Kotihoidontukea korotettava!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä vastauksia!! Meille on tulossa toinen lapsi ja koska toi kodihoidontuki on niin olemattoman pieni mulla ei ole mahdollisuutta jäädä kotiin hoitamaan lapsia vaan joudun laittaa kuopuksen hoitoon 9kk vanhana! Joka minusta aivan liian pieni vielä tarhaan. Se että pystyisin olemaan kotona pari vuotta pidempään ei tee minusta mitään siivellä eläjää ja töitä ehtisin painaa vielä monta monta vuotta, mutta lapseni ovat pieniä tasan kerran.

[QUOTE="huh";24831758]Mitä vastauksia!! Meille on tulossa toinen lapsi ja koska toi kodihoidontuki on niin olemattoman pieni mulla ei ole mahdollisuutta jäädä kotiin hoitamaan lapsia vaan joudun laittaa kuopuksen hoitoon 9kk vanhana! Joka minusta aivan liian pieni vielä tarhaan. Se että pystyisin olemaan kotona pari vuotta pidempään ei tee minusta mitään siivellä eläjää ja töitä ehtisin painaa vielä monta monta vuotta, mutta lapseni ovat pieniä tasan kerran.[/QUOTE]
Ja jos saisit satkun lisää kuussa, niin sitten pystyisi? Jostain syystä en ihan usko.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24831789:
Ja jos saisit satkun lisää kuussa, niin sitten pystyisi? Jostain syystä en ihan usko.

Mutta jos se olisi sama kuin minimi työttömyystuki niin aika moni pystyisi jäämään kotiin, ainakin siihen asti että vauva olisi edes vuoden.
Paitsi että mielestäni sekin on aivan liian pieni vielä päiväkotiin.

[QUOTE="Äiti";24831837]Mutta jos se olisi sama kuin minimi työttömyystuki niin aika moni pystyisi jäämään kotiin, ainakin siihen asti että vauva olisi edes vuoden.
Paitsi että mielestäni sekin on aivan liian pieni vielä päiväkotiin.[/QUOTE]

Mistä rahat? Yksilölle tuo ei ole kovin iso korotus, mutta valtiolle iso menoerä. Otetaanko rahat vanhuksilta, koululaisilta vai mistä?

[QUOTE="vieras";24831873]Mistä rahat? Yksilölle tuo ei ole kovin iso korotus, mutta valtiolle iso menoerä. Otetaanko rahat vanhuksilta, koululaisilta vai mistä?[/QUOTE]

Päiväkodista lapsia kotihoitoon, eduskunnan menoja leikkauslistalle,
Yli 7000/kk tienaavilta lapsilisät pois. Sossunluukulla kävijät tiukkaan syyniin, luultavasti vähenee tuon jälkeen reilusti.
Kreikalleko vaan lisää lainaa mieluummin, mitäs näistä kotimaan asioista huolehtimaan.

[QUOTE="Äiti";24831837]Mutta jos se olisi sama kuin minimi työttömyystuki niin aika moni pystyisi jäämään kotiin, ainakin siihen asti että vauva olisi edes vuoden.
[/QUOTE]

No ei kovin moni saa edes sitä minimityöttömyystukea, ainakaan jos ei ole yksineläjä. Minäkään en sitä saa ja miehen tulot on kuitenkin alle 2000e/kk BRUTTO.

