joulukuussa jo tein 10 kertaa tuon videon tahtiin.. nyt oli siis 15 kerta!)

Omasta kropasta lupasin kuvan nyt ennen aloitusta:
Kroppa1 - Aijaa.com
Löytyy siis tuolta linkin takaa.. nyrkkykyllikeille tiedoksi, että noissa bikineissä kuljen ihan rannalla ;)

Mitat ovat siis
Rinnanympärys: 95
Vyötärö: 76
Lantio: 96
Reisi 53
Käsivarsi 29,5
Paino 77,5 kg ja 173 cm.

Kropan tilanne ei siis ole paha, mutta kyllä pieni kiinteytyminen tekee hyvää. Varsinkin kun vatsalihakset ovat olemattomat niin se jo vaikuttaa ryhtiin. Käsivarret minulla on ihan kauheat, mutta ne ovat olleet samanlaiset jo nuoresta lähtien, vaikka olen ollut silloin 7 kg hoikempi kuin nyt. En ole koskaan tykännyt olla hihattomissa/lyhyt hihaisissa vaatteissa.

Anteeksi tämä säätäminen keskustelusta toiseen! Mutta ehkä näin on kivempi kun kaikkien tuskailut on samassa paikassa? Ei tarvitse kytätä enää kuin yhtä viestiketjua uusien viestien osalta (laiskuutta tämäkin) :D :D
Mistä kohdin noi mitat pitäis ottaa?
 
"bbb"
Black Milk, sinulla taisi tulla pieni virhe noissa mitoissa :D Tuolla kropalla en ihan usko mittoihin 77 kg ja 173 cm, noilla mitoilla menisi BMI ylipainon puollelle.

Olikohan se sinun painosi 67 kg?

Taustalla olen seuraillut treenejänne ja aloittanut itsekin. Pituutta 159 painoa tällä hetkellä 64,5. Helmikuun alusta olen saanut pois 3 kiloa. Muita mittoja en ole ottanut kuin vyötärönympärystä. Helmikuun alussa 90 cm(!), olen ihanan omppuvartaloinen.. Nyt 83-84 cm eli hyvin tippunut.

JM:n treeniä olen nyt tehnyt 6 päivää, tänään on seitsemäs kerta. Tuskaa on. Peruskunto nollissa, joten ottaa todella koville. Punnerruksia en pysty tekemään kunnolla ym. Mutta hyvin on jo nyt kunto noussut ja vartalo kiinteytynyt. Vyötärö on kaventunut selkeimmin.

Ruokavaliolla laihduttelen myös, pidän noin 400-600 Kcal vajetta. Apuna käytän Kiloklubia.
 
Black Milk harmaana
Bbb: kiitos.. Olipas sattunut pieni virhe noihin mittoihin. Korjaan kunhan illalla käyn koneella.. Painan siis 67,5 kg. Neljä kuukautta sitten painoin 82,5 kg ja ilmeisesti mieli vielä kokee minun olevan isommissa luvuissa kuin kroppa todellisuudessa on. :) Tsemppiä treeneihin! Vähitellen huomaa, että sitä vaan jaksaa enemmän kuin viikkoa aikaisemmin. :)
 
m1m
Mä sain käsipainot vasta toissapäivänä ja treenit kävi huomattavasti hankalammiksi niitten kanssa, en pysty tekeen kaikkia käsiliikkeitä 2kg painoilla, mutta parannusta siinäkin tulee joka kerta!
 
"meikku83"
Mua alkoi ärsyttää kun paino vaan nousee. Mutta vyötäröltä olikin kadonnut sentti! :O
Mullakin melko reilu vaje kaloreissa ja kerran viikkoon herkkupäivä. Silloinkaan ei taida kalorit mennä yli..

Jospa tää tästä. Sitkeesti vaan!
 
"Sari"
Treeni takana ja nyt tuntui taas reisissä pahalta. Käsiliikkeet edelleen tuskaa.

Ruokavaliota en ole saanut vielä kuntoon. Melkein joka päivä on tullut syötyä jotain herkkua. Ei vaan pysty vastustamaan, kun sitä on jossakin tarjolla. Tänään oli ihanaa täytekakkua ja vedin tietenkin valtavan palan. Eipä siis ihmekään, ettei maharöllykkä suostu laskemaan. Itseäni saan syyttää.
 
Rouva V
Treeni suoritettu, ne sivu kyykyt painojen kans on kyllä ihan hirveet :) Kyykyt tein nyt niin, etten kokonaan suorista jalkoja, niin rupes ottamaan alaselkään(?), mutta tuntui kyllä takalistossakin enempi.

Onko muilla joku tietty tiukka ruokavalio menossa? Mie oon tämmönen persottelija, tykkään hyvästä ruuasta ja ikäväkseni herkuista. Pitäis varmaan olla loppu tiukemmalla ruokavaliolla, jos meinaan jotain hyötyy saada, nimittäin paino vaan nousee...
 
Treeni suoritettu, ne sivu kyykyt painojen kans on kyllä ihan hirveet :) Kyykyt tein nyt niin, etten kokonaan suorista jalkoja, niin rupes ottamaan alaselkään(?), mutta tuntui kyllä takalistossakin enempi.

