Kotitreenihaaste! Kaipaako kroppasi kiinteytystä?

Rouva V
Saa nähdä saanko suoritettua haastetta loppuun asti, lapset on kovassa kuumeessa jo viidettä päivää ja alkaa noi huonosti nukutut yöt jo vaatiin veroa. Tänään oli tarkoitus mennä aamusta uimaan, mutta päivä menikin päivystyksessä.

Nyt lapset nukkumaan ja yritetään jaksaa hiukan jumpata, päivän joudun ikävä kyllä päättämään nougat jäätelöllä, sen verran raskas päivä takana.
 
Day 8 takana.

Tunnustettava on, että eilinen jäi väliin :ashamed: Olin kamalan väsynyt illasta, kun olisi ollut ensimmäinen mahdollisuus treenata lasten mentyä nukkumaan, että rojahdin vain sohvalle. Kello 23 paikkailin sitten huonoa omatuntoani lankuttamalla kahdesti (2min ja 1min), punnertamalla noin 50 kertaa muutamassa osassa ja tekemällä staattista kyykkyä hetken.

Tänään jaksoin yllättävän hyvin treenin, mutta pakko myöntää, että mä niin odotan jo levelin vaihtumista. Vielä kahdesti pitäisi jaksaa tämä ykkönen. Löytyyköhän kakkososan jälkeen taas uusia lihaksia kropasta, kuten kävi Level ykkösen kanssa? :D

En ole mittaillut välimittoja nyt ollenkaan. Päätin, että puntarilla käyn joskus (sehän ei ihan koko totuutta kerro nyt, kun lihakset keräävät vähän nestettä treenaillessa), mutta mitat otan sitten vasta 30 päivän jälkeen. Toivottavasti ei tarvitse pettyä.
 
"Sari"
Onneksi on tämä kuntokuuri menossa, koska repsahdin taas herkuttelemaan. Lapsilla oli karkkipäivä, enkä minäkään pystynyt vastustamaan. Suklaata meni pari pakettia illan mittaan. Huomenna yritän ryhtiliikettä myös ruokavalion suhteen.
 
"Meikku83"
Mua tämä kuntokuuri on piristänyt ihan kauheasti.
Välimittoja en taida enää ottaa, paino on vahvassa nousussa,mikä kyllä harmittaa kuitenkin. Saas nähdä tipahtaako kun kuntokuuri loppuu........Ruokavalio on nimittäin kunnossa!
 
Helekkarin heittomerkki: Saman toteamuksen tein maanantaina, mutta nyt jo huomaa, että jaksaa paljon enemmän.

DAY7 tehty ja nyt aamukahville. Vasemman säären sisäpuolelle alkoi vihlomaan butt kickseissä.. mikä ihme on suomenkielinen vastine?? Ei tule mieleen sitten ollenkaan! pyllypotku? :D juoksu? Pitää tarkastaa tuota juoksu(?) asentoa seuraavilla kerroilla.

Illalla on vielä zumba, mutta se on niin rentoa tähän verrattuna. Kyllähän siinäkin syke pysyy ylhäällä, mutta jotenkin se on niin erilaista ja kun rakastan tanssimista niin sitä hengästymistä ei huomaa. Mutta nyt sitä kahvia ja sitten koiran kanssa lenkille. Noita lenkkejä koiran kanssa en laske tähän liikkumiseen mukaan ollenkaan kun koira on vanha ja reumasairas, joten lenkit eivät ole kummoisia.
 
Tuo treeni sujuu kyllä kevyemmin kuin ekana päivänä, silloin tuntui että noutaja tulee. Vaikka mä en voi täysin tietää miltä ihan koko setti tuntuu kun en polvirutinoiden takia uskalla tehdä niitä loppukyykkyjä.
Odotan jo level 2:sta. :)
 
"mango"
Liitynpä minäkin mukaan. Täällä tänään kolmas päivä menossa ja eilinen oli kyllä ihan hirveä, tänään taas ei tuntunut niinkään pahalta. Lankutuksen ehdin aloittaa jo ennen tätä 30pv haastetta, siinä olen nyt kahdessa minuutissa.

