Kolmekymppiset lapsettomuudesta kärsineet ja keskenmenon kokeneet...

Huomenta kaikille. On niin valoisaa että uni ei kerta kaikkiaan maistu enää, klo7 olinkin sitten jo täysin hereillä. Takana on hyvin nukuttu yö pitkästä aikaa. Yöllä aina heräilen ja uni on katkonaista. Aamulla kun pitää herätä töihin tuntuu että ei ole nukkunut ollenkaan. No ehkä tämä nyt alkaa tästä helpottamaan ja unta jaksan ottaa palloon koko yön. Nyt ei ainakaan mene lauantain hukkaan nukkumisen takia.

Eilen tulin nauttineeksi hieman viiniä, viimeksi olen viiniin koskenut uutena vuotena. Mitäpä sitä suotta tässä kituuttaa, ihmisiä tulee raskaaksi miten milloinkin (hieman kateellinen olen kyllä niille), joten ei kai meikäläisen "normaali" elämä nyt niin suuri este voi olla. Kahvinjuonnin lopetin myös uutena vuotena, mutta uudestaan en kahvikuppiin tartu. Vatsa ja pää on voinut paljon paremmin nyt kahvittomana aikana, eli siihen kahvittomuuteen on ihan hyvät muutkin syyt. Aamu on ihan mukava alottaa myös teekupin ja lehden parissa. Ja töistä löytyy muitakin teen juojia, joten teevalikoimat on aika hyvät.

Lauantaisuunnitelmia: ulos, ulos ja ulos. Vois ehkä pyörähtää kaupungissakin kattelemassa kesävaatteita. Siivota suhauttaa voisin kanssa tässä aamupirteydessäni, niin tulee sekin tehtyä.

Meillä ei vielä ole ollut PAS suunnittelua, kontrolliakin vielä odottelen. Mua kanssa hieman pelottaa, että jos tehdään luonnolliseen kiertoon niin ei koko ovilaatiota löydy. Olen tässä yrityksen aikana useammassa kierrossa yrittänyt ovista etsiä, mutta eihän sitä löydy, hailakoita viivoja vaan. Limiksen kanssa ei tosin ongelmia ole ollut, ainoa heikko kierto sen suhteen oli kun clomeja kokeiltiin. Mulla on onneksi ollut vaste lääkkeisiin aina hyvä ja normi annos on riittänyt. Mutta se suurempi ongelma onkin siellä miehen puolella.

ENNI V:lle toivon että tämä kierto onnistuisi.
KESÄlle ja MIRULIINIlle tarroja ja KUMMIlle kasvatteluintoa. Odottaminen on yhtä piinaa, toivottavasti itse pääsisin pian samaan piinavaiheeseen.
PIGLETILLE tervehdys.

Hyvää viikonloppua siis kaikille! :wave:
 
Täällä kanssa toinen aamuvirkku Puoli-Enkelin kaverina. Hyvillä yö-unilla on kylläl parantava vaikutus, koko päivä lähtee mukavasti liikkeelle, kun tietää nukkuneensa riittävästi. Ehkä tuolla viinilasillisella oli rentouttava vaikutus, joten varmasti ihan hyvä valinta!

Täällä nyt sain kuin sainkin ne kaksi viivaa tikkuun. Siirto olisi käsittääkseni keskiviikkona, jos alkiot vaan selviävät, viimeksihän kävi kato, että jouduttiin kaksi olkea sulattamaan, ja yksi vain selvisi! Kyseessä kolmannen päivän alkiot, ja virallisestihan lasketaan niin että ovis varsinaisesti tapahtuu testiplussasta seuraavana päivänä eli huomenna. Eli tästä nyt taas otettava opiksi,ei pitäisi heittää kirvestä kaivoon ennen kuin on ihan varma :ashamed: . Hemmetti, kun sitä oppis relaamaan ja uskomaan tähän touhuun, ei siitä varmaan haittaakaan olis!

Piglet, tosiaan tervetuloa mukaan ja toivottavasti siellä "hyvät kutinat" sen kun jatkuvat!

Adeliini, joko varasit seuraavaa käyntiä, ja onko se kuinka pian?

