Kolmekymppiset lapsettomuudesta kärsineet ja keskenmenon kokeneet...

Kummi, tää on kyllä oiva paikka purkaa sitä ahdistusta, mitä tämä kaikki härdelli aiheuttaa. Ja kyllä mä vakaasti uskon, että siellä joku tälläkin hetkellä sinnittelee täysillä, oli se luokka sitten mikä hyvänsä!

Ade ja Miru, toi keskiviikko sopii mullekin, mutta samanlainen pelko kuin Adella, että entäs jos kuulee huonoja uutisia, sillon en kyllä tiedä kykenenkö tapaamaan. Mutta muutoin siis keskiviikko ok.

ON: pakko taas tilittää näitä oloja, inhottaa että jauhan niin omanapaisesti, mutta jotenkin te ymmärrätte aina niin hyvin ja osaatte antaa järkeviä neuvoja, kun itsellä tää järjen käyttö ei tässä oikein onnistu. Mulla siis vatsa taas kovasti kipee ja nyt sitten sekaisinkin. Pelkään, että oonko syönyt jotain sopimatonta töissä ja saanut jonkun pöpön. Mistä tässä nyt sitten tietää että onko kipu raskauden aiheuttamaa vai joku kunnon pöpö? Ja onko vatsapöpöt vaarallisia, siis muutkin kun joku listeria? Ja miten se listeria muuten todetaan?
:ashamed: Taidan vaikuttaa melko hysteeriseltä, mutta pelottaa, että jonkun pöpön myötä tulee katalia seurauksia...

Täytynee lähteä kauppaan hakemaan jotain vatsalle ystävällistä, kun ei viitsisi olla syömättäkään. :kieh:

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!
 
Enni, miten rajusti vatsasi on sekaisin? Mulla oli noilla viikoilla myös sellaista, että välillä meni ihan juoksuksi vessaan, hormonit kyllä sekoittavat vatsan toiminnan aika perusteellisesti. Nyt olen kärsinyt jo viikon ummetuksesta - kaikki konstit käytössä ikä oikein kunnolla mikään toimi. Eikä kunnon vatsatautikaan ole vahingollinen sikiölle, pyri vain huolehtimaan riittävästä nesteen saannista ja vitamiinien imeytymisestä.

Eikä kuule mitään anteeksi pyytelyitä noihin vuodatuksiin ja vouhotuksiin. Sitähän varten täällä ollaan. Vuoroin antamassa, vuoroin saamassa. Voi kun voisin pikkuisen valaa rauhaa ja luottamusta sinuun, mutta sanonpahan vain, että mulla on tosi hyvä fiilis sun tilanteesta =)
 
Miru, tänään on joutunut melkein juoksemaan vessaan pariin otteeseen ja sama oli eilen illalla. Mutta silloin ajattelin vain, että vatsa toimii vähän vilkkaammin. :ashamed: Vatsa on lisäksi kipeä, niin se tässä ehkä pisti huolestuttamaan. Ja sitten kun söin töissä todennäköisesti pakastevihanneksia, joita ei oltu kuumennettu. :headwall: Oon yrittänyt sisäistää noita kiellettyjä ruoka-aineita, mutta sitten kuitenkin unohdan ne kiireen ja hälinän keskellä ja popsin mitä sattuu! Mutta kait se niin on, että jos kuumetta ei ole, niin hätää ei pitäisi olla. Se on kumma miten olo helpottaa aina, kun saa tänne raportoida. Tuo ummetuskin taitaa olla tyypillistä raskausaikana ja ei-niin-mukavaa! Eli yritän nyt psyykata itseni iloitsemaan, että vatsa sentään toimii, kun ens viikolla voi tilanne taas olla täysin toinen. Miehelle just eilen nauroin, että oon ihan kun vanha mummo, jolla on kaikki maholliset kolotukset milloin selässä ja milloin mahassa..

Ade, voisitko säkin tulla raportoimaan sun pienimmätkin nippailut, etten vaikuttais näin kreisiltä.. :)
 
Enniseni, jos et olisi raskaana, tuo listeria ei varmaan tulisi edes mieleen vai kuinka? En tiedä sen toteamisesta mitään, mutta listeria taitaa nyt kertakaikkiaan olla viimeinen asia, jonka olisit onnistunut itsellesi hankkimaan tähän hätään. Eiköhän mahan mitä moninaisin kipuilu ja sekaisin olo liity juuri raskauteen samalla tavalla kuin ummetus, paleleminen ja hikoilu. Aineenvaihdunta menee kertakaikkiaan uuteen järjestykseen ja sehän jos mikä on yhteydessä suolistoon. Useinhan menkkojenkin aikana monilla on maha sekaisin, mulla ainakin. Noniin, pitkä sepustus, mutta toivottavasti järkeenkäypä...

