Kotitreenihaaste! Kaipaako kroppasi kiinteytystä?

http://kaksplus.fi/keskustelu/terveys/liikunta/2332567-kotitreenihaaste-alkaa-viikolla-10-a/

Ei kun mukaan vaan ilmoittautumaan tai vähintäänkin harmailemaan taustalle! :) Huomenna aloitetaan 30 päivän urakka!

JM:n 30 day shredin tehneiden ennen ja jälkeen kuvia:
https://www.google.fi/search?q=Jillian+Michaels+30+Day+Shred&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=OdkOU7zZE6aP4gTWnYGoAg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1920&bih=955

;)

Ja ei ole pakko suorittaa kaikkia haasteen osa-alueita vaan ottaa vaikka yhden niistä. Itse pyrin suorittamaan kaikki, mutta en tiedä kestääkö vasen polvi tuota kyykky haastetta loppuun saakka.
 
Viimeksi muokattu:
Lankkuja ja kyykkyjä tein minä eilen :)

Oikeasti aloitin vajaat pari kuukautta sitten ja ihan selkeästi näkyy lihaksissa muutoksia. Siis vasta tänäänkin mukaan tulevat ehtivät kiinteytyä bikinikaudeksi!

Kokeilkaa! Ja vähänkin jaksettu on parempi kuin ei edes yritetty. :)
 
Kiva juttu, että löytyy lisää porukkaan mukaan.. jaettu ilo on suurempi ilo ja jaettu lihaskipu on..?? :D

TiiBiin kommentti on enemmän kuin totta! Pienikin liikkuminen on paaljon enemmän kuin se, ettei liiku ollenkaan.

Kommentoinkin alla olevan jo tuonne laihdutusryhmän puolelle, mutta kopioin sen tähänkin.

Olen 173 cm pitkä ja marraskuun alussa painoin 82,4 kg ja tänä aamuna 67,7 kg. Joulukuussa painoin 75 kg ja tein reilut 2 viikkoa tuota JM:n treeniä, mutta paha flunssa katkaisi putken. Nyt on tavoitteena kiinteytyä ja haluan haastaa muitakin mukaan. Kaikkia osa-alueita ei ole pakko suorittaa ja jokainen menee oman kunnon ja fiiliksen mukaan.. ja tämä kotitreenihaaste ei sulje pois muuta liikkumista. Tavoitteena on lisätä omaa liikkumista ja jospa porukassa siihen saisi tsemppiä niille päiville kun ihan oikeasti koko ajatuskin asiasta tympii!

Tiedän jo kokemuksesta, että JM:n treeni on aivan kauhea ja ekan päivän jälkeen ei tunne jalkojaan ennen kuin niihin alkaa parin päivän kuluttua koskemaan (varsinkin jos aikaisempi liikkuminen on ollut nollassa kuten minulla oli).. MUTTA kun ensimmäinen viikko on ohi niin huomaa, ettei ne liikkeet olekaan enää niin kauheita ja sen 30 minuuttia jaksaa painaa läpi ihan eri tavalla kuin aikaisemmin. JM:n videolla näytetään suoritettavat liikkeet kahtena eri vaikeusasteena, joista voi valita itselleen sopivimman.

Minä aloitan liikkumisen maanantaina kutakuinkin nollasta, sillä tammikuu ja helmikuu on mennyt ihan kotihyötyliikunnalla ja kerran viikossa sählyssä juosten. Lähtötaso ei siis ole minulla korkealla, joten jos joku jahkailee mukaan lähtemisen kanssa niin ei tarvitse pelätä, että tässä olisi vain himoliikkujia jo valmiilla muskeleilla :D liikenteessä..
 
"vieras."
No voishan tätä kokeilla, vaikka melkoisen skeptinen ole näihin "pika" kuureihin, mulla kyllä on pohjalla treeniä, joten ihan nolla tasolta en lähde, käsipainot pitäis ostaa vai voikohan net korvata jollain?
 
