Kolmekymppiset lapsettomuudesta kärsineet ja keskenmenon kokeneet...

Hei naiset, nyt tuollaiset ikäpuheet romukoppaan, rompsis! Mehän ollaan huippuhyvässä iässä - on ehditty kertätä sitä elämänkokemusta ja itsetuntemusta ja toisaalta aikaa on vielä vaikka mihin. Me edustetaan Kesän kanssa ilmeisesti tämän pinon vanhuksia, -74 syntyneitä, enkä allekirjoita tuota ikäkriisiä lainkaan. :D

Kyllähän tämä kellojen siirtäminen on taas ihmisen rytmille ihan peestä. Aurinko paistoi vielä puoli kahdeksalta ja valitettavasti se meille unirytmiaddikteille tuottaa vaikeuksia. Totta silti Kummi, että myös rytmin paniikinomaisesta noudattamisesta voi tulla stressi - allekirjoittaneella on käynyt niinkin. Mutta voisihan sitä kokeilla nousemista jos puoli viideltä virkeänä herää. Pahinta varmaan on siellä sängyssä pyöriminen ja jatkuva uudelleen nukahtamisesta stressaaminen.

Taukoajatukset kuulostaa hyvältä Ade. Kummille en niin sano, sillä vahvasti uskon seuraavaan hoitoon, jos teillä on selkeästi diagnosoitu simpoissa ongelman olevan. Kesä tuo siis tauon hoidoista, mutta oikein hyvästä syystä =)

Enni, saako udella, miksi PAS tehdään luomukiertoon? Tiedän, että meillä se tehtäisiin lääkkeelliseen, sillä oma kierto on liian lyhyt (vaikken tuota kaikkea ymmärräkään).Ilmeisesti lääkkeellisessä kierrossa voidaan ajoitusta venkslata jonkin verran. Toisaalta tuntuu kyllä luonnollisemmalta tehdä luomuun.

Kesälle rattoisia hetkiä tädin kanssa! Onneksi yleensä nujertuu buranalla - koskahan tulee sille immuuniksi :kieh: Ja niin, oikein paljon tsemppiä Puregonin kanssa. Onneksi se on siitä helpoimmasta päästä, jos nyt piikittely koskaan voi olla. Onko ultrakäynti jo sovittu?

Täällä olo on aika hyvä. Ainoastaan alavatsa punktion jäljiltä todella arka, mutta tuntuu vain asentoa vaihdellessa, istuessa, vessalla käynnissä. Eli paikallaan olo sohvan pohjalla on oikein mukavaa ;)
 
Täällähän on oltu aktiivisia..

Mirulle onnea mahtavasta saaliista!! Ja muitahan juoda paljon(terv.hyperin kokenut...)
meidän saalis aikasemmin on ollu aina yli 20 munasolua.. tosin lopulta niistä hedelmöityneitä ja jakaantumaan lähteneitä on maksimissaan ollu 6.. lyhyellä kaavalla kuulemma solujen laatu on parempi vaikka määrä alhasempi..nähtäväksi siis jää miten on..

ja juu ultran varasin loppuviikolle.

Eikä ikäkriisiä ole täälläkään enää, mutta sellanen oli just sillon "millon kaikki meni pieleen"-aikana.. ja 28 vuotiaana tunsi itseni ikälopuksi, mutta kohta 34, elämän kolhima jo mutta paljon hyvää ja ihanaa varmasti vielä edessä.

Omasta navasta vielä lisää... menkkakivut on liki sietämättömät.. normisti ainoastaan eka päivänä koskee... mutta tosiaan burana auttaa.. eikä tätä kestä kun 3-4 päivää, että eiköhän se tästä.. ehtii pers kuivua onneksi ennen ultraa.. ja tämä turvotus on jotain järkyttävää, sellanen pömppö tuo maha että ihan hävettää, kerää jo katseita vaikkei ole kuin menkkaturvotusta, huh huh.. millanen maha on viikon päästä, en uskalla edes ajatella.
puregon on tosiaan ihan iisi juttu, joskus se oli kyllä kammotus sekin, mutta nyt jo rutiinilla, eikä oikeesti kyllä juurikaan tunnu.

pitäis vissiin yrittää nukkuakkin tänä yönä... viimeyön torkuin tossa sohvalla kun niin järkyt yskäkohtaukset oli, etten voinu yhtään käydä pitkäkseni.. no kissa piti onneksi seuraa, mutta max kahden tunnin unilla alkaa taas piiputtaa... menis tää flunssa jo ohi!!

mutta nyt buranat nassuun ja unia metsästään.


