Kotihoidontukea korotettava!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En allekirjoita. Muutenkin Suomen taloudella menee huonosti ja säästöjä pitää hakea. Mieluummin rahat jonnekin, missä niitä oikeassa tarvitaan. Vaikka sairaille, joilla ei ole mahdollisuutta valita, sairastuuko vai ei ja on "tyydyttävä" siihen hoitoon, minkä saa. Kotihoidontuella eläminen on kuitenkin valinta.

[QUOTE="vieras";24831478]Miksi? Että miehensä siivellä elävät lusmut saavat istua päivät koneella haukkumassa toisiaan[/QUOTE]

Siksi että työttömät saavat enemmän rahaa käyttöönsä ja heillä ei ole edes
tulevaisuuden lupauksia kotona hoidettavanaan. Monella työttömällä ei ole
aikomustakaan mennä töihin kun saa niin hyvin rahaa olemalla vain kotona.

[QUOTE="aloittaja";24831513]Siksi että työttömät saavat enemmän rahaa käyttöönsä ja heillä ei ole edes
aikomustakaan mennä töihin kun saa niin hyvin rahaa olemalla vain kotona.[/QUOTE]

työttömyys ei välttämättä ole oma valinta. kotiäitiys on

kyllä tuli ihan paska fiilis kun olen kotiäiti!!! lusmu, miehen elätettävä... No niin varmaan, tosin miehen kanssa sovittu yhdessä näin. Vakituinen työpaikka odottaa. Anteeksi kaikille kun olen valinnut olla lasteni kanssa kotona niin kauan kuin mahdollista!! Talous on pakkasen puolella kotihoidon takia mutta päivääkään en vaihtaisi pois. Pitäkää rikkaat euronne!!!

niin, ja päivähoito/lapsi maksaa valtiolle ainakin tonni/kk ja kotihoidontuki on n.500e(ja varsinkin jos on muutamaa pientä lasta niin "kotiäitiys" on tosi kannattava valtiolle)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Ensinnäkin, lopettakaa näiden nettiaddressien spämmääminen koska niillä ei ikinä ole ollut eikä tule olemaan mitään merkitystä.

Toiseksi, menkää töihin niin ei tarvitse vinkua ilmaista rahaa yhteiskunnalta.

[QUOTE="vieras";24831528]työttömyys ei välttämättä ole oma valinta. kotiäitiys on[/QUOTE]

Niin eli työttömille vaan lisää rahaa, he ehkä joskus menevät töihin jos
jaksavat.
Äideiltä rahat pois ja äidit heti synnytyssalista töihin ja viis lapsista ne
hoitoon vaan.
Mites Suomelle käy jos syntyvyys hurjasti laskee, tulevat veronmaksajat
vähenee.

[QUOTE="Äiti";24831592]Niin eli työttömille vaan lisää rahaa, he ehkä joskus menevät töihin jos
jaksavat.
hoitoon vaan.
vähenee.[/QUOTE]terveessä yhteiskunnassa lasten tekemisestä ei tarvitse maksaa palkkaa

No en kyllä allekirjoita. Jos joku haluaa nyky-yhteiskunnassa jättäytyä toisten elätettäväksi, tulisi hänen itse löytää oma elättäjänsä siihen, ei olettaa, että muut (työssäkäyvät) veronmaksajat elättäisivät.

[QUOTE="Äiti";24831592]Niin eli työttömille vaan lisää rahaa, he ehkä joskus menevät töihin jos
jaksavat.
hoitoon vaan.
vähenee.[/QUOTE]

eikös äitiysraha ole ansiosidonnainen kuitenkin? ;) että sillon voi olla kotona. miten lie kotihoidontuen laita, kun en enää muista ja lie muuttunut siitä kun itse olin kotona.

jaksavat.
hoitoon vaan.
vähenee.[/QUOTE]

vanhemmuuskin on ihan oma valinta. ehkäisyllä estettävissä. vanhemmuudesta ole ennenkään maksettu miksi nyt pitäisi

No, kotihoidontuessa on jo nyt olemassa lisäosa joka on tarkoitettu niille joilla laskelmien mukaan oikeasti on niin pienet tulot että perus kotihoidontuki ei riitä. Kuitenkaan se ei ole ihan pieni raha minkä jälkeen koko hoitolisää ei saa enää senttiäkään.
Eihän se lisäosakaan nyt mikään päätähuomaavan suuri ole että kamalan leveästi pääsisi elämään. Mutta se nyt on tuki ja tuet nyt ylipäätä ei ole koskaan sellaisia että niillä oikeasti pystyisi elämään ilman kulujen raakaa karsimista.