"vierasvieras"
[QUOTE="vieras.";29615806]No voishan tätä kokeilla, vaikka melkoisen skeptinen ole näihin "pika" kuureihin, mulla kyllä on pohjalla treeniä, joten ihan nolla tasolta en lähde, käsipainot pitäis ostaa vai voikohan net korvata jollain?[/QUOTE]

Vesipullot ajanee saman asian :)
 
"äityli"
No minä katsoin tuota aiempaa keskustelua jo parisen viikkoa sitten ja etsin netistä tuon JM:n treenin. Ajattelin lähteä mukaan, haastetta on mutta kokeillaan. En ole juurikaan liikkunut 9kk aikana joten katsotaan miten käy... :D
 
Black Milk harmaana
Minä tein joulukuussa alussa tuota JM:n treeniä ihan vesipulloilla kunnes löydettiin miehen kanssa autotallin kaapin pohjalta käsipainot. :D Vesipullotkin siis riittää oikein hyvin..

Minäkin suhtaudun skeptisesti pikakuureihin, mutta haluan kokeilla tätä sen 30 päivän ajan ja testata muuttuuko kroppa oikeasti noin lyhyessä ajassa. Kuvat aion ottaa ennen ja jälkeen. Tavoite minulla on se, että liikkumisesta tulisi päivittäistä tuon 30 päivän treenin jälkeen.. nyt se on satunnaista ja pyrähdyksittäin. Ajattelin, että kun tuota tekee 4 viikkoa päivittäin niin silloin siitä tulee osa säännöllistä päivärytmiä ja sitä alkaa kaipaamaan ihan luonnostaan. Aivojen uudelleen ohjelmiontia siis ;)
 
"vieras."
Minä tein joulukuussa alussa tuota JM:n treeniä ihan vesipulloilla kunnes löydettiin miehen kanssa autotallin kaapin pohjalta käsipainot. :D Vesipullotkin siis riittää oikein hyvin..

Minäkin suhtaudun skeptisesti pikakuureihin, mutta haluan kokeilla tätä sen 30 päivän ajan ja testata muuttuuko kroppa oikeasti noin lyhyessä ajassa. Kuvat aion ottaa ennen ja jälkeen. Tavoite minulla on se, että liikkumisesta tulisi päivittäistä tuon 30 päivän treenin jälkeen.. nyt se on satunnaista ja pyrähdyksittäin. Ajattelin, että kun tuota tekee 4 viikkoa päivittäin niin silloin siitä tulee osa säännöllistä päivärytmiä ja sitä alkaa kaipaamaan ihan luonnostaan. Aivojen uudelleen ohjelmiontia siis ;)
Mulla ei ole mahdollisuutta välttämättä päivittäiseen liikuntaa, mutta liikun yleensä aina kun voin, en vaan ole kovin innostunut keskenäni tekemään treeniä kotona, mielummin juoksen tai hiihän ulkona tai käyn ryhmäliikuntatunneilla, mutta kokeillaan nyt tätä. Tarvii itsekkin ottaa noi kuvat.
 
Tuo näytti kivalta mutta vähän hirvitti nuo kyykyt ja pomput tämmöistä jonka polvet rutisee vaikka ikää ei ole vielä edes 40...pystyisiköhän noita hyppyjä korvaamaan mitenkään...? :)
Muutoin kivan monipuolisen näköinen setti.
 
Black milk harmaana
Ihan sattumalta huomasin tämän. Kiva haaste! Mutta mitä muuta siihen kuuluu kuin nuo kyykyt ja lankku? Ja mistä painousta ja hypyistä te puhutte? Kysyy: pihalla :D
Klikkaa tuota ihan ylintä linkkiä aloitusviestistä ja sieltä pääset lukemaan koko sisällön. Minä en saa nlinkkiä suoraan tähän tällä kännykällä. Minä otan kuvan viikonloppuna (tai mies saa ottaa) ja laitan tuonne haasteen sivulle (onko tietoa miten kuvan saa sitten kotikoneelta ladattua tänne??).