 
Voih, täällä on niin ihanan paljon säpinää, että työnnän vielä minäkin lusikan soppaan.
Jumpasta piristyneenä tässä kökötän koneella :D

Mirumuru, aivan mahdottoman hienoa, että punktio on ohi ja saalis nyt biologien taitavissa hyppysissä. Sinä selvisit siitä!! Nyt kyllä hemmottelet itseäsi ja lepäät sydämesi kyllyydestä ystäväpieni (hehe, tämäkin kannanottona ikäkysymyksiin!!) :LOL:
Huomenna siis lisää uutisia teidän suunnalta, hyvä hyvä.

Juu älä Kummi päästä lääkäriä helpoilla rutiinikommenteilla. Vaadi palvelua!
Uskon, että kellojen mielipuolinen siirtely ei ainakaan auta herkkäunisia.
Itse kärsin lähinnä siitä, että pitää herätä öisin pissalle, mutta muuten en voi valittaa.
Sen kyllä tiedän, että jos muutamana yönä unet jäävät vähiin, olen nopeasti sekaisin: itkuinen, kuin krapulassa, tärisevä, pois tolaltani... hui.

Onpas Kesällä kurjat kipuilut siellä meneillään. Auttaako se Burana edes?!
Ootko kokeillu mitään luomujippoja, lämpimiä kaurapusseja tms.? Ei sillä, että itselläni olisi kokemusta...

Jaiks, Ennillä pas häämöttää. Lähetän alkioillesi onnenpuhureita, että olisivat priimakunnossa
:whistle:
Kertokaa muuten viisaammat, ovatko inseminaatio ja alkion siirto toimenpiteinä verrannollisia
tuntemusten suhteen?

Itsekästä ajattelua, mutta olen onnellinen, että teillä on yhteensä niin paljon kokemusta eri hoidoista ja voi kysyä asioita. Taidan olla porukan juniori näissä hoitoasioissa toden totta, Clomifen vain kokeiltuna. Siitä puheen ollen nautin juuri nyt luomukierrostani, ei ikäviä sivuoireita! Tosin tuntuu, ettei oikein mikään liiku kropassa. Siinä mielessä maltan tuskin odottaa ensi maanantaita ja ultraa lekurissa.

Meidän porukka tuntuu vakiintuneen aika tiiviiksi pieneksi "yhteisöksi". Mahtava homma, sanon minä. Nyt pidän teille unettomille kamuille pienen suggestiivisen tuokion vielä...
"Silmäluomenne ovat ihanan raskaat...muhkea peitto käärii teidät pehmeään syleilyyn...munasarjat lepäävät...hengittäkää syvään...Nukkumatti on valmiina laittamaan yöllisen nauhan pyörimään...tulette näkemään unia pulleista nauravista vauvoista...hyvää yötä siskokullat...krrooohh..."
 
Huomenta.. Tulipa nukuttua hyvin ja pitk ään. Ehkä "jotain pientä" vaikutusta oli eilisellä seikkailulla, mutta luulenpa, että Aden rentoutustuokio tavoitti minutkin, vaikka kone tuolloin jo hiljaiseloaan viettikin. No niin,nyt on sitten Ade sullekin keksitty varaura, kun nykyiseen kyllästyt. Sillä aikaa kun minä ja Kummi pidetään sitä kotieläinhoitolaa (huomaatteko, ulkoilutusbisnes on jo laajentunut ;) ), tekee meidän Ade eri ryhmille suunnattuja rentoutus-CD:itä. Tuo yllä oleva on meille lapsettomuuden kanssa kärvisteleville, ja muutamalla sananvaihdolla saat taatusti oikeanlaisen stressaantuneelle kiinteistönvälittäjälle, autokauppiaalle, maanviljelijälle, opettajalle.. :D

Olen tainnut Ade olla niin omissa ajatuksissani, etten muista, mikä on seuraavan ultrasi tarkoitus :ashamed: voitko valaista, että pääsen taas kartalle. Liittyykö siihen superniukkaan vuotoon?

Kesä, myös mulla oli n. 28-vuotiaana jonkinlainen ikäkriisi. Olin näet joskus kauan sitten iskostanut mieleeni ajatuksen, että 27-vuotiaana olen naimisissa ja äiti.. hohhohhoijaa |O enpä ollut kumpaakaan. Kaikenlaista stressiä sitä itselleen aiheuttaakin. Jos tietäisi nuorena kaiken tämän, päästäisi itsensä ehkä vähän helpommalla - tai sitten tieto sen kun lisäisi tuskaa.. Elämä on kuitenkin opettanut kaikenlaista, ja voin todellakin väittää, että itse en olisi ollut missään nimessä kypsä äidiksi vielä 27-vuotiaana, vaikka se tavoitteeksi olikin joskus asetettu. No joo, ehkä tämä on sitä itsensä puolustamista, että jälkikäteen voi viisastella. Pikkusiskoni oli viimeisillään lakkiasijuhlissaan ja kyllä sitä vaan kypsyttiin äidiksi siinä kaiken keskellä.