Selkeästi huomaa miten huonossa kunnossa käsilihakset on, vatsalihasliikkeet taas ei tunnu missään.

Näiden haasteiden lisäksi käyn kerran viikossa uimassa ja neljä kertaa viikossa juoksemassa. Olen 163cm, 56kg ja tarkoituksena olisi saada kiinteytettyä kroppaa kesäksi.
 
"Sari"
Treeni tehty. Kokeilin minäkin nyt aamupäivää ja hyvältä tuntui. Iltapäivällä menoja, joten en uskaltanut jättää kovin myöhäiseen iltaan, jos silloin onkin jo mehut täysin pois.

Käsissä tuntuu vieläkin pahalta pari liikettä. Vatsat ei tunnu missään, eikä enää reisissäkään tunnu. Kyykyissä oli taas paha lumpsahdus reisijänteessä, joten avasin jalkoja enemmän V-asentoon ja se auttoi. Lankutus laittoi tutisemaan. Tyttöni sanoi, että lankutuksessa pitää olla jalat yhdessä ja taisi se tuntua vähän hankalammalta niin.

Nyt menen vielä kiertämään pururadan pari kertaa kävellen/hölkytellen.
 
"Meikku83"
Minä taas herkuttelin,korvapuusteja ja keksejä :p Huomenna taas alkaa kaloreitten kyttäys!

Minkähän liikkeen teen väärin kun häntäluu on kipeä? Jumppa-alusta on käytössä kyllä.
 
Rouva V
Mitäpä jos joutuu ottamaan muutaman päivän tauon, jatkaako siittä mihin jäi vai siittä missä ois menossa. Vähän tuntuu lasten flunssa tarttuvan minuunkin, joten saattaa tulla taukoa. Vai meneekö koko juttu plörinäksi ja pitäis aloittaa alusta?
 
"Sari"
Mitäpä jos joutuu ottamaan muutaman päivän tauon, jatkaako siittä mihin jäi vai siittä missä ois menossa. Vähän tuntuu lasten flunssa tarttuvan minuunkin, joten saattaa tulla taukoa. Vai meneekö koko juttu plörinäksi ja pitäis aloittaa alusta?
Minä ainakin yrittäisin jatkaa siitä mihin on jäänyt. Jos ei onnistu, niin sitten vaan takapakkia. Pääasia, että kuitenkin jatkaa.
 
Rouva V
[QUOTE="Sari";29654127]Minä ainakin yrittäisin jatkaa siitä mihin on jäänyt. Jos ei onnistu, niin sitten vaan takapakkia. Pääasia, että kuitenkin jatkaa.[/QUOTE]

Totta, jatkaa täytyy. Mietin vaan, että onkohan vaikutus sama jos joutu välillä taukoamaan? Ehdin jo suunnitella toteuttavani haasteen uudelleen toukokuussa, jolloin ehkä ei ois enää kulkutauteja liikkeellä...
 
"Meikku83"
Minäkin jatkaisin siitä mihin jäi.Jos nyt pari päivää onkin heikompi olo, niin eihän se treeniä vielä kaada.Toivottavasti pysyt terveenä :)

Mulla oli tänään punnituspäivä. Käyn siis vaa´alla viikon välein. Nyt kahdeksas treenipäivä menossa.

Paino ei ole tippunut yhtään,66 kiloa edelleen (jotunee ehkä treenistäkin,koska syön hyvin terveellisesti ja lisäksi liikun melko paljon).
VYÖTÄRÖLTÄ ON KADONNUT VÄHINTÄÄN 2 CM! Ehkä jopa enemmän.
Tämä tsemppaukseksi muille!
 
"Vaapula"
Mulla 5. Treeni takana. Ei ollu enää kipeät lihakset ja hyvältä tuntui tänään. Paino on vissiin vihdoin lähtenyt laskuun. Mieli tekee vain terveellisiä asioita mikä on harvinaista. :)
 
m1m
Level 2 eka päivä, jaloissa ei tuntunut sen kummemmin, kädet ihan kauheita, ei pystynyt kaikkia tekemään! Olin vähän pettynyt tähän level2:een, lankkujutut ei tunnu vatsoissa vaan olkapäissä, teen kai jotain väärin...
 
m1m
[QUOTE="Sari";29654558]Kuulostaa pahalta, koska mulle nimenomaan kädet ovat hankalia edelleen 1-tasollakin. Muuten tuntuu jo jopa löysältä.[/QUOTE]

Joo, mä pääsin level1 lopulla siihen, että sain just ja just kaikki käsiliikkeet tehtyä, ja nyt on sitten taas ihan kauheeta käsien kanssa!
 