Onko muilla joku tietty tiukka ruokavalio menossa? Mie oon tämmönen persottelija, tykkään hyvästä ruuasta ja ikäväkseni herkuista. Pitäis varmaan olla loppu tiukemmalla ruokavaliolla, jos meinaan jotain hyötyy saada, nimittäin paino vaan nousee...
Mulla on sellainen ruokavalio, että saan syödä joka päivä 1600 kaloria plus liikunnan tuoman kalorivajeen. Silti pitäisi laihtua (ja olen laihtunutkin) kilon kuussa.
 
"Meikku83"
Treeni suoritettu, ne sivu kyykyt painojen kans on kyllä ihan hirveet :) Kyykyt tein nyt niin, etten kokonaan suorista jalkoja, niin rupes ottamaan alaselkään(?), mutta tuntui kyllä takalistossakin enempi.

Onko muilla joku tietty tiukka ruokavalio menossa? Mie oon tämmönen persottelija, tykkään hyvästä ruuasta ja ikäväkseni herkuista. Pitäis varmaan olla loppu tiukemmalla ruokavaliolla, jos meinaan jotain hyötyy saada, nimittäin paino vaan nousee...
Mulla aika tiukka ruokavalio;
aamupalalla puuro tai ruisleipä+ kahvi
Välipalana maitorahka ananaksella
Päivälliseksi mitä vaan kotiruokaa muttei isoa annosta!
Iltapäivällä kahvi ja ruisleipäsiivu /omena
Iltapalaksi salaatti

Hyvin on tippunut paino,mutta nyt treenin aloittamisen jälkeen nousi. Joku kertoi että kuuluu asiaan kun lihakset keräävät nestettä..
 
Helouhelou! Tän päivän haaste suoritettu heti aamusta, koska en kehdannut lähtee tuonne ulos vesisateeseen aamulenkille.

Olen kyllä ihan täysin aamuihminen ja treenikin tuntui siks tosi helpolta (olis saanu olla nyt isommat painot). Mut hyvällä fiiliksellä päivään
 
Huomenta ja hyvää naistenpäivää! Eilen jäi treeni myöhään iltaan, jumppasin 22 maissa ja pelkäsin että saanko unta sen jälkeen, mutta oli niin rento olo suihkun jälkeen että uni tuli.

Ostin eilen 2 kg:n käsipainot. Harmittaa kun marketista ei löytynyt pinkkejä käsipainoja. Mutta kätevät nuo oli jumpassa.

Ruokavalion kanssa takkuilen...en millään haluaisi luopua hiilareista enkä kokonaan niistä luovukaan, mutta vähentää pitäisi. Eli vhh:lle, niin kapenisi tuo tynnyrimaha.
Mutta pakko oli tehdä silti äsken pasteijoita, nyt ne kohoilee uunissa...

Äh, tämmöiselle ruokafriikille tulee nää ruokavaliomuutokset olemaan hankalia.
 
"Sari"
Minä aion jättää treenin vasta iltaan. Vaikeaa käynnistyä aamupäivällä, vaikka ulkona onkin nyt mitä ihanin auringonpaiste. Pitäisi lähteä varmaan sinne ensin reippailemaan.

Mulla käytössä vielä 1,5 litran limupullot käsipainoina. Pitäisi varmaan hankkia oikeat 2 kg painot, mutta kun näidenkin kanssa on tuskaa, varsinkin se liike loppupuolella, jossa samaan aikaan joustetaan sivulle jaloilla.

Ilokseni kuitenkin huomasin, että senttejä on jo lähtenyt. Vyötäröltä on huvennut 3 cm, mutta alkumittauksen aikana olinkin pahasti turvoksissa. Takapuolesta on lähtenyt sentti (se on sitkeimmässä aina) ja rinnat ovat kutistuneet pari senttiä, mitä taas ei ole hyvä juttu, kun muutenkaan ei ole isot tissit. Multa vaan lähtee rasvat ensimmäisenä aina yläkerrasta. Palkitsevinta on vyötärön kapeneminen.
 
JM:n video tehty just äsken ja kyykkyjä heti perään joko 30 tai 40 kpl... unohdin jo kumman määrän tein, joten varmaan pitää tehdä varmuuden vuoksi vielä 45 kpl kunhan saan tämän viestin kirjoitettua.

Unohtelevasta mielestä kärsii koko ruumis :LOL:

Tänään nuo cardio osuudet menivät ihan täysillä ja leikiten. Oli oikein ilo tehdä cardio osuuksia.. käsivoimat ovat edelleenkin heikot :mad:

Minusta on ihaninta tehdä nuo treenit heti aamusta, koska silloin olen muutenkin pirteimmilläni ja tehokkain. Illalla olen aina niin sippi, että pelkkä ajatus nostaa hien pintaan.. ja korkea syke illasta pitää minut hereillä myöhään illalla.

Ihanaa naistenpäivää! :)
 
"Sari"
Treeni tehty, mutta kyykkyjä pääsin vain 50. Pitäisikö ne kaikki tehdä putkeen? Aina kyykkyyn alas mennessä kuului ja tuntui joku ihme lumpsahdus siinä jänteessä, mikä menee reiden takapuolen ulkosyrjästä polvitaipeeseen. Mitähän oikein teen väärin?
 

Yhteistyössä