Aurinkoista päivää kaikille! Yhdyn Aden fiiliksiin, että tällainen pieni, tiivis yhteisö on kyllä tosi ihana juttu. Pysytään jatkossakin, joohan!

VAROITUS NAISET: Tänäänhän on aprillipäivä, älkää menkö ihan helppoon lankaan ainakaan!

Nimim. täydellisen sinisilmäinen blondi :saint:
 
Ihanaa, hyvin nukuttu yö takana ja taas on virtaa kuin pienessä kylässä!! Oli Aden sugestiivisesta tuokiosta näköjään apua täälläkin.... muutenkin aamu meni kivasti, sain liki kaikki hommat tehtyä ennenku pikkumies heräsi, mutta hänpä ottikin vielä jatkot ja sain loputkin työt hoidettua, nyt lähdetään sitten shoppaileen kun on oikeen syykin, mies täyttää ylihuomenna vuosia ja jotain kivaa ylläriä pitäs keksiä.. tai on kyllä jo aika hyvin mielessä mitä hommataan..

menkkakivut alkavat olla liki muisto vain ja vuotoin jo tasaantuu, eikä mahakaan oo enää niin turvoksissa.

tuuhan Miru kertomaan väliaikatietoja heti kun niitä kuulet... jännäilen täällä siun puolesta..

yritän pitää suodattimet päällä tän päivän, en oo mikään aprillipilojen ystävä, pistää ärsyttään vaan...
muta nyt kaupoille..sooon moro
 
Voi naiset!! Olen aivan sekaisin ilosta ja koko kroppa tärisee vieläkin jännityksen lauettua! 11 solua hedelmöittyi ja huomenna siirtoon, mars! Oli huippuhyvä määrä ja varmasti tuosta määrästä löytyy normaalisti jakautuvia, siihen luotetaan!

Oli pakko kysyä mieheltä, eihän ole aprillipilaa, kun tuli kertomaan uutiset soiton jälkeen - no, joo eihän tuollaisesta voi pilailla! Voi että olen sekaisin, jihuu! Tekisi mieli avata illalla skumppapullo ja nauttia lasi kuohuvaa, on tämä tähän astisista jännityksistä kaikkein suurin ja merkittävin. Nyt yritän tasaantua tästä hysteerisestä olotilasta, trrrrrrrr :LOL: B) :'( :LOL: :'( B) :D
 
=) Mirullahan oli mahtavia uutisia, ONNEA!! Ja ota ihmeessä lasi kuohuvaa(tai toinenkin)...vielä kun voit.. kohtahan oot raskaana ja seuraavaan mahdollisuuteen onkin sitten pitkä aika... Huomennako oli siirto, monen aikaan...?

mie iloitsin kipujen pois menosta, mutta liian aikaisin... kaupungissa oikeen tuntui kuinka maha paisui ja alkoi sitten kipuilla oikeen kunnolla... mutta kivaa oli, ostin ittelleni kesäks yhdet caprit ja pitkät housut, hiattoman paidan, verkkarit ja kesätakin... ja junnulle hommattiin ihqu pyöräilykypärä, kun pyörä ostettiin jo syksyllä ja se polttelee tuolla autotallissa.. kunhan ensin piha hiukan kuivuis.. ja poika sai vielä uudet kesäkengätkin.. rahaa palo taas mukavasti, mutta oli se sen arvosta...
tää turvotus on kyllä taas tähtitieteellistä.. aina sama homma.. kohta tarvii varmaan kaivella mammapöksyt esille...

mut nyt on oikeesti jo lähdettävä navettaan, kohta on maitotulva edessä jos ei lähde helpottamaan rouvien oloa... :whistle:
 
Ihanan hyviä uutisia Miru onnittelu- :hug: !

Ikäkriisistä jauhan vielä, kun sen aloitinkin. Mulla alkoi kolmenkympin kriisi vähän ennen kuin täytin 30. Olin ajatellut, että silloin mulla olisi jo ainakin yksi lapsi, tai olisin vähintäänkin raskaana. No, silloin tuli muitakin vastoinkäymisiä, ja terveydellisistä syistä ei saatu alkaa raskautta yrittämäänkään, vaikka kauheesti oltais haluttu. 30-kympin kriisi on sit jatkunut siitä lähtien käsikädessä lapsettomuuden kanssa, tosin ikäkriisi on vähän laantunut tässä viimeisen vuoden aikana. Mutta jotenkin saan itselleni pahan mielen näistä vuosien vierimisestä, nytkin suren kun tiedän, että tänäkään vuonna ei meille sitä vauvaa suotu... Johtunee nämä surkeat itsesääliajatukset siitä, että menkat tekevät tuloaan. Jotenkin taas ehdin toivoa salaa sitä luomuplussaa, kun oviskin tuli hyödynnettyä kohtalaisen aktiivisesti. Miten sitä onkin niin tyhmä, että aina sitä vaan toivoo ja uskoo, vaikka luulis nyt että tällä kokemuksella osais jo suhtautua vähän neutraalimmin?