Mä kyllä alan rohkaistumaan tapaamista varten, joten kun täällä pk-seudulla ollaan, käy lyhyelläkin varoitusajalla! Hui.

Täällä kanssa suunnitelmissa painua ulos tai kauppoihin. Kevät-vaatteita ei löydy juuri mitään, joten täydennyksen paikka olis ehdottomasti! Jotenkin vaan nykyisin tuntuu se kaupoissa kiertelykin aika rankalta. Niin harvoin käyn, että ensin pitäis kartottaa valikoimia, jotta edes tietäis mitä olis tarjolla. Joskus muinoin, kun kävin kaupoilla jatkuvasti, niin tiesi mitä suurin piirtein oli tarjolla ja kaikki uudet kivat jutut oli helppo pongata! Näin se muuttuu, mutta onpahan kaapissa vähän paremmin tilaa, kun ei ihan joka viikko ostele!

Hyvää ja valoisaa viikonloppua! Kuullaan taas! :wave:
 
Ai niin se mun piti lisätä, että mäkin oon lopettanut suodatinkahvin juonnin, ja fiilis on hyvä sen suhteen. Välillä nautiskelen erikoiskahveja kuten cappucinoa tai lattea, mutta harvakseltaan! Teetä juon noin muuten.
 
viikko enää verikokeeseen, kauheeta... maha on melkoisen kipeä, mutta taas niin omaa syytä, kun ei osaa ottaa rauhallisesti niin ei osaa.. pinna on niiiiiin kireellä että lehmätkin pomppaa jo asentoon ku vaan navetan oven avaan... meillä ei normaalisti ääntä elikoille koroteta ollenkaan ja nyt sitten on tullut päästeltyä höyryjä... tänä aamuna pistin työkalupakin tuusaksi, kun ei heti löytynyt talttapääruuvimeisseliä... hiukan hävettää nyt ku enpä muistanut että mies vasta tällä viikolla toi uuden pakin navetalle jossa on meisseleitä ja avaimia ihan joka kokoa.. uskomattomia raivareita siis täällä, ei normaalia kyllä... kyllähän sitä tuee aina tuhahdettua mutten kyllä näin, ihan pelottaa itteänikin :LOL:

kahvia menee kyllä ihan reilusti miulla aina, ei ole yksikään raskauskaan tehny toppia siihen.. vähentää oon yrittäny kyllämutta huonolla menestyksellä, riippuvuutta kai. Jollainhan se on ittensä virkeenä yritettävä pitää kun päivät on niin pitkiä...seli seli

mutta nyt ulos aurinkoon pihaa ruoputtelemaan kun on vieä siihen aikaa, jipiii kohta muuten päästään pellolle!!!
 
Täällä taasen pienen breikin jälkeen.
Mukavia kevätshoppailusuunnitelmia teillä, tuo fiilishän tarttuu!

Voi kun tuli hyvä mieli Ennin oviksesta!!!!!! Huippua.
Ensi viikolla siis siirtoon?!

Eipä ihme Kesä, että pinna on kireellä ja jännät paikat. Perjantainako meet verikokeeseen?!
Onko ollut millaisia tuntemuksia tähän asti? Entä niissä aiemmissa raskauksissasi, oliko oireita jo ennen plussaa?

PieniEnkeli, toivotaan, että teillä hoidot jatkuvat sutjakkaasti!

Minunkin puolestani Pigletille teretulemast ja plussatuulia!

Kummi, mikäs päivä sulla onkaan nyt menossa?

Mites Mirulla sujui viikonloppu?! Ja mikä on olo? Tulehan nainen tartuttamaan tänne yhdeksän kuukauden patti vatsaan meille kaikille...

Tänään tein ekan ovistestin( kp10) ja siihen ilmestyi kaksi viivaa, joista toinen haaleampi. Pientä pistelyä on välillä, mut tosi tosi vähän. Täytyy siis tikutella ahkerasti. Ostin kerrankin kalliit testivehkeet, kyllä nyt kelpaa pissiä.
Mies on lähdössä työmatkalle pariksi päiväksi ensi viikolla. Suunniteltiin jo romanttisesti, että menisin häntä sinne moikkaamaan ja samalla huolehtimaan siitä, että mahdollinen ovis tulisi hyödynnettyä... :whistle: :kieh:

Sitten pieni gallup: Kuinka moni tulisi näillä näkymin kesäkuussa tapaamiseen? Käsi ylös! :wave:
 
Kiitos! Ja jos joistain tuntuu että heti kohta taas katosin johtuu siitä että rakas mieheni :heart: makaa tällä hetkellä sairaalassa. Mun ylimääräinen aika menee siellä. Tänäänkin olin 10tuntia.
 
