E
epäonninen tässä, onninen muissa
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Äitily11:Minä en jaksa tätä iänikuista imettämishysteriaa, mikä teitä äitejä vaivaa? Minulle ihan sama kuka imettää ja miten kauan. Itse imetin lastani kaksi kuukautta ja senkin ajan osittain. Maitoa tuli vaan niin pirun vähän ja halusin myös elää välillä ilman että lapsi on 24H vieressäni. Lapsi on aina ollut terve, vaikka hoitoonkin meni pienenä. Yhden kerran ollut korvatulehdus ja kerran "kunnon kuume", muuten aina terve. Allergioitakaan ei ole. Minä en usko puhtaasti imettämisen mahtavaan voimaan meillä länsimaissa.
pakkohan se on noin sanoa, jos itse on imettänyt vain 2 kk. No, voin sanoa että minä imetin vain puoli viikkoa, koska maidontulo ei vain käynnistynyt. Olisin silti halunnut imettää ja minusta se on tärkeää ja uskon, että se on vauvan parasta ravintoa niin länsimaissa kuin ennen kaikkea kehitysmaissa. Ei mun tartte siltä arvoa kieltää, jos itse olen ns. epäonnistunut. Omakin lapsi on ihan terve ja hyvinvoiva, mutta silti mua harmittaa, ettei imetys ollutkaan mun juttu. Olen lukenut asiasta paljon ja toivon, että toisen lapsen kanssa ns. onnistun. Ja jos en, niin ei sitten, mutta silti musta imetys on tärkeä juttu ja on hienoa, että siitä puhutaan ja naisille kerrotaan sen eri puolista.