Miru, mulle tehdään, tai siis yritetään tehdä PAS sen takia luomuna, kun kierto on säännöllinen 28-30 päivää. No, viimeksihän se ovis tuli paria päivää aikaisemmin kuin edellisessä kierrossa, ja siksi ei päästy siirtoon. Nyt puolestaan mulla on sellainen tunne, että menkat on alkamassa huomenna, jolloin koko kierto siis jää lyhyemmäksi (mikä aika loogista kun ovis tuli aiemmin) ja jos ovis taas tulee yhtä nopeesti kun viimeks, ei luultavasti taaskaan päästä siirtoon viikonlopun takia. Et, ei mikään helppo vaihtoehto tämäkään, vaikka iloitsin tietty siitä, ettei tartte rahaa pistää lääkkeisiin.. Tosin lääkkeellinen-PAS kyllä varmaan on sitten se vaihtoehto kuitenkin, jos tämäkin siirto menee ohi. Kyllä taas itkettää ja suututtaa, kun asiat ei mene niin kun toivois ja suunnittelis. :headwall:

Kummi, joko alat saada rytmistä kiinni? Mä torkuin eilen sohvalla ja nukkumaanmeno venyi myöhään ja pelkäsin etten saa unta koko yönä, mut onneks nukuin ihan ok. Tosin aika aikaisin katoin jo kelloa, mutta vaivuin sit uudelleen horrokseen. Nyt pitäis painua tonne pihalle, mutta jotenkin toi sohva houkuttelis enemmän. Mieskin on koko ajan menossa, mikä on ihan hyväkin, kun muuten taas kaataisin tän pahan olon sen niskaan.

Mirulle hirveesti tsemppiä huomiseen siirtoon ja muistahan ottaa edelleen rauhassa, vaikka arkuus vatsassa hellittäiskin!

t. Nega-Enni
 
Miru, kyllä välittyi sun riemusi ja ilosi tuosta ruudulta tosi hyvin!! Huippua!! Aplodit teidän alkioille ;) Ja tosiaan kuohuva kehiin nyt vaan, jos siltä tuntuu! Jännääminen sen kun jatkuu varmaan huomenna, mutta ota nyt tämä ilta erävoiton kannalta jookos?!
Kuulosti ihanalta tuo teidän shoppailu, Kesä. (Kohta muuten sun nimimerkkisikin on taas oikein ajankohtainen... ihanaa!) Puhalluksia kipuihisi :whistle: kuulostavat sitkeiltä!
Ennikulta. Ei ihme, että negattaa. Ja nyt lopetat tuon itsesi sättimisen tyhmäksi! TOTTAKAI me pidetään yllä toivon hippusia jokaisessa kierrossa, oli luomu tai ei. Miten muutenkaan??!
Ja sitten vielä tuo PASka aikataulutus. Pidän peukkuja, että ovis hieman viivähtäisi, silleen sopivasti.
Mitäs Kummi puuhaa?
Niin, Miru kysyit siitä ultrasta. Se on siis rutiinilääkärikäynti, jolle mennään sovitusti Clomien jälkeen. Oletan, että siellä ultrataan. Tule kyllä paineinen maanantai, jos mun tekee mieli lekurin jälkeen perua puheet tauosta ja mies on järkähtämätön asiassa... Usein olen sitä mieltä, että hän saisi olla napakampi omissa mielipiteissään, mutta tässä asiassa hän näyttää "ryhdistäytyneen" :eek: Yllättävän rauhallinen olo kuitenkin taukoillessa yhä. Olen jopa onnistunut pidättäytymään ovistesteistä!
VR teki muuten aamulla miehelleni aprillipilan juuttumalla 40 minsaksi paikalleen ovien mennessä jumiin. :kieh:
 