Hei Adeliini, mukava kuulla sinusta taasen! Ehdin jo vähän odotellakin. Otitkos sen digitaalisen tikun käyttöön? Voin suositella, vaikka se viimeksi aiheuttikin mulle vähän ylimääräistä pään vaivaa.

Voi kamala, nyt vasta huomasin PIgletin viestin. Toivottavasti miehelläsi ei mitään kovin vakavaa?? Ei sairaalassa olo missään muodossa ole kyllä kivaa, joten halauksia sinne!

Tsemppiä kesälle, mä kyllä kanssa kimpoilen aina silloin tällöin. Koitahan rentoutua siellä nyt vaikka väkipakolla, väsyneenä sitä hermoilee kaksin verroin helpommin.

:wave: Täällä olis yksi vapaaehtoinen tapaamiseen! Missäs Kummi ja Miru luuraavat? Täällä jo kovasti ootellaan kuulumisianne?

Toivon kaikille mukavaa alkavaa viikkoa, kaikista haasteista huolimatta. Toivottavasti saamme nauttia yhä vaan auringonpaisteesta B) !
 
Aurinkoista aamua rakkaat!

On tämä töiden aloittelu vaikeaa nettitauon jälkeen, kun ensin pitää lukea paljon kuulumisia ja sitten vastaille niihin. Siinähän ollaan lounasajassa ennen kuin huomaakaan. :whistle:

Meillä oli ihana viikonloppu entisessä kotikaupungissa Turussa. Oli mukavaa ohjelmaa rakkaitten ihmisten kanssa ja silti ehdittiin myös nostalgisoimaan kahdestaan - tapasimme aikoinaan siellä ja tunnelmointi alkaa aina kun sinne päästään =)
Jaksoin mukana menossa pitkän päivän, mutta iltasella uni kolkutteli jo ysin aikoihin. Johtuuko raskaudesta vai antibioottikuurista - mene tiedä.

Enni, milloin siirto nyt sitten on?? Jännittää mukavalla tavalla puolestanne.

Ade, hyvä hyvä.. ovis lähestyy! Työmatkaromantiikkaa sitten vaan kehiin - sitä on tullut myös täällä harrastettua aika tavalla. Ja täällä on käsi jos toinenkin ylhäällä tapaamisen suhteen :wave: :wave: Minulle sopii niin kaikki mahdolliset päivät, jos arkipäivistä on kyse, ettei omalta puoleltani tarvitse vielä lyödä mitää lukkoon. Kyllä odotan teidän tapaamista kovasti. Ja tulevat nyt ne jotka pääsevät, tuskin jää viimeiseksi :)

Pigletille ja miehellesi voimia! Toivottavasti mies on paranemaan päin eikä mistään vakavasta ole kyse.

Kummin kuulumisia kaipaillaan täälläkin! :attn:

Ja Kesä.. raivoa sinä siellä vaan ihan rauhassa. Kyllä ne lehmätkin ölisee tiineinä ihan varmasti tavallista poiketen :LOL:
 
Moimoi jengi!

Alkuun pahoitteluni siitä, etten ole postilla lähestynyt... Olo on ollut parin viime päivän ajan p.stä, ts. tosi huono. Kyselin aiheesta jo tuolla toisella palstallakin, mutta vähäisesti tuli vastauksia. Sain sitten tänään ivf-hoitajan taas kiinni (ne varmaan hermostuvat soitteluihini pikku hiljaa :kieh: ) , joka sanoi, että synarelastakin voi tulla pahoinvointia (ja huimausta). Ja pelotteli vielä, että pahimmassa tapauksessa hoidot pitää keskeyttää, jos olo ei parane. Hampaat irvessä töihin aamulla menin, mutta pysyn vastaisuudessa vaikka kotisängyssä, kunhan hoitoja ei lopeteta tässä vaiheessa.... Onko teillä ollut vastaavanlaisia ongelmia? Kummallisinta on se, ettei mulla ollut vielä viime viikolla erityisiä vaivoja, vaan tulivat vasta viikonlopun lähestyessä. Viikon päästä (jos kaikki sujuu hyvin ja menkat alkavat jne) on eka ultra ja toivon mukaan silloin alkaa myös piikitykset, koska olokin kuulemma siitä usein sitten paranee...
Mutta se omasta navasta.

