Kotitreenihaaste! Kaipaako kroppasi kiinteytystä?

"Meikku83"
Kiitos Black Milk! :)
Mulla on ollut joku ihmeellinen tankkauspäivä tänään,kauhea nälkä ihan koko ajan.Kaippa se tuo treeni alkaa osansa vaatia..Herkut edelleen kiellettyjä näin arkipäivisin.
 
black milk harmaana
Meillä on dominoita tuolla kaapissa (miehen avaama pakkaus) ja ne huutavat minulle "syö meidät, syö meidät..." aaargh! Koko viime viikko ja viikonloppu meni normaalia enemmän hiilihydraatti pitoisilla eväillä ja nyt on jäätävä himo kaikkeen sokeriseen ja höttömössöön :p Huomisen päivän kun vielä jaksaa kieltäytyä niin sitten ei tee enää mieli sokeria ollenkaan...

Mutta kyllä nuo dominot huutelevat kutsuvasti :D
 
Sello harmaana
Level ykkönen purkissa. Huomaan kunnon kohentuneen hieman joka osa-alueella ja mikä parasta; mun polvikipu tuntuu katoavan sitä mukaan, kun treenaan jalkalihaksia :) Tänään tein kaikki liikkeet, jopa askelkyykyt ja cardion (paitsi en "butt-kicksejä", niistä tulee liikaa tärähtelyä) eikä polvessa tunnu yhtään kummalliselta. Taisi olla siis lihasheikkoutta ja liian rankkaa lenkkeilyä heti alusta mistä tuo mun kipu johtui.

Jännä päästä katsomaan miltä Level2 näyttää ja ennen kaikkea tuntuu, mutta vähän meni jo fiilis, jos vatsalihakset hoidetaan lankuttamalla, se on musta kamalan tylsää :/ Ja pahemmat käsiliikkeet, apua! Just ja just sain tehtyä ykkösessä ne liikkeet ja vikat teki kyllä tiukkaa. Pari nostoa tais jäädä välistä siinä lopussa.

Yhdett 42 numeron joustamattomat suorat housut ovat suurentuneet vyötärön kohdalta, jee!! Aiemmin olivat siis juuri ja juuri sopivat, eron huomasi selkeesti, kun koitin niitä päälle eilen. Mittoja otan vasta lopuksi.
 
"Sari"
Jee, jo toinen päivä peräkkäin ilman herkkuja. Nyt pitää vetää risti seinään. Otin jopa kuvan terveellisestä päivällisestäni. Pitää laittaa se tänne huomenna, jos ehdin.
 
"Meikku83"
Sello; Valitin miehelleni että koskee polviin kun teen tätä treeniä,sanoi että menee ohi treenin jatkuessa. En vaan millään muista mitä se treeni sinne polveen tekee,mutta huomasin kyllä että ei naksu tai koske enää :)
Että sinänsäkin ihan hyvä treeni vaikkei haluaisi edes kiinteytyä :p
Sari mulla tekee mieli RUOKAA, siis vetää monta lautasellista jotain lihaa yms.... :D
 
Rouva V
Eilinen treeni jäi väliin, kuumetta ei onneksi ole, mutta kurkku on sen verta kipee, että olis varmaan hyvä tänäänkin pitää välipäivä. Ei vaan malttais, mä oon aika pahasti koukussa kuntoiluun, se on hyvä koukku se. Vieläkö sais koukutettua itsensä terveelliseen ruokaan :) Viikonloppuna on synttäreitä useampia, joten pitäis kyllä päästä treenaileen, ettei mee ihan plörinäksi.
 
"Sari"
Päivän treeni tehty, paitsi kyykkyjä en millään jaksanut tehdä 100 kpl putkeen. Vain 50 meni kerralla. Pitää tehdä vielä toiset kohta, kunhan reidet vähän palautuvat. Tällä kertaa tein kävely/hölkkälenkin ennen treeniä. Se varmaan verotti jaksamista, vasemmassa reidessä tuntui jo silloin jotain epämääräistä.

Nyt pitäisi vielä jaksaa imuroida koko talo.
 
