Käykää kaikki allekirjottamassa adressi kotihoidontuen korottamisesta :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimmu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kysymys ei ole siitä mikä on rankinta. Ne lapset on sun ja yhteiskunta tulee lapsiperheitä Suomessa suhteellisen hyvin. Itsekin olen kotona kahden pienen kanssa, että ei mulle tartte minkään rankkuudesta jauhaa.... Työt kutsuu sitten, kun säästötö loppuu. Osittaista hoitovapaata jatkan niin kauan kuin laki sallii.

Ei kaikilla ole säästöjä millä elää, tai muutakaan ylimääräistä rahaa. Kotiäitiys vaatii kutsumusta, koska paremmin maksetaan siitä, että itse olet "työtön" ja lapset on hoidossa. Siinä sitten vaan kursseilemaan. Työttömiltä pitäisi evätä päivähoito-oikeus ja TSÄDÄM, säästöä syntyy!

[QUOTE="vieras";24445605]Jos kotiäitiys käy noin rankaksi niin kannattaisi sunkin laittaa lapset hoitoon ja mennä töihin. Ei omien lasten hoito mitään työtä ole, jos ei siihen pysty kannattaa jättää lapset tekemättä tai mennä töihin.[/QUOTE]

Minä kasvatan kiitos mieluummin jälkikasvuni itse, kuin sysään ne 9-10h päivässä johonkin laitokseen. Kysehän ei ole siitä, että pitäisi maksaa palkkaa omien lasten hoidosta, vaan siitä, että koska sitä rahaa laitetaan mitään tekemättömillekin, voisi valtio suoda edes tasa-arvoisen mahdollisuuden lasten kotihoitoon myös vähävaraisemmille. Voisihan kht olla tulosidonnainenkin etuus, silläkin säästäisi. Jos puolison tulot on 50t/vuosi, voi siinä kotiäiteillä ihan mielin määrin ilman mitään tukia.

Olen allekirjoittanu hyvän asian puolesta. Hopi, hopi, muutkin mukaan.

Ihme nirisijöitä täällä taas. Oikeesti nyt pitää sanoa,et kateelliset siellä laulaa valitusvirttään :D Säälittäviä olentoja olette. Millainenhan valitus sitten alkaa ku korotus tulee voimaan, odotan innolla.

[QUOTE="vieras";24445729]millähän ihmeen logiikalla kyse olisi kateudesta?[/QUOTE]

Juuri tuolla ku, en kirjoita kun en itsekkään saanut isompaa tukea :D Mitäs muuta se on ku kateutta ?

[QUOTE="vieras";24445783]tai sitten vaan kokemus siitä että nykyinen taso on ihan riittävä.[/QUOTE]

Näin juuri. Suuri osa kotiäideistä saa lisäksi ne hoitolisät ja kuntalisät, joita ilmankin pärjää. Ja pientä ekstraa voi tienata tekemällä osa-aikatöitä isän vahtiessa lapsia, jos haluaa nostaa elintasoaan ainoastaan välttämättömien hankinnasta.

Noh, jo noihin palkkoihinhan menee semmoinen rapiat 15 miljoonaa, että joskohan siitä joku euro joutais...

kansanedustajaksi voi jokainen ryhtyä, joten siitä vaan. Oma valinta tuo kotiäitiyskin on. Kyllä minäkin jään kotiin kun äippäloma loppuu, mutta olen erittäin kiitollinen, että saan edes tuollaisen summan rahaa. Ihme valitusta!!!

kansanedustajaksi voi jokainen ryhtyä, joten siitä vaan. Oma valinta tuo kotiäitiyskin on. Kyllä minäkin jään kotiin kun äippäloma loppuu, mutta olen erittäin kiitollinen, että saan edes tuollaisen summan rahaa. Ihme valitusta!!!

niin ja aion käydä ilta-ja viikonlopputöissä jo ihan oman mielenvirkistyksen vuoksi. Suosittelen!!!