Hienoa, Enni, että viivat paukahtivat tikkuun! Enkös minä sanonut :saint: ? Milloin pääset tositoimiin, oliko se jo ylihuomenna?

Onko sulla Ade oikein sellainen digimittari? Olisipa hieno joskus testata...ovat kehuneet sitä muuallakin. Ja voi, tuo "työmatkaromanssi" kuulostaa myös herkulliselta. Piristyisiköhän sitä itsekin, jos vaihtaisi vähän välillä paikkakuntaa ja maisemia...

Pigelitille pahoittelut miehesi takia. Ei täällä ihmetellä, kirjoittele kun ehdit.

Kesälle lainaan Miruliinin sanoja. Riehu rauhassa =) , mikäli siitä ei ololle (hassu sana) ole haittaa!

Voih, en pysty lupailemaan tässä vaiheessa mitään kesäkuun treffeistä. Mieli tekisi todella tavata teitä, mutta som sagt matkaa on ja autoa (siis mulla) ei.. Katsotaan, voihan sitä hypätä kyytiin vähän myöhemmässäkin vaiheessa, jos ajankohta on otollinen.

 
Tänään sitten sain kuulla että mies on sairaalassa ainakin viikon. Tulehdusarvot olivat edelleen hieman nousseet. Eipä olisi päästänyt mua kotiin. Olin siellä vielä puolituntia yli vierailuajan. yhteensä 6h.
Masua nipistelee tuolta vasemmalta taas. Oi että, kun olisi ihanaa että saisi viedä plussa terveisiä miehelle sairaalaan. Piristyisi varmasti. Saa nyt nähdä miten käy.
 
Huips, meidän pinohan oli valahtanut jo toiselle sivulle!

Piglet, toivottavasti miehesi on jo paranemaan päin!

Kummi, onko vointi kohentunut. Kurjaa, jos tommosia vaikutuksia tulee. Toivottavasti menevät nopeasti ohi.

Täällä päästiin tänään siirtoon, vaikkakin molemmat oljet, joissa kummassakin 2 alkiota, jouduttiin sulattamaan. Eli sama homma kuin viimeksi. Nyt 2 alkiota kuitenkin selvisi ja molemmat siirrettiin! Hui. Toinen ei ollut jatkanut jakautumista, joten lääkäri piti aika epätodennäköisenä kaksoisraskautta. Iloitsen nyt kuitenkin siitä, että siirtoon päästiin ja toinen ilmeisesti oli vähän paremmassa jamassa! Nyt pari tuntia siirron jälkeen mahassa jo möyryää, vaikka lugetkin aloitan vasta huomenna, eli ei voi laittaa niiden piikkiin. Toivottavasti alkiot eivät kuitenkaan säikähdä tätä meteliä |O .

Miru, mikä on vointi? Voitko kiltti antaa jotain hyviä vinkkejä tähän piinailuun? Ettei mun tarttis sitten jossitella ja syyllistää itteäni, kun oon tehnyt kaikki ne asiat, minkä takia kiinnittyminen ei olis mahdollista. :headwall:

Entäs Kesä, mikä siellä on fiilis. Joko sulla kohta on testipäivä? Täällä on peukut ja varpaat ojossa, jotta se plussa sullekin tulisi!