DAY9 ja hommat suoritettu. Minä olen jakanut nuo kyykyt niin, että teen puolet ennen JM:n viedeota ja sen jälkeen toiset 50 ja lopuksi lankun. Huomenna vielä level1 ja torstaina level 2:n kimppuun. Jee! Tänään meni käsiliikkeet loppuun saakka, vaikka irvistelyä ja ähinää se vaati hieman. Parannusta kuitenkin huimasti viime viikkoon. Vasenta jalkaa varoin ja jätin butt kicksit pois.. nyt ei pakota säären sivulle yhtään. MInullakin on muuten pauke ja rutina vähentynyt polvista! Huomasin sen vasta teidän kommenteista asian. Kyllä vielä napsaa ja rutisee vähän, mutta selvästi on tosiaan vähentynyt.

Pitäisiköhän tehdä tuo level 1 huomen aamuna, niin pääsisi siitä eroon heti aamutuimaan? :) Pitäisi olla jo kaupungilla liikenteessä ysin jälkeen.

Niin ja level 2:sta.. tämä ei todellakaan muutu tippaakaan helpommaksi. :D Jossain vaiheessa tulee hetki kun ikävöi näitä kivoja level1:n liikkeitä.

Lisäys: Eilisen vatsalihas treeni tuntui tänä aamuna mukavasti mahassa kipeytyneinä lihaksina, vaikkei se eilen tuntunut rasittavan lihaksia. Voisi tehdä joku päivä vielä uudelleen tämän normaalin treenin päälle (tykkäsin niistä liikkeistä).
 
Viimeksi muokattu:
Huaaaahhh!!
Level 2 korkattu :O

Olipa aikamoinen rääkki. Cardiot jaksoin melkein kaikki, mutta lankkuhaarahypyissä piti jättää aina välillä yksi väliin, että henki tasaantui :D Vähän ärsytti se, että niin moni liike tehtiin lankkuasennossa. Mä teen treenit sukkasillaan ja ei meinaa olla pitoa varpaissa tarpeeksi, vaikka jumppaan maton päällä. Pitää kaivaa salitossut tuolta jostain kaapin perältä, jos niillä sujuis paremmin.

Treenin aikana ajattelin, että eniten tuntuu olkapäissä ja etureisissä, mutta näin tuntia myöhemmin löytyy koko ajan uusia paikkoja, mitkä saattavat olla jumissa huomenna, mm. pakaralihakset ja vatsalihakset.

Veikkaan, että huominen treeni on aika takkuinen ennenkuin tässä pääsee taas uuden levelin kanssa vauhtiin kunnolla.
 
DAY10 & JM I 10/10

Jessss! Level 1 suoritettu kokonaisuudessaan! Tuohon level 2 kannattaa laittaa tosiaan jotkin salitossut jalkaan, sillä muuten jalat livettää lattialla noissa lankkuliikkeissä. Itse olen tehnyt tämän level 1:n ilman kenkiä paljain jaloin. Ajattelin kokeilla huomenna feelmaxin jalkineita tähän level 2 ja jos ne ei riitä niin sitten ihan nuo salikengät jalkaan.

Ajatelkaas.. tänään on 10 päivää takana eli 1/3 osa tätä kunnonkohotus haastetta! Viisi päivää eteenpäin ja ollaan puolessa välissä! Olemme liikkuneet joka päivä reilut 30 minuuttia eli 10 päivän aikana yhteensä 5 tuntia. Se on ainakin minun kohdalla 5 tuntia enemmän kuin normaalisti :)

Vaikka jokin skeptikko pääni sisällä jankuttaa, että 30 päivässä ei vielä kropalle tehdä ihmeitä, niin silti tuntuu, että jo tällä 5 tunnin liikkumisella jaksaa enemmän ja kroppa ainakin peilistä näyttää sutjakammalta. Ajattelen, että jos käyn joku lauantai touhukkaasti ulkona liikkumassa 5 tunnin verran, niin ei tällaista fiilistä tule ollenkaan. Laatu korvaa määrän?
 
