Kotitreenihaaste! Kaipaako kroppasi kiinteytystä?

Varaslähdön ottaja
Noniin, ensimmäinen jumpan jälkeinen aamu meneillään ja pohkeista löytyi eilen uusi lihaksi. :D
Muut lihakset on sellaiset että niillä on jumpattu, muttei kipiät. Mutta heti kiinteämmän oloiset. En sitten ollutkaan lihaskunnoltani niin huonossa kunnossa kun luulin. Lienee kahvakuula jumpilla osuutta asiaan.
Noh, kahvikupit naamaan ja rahka sisuksiin ja eikun jumppaamaan! :D
 
Hmm.. siis meinaatteko joka pv jumpata Jillianin kanssa vai saako nuo ohjeet netist kirjallisenakin? Kyykyt unohdan lankutus ok. Olin viime vuonna Jutan dieetil & kotijumpal ja voin kertoo et ei hotsittais Jillianinkaan reeni.. (rankkaaaa) Olikohan sil saksipotkuja kun en nyt jaksanu koko filkkaa katsoa?! Painajaiseni..
Minä tein silloin joulukuussa päivittäin tuota JM:n treeniä sen 18 päivän ajan ennen kuin flunssa pakotti lopettamaan leikin kesken. Minusta tuo ei ollut rankkaa sillä liikkumista ei ollut kuin 30 minuuttia ja sen jälkeen kropalla kuitenkin 24 tuntia aikaa huilata ennen seuraavaa treeniä.. tai jos yhtenä päivänä treenasi aamulla ja seuraavana vasta illalla niin väliä tuli 36 tuntia.

JM:n koko treeni (level1, 2 ja 3) löytyy:
Jillian Michaels - 30 day shred - Levels 1, 2 e 3 - Legendado - YouTube

Tuota kolmatta tasoa ei ole omana jaksonaan kuten 1 ja 2 leveliä vaan pitää klikkailla tuon koko pätkän loppuun.

Treenaaminen on rankkaa... Siihen minä en voi antaa apuja. Mutta jos tuloksia haluaa niin itsekin sen olen todennut, ettei se sohvalla makaamalla onnistu :'( (olisikin niin helppoa niin minä treenaisin koko ajan :LOL: ).

Minä eikä kukaan muu pakota treenaamaan tuon haasteen mukaan joka päivä vaan tämä koko homma lähtee omasta halusta ja tahdosta. Minä teen tuon koko homman niin kuin tuolla kotitreenihaasteeseen olen laittanutkin (mutta en ala kroppaani sillä rikkomaan eli jos jokin juttu ei sovi niin jätän sen pois).

Jos jokin liike on painajainen tai kroppa rajoittaa liikkeen suorittamista tuolta JM:n videolta niin mikään ei estä muuttamasta sitä sarjaa joksikin muuksi liikkeeksi. Juoksee vaikka paikoillaan sen ajan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pessimisti
Pessimisti
Tässä videossa on muuten pari hyvää vinkkiä, miten vähentää olkapääkipua lankussa, jos sellaista on. 1:00 paikkeilla näkyy myös hyvä esimerkki tosi puhtaasta lankusta.

[video=youtube;jxUjjCWJ3GM]http://www.youtube.com/watch?v=jxUjjCWJ3GM[/video]
 
  • Tykkää
Reactions: Black Milk
pilipali
Tekisi kyllä mieli osallistua tähän. En vaan tiedä antaako tuo mun vauva omaa rauhaa niin, että saisi tauotta tehtyä tuon treenin. Ja pitäisi painotkin hommata. Kroppa kyllä kaipaisi treeniä, että kehtaa kesällä bikineissä kekkuloida.
 
Tekisi kyllä mieli osallistua tähän. En vaan tiedä antaako tuo mun vauva omaa rauhaa niin, että saisi tauotta tehtyä tuon treenin. Ja pitäisi painotkin hommata. Kroppa kyllä kaipaisi treeniä, että kehtaa kesällä bikineissä kekkuloida.
Ei noita ole pakko tehdä könttänä kerralla yhteen putkeen (ainoastaan tietysti tuo JM:n video vaatii sen 30 minuuttia aikaa). Minulla on täällä esikoinen 3-vee ja kuopus 1v2kk ja heidän touhuilujen välissä suoritan jossain vaiheessa päivää tai sitten kun jompikumpi tai molemmat ovat nukkumassa.