Nyt taidan ottaa pienet unet, nukuin vähän huonosti. Sen jälkeen täytynee jatkaa vielä hiukan työn tekoa! :wave:
 
Enni upeita uutisia! Onnea pikku kyytiläisistä, jotka siellä kovasti jatkavat jakautumista mamin lämmössä. Katsos se toinen niistä ymmärsi heti, että kohta päästään parempaan paikkaa, miksi siis turhaan siellä kliinisissä maljoissa koko työpanostaan käyttää. Fiksu lapsi =) Ja sitten seuraa kiinnittymis- ja äidin rauhoitteluohjeita: a) Älä rehki - siis ei yhtään urheilua tai muitakaan fyysisiä ponnisteluja, kuten saunomista. b) älä syö jäätelöä tai muita jäisiä tuotteita, sillä heikentävät verenkiertoa tuolla vatsanseudulla. sen sijaan c) nauti lämpimiä keittoja, teetä, intialaisia mausteita, joilla on lämmittävä vaikutus d) laula ja jutustele pikkuisille tai laita mies tekemään se - saat samalla naurut ja tulet iloiseksi, mikä olisikin olut se e) eli yritä pysyä rentona ja positiivisena - mitään et voita jännittämisellä, pelolla ja hammasten kiristelyllä. :heart:

Kiitos, että nostit pinon takaisin elävien kirjoihin :wave:

Piglet, onneksi miehesi pääsi jo kotiin. On tuossa testaamisessakin tärkeä tuki ja turva. Peukkuja huomiseen kovasti bd bd

Täällä voidaan paksusti. Oli pakko käydä tarkistúttamassa tuo Hcg taas sillä raskausoireet on lievemmät kuin lugejen aikana inssin jälkeen. Arvo oli huikea 14000 eli yläkanttiin, mutta eivät pitäneet mitenkään huolestuttavana. Saisimme mennä ultraan jo viikon päästä, mutta siinä nähtäisiin vain miltä kohdussa näyttää. Sen sijaan ne sydänäänet (josjosjosjos) kuultaisiin vasta 5.5. ultrassa. Tuntuisi kuitenkin paremmalta saada kaikki uutiset sitten samalla kertaa eli malttanemme odottaa. Kuitenkin jos siellä näkyisi jotain, mistä ei tiedettäisi onko elossa olisin ihan yhtä peloissani kuin nytkin tietämättäni mitä tuleman pitää.

Kesän kuulumisia ja vointia kyselen minäkin :attn: Toivottavasti olet malttanut ottaa välillä rauhallisestikin kaiken raivoamisen keskellä :)

Miten Kummin sivuoireet, ovatko hellittäneet yhtään? Toivottavasti olet päässyt kuitenkin jatkamaan suunnitellulla tavalla lääkitystä.

Ade, huhuu! Taidat nautskella terassin lämmössä juuri parhaillaan B)

Kyllä se harava kuulkaa nyt mullekin sen verran tuolta ulkoa huhuilee, että pakko lähteä hommiin :wave:
 
Moi taas muruset!

Täällä sitä vaan sairauslomalla makoillaan...Olo ei ole mainittavammin parantunut ja loppuviikko taitaa mennä sohvalla (tai sängyllä ) maatessa, kuten tuossa aiemmin jo manailin. Toivottavasti maanantaina pääsee aloittamaan piikitykset, jolloin vointikin siitä ehkä kohenee. Lääkitys siis jatkuu nyt entisellään. Työstressistä ei tässä ainakaan tarvitse onneksi kärsiä :LOL: .

Onnea, Enni, siirtouutisista! Nyt vain noudattamaan Miruliinin asiantuntijaohjeita ja plussat kotiin! Mikäs on muuten tilanne Kesällä??

Mukava kuulla myös Miruliinin uutisia ja hatunnosto kärsivälliseen odotteluun vapun toiselle puolelle. Sittenpä tosiaan näkee ja kuulee kaiken kerralla. Mä en ehkä pystyisi kärvistelemään...

Haluaa kans haravoimaan! Ja mökille päästään vasta vappuna...Mitäköhän nuo kaupungin työmiehet tuumaisivat, jos menisin haravan kanssa lähipuistoon huhkimaan :whistle: . Sielläkö te Ade ja Miru jo olette?
 
Kummi, tervetuloa haravan kanssa heilumaan tänne :wave: Meillä omasta pihasta löytyy loputon suo niin sanotusti. Ihan hirveästi suunnitelmia pihan varalle (vasta toinen kesä omassa talossa ja pihakin hieman vielä kaipailee viimestelyjä), saa nähdä milloin se lapio alkaa heilumaan ihan toden teolla ja multakasa pienenemään. Eipä kesällä tarvitse täällä muuta liikuntaa sitten harrastaakaan, viime kesänä pääsin huikeaan hääkuntoon syksyksi ihan vaan pihalla huhkien.

