Kolmatta odottavat 2010

Jee, turvaistuin ongelma ratkaistu! Autoomme sopii Britax Adventure turvavyöistuin, Brio Zento turvaistuin ja Britaxin kaukalo. Ainut myönnytys mitä pitää tehdä on, että 2v joudutaan kääntää kasvot menosuuntaan. Mutta autoa ei tarvi vaihtaa niin kuin eräs kauppias ehdotti :)

Taas on kaivattua eloa talossa, kun mies ja tytöt palasivat jo eilen.
-Poni 28+1
 
Enää tää ja huomenna puolikas päivä ja sitten alkaa loma B)
Kylläpä nousikin jalka tänä aamuna kepeästi :LOL:

Viime yön nukuin kyllä huonosti, selkä oli jo illalla kipeä ja supisteli, sama supistelu jatkui läpi yön ja heräilin siihen vähän väliä. Jospa lomalla loppuis...

Kävin eilen alennusmyynneissä ja ostin vauvalle 200 eurolla vaatteita Noh, siitä sai -50%, että jäi vaan satanen maksettavaa. Mutta oli siinä aika paljon pieniä bodyja yms.
Mähän oon siis myyny edellisten muksujen vaatteet ja "joudun" nyt ostaan uusia
Nyt täytyy välillä jo alkaa laskea noita nuttuja, etten vaan innostu liikaa :whistle:


Zeena 25+3




 
Vauva on vissiin kääntyny raivotarjontaan, ainaki toistaiseksi.. Painaa virtsarakkoa huomattavasti enemmän...
Yöllä on aika hankala nukkua... lonkat ja alapää puutuu, kummallista, että makuuasennossa puutuu...
Ens tiistaina on sokerirasitus, ja keskiviikkona ensimmäinen neuvolalääkäri, ja sillon taas ultrataan..


Hyväsetti ja Pötkylä 27+0
 
tulin tänne vaihteeksi katselemaan, ja viitsin oikeen rekisteröityä :D
tääl odotellaan kolmatta tenavaa viikoil 30+1 iha ok vaikka helpompaakin tietysti voisi olla. kaiken hankalin odotus näistä, on ollu pitkä pahoinvointi jakso alus ja siin samas vielä mahatauti, liitoskivut on riittävät, keuhkokuume yms päälle. hyvin on menny, nyt vauhti hidastunut kun alkaa niin helposti supisteleen ettei kunnolla pysty tekemään oikein mitään.

enkä osaa olla koko päivää maates, pihas paljon tekemistä, mut ei voi kitkeä penkkejä kun supistaa, ei voi nostella saati liikkua paljon mitään, mutta minä viisaana ihmisenä väen vängällä teen jotain kun on pakko, ei pysty vaan makaamaan paikallaan.

nyt sentään tulee väliin harjotus suppareita, jotain positiivista.
mutta näillä eväillä mennään
 
Ompas taas kulunut aikaa, kun viimeksi tänne on tullut kirjoiteltua :ashamed:

Toinen utra on takana päin ja Rimpula kasvaa masussa kuten pitääkin. Kysyttiin sukupuolta ultrassa ja poikaa se kokenut ultraaja lupaili :) ja mulla oli ultraan asti niin vahva tyttöolo, että en meinannut aluksi uskoa kuulemaani :D . No tarttuihan sitten kaupungilta mukaan siniset sukat ja muutama muukin poikien vaate alennusrekistä, kun pakko oli pienelle jotain uutta ostaa. Mies hankki pienelle jo lenkkarit, kun tuntuu olevan masussa sen verran vikkelä kaveri. Potkii ja myllää varsinkin iltaisin, kun nukkumaan pitäis käydä.

Eilen oli kolmas neuvola käynti ja sain kelan paperit täytettäväksi. Onnekseni terkka oli sitä mieltä, että toiseen rasitukseen ei tarvitse mennä, kun sokerit pysyneet kurissa ruokavaliolla. Tai saan mennä jos haluan, mutta kukapa siihen testiin vapaaehtoisesti suostuu menemään ihan vaan hyvikseen. Alapaine tuppaa olemaan aikatavalla korkea, mutta niin se on ollut muissakin raskauksissa, joten toistaiseksi siirrytään niitä mittailemaan myös koti-oloissa.

