Käykää kaikki allekirjottamassa adressi kotihoidontuen korottamisesta :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimmu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24445731:
mun mielestä tuo on ihan hyvän suuruinen. Jos rahasta on pulaa, voihan äiti käydä vaikka iltatöissä, näin lapsia ei tarvitse viedä hoitoon ja saat vielä kotihoidontuenkin! Isäkin voi vahtia lapsia...

kaikki miehet kun eivät tee toimistorotan hommai 8-16 joten on PALJON äitejä jotka ei lapsien ja kodin hoitamisen lisäksi pysty tekemäänn mitään iltatöitä!

kaikki miehet kun eivät tee toimistorotan hommai 8-16 joten on PALJON äitejä jotka ei lapsien ja kodin hoitamisen lisäksi pysty tekemäänn mitään iltatöitä!

Heillä kaiketi on sitten sen verran parempi palkka lisineen ettei lisätöitä tarvitse vaimon ehdä.

[QUOTE="vieras";24446259]Heillä kaiketi on sitten sen verran parempi palkka lisineen ettei lisätöitä tarvitse vaimon ehdä.[/QUOTE]

Tai sitten ei. Meillä on mies vuorotyössä ja vapaat metsässä, siinä on äidin iltatyöt silkka mahdottomuus. Ja töissä olo oli lomaa nykyiseen elämääni verrattuna, kyllä kotiäidilläkin voi olla täydet päivät: se riippuu niin lapsista, lasten määrästä ja mitä niiden kanssa tekee.

Itse en saa kunta- tai hoitolisää ja kht:nkin vain nuorimmasta lapsesta. Ei riitä edes ruokaan tuo raha.

KÄVIN ALLEKIRJOITTAAN.
OMAT KOTIAJAT ON MENNEET JO. eN HALUA KELLEKÄÄN TOISELLE SELLAISTA KITTUUTTAMISTA.

PÄIVÄKODIT HALUAN VÄHEMMÄKSI ALLE 3VUOTIASTA ETTÄ MEILLE TÖIHIN PALAAVILLE ON HOITOPAIKKA LAPSILLE LÄHIMMÄSSÄ PÄIVÄKODISSA , EI KYMMENIEN KILOMETRIEN PÄÄSSÄ.

En allekirjoita.

Kannattaa säästää rahaa jo ennen lapsen hankkimista, eikä pyöräytellä niitä maailmaan ihan ajattelematta. Raivostuttaa se täälläkin hoettu sanonta "kyllä lapsi leivän tullessaan tuo" - yhteiskunnan tukiinhan se viittaa. Jokainen huolehtikoon omasta toimeentulostaan ja tehköön lapsia sen verran, kuin kykenee itse elättämään.

Tai sitten ei. Meillä on mies vuorotyössä ja vapaat metsässä, siinä on äidin iltatyöt silkka mahdottomuus. Ja töissä olo oli lomaa nykyiseen elämääni verrattuna, kyllä kotiäidilläkin voi olla täydet päivät: se riippuu niin lapsista, lasten määrästä ja mitä niiden kanssa tekee.

Itse en saa kunta- tai hoitolisää ja kht:nkin vain nuorimmasta lapsesta. Ei riitä edes ruokaan tuo raha.
Ei taida tuo metsässä olo olla pakollista vaan vapaa valinta?

[QUOTE="vieras";24446947]Ei taida tuo metsässä olo olla pakollista vaan vapaa valinta?[/QUOTE]

Päin vastoin. Nimenomaan pakollista ja kallistakin, bensat ja koneet ym. Lasten perintömaista kyse, joten eipä voi myydä tai jättää hoitamattakaan. OT.

[QUOTE="vieras";24446954]Sitähän tuetaan jo nyt. Riittävästi.[/QUOTE]

Näkemykseni ja kaikkien kollegojeni näkemys on se, että ei tueta ollenkaan riittävästi.

Kaikki lapsiperheiden tukeminen on lopetettava välittömästi, koska siinä ei ole mitään järkeä. Jokainen elättäköön penskansa omilla rahoilla jos niitä on pakko väsätä.