Ja tule vaan tänne reippaasti huolinesi, niin minäkin aion. Rauhoitellaan sitten toinen toisiamme.

Kerronpa äskeisestä sekoilustani paikallisessa K-kaupassa. Menin touhukkaasti pullokassit mukana kauppaan. Pullonpalautusautomaatilla huomasin, että ei ole pullokassia, jäivät autoon. Päätin, että olkoon, ja painelin kauppaan. Olin juuri ohittanut "automaattiportin" (tiedättehän kaupoissa sisään mennessä), kun huomasin, että kyllä se pullokassi piru vie onkin kärryssä. Käännyin kannoiltani ja koitin livahtaa takaisin, kun portti aukesi jonkun tullessa ulos, mutta jäinkin sinne väliin kärryineni ja pulloineni. Siinä sitten riuhdoin hetken enkä päässyt ulos automaatille, vaan ajelin sisään takaisin kauppaan. Sitä paitsi pulloautomaatille oli muodostunut hetkessä rasittava jono. Kaupassa sitten kiersin ja tein ostokset, jotka tuskin mahtuivat pieneen kärryyn, koska siellä oli PULLOKASSI. Lopulta olin suoriutunut pihalle ja palasin pisteeseen A eli pulloautomaatille. Ladoin olvit sisään, nappasin kuitin ja sulloin sen rahapussiin. Tarina huvittaa itseäni lähinnä siksi, että hajamielisyydelläni ei taida olla nykyään mitään rajaa. Miten joku voi olla näkemättä pullokassia kärryssä, jota lykkii? :kieh:
 
Adehan olikin samaan aikaan linjoilla! :) Toi hajamielisyys on selvä raskausoire! Tai sitten olet muuten vain blondi, mulle kävi yhtenä päivänä niin, että luulin hukanneeni uudet aurinkolasti, vaikka ne olivat mun päässä. B)

Sitä piti kysymäni, että oletteko käyneet lueskelemassa tai kirjoittelemassa odotuspuolelle? Mä kävin vähän siellä kurkkimassa, mutta ujo kun olen, niin en rohjennut vielä kirjoittelemaan.
 
Ollaan näköjään täällä porukalla :wave:
Olen käynyt tuolla odotuspuolella joitain kertoja. Lepsettomuuspuolelta plussanneet tuntuu omimmalta, muiden samassa aikataulussakin menevien tilanteet on vaan niin erilaisia ketään nyt tässä arvostelematta.. rohkeasti vaan, samoja pelkoja sielläkin kelataan ja onneksi viikottain tulee uusia samassa jännittävässä tilanteessa olevia.
 
Myönnetään. Olen käynyt kurkkimassa, mutta en jotenkin löydä itsestäni vielä rohkeutta liittyä joukkoon.

Yllätyin tänään töissä kovasti omasta reaktiostani, kun tapasin yhden neljännellä kuulla raskaana olevan puolitutun kollegan. Huomasin olevani kateellinen enkä saanut edes onniteltua häntä! Tuntui hetkellisesti, kuin en olisikaan itse raskaana. Outoa? Pysyttekö perässä?!!!

Miru: Niinpä! :ashamed: Kenenköhän kärryjä lykin ja kenen ostokset maksoin?
 
Ade, eipä tästä "roolista" ihan äkkiä pääse eroon. Edelleen on se "lapseton", jota myös työkaverit säälien katsoo. Nimim. tänään kävi töissä työkaveri 4-kuisten kaksosten kanssa, joita innolla syötin ja hoitelin ja tunsin muiden katseet "niin, hoida sinä vaan, kun et ole saanut tehdä sitä omille.." Tai sitten kuvittelen ihan pimeitä muista ihmisistä :ashamed:
 
Tässä livelinjaillessa alkaa jo todella polttelemaan, että koska nähdään?
Olisiko kuitenkin se keskiviikko, vaikken vielä tiedäkään ultrakuulumisia silloin. Mutta ainahan on se seuraava etappi, ei se muuksi taida muuttua. Siis jos Ennille sopii silloin, niin eiköhän lyöttäydytä samaan paikkaan samaan aikaan!