Töissä olisi jaksettava vielä käydä muutama vko ja sitten koittaa odotettu kesäloma :D

Miu Mau ja Rimpula 22+1
 
Polilla tänään kontrollikäynti. Kaikki hyvin :) . Lepäämistä tässä mittakaavassa pitää jatkaa rv 32 saakka, sen jälkeen saa varovasti alkaa liikkua. Vauva on tukevasti rt:ssä ja painoa oli 1200g. Tuli oikein hyvä ja levollimen mieli käynnistä.

Käytiin vaunuliikeessä valitsemassa vaunut. Päädyttiin sitten kolmipyöräisiin Gesslein Vision yhdistelmiin. Kuosiksi otin tummanruskean jossa on siniruudulliset somisteet. Liikeessä ei ollut juuri tuota kuosia, joten vaunut saadaan noin kuukauden päästä. 619? oli vaunujen hinta, mikä sai miehen huokailemaan :)

Mun äiti oli käynnyt siivoamassa juhannussiivoukset loppuun. Nyt koti kiiltää puhtauttaan ja voimme rauhoittua juhannuksen viettoon. Jääkaappi on täynnä grilliherkkuja. Huomenna suunnataan koko päiväksi mökille. Muuten ollaan melko lailla kotona, kun mies hoitelee noita heposia.

Leppoisaa Juhannusta kaikille!
-Poni 28+2
 
Hyvää ansaittua lomaa, Zeena!! B)

Poni Kiva, et polikäynti meni mukavasti ja pääset levollisin mielin juhannuksen viettoon! :)

Miu Mau Onnea kivoista ultrakuulumisista ja poikalupauksesta! Mulla kans meni omat fiilikset ristiin kätilön lupauksen kanssa. :)

Mä varasin toisen sokerirasituksen heinäkuun lopulle.. Onko pakko jos ei haluu..? :whistle: :D Tääl oli muuten kolajuoma vaihtunut vadelmalitkuun, joka oli mun mielestä pahempaa kun entinen. :x

Rentouttavaa ja aurinkoista juhannusta kaikille! B) :heart:

Pilkkis 21+2
 
Juhannusta vaan kaikille :) Tänään poksahtaa 20 +0 :) Töissä on minun juhannus mennyt. Olen lupautunut tekemään vielä muutaman pitkän työvuoron heinäkuun puoleenväliin mennessä ja sitten on siirtyminen päivävuoroon, mikäli vointi on ok.. selkä on alkanut temppuilee, niinkuin aikaisemmissa raskauksissa..
Vauvelille ei oo vielä hommailtu mitään (outoa?), kerkiihän tuota... ja sitten on kiva laittaa kaikki valmiiksi, kun muutto on kunnialla saatu hoidettua :) Kaikki vanhat poikien vauva ajan tarvikkeet tuli hävitettyä, vain vauvan vaatteet jäi :) eli ostoslistaa ois.. Netistä oon jo kyllä vaunuja ihastellu, vaan pitäs livenä päästä tutkimaan.. millonkohan sitä vaan kerkeis tän kaiken kiireen keskellä.. hmm.
 
Hei vaan kaikille!!Mulla on verensokerit alkanut pysymään rajojen sisäpuolella!!Juhannus menee ihan rauhallisissa merkeissä!!2-4.7 meidän perhe lähtee saaristoon(Rosalaan)katsomaan meidän tulevaa kotia!!Sitten se varsinainen muuttorumba alkaakin,vaikka ollaan jo alettu pakkaamaan!!Ens keskiviikkona(30.6) mulla on lääkäriaika Naistenklinikalle ja silloin saadaan painoarvio tästä meidän pojusta ja muutenkin kuulla miten tää mun raskausdiabetes,et onko arvot nyt heidän mielestä ok,vai pitääkö mun edelleen lisätä insuliinia!!Nyt mä otan 12 yksikköä iltaisin!!Mä tuun aina aika ajoin tänne lukemaan teidän kuulumisia,mutta en varmaan päivittäin nyt kun on toi pakkaaminen ja se vie kauheasti aikaa!! :( Oikein mukavaa kesää kaikille masunkasvattajille!! :flower: B) :hug:

miita1969 & Walter 27+2 :D
 
Hei toverit! Anteeksi päivittäjän laiskuus, olen laiskistunut (ja pulskistunut) ihan totaalisesti ja pino on hunningolla. Nytkään en ehdi asialle mitään tehdä, mutta lupaan ottaa homman haltuun taas pian. =)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, nauttikaahan keleistä! =)


