äidinmaito ja korvike sekaisin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyjäjäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyjäjäjä

Vieras
Elikkäs minulla on kohta 4 kk ikäinen vauva ja 2 vkon päästä minun pitää olla ensimmäistä kertaa pois yötä kotoa. En ole antanut vauvalle korviketta kertaakaan vielä, eli pelkällä tissillä on menty. Minulla on tullut niin hyvin maitoa, että kun vauva on jäänyt isin kanssa kotiin jos olen käynyt omilla menoillani, olen pumpannut maitoa jääkaappiin ja sieltä isi on sitten lämmittänyt jos on nälkä yllättänyt. Nyt olenkin pumppaillut maitoa pakkaseen tätä menoani varten, mutta vauva on alkanut syödä nyt aivan kamalasti.. Eilen illalla isi syötti vauvan ja laittoi nukkumaan niin maitoa meni kerralla 310ml!! Eli se että saisin sen määrän pumpattua ainoastaan rintamaitoa mitä vauva noin vuorokauden ajan tarvitsee, on mahdoton tehtävä :D juuri laskin että pakkasessa on nyt 1,6L maitoa ja vielä pitäisi samanmoinen satsi pumppailla, en kerkeä millään..

Tämän alustuksen jälkeen siis.. Voiko korviketta ja omaa maitoa sekoittaa keskenään?

Vastauskeksi en halua sitten että "anna pelkkää korviketta, niin ne muutkin tekee." En haluaisi antaa pelkkää korviketta, jos se ei aivan pakollista ole. Minulla kun tuota omaa maitoa on kerta niin hyvin riittänyt. Jos siis voisi maitomäärää vähän jatkaa korvikkeella esim 1/3 laitettaisiin korviketta ja loput äidinmaitoa? Nauvolasta en ole tajunnut käydessäni kysyä, ja siellä on vain 1 tunnin soittoaika arkisin ja sinne ei pääse läpi, vaikka kuika killuuttelee sen tunnin ajan. Seuraava aika meillä on sinne vasta 2 päivää ennen tätä yöreissuani..

Onko muut siis tehneet näin, onko kokemuksia?

On mies tehnyt. Ei ollut tullut vauvalle silloin vatsakipuja ja normaaliin tapaan oli kelvannut. Meillä oli se tilanne, että itse jouduin rankan influenssan takia sairaalaan tiputukseen vauvan ollessa 2kk. Pakastimessa oli vaan muutama pussi pumpattua maitoa "hätävarana" ja sitä ennen vauva saanut vaan aina rintamaitoa. Ensin olivat juoneet ne maidot sieltä sekoitettuna korvikkeeseen ja sitten kaksi syöttöä oli pelkällä korvikkeella. Kun pääsiin kotiin niin jouduttiin antamaan vielä pari kertaa pelkkää korviketta lisänä, ennen kuin maitoa nousi taas kunnolla...

Joo, tietty voi antaa sekaisin rintamaitoa ja korviketta. Saattaa myös maistua rintaruokitulle lapselle paremmin kuin pelkkä korvike, kun maistuu ehkä tutummalle.

Meillä jouduttiin antaa sekoitteena jo synnärillä, kun maidon nousu kesti niin kauan eikä sitä tullu tarpeeksi mitenkään. Sitten sekoitettiin se mitä pumppaamalla tuli Nanin kanssa. Hyvin meni ja meni vielä myöhemminkin, kun vielä osittain imetin.

Yhteistyössä