Miru, kyllä välittyi sun riemusi ja ilosi tuosta ruudulta tosi hyvin!! Huippua!! Aplodit teidän alkioille ;) Ja tosiaan kuohuva kehiin nyt vaan, jos siltä tuntuu! Jännääminen sen kun jatkuu varmaan huomenna, mutta ota nyt tämä ilta erävoiton kannalta jookos?!
Kuulosti ihanalta tuo teidän shoppailu, Kesä. (Kohta muuten sun nimimerkkisikin on taas oikein ajankohtainen... ihanaa!) Puhalluksia kipuihisi :whistle: kuulostavat sitkeiltä!
Ennikulta. Ei ihme, että negattaa. Ja nyt lopetat tuon itsesi sättimisen tyhmäksi! TOTTAKAI me pidetään yllä toivon hippusia jokaisessa kierrossa, oli luomu tai ei. Miten muutenkaan??!
Ja sitten vielä tuo PASka aikataulutus. Pidän peukkuja, että ovis hieman viivähtäisi, silleen sopivasti.
Mitäs Kummi puuhaa?
Niin, Miru kysyit siitä ultrasta. Se on siis rutiinilääkärikäynti, jolle mennään sovitusti Clomien jälkeen. Oletan, että siellä ultrataan. Tule kyllä paineinen maanantai, jos mun tekee mieli lekurin jälkeen perua puheet tauosta ja mies on järkähtämätön asiassa... Usein olen sitä mieltä, että hän saisi olla napakampi omissa mielipiteissään, mutta tässä asiassa hän näyttää "ryhdistäytyneen" :eek: Yllättävän rauhallinen olo kuitenkin taukoillessa yhä. Olen jopa onnistunut pidättäytymään ovistesteistä!
VR teki muuten aamulla miehelleni aprillipilan juuttumalla 40 minsaksi paikalleen ovien mennessä jumiin. :kieh:
 
Upeetamahtavaa Miruliini!! Kuulen jo pullojen poksahtelun ja kuohuvan kohisevan... :p . Jättezemppi huomiseen siirtoon!

Taidan olla väsymyksestä jo niin sekaisin, että luin nuo Aden viimeiset viestit (jotka tuli tuplana) tyytyväisenä kahteen kertaan, ennen kuin tajusin, että niissä on jotain samaa :LOL: . Jeh, eipä sitten nukuttanut erityisesti viime yönäkään: mies meuhasi unissaan puoli viiden maissa, jolloin sitten havahduin ja jäin pyörimään...Krapulainen olo tosiaan tulee ja vielä ihan ilmaiseksi. Yritin soittaa aamulla työterveyspäivystykseen mutta eihän siellä edelleenkään ollut ylimääräisiä aikoja. Kärvistely siis jatkuu. Mulla kesäaikaan siirtyminen on käynyt näköjään nurin päin: sisäinen kelloni on kääntynyt vahingossa väärään suuntaan :/ . Kaiken kukkuraksi työpäivä oli p..stä ja hommia riittää vielä moneksi tunniksi. Onneksi miehellä on menoja, joten täälläkään ei tarvitse kiukuta/narista/valittaa/purnata muuta kuin teille. Iso kiitos kuuntelemisesta :flower: .

Hemputti Enni, purista ovista viikonlopun tuolle puolelle! Helpommin sanottu tietysti...Ikäkysymykseen mäkin taidan vielä sotkeutua. Itse asiassa en tunnusta tunteneeni ikäkriisiä juurikaan ennen tätä kevättä. Kuvitelmissa oli joskus 2 vuotta sitten, että tästä ruvetaan nyt vaivattomasti lapsia tekemään ja ikä on oikein sopiva siihen. Sittemmin ajatukset ovat muuttuneet ja välillä löydän itseni miettimästä, meneekö tähän odotteluun vielä toiset 2 vuotta tai enemmän. Silloin tunnen itseni vanhaksi. Ja välillä tuudittaudun taas siihen ajatukseen, että koska siskot ja äiti ovat saaneet lapsia vielä nelikymppisinä, ei minullakaan ole vielä hätää...Uskotaan siis tähän viimeiseen, ladyt!

Kiitos Miruliinille optimistisesta ajattelusta icsin suhteen! Ongelmat ovat tosiaan olleet ensisijaisesti simpoissa mutta keskenmenoja ne eivät ole voineet tehdä... Ja jos ei kesään mennessä natsaa, niin sitten pannaan tosissaan se kotieläinsuoja vaimikäsenytoli pystyyn! Voisin jopa ostaa oman koiran samaan syssyyn, ja miehelle hyvää siedätyshoitoa :D .

Adelle piti vielä sanomani, että samassa veneessä ollaan. Ts. mullakaan ei ole vielä muita keinoja kokeiltu kuin clomit. Toivon mukaan uusia tuttavuuksia tulee kuitenkin pian vastaan.

Jaah, työt kutsuvat. Kuplivaa iltaa koko köörille!
 
selvinneensä siirrosta onnellisesti kotiin. Kaksi heitä otettiin kyytiin ja toivotaan, että matka on niin viihtyisä, että jatkavat loppuun saakka. Herkäksi vetää ja onnellinen olo kaikin puolin... :heart: :heart:
Pakkaseen meni sisaruksia 6 kpl.

