Tarviiko vauvaa totuttaa korvikkeeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maatushka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maatushka

Jäsen
04.05.2011
387
0
16
Ajattelin totuttaa vauvan 4 kk korvikkeeseen, että pääsen viikon päästä kaverini polttareihin. Olen pumpannut maitoa pakkaseen, mutta ajattelin antaa vauvalle nyt jo etukäteen korviketta jotta tottuisi siihen jos tuolloin la äitini joutuu antamaan sitä pakastetun maidon loppuessa. Tarvitseeko korvikkeeseen totutella? Miten sitä vauvalle antaisin? Sekoitanko joukkoon äidinmaitoa vai annanko pelkiltään?

Kannattaa kokeilla etukäteen: meillä viime kesänä vauva oli menossa hoitoon vanhempieni luo yöksi ollessaan neljä kuukautta. Kokeilin viikkoa aiemmin korviketta ja kävi ilmi että poika on maitoalleginen. Siinä oli hyvin aikaa hankkia apteekin soijapohjaista korviketta (mistä myöhemmin allergialääkäri kertoi että sitä ei kannata käyttää noin nuorelle) ja sain jopa pumpattua pienen määrän rintamaitoa yöjuomiseksi kun ehdin harjoitella pumppaamista muutaman päivän.

Meinasin vastata, että ei, mutta tuossa tapauksessa mielestäni kyllä. :) Antaisin vähän muutamana päivänä. Joka päivä vähän enemmän. En mä sitä sekoittaisi äm:oon, mutta jos viitsit niin ei siitä haittaakaan ole. :)

Soijaahan ei pidä antaa lapselle missään muodossa, jos ei ole luomua. Osa niistä voi nykyään olla GMO eikä sellaisia kenekään pidä sietää, ei koskaan!

Mä olen sekoittanut äm:oon, eka 1/3 osaa, sitten puolet jne. Kokonaan ei mene korviketta pullosta, pitää olla äm joukossa.... Nyt vaan ei enää pumppaamalla tahdo saada maitoa - tai mä en siis jaksa pumpata....

Yhteistyössä