KÖ: Meillä on kanssa Mistralit. Katsoin ne Phil&Tedsit. Voiko tuonne alaosaan sitten laittaa vauvan talvella? Siis mahtuuko sinne makuupussia jne. Nuo näyttää ihan käteviltä, mutta meneekö ympäri vuoden? Mullekin helteet riittäisi, mutta lauantaiksi sitä oli ainakin vielä luvattu. Saisi jäädä siihen.
Meillä oli jo perhepäivähoitopaikka saatu ja oltiin käyty siellä tutustumassakin, mutta päätettiin sitten antaa se pois, kun ei tuntunut mielekkäältä mennä 3,5 kk töihin. Olisi kyllä rahallisesti kannattanut, kun nyt sain tietää, ettei äitiysloman alkuun saakaan 3 kk palkkaa kuten ekalla kerralla, koska en ole välissä töissä. Mutta ei kai sitä voi kaikkea rahassa ajatella.
Se kyllä mietityttää, miten jaksaa arkea kahden kanssa, varsinkin jos vauva nukkuu yhtä huonosti (tai huonommin) ja huutaa yhtä paljon (tai enemmän) kuin edellinen. Päivällä pitäisi kuitenkin jaksaa tehdä jotain myös vanhemman kanssa. Kai sellaisessa tilanteessa voi saada hoitopaikan sitten esikoiselle? Miettiikö kukaan muu tällaisia "kauhukuvia"?
Pössi: Mä kävin ultrassa viikolla 6+5 ja silloin näkyi syke, mutta ei kai paljon muuta. Raskauden keston kuitenkin pystyi määrittämään, minkä takia sinne meninkin. Tai pääsin ultraan ihan ilmaiseksi neuvolan kautta, jotta tiedettiin, milloin menisin nt-ultraan. Luulisin, että muuten varhaisultraan kannattaisi mennä vasta vähän myöhemmin. Nythän saa kuitenkin neuvolan kautta sekä nt-ultran että rakenneultran ilmaiseksi ja mulla nt-ultra oli jo viikolla 11+jotain, joten ei välttämättä ole kovin montaa viikkoa varhaisultrasta siihen.
Novelle: toivottavasti jää nuo oudot vatsan kirvelyt tuohon. Yritähän jaksella töissä.
Meillä oli jo perhepäivähoitopaikka saatu ja oltiin käyty siellä tutustumassakin, mutta päätettiin sitten antaa se pois, kun ei tuntunut mielekkäältä mennä 3,5 kk töihin. Olisi kyllä rahallisesti kannattanut, kun nyt sain tietää, ettei äitiysloman alkuun saakaan 3 kk palkkaa kuten ekalla kerralla, koska en ole välissä töissä. Mutta ei kai sitä voi kaikkea rahassa ajatella.
Se kyllä mietityttää, miten jaksaa arkea kahden kanssa, varsinkin jos vauva nukkuu yhtä huonosti (tai huonommin) ja huutaa yhtä paljon (tai enemmän) kuin edellinen. Päivällä pitäisi kuitenkin jaksaa tehdä jotain myös vanhemman kanssa. Kai sellaisessa tilanteessa voi saada hoitopaikan sitten esikoiselle? Miettiikö kukaan muu tällaisia "kauhukuvia"?
Pössi: Mä kävin ultrassa viikolla 6+5 ja silloin näkyi syke, mutta ei kai paljon muuta. Raskauden keston kuitenkin pystyi määrittämään, minkä takia sinne meninkin. Tai pääsin ultraan ihan ilmaiseksi neuvolan kautta, jotta tiedettiin, milloin menisin nt-ultraan. Luulisin, että muuten varhaisultraan kannattaisi mennä vasta vähän myöhemmin. Nythän saa kuitenkin neuvolan kautta sekä nt-ultran että rakenneultran ilmaiseksi ja mulla nt-ultra oli jo viikolla 11+jotain, joten ei välttämättä ole kovin montaa viikkoa varhaisultrasta siihen.
Novelle: toivottavasti jää nuo oudot vatsan kirvelyt tuohon. Yritähän jaksella töissä.