Voisin käydä kyllä allekirjoittamassakin tuon.. Vaikka itsellä ei ole kuin yksi lapsi niin pakkohan se on myöntää että yhteiskunnalle ihan oikeasti tulisi halvemmaksi jos useamman lapsen äiti hoitaisi itse lapset kotona... Eli siinä mielessä kotihoidontuen korotus etenkin useamman lapsen äidille olisi ihan järkevää.

Olin juuri pari vuotta kotiäitinä ja erittäin onnellinen että siitä edes jotain maksettiin! Ne rahat oli vaan plussaa enkä enempää kehtaisi ottaa kotona olemisesta.

niin, ja päivähoito/lapsi maksaa valtiolle ainakin tonni/kk ja kotihoidontuki on n.500e(ja varsinkin jos on muutamaa pientä lasta niin "kotiäitiys" on tosi kannattava valtiolle)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

täähän on hyvä perustelu.valtio ei muuten maksa päivähoitoa vaan kunnat.

ootko miettiny sitä että jos nainen on kotona niin maksaa siitä 350 eurosta veroja ehkä 40-50e kuussa, jos se menee töihin ja ansaitsee vaikkapa 3000 e kuussa niin maksaa siitä veroja ehkä 800 kuussa. ja kun lapsi menee päivähoitoon niin sille päivähoitajalle riittää töitä ja sekin maksaa veroja.

juu kotiäitiys on oma valinta. tai siis perheen yhteinen valinta. mua ei pätkääkään haittaa hoitaa yhteisiä lapsia kotona vaikka mies joutuukin maksamaan vähän enemmän kuluista. parempi että perhe elättää itse itsensä kuin että yhteiskunta elättäis sen naisen joka on omasta valinnastaan päättänyt jäädä kotiin.

Ei se mene ihan noin yksoikoisesti. Yleensä kun ihminen on töissä, hänen työnsä työllistää muita ihmisiä, jotka myös maksavat veroja jne. Onhan siitä laskelmia, että jos laajemmin otetaan tulot ja menot huomioon, niin valtion kannalta on kannattavampaa, ettei hoitovapaalle jäädä.

Jos laittaisinki nuo viisi muksua päiväkotiin ja lähtisin töihin tulisi iso lasku kunnalle/valtiolle. Ehkä mieluummin pieni korotus kotihoidontukeen ja jään kotiin. Kaikki voittaa. Ja allekirjoitin ehdottomasti!

kyllä ihmetyttää kuinka jumalattoman huonoja ihmisiä me kotihoidontuella elävät vanhemmat olemme ! kunnalle tosiaankin tulee huomattavasti kalliimmaksi järjestää hoitopaikka lapselle, kun maksaa siitä kotona hoitavalle vanhemmalle. veroahan mekin kotihoidontuesta maksamme ( ja mitättömiin palkkatuloihin verraten, huomattavasti suuremmalla prosentilla). lisäksi lapsemme luultavasti rasittavat kunnallista sairaanhoitoa vähemmän kuin homevaurioisiin päiväkoteihin ahdetut lapset...jo nämä asiat tuovat kunnille säästöjä, jotka voi sitten juopoille,narkkareille, maahanmuuttajille ym:lle kotivanhempaa paremmille jakaa ! olen aina ihmetellyt mikä teissä töissä käyvissä vanhemmissa on niin paljon parempaa, ettehän tekään joudu lapsenne päivähoidosta täyttä hintaa maksamaan. se osuus jonka kunta/kela lapsenne hoidosta palveluntuottajalle maksaa, on huomattavasti suurempi kuin kotihoidontuki...

[QUOTE="aloittaja";24831513]Siksi että työttömät saavat enemmän rahaa käyttöönsä ja heillä ei ole edes
aikomustakaan mennä töihin kun saa niin hyvin rahaa olemalla vain kotona.[/QUOTE]

Aivan, mutta sen sijaan työt.korvaus pitäis puolittaa.

Yhteistyössä