Ennemmin kuin lisäisin rahallista tukea haluaisin lisätä niitä palveluita jotka tukevat kotihoitoa; avoimia päiväkoteja, pikkulapsille ja heitä hoitaville äideille/iseille/mummeille/kummeille päivisin "harrastuksia" ja tapaamisia johon voi osallistua yhdessä lapsen kanssa.

Ja seuraavaksi tulet sitten marisemaan, ettei ole varaa hoitaa lasta kotona, vaan on pistettävä jo vuoden ikäsenä hoitoon...?

Rikkailla tai rikkaiden vaimoilla on varaa hoitaa muksut kotona, muut menee töihin tai syö kaurapuuroa joka aterilalla. (Itse kuulun viimeiseksi mainittuun kastiin)

ALLEKIRJOITAN!

Itse olen säästänyt kummankin lapsen hoitovapaisiin (2v menivät hoitoon) 5000e sukanvarteen. Minusta on typerää heittäytyä vain yhteiskunnan armoille ja vaatia sitten vielä korotuksiakin. Menkää katsomaan muihin maihin ja veikkaan että alkaa Suomen malli tämmöisenäänkin tuntua hyvältä.

[QUOTE="Maisa";24450555]Itse olen säästänyt kummankin lapsen hoitovapaisiin (2v menivät hoitoon) 5000e sukanvarteen. Minusta on typerää heittäytyä vain yhteiskunnan armoille ja vaatia sitten vielä korotuksiakin. Menkää katsomaan muihin maihin ja veikkaan että alkaa Suomen malli tämmöisenäänkin tuntua hyvältä.[/QUOTE]

Siis 5000e/hoitovapaa.

Ja seuraavaksi tulet sitten marisemaan, ettei ole varaa hoitaa lasta kotona, vaan on pistettävä jo vuoden ikäsenä hoitoon...?

Rikkailla tai rikkaiden vaimoilla on varaa hoitaa muksut kotona, muut menee töihin tai syö kaurapuuroa joka aterilalla. (Itse kuulun viimeiseksi mainittuun kastiin)

ALLEKIRJOITAN!

Ette sitten vain osaa käyttää sitä rahaa. Kotihoidontuki + lapsilisät + miehesi palkka...Kyllä sillä saa muutakin syötävää ostettua kuin kaurapuuro.

[QUOTE="äitix4";24446662]KÄVIN ALLEKIRJOITTAAN.
OMAT KOTIAJAT ON MENNEET JO. eN HALUA KELLEKÄÄN TOISELLE SELLAISTA KITTUUTTAMISTA.

PÄIVÄKODIT HALUAN VÄHEMMÄKSI ALLE 3VUOTIASTA ETTÄ MEILLE TÖIHIN PALAAVILLE ON HOITOPAIKKA LAPSILLE LÄHIMMÄSSÄ PÄIVÄKODISSA , EI KYMMENIEN KILOMETRIEN PÄÄSSÄ.[/QUOTE]

VAI SELLAISTA TEIT!

Mutta älä huuda.

[QUOTE="Vieras";24450584]Ette sitten vain osaa käyttää sitä rahaa. Kotihoidontuki + lapsilisät + miehesi palkka...Kyllä sillä saa muutakin syötävää ostettua kuin kaurapuuro.[/QUOTE]

Lisäys vielä, että mielestäni sitä voisi sillä satasella nostaakin, mutta sitten subjektiivinen päivähoito-oikeus kokonaan pois.

[QUOTE="Vieras";24450606]Lisäys vielä, että mielestäni sitä voisi sillä satasella nostaakin, mutta sitten subjektiivinen päivähoito-oikeus kokonaan pois.[/QUOTE]

Tuo nyt on niin vaikea asia ettei sitä voi tuosta noin vaan poistaa. Miksi automaattisesti kotona äidin kanssa on lapselle paras vaihtoehto? Tälläkin palstalla huomannut joidenkin äitien pään sisällön ja mitä he lapsilleenkin opettavat, ei voi kuin kauhistella!

Yhteistyössä