On jollain lailla epätodellinen olo. Ihan kuin tuntuisi siltä, että tämä oli tässä. En osaa ajatella testaamista tai jännittää tulevaa, kun kaikki on nyt mielestäni onnistunut. Mies yritti kovasti mua toppuutella, etten tapani mukaan sitten tipahda sieltä sfääreistä, mutta kun ei tämä ole sitäkään.. Olen vain niin äärettömän onnellinen siitä, että hoito meni juuri niin kuin pitikin ilman yllätyksiä ja vastoinkäymisiä. Meille kun ehdittiin kyllä iskostaa, että tämä eka ivf on eräänlainen kokeilu, sillä ei voi tietää mitenkään kuinka juuri minä reagoin kaikkeen tulevaan... Vihaksihan tuollainen sanavalinta pisti silloin ja ehkä siitä tulistuneena kroppa päätti, että tämähän ei mikään kokeilu piru vieköön ole!

Olette kyllä tsempanneet ihanasti ja jaksaneet valaa uskoa silloin kun se itseltä on loppunut. Jokainen tekee tietysti omat ratkaisunsa ja tietää oman tilanteensa ja jaksamisensa parhaiten, mutta silti sanon nyt suoraan, että kannattaa lähteä tähän rumbaan, tämä tuo lopulta sen rauhan ja antaa vastauksia siihen järkyttävään epätietoisuuteen, mikä clomikierroista ja insseistä mulle aiheutui. Voi olla, että parin viikon päästä on aivan toinen ääni kellossa, mutta tähän asti tuntuu, että tämä on hoidoista ehdottomasti paras ja informatiivisin itselle. Tiedetään ja seurataan prosessin etenemisestä niin pitkälle, että loppuun ei voi vaikuttaa enää mikään. Inssit olivat mulle piinaa, kun en kestä epätietoisuutta lainkaan.

Kesä, miten siellä menee? Onko kovasti tuntemuksia?? Jaksamista pömppövaiheeseen - vatsanahan venytysharjoitukset on ihan hyvä aloittaa tässä vaiheessa ;)
 
Vau Miru, erittäin hyvä meininki!! Mitä tuohon voi lisätä. Ja jos noin rennon iloisella mielellä olet nämä pari viikkoa, ne menevät yhdessä hujauksessa. Kyllä noissa sun ivf-mietinnöissä kuulostaa olevan paljon sellaista, mikä kannustaa minuakin siihen suuntaan rohkaistumaan.
Täytyy tosiaan pohtia tarkkaan, ryhtyäkö välivaiheisiin vai mennäkö suoraan järeisiin hoitoihin. Kiitos ihanan positiivisesta otteestasi asiaan ja jättimäisen paljon onnea matkaan!

Taidan ryhtyä pian puusaunan lämmittelyyn, se on ihanan rentouttavaa joka kerta.

Hauskaa iltaa leidit!

 
Kiva, että Ade tulit langoille - olen kovasti odottanut kuulevani teistä...aikamoinen riippuuvuus. Mutta mikä on mielen saanut ankeaksi? Tai löytyyhän noita syitä ja fiilikset heittelee. Ja tosiaan tämän lapsettomuuden tuomat ongelmat eivät ole niiitä ainoita, kun elämä heittelee muutenkin..vaikka enemmän tai vähemmän se itsellä tuntuu pysähtyneen tämän teeman ympärille, pyörii maapallo edelleen akselinsa ympäri ja kaikenlaista tulee vastaan itselle tai läheisille.

Haehan rentoutusta sieltä saunan lauteilta. Sauna suomalaisen parantaa.. :heart:
 
Vauvaliimaa Mirun matkaan tuubi tolkulla!!

on: alkaa pikkuhiljaa tuntua masussa, muniksia särkee, niinku selkääkin, turvotusta ei onneksi vielä ole..mutta eiköhän se kohta pullahda..
eikä tarvii tätä nahkaa kyllä paljon enää venytellä, on sellanen pentupussi tossa edessä, että on venyny kyllä jo valmiiksi..(keskimmäinen poitsu painoi 5kg syntyessään, ja mie oon 162cm pitkä, oli kuulkaa maha..).. ärsyttävästi vaan kerää "turvotusta", mokoma lerppa..

jaa, semmari soittaa.. palaan
 
Pikainen moikkaus!

Ihana kuulla, että Mirulla meni noin (koe)putkeen siirto, onnea :flower: !
Kyllä ne Nuppu ja Papu siellä pysyvät, usko vaan.

Mukava kuulla myös Kesän nippailuista!

Mä oon vähän mahatautinen ja mieskin vei paremman koneen työmatkalle mukaan (tämän kanssa saa aina tapella), joten jatkan jorinoita viikonloppuna. Nyt lepäilemään...