[QUOTE="huh";24831758]Mitä vastauksia!! Meille on tulossa toinen lapsi ja koska toi kodihoidontuki on niin olemattoman pieni mulla ei ole mahdollisuutta jäädä kotiin hoitamaan lapsia vaan joudun laittaa kuopuksen hoitoon 9kk vanhana! Joka minusta aivan liian pieni vielä tarhaan. Se että pystyisin olemaan kotona pari vuotta pidempään ei tee minusta mitään siivellä eläjää ja töitä ehtisin painaa vielä monta monta vuotta, mutta lapseni ovat pieniä tasan kerran.[/QUOTE]
Meille tuli toinen lapsi ja mä jäin kotiin kahden kanssa (tai siis olin ollut kotona siitä saakka kun esikoinen saatiin). Mies tienasi parhaimillaan vajaa 2000e kk. Joo, ei päässyt leveilemään rahalla, mutta menot oli suhteutettu tuloihin jotka oli olemattoman surkeat. No, kuopus meni kyllä hoitoon vajaa 1½ vuotiaana, mutta syynä ei ollut rahan vähyys, nyt nimittäin saadaan vielä vähemän kun reilu vuosi sitten kun olin lasten kanssa kotona.
Ja niin, ei kukaan voi vaatia sua myymään asuntoa ja autoa vaan sen takia että saatte lapsen. Mutta ei kyllä oikeasti kukaan voi vaatia myöskään valtiota ja kuntia maksamaan niitä lainoja sun puolestasi silloin kun olet kotona hoitamassa jälkikasvuasi.

Paitsi että mielestäni sekin on aivan liian pieni vielä päiväkotiin.[/QUOTE]
Mistä sä luulet sellaiset rahat kaivettavan, onko sulle tehty todellisuudentajun ohitusleikkaus?

[QUOTE="Äiti";24831592]Niin eli työttömille vaan lisää rahaa, he ehkä joskus menevät töihin jos
jaksavat.
Äideiltä rahat pois ja äidit heti synnytyssalista töihin ja viis lapsista ne
hoitoon vaan.
Mites Suomelle käy jos syntyvyys hurjasti laskee, tulevat veronmaksajat
vähenee.[/QUOTE]

mä olen äiti ja työtön, olen kyllä tehnyt töitä lasten syntymän jälkeen, alallani vain on paljon pätkätyötä tarjolla, joten tämä työttömyys ei ole oma valintani..
miksi minua siis rangaistaan tästä? haluaisin töihin, mutta en vielä ole päässyt, kohta 2kk työttömänä olen ollut.. onneksi sentään saan ansiosidonnaista liitosta..

kotiäitys on oma valinta, jos on rahassa tiukkaa ja vakityöpaikka odottamassa, niin töihin vaan mars!

Alkuperäinen kirjoittaja työtön äiti;24833065:
mä olen äiti ja työtön, olen kyllä tehnyt töitä lasten syntymän jälkeen, alallani vain on paljon pätkätyötä tarjolla, joten tämä työttömyys ei ole oma valintani..
miksi minua siis rangaistaan tästä? haluaisin töihin, mutta en vielä ole päässyt, kohta 2kk työttömänä olen ollut.. onneksi sentään saan ansiosidonnaista liitosta..

kotiäitys on oma valinta, jos on rahassa tiukkaa ja vakityöpaikka odottamassa, niin töihin vaan mars!

Niin mutta ette nyt tajua kenen kustannuksella tässä töihin mennään,
no lapsihan siinä kärsii jos kovin pienenä joutuu hoitoon.
Mutta sehän on vain lapsi ei se ymmärrä mitään.

[QUOTE="annika";24831668]täähän on hyvä perustelu.valtio ei muuten maksa päivähoitoa vaan kunnat.

ootko miettiny sitä että jos nainen on kotona niin maksaa siitä 350 eurosta veroja ehkä 40-50e kuussa, jos se menee töihin ja ansaitsee vaikkapa 3000 e kuussa niin maksaa siitä veroja ehkä 800 kuussa. ja kun lapsi menee päivähoitoon niin sille päivähoitajalle riittää töitä ja sekin maksaa veroja.

[/QUOTE]

Olen pahoillani kun joudun palauttamaan sinut maan pinnalle. Suomessa naisen maksamat verot riittävät murto-osaan yhden lapsen päivähoitopaikan kustannuksista. Kun hoidattaa useamman lapsen kunnallisesti, se maksaa esikouluikään mennessä tuhottoman monta kertaa enemmän kuin nainen koskaan ehtii veroina kunnalle palauttaa.