Nautihan Kummi olostasi sen mitä voit. Ei työstressiä, ei paineita huonosti nukutusta yöstä kun aamulla voi jatkaa pidempään.. maanantaina sitten piikit esiin. Olethan saanut harjoitusta siitä lajista jo?
 
B) Heipä hei!
Orastava nettiriippuvuuteni on hieman hellittänyt näköjään, kun kului useampi päivä tässä kirjoittelematta. No toki olen lueskellut kuulumisianne ystäväiset. Ja Miru arvasi oikein, kotiterassilla on tullut pyörittyä sekä pihalla soraa lapioimassa sun muuta.

Monenlaista kivanjännää tapahtumaa taas täällä meneillään.

Piglet, huimaa, huomenna siis raskaustesti?!! Tuohan toinen plussa Mirun lisäksi tänne!

Mirunen, ihanaa, että voit paksusti. Ei niitä oireita ehkä vielä tarvitsisi ollakaan. Saat niistä vielä "nauttia" tarpeeksi myöhemminkin eikös juu?!

Enni. En löydä oikein edes sanoja sille, kuinka paljon toivon, että onni olisi matkassanne nyt.
Kaiken odottamisen, pettymisen ja toivomisen jälkeen. Sinun pienille salamatkustajillesi toivon lokoisia oltavia ihanan äitikokelaan kyydissä.

Kummi, voi kurjuus, mitä extratylsää saat siellä nyt kokea! Onneksi tosiaan hankkiuduit saikulle, johan tuo olisi muuten ihan kestämätöntä. Onpas jännittävää, että sulla piikittely lähenee ja koeputkihommat muuttuvat konkreeteiksi. Kyllä ne hoidot täytyy nyt saada toteutettua, älä anna hoitsun kommentin lannistaa!!!

Kesä, mikäs meininki nyt?

Huhuu PieniEnkeli?!

(.) Ovistikut (ilmeisesti ei digitaaliset kumminkaan, mutta sellaiset muovikotelossa olevat) ovat näyttäneet nyt jo kovasti viivoja. Eilen kyllä sössin koko homman pissimällä minne sattuu. (Juu, tämänhän te juuri halusitte tietää...)
Tänään oli ovisliman näköistä juttua sekä kipuiluakin parina päivänä. Ehkä siellä munis tosiaan on irtoamassa.
Nyt kerron huvittavan paljastuksen. Mieheni lähti tänään työmatkalle ja meillä on ollut härdelli, vieraitakin monta yötä jo. Siispä pupuiluun ei ole ollut niin paljon tilaisuuksia. Kätevinä tyyppeinä hoitelimme aamulla hommat ns. koti-inseminaatiolla ruiskun avulla, jonka toteutin wc:ssä. Kyllä hymyilytti, kun käytiin peräjälkeen veskissä... En tiedä, kuinka tehokasta tuollainen on, mutta yrittänyttä ei laiteta ja niin edelleen. Olen ollut viime päivät jotenkin hurjan iloinen ja energinen, huoletonkin. Sain tänään puhelimessa lääkärin taivuteltua kirjoittamaan meille lähetteen sinne Naikkarille. Lupasi pitkin hampain, vaikka Clomit on kesken. Totesin vain aurinkoisesti kiitokset mokomalle nihkeälle naiselle.

Kesäkuun treffeille on siis kenties muutama tulija. Olisiko ehdotuksia päivästä? Mirulle tuntui sopivan monikin vaihtoehto. Mites jos kokeiltaisiin esim. jotain keskiviikkoa tai torstaita klo 17...18 maissa?

Hyvää yötä kaverit!
 
