kolmiolääke ja pari siideriä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tohdinko ottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Mä en uskaltaisi itse. Kolmiolääkkeissähän kehoitetaan olemaan juomatta.
Mä menisin varmaan ihan sekaisin, kun tuo viinapääkään ei ole kovin kummoinen.

sama mulla... vuosiin en ole ottanut... en siis ota

Meneekö sulla pää siitä sekaisin?

Ite vaan mietin kun söin tujua lääkettä ja kauan, enkä enää kokenut sekaisin menoa pelkästä lääkkeestä, otin myös viinaa lääkkeen kanssa.

MUTTA jos olet vasta 5 päivää ja menet jo lääkkeestäkin sekaisin, en ottaisi siideriä tai max puol lasia. Tietystsi riippuu riippuu siitä kuinka paljon olet uuten tottunut juomaan, että kuinka paljon pää kestää. Tosiaankin siitä VOI tulla ihan karsee olo, joten jos hetkenkin tuntuu pelkästä lääkkeestä menet sekaisin en ottais mitään muuta päätäsekoittavaaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Älä ota! Edes Buranaa ei saa ottaa siiderin kanssa, varoaika silloinkin ainakin 8 tuntia.

Ei buranalla ole mitään vaikutusta siiderin kanssa. Siis yks burana / yks siideri. Eri asia on jos syö buranaa kun leipää ja juo viinaa kuin vettä, sitten voi maksa ja munuaiset sanoo vastaan, mutta buranaa voi ottaa huoleti esim. krapulaan. kelle sellainen ongelma tulee. Parasetamolia ja aspiriinia ei taas saa ottaa yhtään alkon kanssa.

No en kyllä uskaltais ottaa Buranaa ja siideriä! Jos tiedän että illalla otan siideriä, niin kyllä katson että viimeisestä Buranasta on se vähintään 6 tuntia aikaa ennenkuin siiderin otan. Krapulaan voi ottaa Buranan tarvittaessa, kun silloin myös juomisesta yleensä riittävästi aikaa kulunut. Yleensähän se krapulalääke otetaan iltapäivällä;).

kyllä mä oon kännissäkin ottanut buranaa, kun on ollut pää kipeä.. ja monta kertaa! ikinä ei ole mitään tapahtunut!

Eiköhän noi varotoimenpiteet ole tarkotettu ihan jatkuvaa käyttöä varten..

No en kyllä uskaltais ottaa Buranaa ja siideriä! Jos tiedän että illalla otan siideriä, niin kyllä katson että viimeisestä Buranasta on se vähintään 6 tuntia aikaa ennenkuin siiderin otan. Krapulaan voi ottaa Buranan tarvittaessa, kun silloin myös juomisesta yleensä riittävästi aikaa kulunut. Yleensähän se krapulalääke otetaan iltapäivällä;).

Mikset? Ei Burana vaikuta mitenkään alkoholin kanssa, jos on kohtuus. Mä otan aina nukkumaan mennessäni buranan, jos olen ollut viihtteelä. Eikä ole pää kipeä aamulla
:)

Olethan tutustunut lääkkeen käyttöohjeeseen? Tuo on kyllä ihan sinun itse keksimäsi sääntö, joka ei pidä paikkaansa.

Moni kolmiolääke, esim. Panacod, on hieman väsyttävä ja vaikuttaa heikentävästi keskittymiskykyyn. Jos nauttii alkoholia, sen vaikutus saattaa voimistua. Yleensä tulee vaan kova väsymys heti esim. 1-2 viinilasillisen jälkeen.

Panacodissa jo se parasetamoli tekee sen, ettei sovi alkoholin kanssa. Ei edes tavallista panadolia. Parasetamoli on maksatoksinen aine ja yhdistettynä alkoholin maksavaikutuksiin saattaa olla vaarallinen. Buranaa saa normiannoksina käyttää. Mutta kolmiolääkkeet kaikkiaan vaikuttavat keskushermostoon kuten alkoholikin, joten molempien vaikutukset moninkertaistuvat. Jätä jompikumpi väliin. Jos lääke on tarkoitettu kuurina syötäväksi, jätä alkoholi ottamatta. Jos syöt lääkettä tarvittaessa, no, itse tiedät, pärjäätkö ilman.

Meneekö sulla pää siitä sekaisin?

Ite vaan mietin kun söin tujua lääkettä ja kauan, enkä enää kokenut sekaisin menoa pelkästä lääkkeestä, otin myös viinaa lääkkeen kanssa.

MUTTA jos olet vasta 5 päivää ja menet jo lääkkeestäkin sekaisin, en ottaisi siideriä tai max puol lasia. Tietystsi riippuu riippuu siitä kuinka paljon olet uuten tottunut juomaan, että kuinka paljon pää kestää. Tosiaankin siitä VOI tulla ihan karsee olo, joten jos hetkenkin tuntuu pelkästä lääkkeestä menet sekaisin en ottais mitään muuta päätäsekoittavaaa.

oon syöny absenoria 2 kertaa päivässä 300 mg kerrallaa lokakuusta asti, oon juonu kerran lääkkeiden alottamisen jälkeen mut en oo uskaltanu juua sillee että edes heittäis päässä tai mitää ku otin vaa pari siiderii jotka ei tuntunu missää nii onksul tullu mitää outoo tosta viinasta ja lääkkeistä?

Et todellakaan ota! Joskus nuoruus vuosina olin todella pöljä kun menin tuon tempun tekemään, unilääkettä ja viinaa! Huhhuh, en oo ikinä huumeita käyttänyt mutta voisin melkein sanoa että tuo kokemus, siis kolmiolääke ja viina yhdessä ei varmaan paljoa huumeista eroa. Olin niin sekaisin että kuvittelin ihan omiani, näin harhoja ja henkilöt meni sekaisin..

Ai, tää olikin vanha aloitus. Mutta kaikille tyhmille teineille varoitus!

Yhteistyössä