Miru, totean tuohon vain, että olipa ihana, kun sait pienen demon kaksosten kanssa ;) Ja seuraavan kerran, kun tuollainen ajatus vainoaa, pistä takaisin vasta-ajatus: "tietäisittepä, kenen kaksosia täällä syötellään ensi keväänä.."
 
Noniin, nytpä taidan täältä häipyä. Menen leipomaan piirakan miehelle, joka palaa Tallinnasta rymyämästä. Tosin ei aavistustakaan, mitä siihen piirakkaan tulee, kun unohdin ostaa tarvikkeet kaupasta :ashamed: No, tarjoillaan nyt jotain piirasta miehelle kumminkin :LOL:

Omat nippailut raportoidakseni: Tissit arat ja kohtuullisen piukeat, aamupäivisin krapulainen olo pienen päänsäryn kera. Menkkamaiset juilinnat vähenemään päin. Blondimainen sekoilu. Ei muuta. :wave:
 
Tulin pikaisesti moikkaamaan täältä siivousvimman keskeltä. Mieskin lähti pakoon :eek: . Vastaskivut ja sekavuudet ovat hellittäneet, joten tartuin heti toimeen. :kieh: Olen nimittäin vältellyt kaikkea aktiivista toimintaa viimeisen viikon raskauteen vedoten..

Toivottavasti Aden piirakka ilahdutti miestä, vaikka ainekset jäivätkin kauppaan ;) .

Itselläni tuli myös sellainen vihamielinen olo yhtä vieraampaa kollegaa vastaan, joka puhui lapsistaan. Ajattelin vain, että helppoahan tuollakin on, kun lapset saatu heti perään häiden jälkeen. Kyllä tämä lapsettomuus on vaan muuttanut minua ihmisenä ja suhtautumistani asioihin, eikä se mihinkään muutu!

Laitan kalenteriin tuon 28.5. Onpa jännittävää!
 
Hei Enniliili, olitkin mielessä aamulla, että joko vatsasi on asettunut. =) Kiva, että on!

Täällä taas on ollut nyt uudella vimmalla sellainen tunne, että menkat alkaisi :|
Plääh, mutta jospa eivät alkaisi. Pidän jalat ristissä :LOL:
Eilen muuten uutena oireena tuli verta NENÄSTÄ, ei tapahdu mulle juuri koskaan.
Kuulunee oirekuvaan. Niin ja näin inhottavaa unta, jossa tulin vahingossa ryypiskelleeksi.
Jotenkin ihan vahingossa! Täytyy koittaa varoa, ettei niin pääse käymään ;)

Juu, 28.5. on sitten sovittu. Paikka ja tarkempi aika mietittäneen lähempänä!

Oikein hyvää ja huoletonta (!!) viikonloppua kaikille rakkaille!
 
Hei taas! Nyt on sitten siivottu, syöty ja otettu päikkärit. Ja silti on vähän pöllö olo, vähän kuin krapulassa. Toivottavasti en oo vahingossa ryypiskellyt mitään siivousnesteitä...

Tuliko sitä verta paljonkin? Toivottavasti ei. Kumma juttu, parempi tosin että vuotaa nyt sieltä yläpäästä. Mulla nää vatsakivut on olleet ihan yhtä pahoja kuin menkkakivut, joten kai se kuuluu jotenkin asiaan. Jalat ristissä vaan oltava kaiken aikaa.

Kummille lähettelen salaa täältä plussapuhureita :whistle: .
 
Jätän puumerkkiä, viimekerrasta taitaa olla taas kulunut viikko. Näyttää tästä tulevan tällainen lauantain rutiini kirjotella tänne. Tähän aikaan tulee aina luova tauko mitä sitten ikinä onkaan tekemässä, vähän olis nälkä mut ei vielä viitsi ruokaa tehdä. Lauantaisidukkaa naukkailen ja kohta varmaan vois TV:nkin aukaista. Tuossa vieressä mies kanssa kirjotteleen jotain koneellaan (kahden läppärin loukku). Kuunneellaan Anna Järvistä ja ihan hyvältähän tuo kuulostaa. Passeli ruotsalaista humppaa. Lomasuunnitelmia lyödään lukkoon, JEE kesä on kohta tällä.