Echo: eiköhän me keksitä jotain tilalle ;) Minullakin vasen polvi rutisee ja kipeytyy helposti, joten en tiedä miten noiden kyykkyjen kanssa käy, mutta JM:n treenin kesti.. Ja kun siellä voi tehdä liikkeet myös kevyempänä ja vähemmän rasittavana versiona. Lähde Echo mukaan kokeilemaan! Eihän sitä muuten tiedä sopiiko homma itselle vai ei ellei edes kokeile. Kuitenkin on tarkoitus mennä haasteesta huolimatta omien tuntemuksien mukaan eikä missään nimessä rikkoa itseään hampaat irvessä.
 
Vierass
Mites sitten kun tunessa on noita videoita? Mitäs ne on? Ovatko samaa? Siis nyt äsken katselin esim. Level 1 videota. Ne liikkeet ei vastaa niitä liikkeitä mitkä oli siinä toisen aloituksen taulukoissa. Siis kyykyt ja lankku päivä päivältä.

Siis minkä mukaan tässä nyt mennään? Videoiden vai taulukoiden? (Kyykyn ja lankun) ??
Ja jso videoiden nin millon siirrytään leveliltä 1 leveliin 2 jos sellainen on?
Entäs kun jossain lukee ettei lepopäiviä ole,mutta taulukoissa on?

Taidan olla totaallisen pihalla nyt tästä :LOL:
 
Vierass
Mites sitten kun tunessa on noita videoita? Mitäs ne on? Ovatko samaa? Siis nyt äsken katselin esim. Level 1 videota. Ne liikkeet ei vastaa niitä liikkeitä mitkä oli siinä toisen aloituksen taulukoissa. Siis kyykyt ja lankku päivä päivältä.

Siis minkä mukaan tässä nyt mennään? Videoiden vai taulukoiden? (Kyykyn ja lankun) ??
Ja jso videoiden nin millon siirrytään leveliltä 1 leveliin 2 jos sellainen on?
Entäs kun jossain lukee ettei lepopäiviä ole,mutta taulukoissa on?

Taidan olla totaallisen pihalla nyt tästä :LOL:
Niin tosiaan, olisi kannattaunut lukea ensin koko teksti :D
Tää on mun vikani..

Eli jokaista treeniä ilman välipäiviä 10 päivää sitten uuteen tasoon. Ja nuo taulukot lisäksi lihaksia huudattamaan. Kiitos :)

Mä tartun haasteeseen jo tänään! Ja eikun hiki virtaamaan!!
 
Neljän kilon painot ovat minun mielestäni liian painavat tuohon treeniin, mutta mistäs minä tiedän millainen kestävyys sinulla on..

Minä aloitin puolen litran vesipulloilla (juu ja oli täytetyt :whistle:).. sitten kun löydettiin autotallin perukoilta käsipainot (sellaiset mihin voi säätää painoa levyillä) niin parin kerran testauksen jälkeen totesin, että 2,8 kg on liikaa ja 2,3 kg:lla tekee viimeiset liikkeet sarjassa toosi kipeää.. tosin joissain liikkeissä menisi enemmänkin, mutta joissain taas minä alan irvistellä ja kädet vispaa jo puolessä välissä sarjaa tuolla 2,3 kg.

Vierass... älähän hätäile. Aloita vaan meidän kanssa maanantaina. Ei siihen ole kuin neljä päivää kun pääset porukalla aloittamaan. :D Niin ja minulle on erittäin tuttua on hutkia ensin ja sitten vasta lukea ohjeet ;)

Echo: Jospa me aletaan muistuttamaan treenistä jokaisessa keskustelussa mihin sinä otat osaa maaliskuun aikana täällä palstalla. :D
 
black milk harmaana
Ohoh vierass.. Sinä otit varaslähdön :D Huippua! Muista venytellä hyvin ;)

Minä kokeilin päivällä lankkua ja jaksoin olla siinä 1min5sek ennen kuin jouduin luovuttamaan. Ihan mielenkiintoista nähdä saako tosiaan kuukaudessa viisinkertaistettua kestävyyden.
 

Yhteistyössä