Minä kasvatan kiitos mieluummin jälkikasvuni itse, kuin sysään ne 9-10h päivässä johonkin laitokseen. Kysehän ei ole siitä, että pitäisi maksaa palkkaa omien lasten hoidosta, vaan siitä, että koska sitä rahaa laitetaan mitään tekemättömillekin, voisi valtio suoda edes tasa-arvoisen mahdollisuuden lasten kotihoitoon myös vähävaraisemmille. Voisihan kht olla tulosidonnainenkin etuus, silläkin säästäisi. Jos puolison tulot on 50t/vuosi, voi siinä kotiäiteillä ihan mielin määrin ilman mitään tukia.
En nyt laskisi työttömiä automaattisesti mitään tekemättömien joukkoon, jos käy kursseilla ja aktiivisesti hakee töitä niin onhan sekin enemmän tekemistä kuin kotiäideillä hiekkalaatikon äärellä istuskelu ja mammapalstoilla surffailu. Ja turha sanoa, että kotiäiti tekee myös ruuan ja kotityöt, niin tekee kaikki muutkin, myös ne töissä käyvät ja työttömät. Kotiäideillä vaan on kodin hoitoon enemmän aikaa.

Allekirjoitin. Kotihoidontuki - samoin kuin opintotuki, on naurettavan pieni. Paljon halvemmaksi tulisi maksaa isompaa kotihoidontukea kuin perustaa uusia päiväkoteja joissa lapset ovat säilössä sen 10h päivässä. Tässäkin kaupungissa pk:t ja pph:t ihan tupaten täynnä, lapsia on jatkuvasti liikaa hoitajiin nähden :(

[QUOTE="vieras";24445378]Miksi? Että saat yhteiskunnann tukemana istua päivät palstailemassa lapsia tekosyynä käyttäen[/QUOTE]

Olisikohan aika tässä yhteiskunnassa tukea saman verran sekä työssäkäyviä eli päivähoidossa lastaan kuljettavia että kotona lapsiaan hoitavia? Paljonkos muuten maksatte lastenne hoidosta? Se nimittäin maksaa alk. 1400e/kk yhdestä lapsesta! Ja kotihoidontuki lienee jotain reilu 300e? Eli tasa-arvo tähänkin, hoidossa käyvien lasten vanhempia tulisi tukea saman verran kuin kotona olevia, eli itse tietenkin pitäisi maksaa se loppu, eli n. 1100e kuussa hoitomaksu, TASA-ARVOA! Ja, en saa kotihoidontukea enkä vie lapsiani hoitoon. Hoidan itse ja teen samalla työtä, kuten miehenikin. Mutta maksamme veroissa teidän lastenne hoitokuluja siellä päiväkodissa.
Niin ja olen allekirjoittanut.

Allekirjoitin. Kotihoidontuki - samoin kuin opintotuki, on naurettavan pieni. Paljon halvemmaksi tulisi maksaa isompaa kotihoidontukea kuin perustaa uusia päiväkoteja joissa lapset ovat säilössä sen 10h päivässä. Tässäkin kaupungissa pk:t ja pph:t ihan tupaten täynnä, lapsia on jatkuvasti liikaa hoitajiin nähden :(
Kuka käskee tehdä niin pitkiä päiviä? Tee osittaista hoitovapaata, lyhyemmät työ- ja hoitopäivät ja rahaa jää kuitenkin enemmän käteen kuin hoitovapaalla ollessa. Ei kaiken tarvitse olla niin mustavalkoista, että joko 10 tunnin hoitopäivät tai 3 vuotta kotona ja sitten ne pitkät hoitopäivät viidesti viikossa. Pehmeä lasku hoidon alkuun on varmati lapsillekin kivempi.

Siinähän kirjoittelette. Totuus vaan on, että valtion menoja on pakko karsia ja paljon, eli mitään korotuksia ei tule. Eikä tarvikan tulla. Jos nainen haluaa olla vuosikaudet kotirouvana, niin kannattaa tehdä ne muksut hieman varakkaamman miehen kanssa, eikä vinkua valtiota apuun.
Valintakysymyksiä.

Miten joku joka vaan päivät pitkät pyörii kotona voi vaatia lisää rahaa?! Tätä mä en ymmärrä. Menkää töihin! Tai sitten ois varmaan kannattanu vähän harkita sitä lasten hankkimista...

EN ALLEKIRJOITA

Yhteistyössä