Jaksamista ja toivonvoimaa "krapulaisille" ;) päivä kerrallaan eteenpäin oli sitten raskaana tai ei. KUMMIlle pitelen peukkuja, jos siitä nyt yhtään on apua. Pitäkäähän tekin mulle, menen maanantaina kuulemaan verikokeitten tuloksista ja hiukkasen jännittää mitä tuleman pitää.

ON: täällä on nyt sit alotettu ne O-testailut. Haamu tuli eli vielä odotellaan, tänään kp12. Tosin olen ennenkin niitä haamuja tikutellut, pieni pää miettii nyt että toimiiko tämä nainen oikeesti vai onko se vaan se PCO kun heittää ikuista haamua testiin. Siks aikanaan tikutuksen lopetin kun haamut ei koskaan muuttunut mihinkään. :headwall: Niin ja kaikki muutkin keinot on turhia: lämpöjen mittailut, limojen tarkkailu etc... ei auta muu kuin olla vaan, aikanaanhan kaikki selviää... ehkä.

Toisaalta mikäs tässä ollessa. Mukavaa viikonloppua teille kaikille! :wave:
 
Huomenia.

Nyt on odottavan aika käynyt kyllä pitkäksi.
On kauhean epävarma olo. Pitäisi saada ajatukset ihan muualle.
Helppoa helppoa.... Eilen tosin oli hetken huomio muualla, nimittäin
Suomi-Ruotsi-matsissa, jee!!! Oi että oli hieno voitto!

Kuten huomaatte mulla ei ole mitään sen kummempaa asiaa tässä.

Pienelle Enkelille toivon oviksen pamahtamista kaikella voimallaan pian!
Kummin pieni salamatkustaja olkoon voimissaan ja lujasti tarrautuneena!
Toivottavasti sulla Enni on positiivinen olo. Tuo krapulamaisuus kuulosti hyvältä. (Jollet sitten tosiaan nauttinut niitä lattianpesuaineita) :kieh:
Miru, onnea matkaan neuvolaan!
 
Huomenta.

Adeliini odottavan aika on pitkä myös täällä. Olen lueskellut odotuspuolella ristiriitaisin tuntein lapsettomuuspuolen plussaajien pinoa. Ajatukset ei siis ole missään muualla kuin tässä. Ja vähän hankalaa, kun ei olla vielä puhuttu kellekkään. On tämä rankkaa odotella ensimmäistä ultraa. Pelottaa, että päästäänkö sinne asti ja jos päästään, niin onko kaikki niin kuin pitää. Toivottavasti epävarmuus helpottaa vähitellen, kun päiviä tulee lisää.

Pieni Enkeli, mä jankutan näistä ovistesteistä, mutta mulla siis ei toiminut oikeestaan muut testit kun se Clearbluen digitesti, vaikka ovis tapahtui verikokeiden perusteella ja muutoin normaalisti. Eli jos epäilet ko testin toimivuutta, niin ehkä sitä vois testata samaan aikaan vaikka toisellakin testillä... Joka tapauksessa, toivottavasti se ovis sieltä pärähtää ajallaan!

Miru, onnea neuvolaan. Varasitko sen neuvolan muuten missä vaiheessa? Vasta varhaisultran jälkeenkö? Mun täytyy sanoa, etten edes tiedä, missä päin se mun neuvola tulee olemaan, mutta ehkä varailen sen vasta lähempänä ultraa.

Omasta navasta sen verran, että eilen aamu ja päivä menivät normaaleissa oloissa, sitten iltaa kohden se krapula alkoi tuntumaan samoin painostava tunne mahassa. Sen mahakivun takia otan aika iisisti, eli aika kuluu tv:n ja netin ääressä.. Lisäksi nukuin ihan hirveän sikeesti, enkä joutunut nousta edes vessaan yöllä. Nyt taas normiolo mahassa, mutta väsyttää. Saattaa olla kyllä tämä ilman alakin on nyt vähän väsyttävä. Tiedä häntä.

 
Harmaata sunnuntaita!

Päivä on kulunut toistaiseksi ulkosalla pihahommissa. Olo on aika hyvä tänään, mitä nyt väsymystä täälläkin. Uusin intohimoni ruoan suhteen on hernekeitto - voiko niin taivaallista makua ollakaan!

Pienelle Enkelille Enniä kompaten: mulla oli myös hankaluuksia oviksen bongailussa - viivojen vahvuuksia pähkäillessä sain joka kerta harmaita hiuksia ja meni fiilis koko touhusta. Sen sijaan tuo digitaalinen testi oli taivaan lahja - se joko on tai ei.