Kaiken lisäksi kenenkään maksamat verot eivät kohdennu pelkästään sen oman lapsen päivähoitokustannuksiin.

Minun käsitykseni mukaan juurikin naiset ovat niillä parjatuilla matalapalkka-aloilla, jolloin heidän maksamillaan verorahoilla ei kunnat juuri hurraa. Jos kaupankassa maksaa vähemmän veroja kunnalle kuin mitä hänen lapsensa hoito päiväkodissa todellisuudessa maksaa, niin?

En minäkään allekirjoita. En siksi, että olisin sitä mieltä että kotihoidontuella voisi juhlia ja että kotiäidit olisivat laiskoja muiden varoilla eläjiä (hah!) vaan siksi, että taloustilanne on huono jo valmiiksi, eikä nyt ole minusta tukien korotusten aika.

Asenneilmasto on se, jota pitäisi minusta lähteä muuttamaan. En käsitä tätä toisten sättimistä, työtönkään ei saa tällä palstalla samanlaista kuraa niskaansa kuin kotihoidontuella elävä nainen.

Yleensä se, että ei pysty jäämä hoitovapaalle on kiinni siitä, että perheen kulut ovat liian suuria ei siitä, että hoitorahaa olisi liian pieni....

Ja en allekirjoittaa tota adressia. Ei minustakaan ole nyt tukien nostamisen aika.

Näinä subjektiivisen päivähoito-oikeuksien aikoina jokaisella äidillä olisi mahdollisuus laittaa kotonakin ollessaan lapsi kunnan vastuulle. Jos kaikki teksivät niin, päivähoito romahtaisi.

Joku kuitenkin kantaa vastuunsa ja hoitaa lapsensa itse kotona ollessaan, joten se pitäisi palkita runsaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja herätys;24834379:
Näinä subjektiivisen päivähoito-oikeuksien aikoina jokaisella äidillä olisi mahdollisuus laittaa kotonakin ollessaan lapsi kunnan vastuulle. Jos kaikki teksivät niin, päivähoito romahtaisi.

Joku kuitenkin kantaa vastuunsa ja hoitaa lapsensa itse kotona ollessaan, joten se pitäisi palkita runsaasti.

:D :D :D MIkä on RUNSAASTI??

Alkuperäinen kirjoittaja herätys;24834379:

Palkita runsaasti??? :laugh:

Entäs ahkerat lastensiittäjät, jotka pitävät huolen että jälkikasvua riittää -palkittaisiinko heidätkin ruhtinaallisesti?

Toisaalta pelätäänb hurjaa väestönkasvua, joka aiheuttaa ongelmia. Palkittaisiinko myös sterilisaatioon suostuvat ruhtinaallisesti?

Tukijärjestelmää ylläpitää verovarat -joten voisimme ruhtinaallisesti palkita myös ne, jotka maksavat suhteellisesti paljon veroja.

Ja niin edelleen.

Eli mietipä nyt vähän ja lakkaa olemasta idiootti.

[QUOTE="vieras";24834391]:D :D :D MIkä on RUNSAASTI??[/QUOTE]

Tuon sanan käyttö oli vähän huumoriakin, koska pointti oli se, että nyt aivan ensiksi pitäisi rajoittaa subjektiivinen päivähoito sellaiseksi, että se ei syö enempää kuntien varoja.

On väärin maksaa siitä, että ihmiset tosiaan tekevät lapsia ajattelemattomasti, eivätkä sitten itse edes yritä hoitaa heitä.

[QUOTE="vieras";24834411]

Eli mietipä nyt vähän ja lakkaa olemasta idiootti.[/QUOTE]

Mietipä sinä vähän myös tarkemmin mitä kirjoitin.

Yhteistyössä