Oli pakko tulla kertomaan, että näin UNTA tapaamisestamme!
Oltiin jonkun kotona itseasiassa. Ja ukot olivat mukana tapaamisessa.
Eiköhän kuitenkin lähdetä siitä liikkeelle, että julkisella paikalla nähdään
ilman miehiä (vaikka ovathan he tavallaan läsnä kuitenkin).
Mainiota päivää kaikille!!! :heart: :heart:
 
Kiitos Miru ihanista vinkeistä. Voi kun vaan pystyisin tohon. En tiedä missä mättää, kun ei vaan onnistu toi positiivinen ajattelu ei sitten millään. Mulla on ollut töissä melko veemäistä ja stressaavaa nyt just nää pari päivää. Oon myös nukkunut tosi huonosti. Eilen mulla oli myös vatsa koko päivän ja illan tosi kipeä ja vähän sekaisin. Lisäksi päätä särki. Saatiin vielä illan päätteeksi miehenkin kanssa riita aikaiseksi. Tuntu ihan kauheelta. Harmittaa ja oikein hävettää, ettei pystytä toisiamme tukemaan ja ymmärtämään. :(

Onneksi te ootte olemassa. Pää ois varmaan jo seonnut lopullisesti ilman tätä henkireikää ja vertaistukea.

Kummi ja Ade, kiitos myös teille peukutuksista. Toivottavasti niistä olis apua! Hyvä että oot Kummi sairaslomalla ja saat levättyä ja oot kohta taas paremmassa iskussa seuraavia koitoksia varten. Ade, hyvä että sait sen lähetteen, ei niitä oo mitään syytä pantata, vaikka olis mitkä hoidot käynnissä!

Piina-Enni

P.S. Mulle sopii tavata koska vain.
 
Enni murunen. Teet parhaasi ja se riittää. On selvää, että jännitys ja pelko purkautuu ulos. Ja miestä jännittää ihan yhtä lailla - vaikea siinä on koko ajan tukea toinen toistaan. Jos töissä on kovin kiireistä, jää sairaslomalle. Muutaman päivän voi olla aina pois. Onneksi viikonloppu on tulossa ja määrään sinulle sinne lepoa. Kiinnittyminen 4-5 päivää siirrosta muistathan. Itse sain positiivista virtaa ihan ihmeellisen paljon siitä, kun ajattelin ja ihmettelin kuinka hyvin ivf oli onnistunut siirtoon asti. Teillä on takana jo yksi pas:kin, mutta jos vain mitenkään onnistut niin ajattele, kuinka ihmeellistä ja positiivista on se, että kaksi alkiota kuitenkin selvisi käsittämättömästä syväjäästä. Siinä on elämän ihmettä kerrakseen. Ja ne alkiot on teistä kahdesta ihmisestä lähtöisin, teidän aikaansaannoksenne...sekin on uskomattoman ihmeellistä. :heart: :heart:

Ade, vau. Koti-inseminaatio siis tehty =) Toivotaan, että uusi metodi olisikin ratkaisu ja toisi iloisia tuloksia. Ja Ade kuule siitä sun unesta. Olen ihan oikeasti ajatellut, että olisi kiva kutsua teidät vaikka meille kesällä grillaamaan ja saunomaan, mutta ehkä se vaatii sen ensimmäisen tapaamisen, niin päästään tutuiksi. Kummille jätän sitten haravoitavaa, niin pääsee toteuttamaan itseään. Tai voihan olla, että kaikki puhisemme ja puuskutamme jo siinä vaiheessa niin, että jää hommat tekemättä. :)

Missä on muuten Babylonia?? JA KESÄ???
 
Täällä panikoiva Ade. Menen heti asiaan... ovistikkuun pamahti äsken todella vakuuttavat viivat ja nyt sitten mies on reissussa. En onnistunut järkkäämään itseäni hänen luokseen tänään
ja nyt ihmettelen, että onkohan mitään tsäänssejä, kun eilen aamulla oli se koti-inseminaatio ja hän palailee vasta huomenna myöhään...krääh. Miten voi olla tällainen ajoitus?! Toisaalta kyllä ajattelin vetää jäitä hattuun ja rauhoittua. Ehkä sisälläni on sinnikkäitä siimahäntiä. :LOL:

Ennipieni, tottakai paineet purkautuvat joskus vähemmän rakentavasti! Ja varmasti molemmat myös tajuatte tilanteen... Olette samassa hurjassa mankelissa pyörimässä molemmat. Viittaan Mirun hyviin neuvoihin. Mikset tosiaan jäisi vaikka saikulle itsestäsi huolta pitämään??!