Enni, varasin neuvolan vasta varhaisultran jälkeen. En vaan voinut tehdä sitä ennen kuin tiesin elämää sisälläni olevan. Eikä sinne niin kiire kuitenkaan ole kun on tämä ultrakäynti jo varhaisessa vaiheessa. Sun oireet kuulostaa hyvältä - kasvua kohdussa kipujen perusteella. Eihän ne ole kovia kipuja kuitenkaan?

Adelle myös vaan kärsivällisyyttä ja mielenrauhaa miten sitä suinkin kykenee saamaan. Meillä kävi eilen myös hassu juttu kaupassa. Meillä oli siis ostoskori, johon kumpikin toi jotain juttuja. Jossain vaiheessa huomasin, että mies oli ottanut pussillisen turkinpippureita koriin ja vielä ajattelin, että jännä kun ei karkkia ja juuri lemppareitakaan tee lainkaan mieli. Kotona purimme tavarat ja aamulla mies kysyi, eikö sulle sitten maistunutkaan noi turkinpippurit; iskikö kaupassa vaan kova salmiakinhimo?? Eli, kumpikaan meistä ei ollut laittanut pussia koriimme, se oli vain ilmestynyt tyhjästä. Ehkäpä paikalla oli joku hajamielinen, joka heitteli muiden ostoskoreihin omia juttujaan... satuitko Ade piipahtamaan Lahdessa eilen :LOL:
 
Täällä kp:t venyy ja paukkuu. 53/27-28. Viimeiset kaks teroa nappasin perjantaina joten jo olisi ne menkat pitänyt tänään alkaa. Vielä ei näy eikä kuulu. :/ en ymmärrä. Onko tää kroppa tehnyt toiminta lakon. :/
Ade meiliä tarkoitin.
 
Neuvolakuulumisia:
Meidän pikkuisilla oli kaikki hyvin. Toinen heilutteli käsiä ja jalkojaan kovasti ja toinenkin pienen herättelyn jälkeen (taisi olla iltapäivänokosilla). Pituutta oli 22,5mm ja 23mm eli täysin viikkoja vastaten, pidempi jopa huomisessa jo menossa. Sydämet sykki niinkuin pitääkin - eli kaikki loistavasti. Ne pienen pienet raajat heiluttelemassa oli kyllä ihan mielettömän liikuttavaa - taas alkaa itkettämään. Ihan kuin olisivat sanoneet: äiti ja isi, täällä me ollaan.. voi luoja.
:'( =) :'( =)

En pysty nyt muuhun, olen niin tärinöissäni, anteeksi pelkkä oma napa..
 
No niin, tämä raskaustarina päättyi tähän.
Verikokeessa hcg oli vain 20. Kurjaa, kun ei luonto ole hoitanut
hommaa ja vuodot alkaneet.

Soitan huomenna sinne naistentautien polille
ja katsotaan, miten tästä edetään. Toivon niin kovasti, etten joutuisi
taas kaavintaan vaan että lääkkeellinen tyhjennys riittäisi :'(

On aika tyhjä ja ahdistava olo.

Katsotaan nyt, miten sen tapaamisen kanssa. Haluisin nyt sairaslomaa ja hoitaa itseni kuntoon ensin.

Miru, olen onnellinen puolestasi. Tuli hyvä mieli, kun kaikki oli pienillä ja sinulla kunnossa!!
 
ADELIINI, todella syvä osanotto ja rutistus perään :hug: . Sun uutisten rinnalla omani tuntuvat nyt varsin vähäpätöisiltä.

Koko päivän on tehnyt mieli potkia kaikkia ovia ja seiniä. Aamusella olin siellä lääkärissä ultrassa toisen kerran ja tulos on se että ovulaatiota ei ole odotettavissa nyt hetkeen. Munasarjat ovat uniahtaneet totaaliseen koomaan. Turha tikuttaa siis. Megakierros siis tulossa, odottelen vaan koska lääkäri antaa luvan alotta terojen naukkailu, ei tämä muuten tästä mihinkään etene. On se kumma juttu (yhteensattuma) että aina kun jotain alkaa pelkäämään se toteutuu.

Fiilikset on ollut niin alhaalla tänään ja itku kurkussa vähän väliä. Taitaa ne samat keskenmenoahdistuksetkin siellä vielä vaivata pinnan alla. Voi saakeli tätä naisena oloa :'(
 

Yhteistyössä