"Sari"
Black Milk: kiitos tuosta vatsalihastreeni-vinkistä. En kokeillut sitä, mutta ajattelin, että sitä voisi alkaa tekemään tämän treenihaasteen jälkeen. Tuskin jaksaa/ehtii samaan aikaan tehdä, varsinkin kun yritän käydä vielä lenkillä päivittäin.

Suorastaan jo odotan, että pääsen tekemään tämän päivän treenin, mutta onnistuu valitettavasti vasta kotona töiden jälkeen. Ensi pitää saada lapset ruokittua ja lähettää toinen lapsi harrastukeen. Sen jälkeen on pieni rako, jolloin ehtii kuntoilemaan. Sen jälkeen lähden viemään toista lasta harrastukseen ja odottaessa on tunti aikaa lenkkeillä. Eipä siinä sitten juuri muuta ehdikään tehdä illan aikana. Kotityöt jäävät pahasti rästiin. Onneksi eilen ehdin imuroimaan ja pesemään vessan ja pyysin tekemään miehen tänään ruoan valmiiksi.
 
m1m
Kolmas päivä level2 ja kädet on todellakin tuskaa, mun on pakko siirtyä takas puolen litran vesipulloihin ainakin osassa liikkeistä, ei tule mitään 2kg painoilla :( Enkä tykkää lankkuliikkeistä, joten sovellan osaan muuta. Tuntui että alkuun lähti senttejä vyötäröltä ja mahalta, mutta nyt on ollut ihme turvotus ja ollaan varmaan takaisin alkumitoissa :/
 
Itsekin tunnistan itsessäni tuon, että vaikka senttejä on lähtenyt ja olokin on jotenkin sutjakampi niin painon jumittaminen ärsyttää.. vaikkei tällä hetkellä ole kuin enää kilon parin hienosäädöstä omalla kohdalla kysymys. Kuinkahan sitä saisi ohjelmoitua itsensä ymmärtämään, että rasvaa lähtee kropasta koko ajan ja parempaan olla menossa, vaikkei se työ näy sitten ollenkaan siinä vaa'alla?

Minä olen myös kovasti pohtinut, että miten jatkaa sitten huhtikuussa tätä liikkumista, koska ei ole ollenkaan tarkoitus palata vanhaan liikkumattomuuteen. Tuo JM:n vatsalihastreeni on yksi hyvä, mutta siinä on kaksi leveliä ja vain tuo ensimmäinen löytyy youtubesta.. siinä on ajatuksena, että yhtä leveliä tehdään 3 viikkoa ennen seuraavaan siirtymistä. Jaksaako samaa treeniä kolme viikkoa joka päivä? UUH!

Saiskohan tuolta youtubesta koostettua viikkopaketin? Eli joku päivä enemmän vatsalihas painotteista.. toisena päivänä yläkroppaa ja kolmantena jalkoja.. jne. Niin, että olisi seitsemän erilaista treeniä, jotka kestävät noin 30 minuuttia. Jokainen voisi valkata videoista mieluisimman eri päiville ja jättää yhden tai kaksi pois/viikko.. ja sitten noita seitsemään videota käytäisiin läpi seuraavat neljä viikkoa. Olisiko kiinnostusta tällaiseen?? Nyt ideoita ja ajatuksia. HIIT- videoita löysin youtubesta ja ne näyttävät erittäin kauheilta: HIIT the Ground Running - 33 Min High Intensity Interval Training for Endurance & Total Body Toning - YouTube :D Kuulostaisiko hyvältä?? :D :D
 
"Sari"
Jatketaan ihmeessä tätä. Tällainen 'ryhmäkuntoilu' innostaa huomattavasti paremmin kuin yksikseen raataminen. Parasta on, että tätä voi tehdä kuitenkin kotona.

Viimeinen treeni 1-tasoa takana. Lankut ja kyykyt teen vielä ja ulkolenkkikin edessä. Onneksi on ihana aurinkoinen ilta. Kauhulla odotan tason 2 käsiosioita, kun vieläkin teki tiukkaa lopussa.
 