Epeti 28+0 poks
 
Tämä lepäily alkaa ikävästi vaikuttaan yöuniin. Myöskin meidän tytöt nukkuu niin hyvin yönsä, että senkin puolesta saan nukkua. Molemmat herää enää vain kiivetäkseen sivuvaunuista viekkuun. Esikoinen tulee niin hiljaa etten juurikaan siihen herää. Pienenpikin nukahtaa saman tien uudelleen, kun kainaloon pääsee. Ihanaa, kun saa tankata unta, koska pian taas on yöheräilyjen vuoro.

Pikku hiljaa alkaa tuntumaan taas mukavammalle mielikin tämän raskauden suhteen. Nyt kotonakin oli niin hyvin pärjännyt, että pelko ennenaikaisuudesta hälvenee. Juuri tänään miehen kanssa puhuttiin, että ihan oikeasti meillä on pian pikkuinen vauva taas talossa. Viimeinen kuukausi on vaan eletty niin päivä kerrallaan, eikä ole oikein osannut edes ajatella, kaiken voivan mennä hyvin jopa sinne asti, että saataisiin vauva heti kotiin. :)

Hain tänään verensokerimittarin kotiin. Sokerirasitus voisi olla nyt liian iso rasite kropalle niin mittailen arvoja kotona jonkin aikaa.
Jospa koittaisi alkaa jo nukkumaan..öitä!
-Poni 29+o, jees taas poksutaan

 
Päivitelty! :wave:

memmiliini, tervetuloa mukaan! :flower:

Suvi-84 deletoitui listoilta, kun laskettu aika oli jo toukokuun alussa...

käkkiksen LA noteerattu! =)

Menikö jotain hutiin? :snotty:

Kiva kuulla, että Ponilla menee noin hienosti! Ei ole enää montaa viikkoa siihen maagiseen kolmekakkoseen. :hug:

Eilisen neuvolan jäljiltä tulin kuulumisia kertomaan:
rv28+0 (23+1)
Paino +824 g/viikko |O :kieh: :headwall: (+196)
RR sama
Pisu puhdas (puhdas)
Hb 129 (134)
Liikkeet ++ (++)

Sf-mitta ja sydänäänet katsellaan sitten huomenna lääkärineuvolassa. Sokerirasituksen tulokset hyvät, mielummin jopa alakanttiin. JES!
Toi painoasia ei sitten ollutkaan niin jes. Kuka käski ottaa neuvolan juhannuksen jälkeiselle maanantaille?!? No, Zeena, mä vetäisin sitten ainakin komiasti yli tavoitteiden. :D

Tuosta suivaantuneena sain sitten kuntoiluvimman ja lähdin poikain yöpuun jälkeen eilen koirien kanssa lenkille. On huomattavasti helpompaa kun ei tarvitse työntää edellään tuota useamman kymmenen kilon painolastia. Siihen ei taida enää kunto riittää, supistelut alkaa samantien. Täytyy siis nakittaa mies aina kotiin, että pääsee itse kävelemään. Ilman rattaita lenkki sujuikin kevyesti ja hyvin, ilman yhtään supistusta. Ja ne miljardi hyttystä kiinni iholla antoi mukavasti lisävauhtia...