Helpompaa tämä on minulle kuitenkin näin kuin lähteä kuntosalille, jonne jo pääsemiseen menee minulla 30 minuuttia aikaa.

Kiitos pessimisti lankkuvideosta! Oli oikein ilo silmälle katsoa tuo video :whistle: :p

Kahdeksan on jo ottanut haasteen vastaan.. eikun klikkaus linkistä ja lisää porukkaa mukaan! Linkki kotitreenihaasteen viralliseen viestiketjuun alla:
http://kaksplus.fi/keskustelu/terveys/liikunta/2332567-kotitreenihaaste-alkaa-viikolla-10-a/#post29566244
 
Viimeksi muokattu:
pohtija
Eikös tuo Jillian Michaelsin treeni ole periaatteessa sellainen, minkä voi hyvin tehdä putkeen ilman välipäiviäkin? Jos täällä on joku joka oikeasti tietää asioista enemmän, niin korjatkaa jos olen väärässä, mutta ainakin omasta mielestäni tuo treeni näyttää siltä ettei siihen välipäiviä tarvitse.

Ja siis en aio ottaa osaa tähän haasteeseen, enkä nyt tarkoita ettettekö te saisi välipäiviä pitää, mutta rupesin pohtimaan vaan tuota välipäiväasiaa. Tottakai jokaisen kroppa varmaan parhaiten osaa sen kertoa että kannattaako välipäiviä pitää, mutta olisi kiva kuulla jonkun sellaisen mielipide joka ehkä tietäisi enemmänkin näistä asioista.
 
Varaslähdön ottaja
Toinen reeni takana ja kyllä se vaan saa hien pintaan ja nuo neljän kilon painot tuo kivan lisähaasteen. :p kieroutuneella tavalla nautin rääkistä!
Kivan lisäpotkun tuo kyykyt ja lankku jotka teen tuon perään.
Ah, kuinka hyvä olo taas!
Kuitti. :)
 
[QUOTE="mei";29621346]Tekeekö joku uuden ketjun maanantaina? Ois mukava jo ensimmäisenä päivänä vaihtaa mielipiteitä..[/QUOTE]

Tähän on jo olemassa ketju luotuna, klikkaa sinne vaihtamaan mielipiteitä: http://kaksplus.fi/keskustelu/terveys/liikunta/2332567-kotitreenihaaste-alkaa-viikolla-10-a/#post29566244

Jotta voi tuolla keskustelussa vaihtaa mielipiteitä niin pitää rekisteröityä, mutta se ei ole suuri homma. Sen vuoksi rekisteröityminen, että pysyy keskustelu siistinä eikä harmaita huutelemassa väliin kommentteja (mustana saa toki tulla huutelemaan muutkin!) :D Jos ei halua rekisteröityä niin saa olla ehdottomasti mukana haasteessa treenaamassa ja seurata taustalla meidän muiden keskustelua.

etola: tervetuloa mukaan myöhemmin :) Adalmiina on myös aloittamassa myöhemmin maaliskuussa.
 
Pessimisti
Ihan piruuttani päätin kokeilla tuota 5 min lankutusta. On se kyllä viheliäinen harjoite, pakko myöntää. Olkapäät huusi ainakin meikäläisellä hoosiannaa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pessimisti
Pessimisti.. muistithan aikaisemmin postaamasi vinkkivideon ohjeet puhtaan lankun suorittamiseen? :D ;)

No joo.. Mutta vielä ehtii mukaan porukkaa!! Hop hoP!!
Heh ilmeisestikään en. Ihan sama miten oon tossa niin olkapäihin sattuu, sellaista nivelkipua. Ne kyllä rutisee ja paukkuu aina silloin tällöin muutenkin eikä ne yleensä häiritse, mutta lankussa ne on kyllä ihan perseestä.