:wave: :wave:
 
Tulinpa moikkaamaan teitä nyt, kun en viikonloppuna pääse... lähdetään reissuun enkä oo koneella ennen sunnuntaita!

Miru, päätin kumminkin poistaa eilisestä viestistä sen synkistelylauseeni. Jotenkin en vaan halunnut jättää sitä tekstiin. Mutta syy, miksi erityisesti eilen ketutti oli oma ajatuksenjuoksuni, joka päätyi siihen, että mulla on endometrioosi! Päädyin surffaamaan aihetta käsittelevillä sivuilla ja diagnosoin sitten itseoppineesti. Tokikaan mulla ei ole kipuja eikä runsaita vuotoja, mutta muuta outoa jo vuosia kuten tihentynyt virtsaamistarve ja erinäiset suolistovaivat sekä ajoittainen lamaava väsymys. Ja lapsettomuus. Ehkä ryöpytän tämän sille lääkärille maanantaina!

Kummille paranemisia, mahatauti on yöksjuttu.
Kesän nippailu kuulostaa sille, että asioita tapahtuu kropassa..!
Miru... :$ kun kerta kielsit hehkuttamasta! ;)

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille, tämä nainen lähtee kylpylään kellumaan ja hierottavaksi, ah!!
 
Adeee..halaa täältä kovasti :hug: Olisit tietysti voinut sen synkistelyn jättää, ei tämä ole mikään positiivareitten sivusto. Voivoivoi, kaikki nettidiagnoosit voisi heittää samaan romukoppaan sen ikäkriisin kanssa - alkaakin olla tungosta siellä kopassa, kun näitä pahoja tapoja toisiltamme karsitaan. Kerrohan sitten mitä lääkäri maanantaina sanoo, mulla kun vilkkaan aineenvaihdunnan piikkiin laittamieni oireiden (tiheävirtsaisuus, suolistovaivat ym) mukaan on myös sitten endometrioosi ;)

Oikein rentoa kylpyläviikonloppua! Nyt kannattaakin lillua kunnolla, sillä kun teillä alkaa ivf-hoidot, on kylpylät kielletty. (oli pakko - saa suuttua)
 
Eikös täällä juuri saa synkistellä? Rohkeasti vaan, Ade |O .
Jaa, taidan liittyä teidän seuraanne endometrioosijonoon mahaoireiden jnejne takia. Ehkäpä tuo eilinen ei sitten ollutkaan mahatautia vaan tuota ensimmäistä...Mua kiinnostaa aihe myös!
Auringon alla ei mitään uutta. Ovista saa vielä odotella varmaan ainakin viikon verran eivätkä ole edes sieltä polilta voineet lähettää ohjeita tulevasta :eek: . Alkaa jo kärsivällisyys loppua.
Pitipä ilmoittamani vielä kaunista, lämmintä ja virkistävää viikonloppua! Mä lähden viettämään sitä tuota pikaa ravintolaan...siis ihan syömismerkeissä.



 
Ai niin, Adeliinille vielä ihanaista lekottelua hierontapöydällä ja rentouttavaa kylpyläaikaa!
Ja Miruliinille ei-hehkutusterveisiä!
Ja Kesälle hyviä munimisia!
Missäs Enni on? Terkkuja sinnekin!
 
Aurinkoista iltapäivää naiset!

Kylläpä Kummin pinnaa koetellaan nyt. Oliko se niin,että pitkällä kaavalla lähdette liikkeelle? Eli ohjeitahan pitäisi alkaa tosiaan pikkuhiljaa kuulumaan. No, tänään nautit hyvästä ruoasta ja minunkin puolestani yhden lasin (tai pullon) punaviiniä, sitä tekisi mieleni vähän maistaa, mutta mulla on tiukka linja sen suhteen nyt. Mua töissä jo koeteltiin.. siellä kun oli tänään skumppaa tarjolla hyvästä tilanteesta johtuen. Kaikkihan tietää, että rakastan skumppaa, mutta nyt tyydyin kastamaan kielenkärjen tuohon kuplivaan sulojuomaan (säälittävää)..

Enni sinusta ei ole kuulunut vähään aikaan, voithan hyvin ystävä kallis? Ehkä se tarkoittaa vain hyvää, jos on muutakin elämää kuin roikkua täällä (kuten eräs :whistle: ), mutta täällä onkin sellainen joukko, joka kyllä huhuilee perääsi - ikävähän sitä tulee liian pitkistä tauoista.