DAY8 tänään ei ollutkaan kyykkyjä.. hyvä, sillä eilen illalla oli zumbassa yksi aivan kauhea kyykky tanssikappale.. tuli sitten tehtyä eilisen päivän kyykyt tuplana :D

Eilen aamulla valittelin tuota vasemman säären sivun vihlontaa ja sama toistui zumbassa joissain liikkeissä. Koskaan ennen ei ole tuollaista ollut (vaikka nuorempana olen ollut todella aktiivinen liikkuja). Googlettelin vähän ja totesin, että penikkatauti on tuloillaan(??). Siispä jaloille lepoa ainakin tämän päivän ajan ja huomenna level 1 ilman noita juoksuja (joissa vihlontaa ilmestyi eilen).

Täytyy kiinnittää enemmän huomiota jalkojen asentoihin. Kuitenkin treeniä halusin tehdä tällekin päivälle, joten youtubesta löysin Jillianin vatsalihas treenin: Jillian Michaels: 6 Week Six-Pack Abs Workout- Level 1 - YouTube (Jillian Michaels: 6 Week Six-Pack Abs Workout- Level 1). Tuo ei ollu jaloille rankka, eikä sääreen alkanut vihlomaan.. syke ei noussut niin korkealle kuin tuossa 30 day shredissä ajoittain cardio-osuuksissa, mutta vatsalihaksissa tuntuu nyt että jotain on tehty. Katson siis tämän päivän treenin tehdyn muokattuna.

m1m: kannattaa lankuissa kiinnittää huomiota siihen, ettei nosta olkapäitä korviin vaan pitää ne mahdollisimman alhaalla. Pessimisti linkitti tähän viestiketjuun yhden youtube videon, jossa on opastus tyylipuhtaaseen lankkuun ja olkapääkipujen poistoon.. Olikohan sivulla 2 tuo video??

meikku83: tällaisen artikkelin löysin googlella häntäluu kipuihin liittyen: Mistä häntäluun kipu johtuu? - Terveys - Hyvä Terveys Voisiko syypää häntäluun kipuun olla JM:n videolta tuo kohta missä selällään maatessa nostetaan jalkoja kattoa kohden??

Rouva V: Minä jatkaisin siitä mihin on jäänyt ellei taukoa tule sairauden vuoksi yli viikkoa. Muutaman päivä taukoa ei paljoa muuta vielä lihasvoimia, että pitäisi alusta asti aloittaa.. ja tässä on vielä 3/4 osaa jäljellä tätä kotitreenihaastetta, joten kerkeää oikein hyvin vielä paikat kipeytymään moneen kertaan ;)

Minulla on paino tällä hetkellä 68,2 eli 0,7 kg korkeammalla kuin viikko sitten. Mittanauhalla tsekkasin mielenkiinnosta mittoja ja senttejä on lähtenyt 0,5-1 cm/kohta. Mittaan seuraavan kerran vasta viimeisenä päivänä, mutta nyt oli pakko mitata kun halusin varmistaa, että painon noususta huolimatta olen kutistumassa. Eli nestettä on ihan selvästi kertynyt lihaksiin. Reidet tuntuvat jo nyt ihan erilaisilta kuin mitä viikko sitten.. siellä on muutakin kuin vain höllyvää massaa :D :D
 
"Sari"
Tänään treeni tuntui yllättävän helpolta. Vain parin käsiliikkeen lopussa alkoi tuntumaan pahalta. Lisäksi jaksoin hölkätä pururadan pari kertaa putkeen. Kolmaskin kierros oli tarkoitus vetää eilisen malliin, mutta vesisade yllätti, enkä viitsinyt kastella itseäni kokonaan.
 

Yhteistyössä