Tossa Phil Blackin lankku kommentaarilla: [video=youtube;XQG3MCRWBcY]http://www.youtube.com/watch?v=XQG3MCRWBcY[/video]
 
¤vieras¤
Höh. Olin vähän pettynyt tuohon JM:n juttuun... Siis ihan kiva oli, mutta aika kevyt. :| Kolmen kilon painoilla tein ja sen "kovemman" tason liikkeet, mutta silti. Ehkä se vaatii, että tekee muutaman päivän putkeen, että alkaa tuntua...?

Millä painoilla olette muuten kyykänneet?
 
black milk harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ¤vieras¤;29628703:
Höh. Olin vähän pettynyt tuohon JM:n juttuun... Siis ihan kiva oli, mutta aika kevyt. :| Kolmen kilon painoilla tein ja sen "kovemman" tason liikkeet, mutta silti. Ehkä se vaatii, että tekee muutaman päivän putkeen, että alkaa tuntua...?

Millä painoilla olette muuten kyykänneet?
Tämä on varmasti kiinni lähtötasosta miltä lähtee tuota treeniä suorittamaan. Jos on paljon liikkunut aktiivisesti niin varmasti jää kaipaamaan jotain lisää. Minulla taas lähtötaso on aika pitkälti nollassa ja käytettävä aika päivässä vähäinen, joten minulle on ihan riittävästi tekemistä tuossa haasteessa :)

Mitä tarkoitat painoilla kyykkäämistä? :D Kuntosalilla olen käynyt viimeksi 6 vuotta sitten :p :D Teen siis nuo kyykyt ihan ilman painoja. Äsken kokeilin noita kyykkyjä 30 kpl verran ja polvet rutisi ja paukkui... Minulla ei siis polvet edes kestäisi painoja lisänä ja saa nähdä miten pitkälle pääsen noissa kyykyissä ilman painoja ennen kuin raja tulee vastaan.
 
Kiinnostaa
Mua kiinnostais, mut onko muita jotka käy ryhmäliikuntatunneilla? Siis mulla on kerran vkossa kiertoharjoittelu ja kerran muokkaus, niin voinko mä korvata niillä sen päivän JM-treenin?
 
black milk harmaana
Mun pitää muuten jostain huomiseksi kehittää nuo käsipainot! :O
Ensihätään vesipullot vaan käteen.. Kerkeet hommaamaan käsipainot myöhemmin viikolla. Minä jätän käsipainot kotiin kun lähdetään sinne mummolaan lomailemaan.. En jaksa(!) :D kuljettaa 5 kiloa lisäpainoa kun minulla on kaksi alle 3-vuotiasta ja reuma sairas 29 kg koira + neljän päivän kamat mukana. En muista löytyykö sieltä käsipainot vai treenaanko myös vesipulloilla.
 
black milk harmaana
Mua kiinnostais, mut onko muita jotka käy ryhmäliikuntatunneilla? Siis mulla on kerran vkossa kiertoharjoittelu ja kerran muokkaus, niin voinko mä korvata niillä sen päivän JM-treenin?
Totta hemmetissä voit korvata! :D Sinä teet tämän treenin kuitenkin itsesi vuoksi ja oman kunnon parantamisen vuoksi. Tämä kotitreenihaaste ei siis sulje pois muita tapoja liikkua ja jos liikkuu aktiivisesti muuten päivässä niin voi hyvillä mielin jättää sen päivän JM:n pois.

Itse käyn sählyä pelaamassa kerran viikossa ja nyt ajattelin ottaa zumban lisäksi kun sitä tuossa lähikoululla on tarjolla. Katson sitten ajan kanssa miten teen aina noiden päivien JM:n treenin kanssa.. tuo zumba (kävin tänään) ei ole niin rankka, etteikö vielä JM:n treeni menisi, mutta ihan menen fiiliksen mukaan päivökohtaisesti. Ei tässä ole tarkoitus itseään ajaa ihan sippiin ja rikkoa paikkoja.
 
"mei"
Minäkin tein treenin,ja pystyin tekemään kaikki liikkeet. Huh! peruskunto varmaan ihan kohtalainen,kun teen tallitöitä joka päivä...Mutta ryhmäliikunnassa en ole käynyt yläasteen jälkeen..
tutisee mullakin,ihan vaikea kirjoittaa :D

Tekeekö kaikki tuon treenin jälkeen vielä lankun?
 

Yhteistyössä