Kesä, missä mennään, ilmeisesti punktiopäivä on ainakin jo selvillä, jos ollenkaan oikein laskeskelen. Tulethan kertomaan uutiset - tahdon piinailijakaverin! Tosin tuolla pömppiksissä koko piinailu sanana on pannassa, se kun on niin negatiivinen. Se ollaan korvattu lyhenteellä ktt=kunnes toisin todistetaan :D

Täällä voidaan hyvin. Viikonloppuna pitää ottaa kuulemma iisisti, sillä mahdollinen kiinnittyminen tapahtuu tuolloin. Voi mitäköhän superliimaa minä vetäisin tuubillisen, jotta saisin ne pikkuiset tarraamaan kiinni??? :eek: Niin ja iisisti aion ottaa koko tämän pari viikkoa muutenkin. En halua joutua tilanteeseen, jossa alkaisi se itseni syyllistäminen ja jossittelu.

Kuulumisianne kaipaillen Miru
 
Täällähän sitä ollaan, eilen iski niin järkky päänsärky ettei tohtinut koneella olla..

mutta punktio olis näillä näkymin vasta ens perjantaina, tosin tiistaina on vielä ultra jollon varmistuu tilanne, voi siis olla jo keskiviikkona.. follit oli ihan hyvä kokosia verrattuna ainankin edelliseen ivf:ään, mutta olipa taas jo kertynyt nestettä kohdun taakse... että hissukseen on jo otettava ettei herra hyperi innostu iskemään...
ja huonoja uutisiakin tuli, munasarjat ovat alkaneet "alasajon".. eli lopettelemassa toimintaansa, eli folleja ei tosiaakaan ole montaa tulossa.. meikäläisella on siis näillä näkymin mummotauti jo nelikymppisenä..voi hitto sentään. Viimeinen mahdollisuus siis saada vielä lapsi.. en tosiaankaan oo vielä valmis kokemaan mitään vaihdevuosia, ahdistaa..

mutta nyt mennään eteenpäin ja katsotaan mitä tuleman pitää, hiukan kyllä positiivisuus on nyt kadoksissa.
Tänään lähtee sitten Puregonin rinnalle Orgalutran.
 
Heippa Kesä! Ymmärrettävästi positiivisuus on kadoksissa, jos mummotaudilla pelotellaan. En nyt kuitenkaan tekisi noin pitkälle vieviä johtopäätöksiä. Kyllähän noi rakkuloiden määrät vaihtelee ja toisaalta osa kasvaa muita hitaammin, jolloin tiistaina voi tilanne olla paljon parempi. Onneksi siellä kuitekin hyviä rakkuloita oli myös, eihän niitä niin hirmuisesti lopulta tarvita - se yksikin pikkuinen riittää jos niikseen. Onko teillä miten aiemmin tärpännyt siirroista, sillä muistanko oikein, että myös muut lapset ovat syntyneet ivf:n seurauksena?

Otahan nyt rauhallisesti tosiaan ja pidä se hyperi loitolla. Saathan myös huilia, eli onko apua niissä raskaissa navettahommissa??

Tää taitaa vetäistä pinaattikeitot nassuun ja mennä päikkäreille.. Sellainen iltapäiväväsy iski... |O
 
Sopisiko siis uuden keskustelijan tulla joukkoonne?
Yritän tunnustella maaperää, kova tarve on puhua vertaisten kanssa kokemuksista. Keskenmenojahan sattuu aivan liian usein, mutta tämä riipaisee vielä enemmän kun tietää mitä kaikkea siellä takana on ja miten pitkään tätäkin raskautta oli yritetty.

Kolmekymppinen olen juu, lapsettomuutta on takana n. 2 vuotta, hoidoissa ollaan oltu reilu vuosi. Takana inseminaatiot ja nyt vuoden vaihteessa ensimmäinen ICSI. Plussa tuli ja olimme onnen kukkuloilla, mutta pikku enkelimme ei jaksanut elää. Luomuna lapsi on erittäin epätodennäköinen, minulla PCO ja miehellä todella huonot siittiöt. Että pitikin kaksi heikkoa lenkkiä sopia niin hyvin yhteen.

Nyt keskenmenosta on kulunut viikon verran, lääkkeellinen tyhjennys puolittain, luonto oli aloittanut jo työnsä ennen lääkäriä. Elämä alkaa jotenkin taas palata uomiinsa kun kivut ja vuoto hellittää. Pelottaa vaan niin helkutisti, että kaikki tämä oli nyt tässä ja sitä omaa pientä meille ei enää suoda. Ristiriita on suuri: kovasti haluan jatkaa hoitoja ja tuskin maltan odottaa, mutta en halua kokea tätä koskaan enää uudestaan. Pelottaa myös, että aika loppuu meiltä kesken ja uutta mahdollisuutta ei tule, meidät on "tuomittu" olemaan kahden koko loppuikämme.

Nämä kaikki varmaan teille kaikille tuttuja tuntemuksia. :wave: tervehdykseksi kaikille.
 

Yhteistyössä