Mahtavaa Miru, kuulostaa aivan ihanalta! Mietin itsekin samaa, mutten sitten vielä rohjennutkaan ryhtyä visioimaan niin pitkälle, että kutsuisin teitä meille. Ja kuten sanottu, tavataan toki ensin ei-kenenkään-maalla.
 
:attn: :attn: Sperma-ekspertti Miru vakuuttaa Adelle, että siittiöt elävät pari-kolme vuorokautta keskimäärin naisen "siellä". Meille eräs lääkäri itse asiassa neuvoikin, että joka toinen päivä puuhastelua on paras, sillä silloin myös laatu ehtii parantua, kun ei jatkuvasti varastot tyhjene. Nyt vaan pidät itsesi hehkeänä, nukut oooiiikeeeiiiin makeat kauneusunet ja huomenna olet vastaanottamassa miehesi vähän romanttisemmin kuin eilen aamulla :LOL:

Unesta puheenollen...tää taitaa vetäytyä sängyn lämpöön. Väsyttää....
 
:attn: Adeliinille täältäkin Mirun vastauksiin vahvistusta; noin sanoi lääkäri meillekin ja eikös muuten varsinainen ovis ole vasta sen n. vuorokauden lh-huipun jälkeen? Joten jalat kattoon ja menoksi ;) !
Kiitos Miruliinille haravointihommista jo etukäteen! Parin viime päivän aikana ei tosin haravakaan olisi oikein pysynyt kädessä, sen verran kurja olo on ollut...Mutta eihän tätä ikuisuuksia voi kestää...siis edelleen maanantaita odotellessa. Ohjeistusta pistämiseen saan siis myös vasta maanantaina. Mitenkähän kauan tuohon lääkärikäyntiin pitäisi varata aikaa...? Pitäisi keretä tunnissa polille ja takaisin töihin.
Lisää valitusta...Alavatsa on myös ollut kaikkien muiden mahdollisten oireiden lisäksi megakipeä - siis lähestulkoon yhtä pipi kuin taannoin keskenmenon aikaan. Ilmeisesti tuo tyhjennysvuoto on toisenlainen kuin normaalimenkat. Ja sen lisäksi (lopun voi jättää lukematta, jos ällöt yksityikohdat ei kiinnosta) maha on ollut aika lailla sekaisin. Onko teillä ollut menkkojen aikaan em. oireita? Olen edelleen ymmälläni...
Saikku on muuten kyllä ajanut asiansa; unet ovat olleet parempia ja on voinut hetken hengähtää työkiireidenkin takia. Suosittelen minäkin Ennille irtiottoa työstä, jos vaan siltä tuntuu. Ei tee ololle yhtään huonoa...
Mutta nyt kuitenkin etätöihin, ettei aivan velttoiluksi menisi :whistle: .
 
Vielä on edelliseen hieman jatkettava. Rupesi nääs jo mietityttämään nuo pistokset, ts. kuinka usein päivässä pistetään ja miten monta päivää? Vai onko se täysin riippuvainen munisten kehittymisestä?
:wave: taas.
 
Heippa Kummi, kiva kuulla, että olet saanut nukuttua, vaikka olo onkn kovin ankea. Tsemppiä näihin viimeisiin päiviin tuon ikävän lääkkeen kanssa. Sitten pääset rentoon pistelyyn :D
En tiedä oisko pitkällä kaavalla jotain erilaista ohjeistusta, mutta ainakin mun tietääkseni kaikissa pistellään kerran päivässä, aina samaan kellonaikaan. Se, kauanko pistellään riippuu kuinka munikset ultran mukaan kehittyvät. Keskiarvo on jäänyt korvan taa, jotain 10 päivää pistelyä, joista yleensä muutamat viimeiset päivät pistetään myös jarruainetta, ettei jo kehittyneet munikset karkaa, kun pienimpiä vielä kasvatetaan.

Siihen lääkärikäyntiin kannattaa varata aikaa tavallista enemmän, sillä pistelyharjoitukset vievät oman aikansa ainakin minulla, kun en millään meinannut uskaltaa. Mutta, kannattaa uskaltaa, Puregon-kynä ei satu yhtään, oikeastaan edes tunnu miltään.

Koita pärjäillä ja toivottavasti olosi helpottuu :wave:
 

Yhteistyössä