"mango"
Tänään kuudes päivä treeniä takana ja lankutusta 12. päivä. Kyykkyjä en siis tee ollenkaan.
Tänään tuntui aika kevyeltä tuo treeni, kovasti odotan ja kakkostasoa.

Miten teillä tuo lankutus sujuu? Mun mielestä se on ihan kauheaa.. Tänään oli ensimmäistä kertaa 2min enkä kyllä ymmärrä miten muka ylihuomenna selviän 2,5min
Mua myös ärsyttää todella tuo, että paino on jopa jonkin verran noussut, vaikka kroppa vaikuttaa timmimmältä kuin treenin alussa.

Olen ehdottomasti mukana, jos 30pv haasteen jälkeen keksitte jotain muuta :) Tämä on oikeasti todella hauska tapa kuntoilla eikä vaadi kauheasti aikaa+välineitä. Olen aikaisemmin tehnyt silloin tällöin jonkun ohjelman youtubesta, mutta ennemmin tulee tehtyä kun on selkeä viikkosuunnitelma, jonka mukaan edetä.
 
Mulla jäi pari päivää välistä eli 8.päivä takana. Mutta tuo sujuu silti ihan kivasti (ilman loppukyykkyjä) joten saanko hypätä huomenna jo level 2:seen? :p Vähän kävin jo kurkkaisemassa sitä ja siltä näytti että mulle varmaan tilataan ambulanssia sen ekoina päivänä, mutta eiköhän tuo vointi taas parin päivän jälkeen tasaannu...

Sit tuo polvien rutina, mistähän se aina johtuu? Ne ei rutise nyt läheskään niin paljon kuin treenin alussa, toivottavasti mulla olisi se rutina vaan lihasten heikkoudesta johtunutta. Toivottavasti pääsisi tekemään siis noita kyykkyjäkin joskus.
 
"Sari"
Eikös muuten ole niin että jos treenatessa paino nousee niin se on sitä suurentunutta lihasmassaa? :)
Näin minä ainakin uskottelen itselleni.

Olen huomannut, että mulla ei onnistu tiukan ruokavalion noudattaminen. Eilen söin ison jäätelöpuikon ja tänään suklaapatukan. Eikä paino tosiaankaan laske.

Olen kyennyt vain kahtena päivänä kymmenestä olemaan ilman mitään makeaa. Voihan läski sentään. Mutta jossain joku ammattilainen juuri sanoi, että on parempi syödä yksi pieni herkku päivässä kuin ahtaa napaansa yksi kokonainen päivä viikosta herkkuja.

Olen kyllä aiemmin huomannut, että tiukalla kituruokadieetillä saan oikeasti nopeasti painoa alas, mutta kilot tulevatkin sitten myös nopeasti takaisin ja se ei ole nyt tarkoitus. Kiinteytystähän tässä nyt haetaan.
 
Sello harmaana
Ei ne lihakset nyt ihan niin kovin kasva tälläisellä treenillä, että se selittäisi painonnousua. Nestettä ne kyllä keräävät ja varsinkin, kun treenataan päivittäin. Jos pitäisi parin päivän tauon, niin näkyisikö se sitten muutoksena, en tiedä? Ja tämän tyyppinen jumppa ei varmaan kuluta kovin järkyttävästi kaloroita, ehkä sen parisataa maksimissaan. Riippuu toki paljon lähtöpainosta, sykkeistä ja muustakin.

Uskon kyllä, että kun vaan jaksetaan jatkaa, niin kyllä se painokin sieltä lähtee laskuun. Mitä enemmän lihaksia, sitä enemmän palaa kaloreita jatkossa ;) Tää on pohjatyötä tulevaa varten, koittakaa vaan pitää motivaatiota yllä.

Oon kans miettinyt, että jotain jumppaa ja muuta pitää jatkaa sitten tämän "kuurin" jälkeenkin ettei mee taas sohvaperunoinniksi.

Toinen päivä Level 2 ja lopun kyykyt+kädet oli kyllä tuskaa. Ei meinannut nousta ei sitten millään. Mullakin 2kg painot ja noissa viimesissä ne on kyllä liikaa :/
 

Yhteistyössä