Epeti 28+1
 
Neuvola takana täälläkin...hb 109 sf 23,liikkeet++ ja muutenkin kaikki hyvin.....mitä nyt sotanorsua muistutan :D

Torstaina olis lääkäri ja toivoakseni pääsen töihin ens maanantaina.....johan tässä on joutunut olla kotona viikkoja......

sutulii 23+6 ja huomenna poksuu 24 :heart:
 
Joo, tulihan käytyä kääntymässä neuvolalääkärillä. Piti vielä ajella oikein "isolle kylälle", kun oma tohtori on kesälomilla. Kannatti todellakin ajaa sinne asti. Mun mieskin olis varmaan osannut kokeilla kohdunsuun tilanteen siinä missä tämä nuorukainen. Kohdunkorkeuttakin kokeili hivelemällä ja arpoi sitten oikean lukeman. Luuleeko se todella, että tämän vararenkaan takaa kohdun erottaa hellästi sivelemällä?!? No, lukemaksi sai 27 cm eli alakäyrältä hypännyt viidessä viikossa melkein yläkäyrälle. Syke 130 ja kohdunsuu kiinni, kaulaa yli 3 cm. Jostain syystä en kauheasti luota jäppisen tutkimusten tuloksiin...


Epeti 28+2
 
Moikka!

Mullakin on jäänyt palstailu vähän vähemmälle kun kesäisin on aina niin paljon menoa ja tekemistä. Juhannusviikko oltiin yhellä vuokramökillä Ikaalisissa ja oli kyllä ihanaa kun oli niin mahtavat ilmatkin. B)

Keffelillä olikin aika surullisia uutisia. :'( Ihan kylmätväreet meni kun luin kirjoitukseks. Tsemppiä ja voimia. :hug:

Poni, ihanaa kun sulla on vähän parempi olo. Pääset nauttimaan vähän kesästä ja auringosta. =)

Mulla oli eilen sokerirasitus. Tänään kuulen tulokset kun iltapäivällä menen lääkärineuvolaan. Ihan kiva kyllä päästä kuulemaan kohdunsuun tilanne, vaikka olenkin aika varma ettei paikat ole yhtään pehmentyneet saati auki. Toivottavasti vaan oma neuvolalääkäri olis lomalla, se kun on niin rasittava akka. :LOL:

Mä joudun nyt myös liittymään vaivaisten joukkoon. :D :LOL: On nimittäin alkaneet sellaset selkäkivut että oksat pois. Tuntuu kun joku vetelis alaselkään puukolla ja jalat meinaa lähteä alta. Lieko noidannuoli vai mikä.... Muuten olo on kyllä ihan hyvä, eikä supisteluja ole ollut. Vauva potkii nyt tuonne vasenpaan kylkeen, eli taitaa olla ihan poikittain mahassa. Pissallakaan ei ole vielä tarvinnut alkaa ravaamaan, hyvä jos kerran yössä herään vessassa käymään.

Tehtiin miehen kanssa myös päätös äitiysavustuksesta ja päätettiiin ottaa pakkaus. Nuo vauvanvaatteet mitä meillä on, alkaa oleen jo niin kulahtaneita ja niissä on aika paljon tahroja mitkä ei lähde pesussa. Halusin myös uuden makuupussin, kun vanhassa makuupussissa on reikä. Hakemuksen laitoin puolitoista viikkoa sitten ja eilen tuli päätös pakkauksesta ja äitiysrahoista. Aika nopeaa toimintaa Kelalta. :D Parin viikon sisään pakkaus tulee postiin. =)

marza ja onnianni rv 26+5
 
Lääkärineuvola täälläkin ohi :D

rv28+4 (26+3)
Paino +465 g/viikko (+350)
RR 115/74 (134/71)
Pisu puhdas (prot. +/-)
Hb ei otettu (129)
Liikkeet ++ (++)
Syke + (+)

sisu oli rt:ssä saa nähdä vieläkö pyörähtelee vai olisko jo jämähtänyt tähän asentoon. Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni .... muutenkin kaikki hyvin =) Seuraava neuvola sitten 15.7

Aloittelin jo pesemään vauvanvaatteita ja onneksi niin, huomasin että täytyykin ostaa kokoa 56 ei ole ennestään kuin muutama hassu vaate.... On noi vaan niin ihanan pikkuisia vaatteita...

Tänään sain aikaiseksi käydä kelassakin vihdoin viemässä äippärahahakemuksen ... otettiin sitten tuo pakkaus !!!! nyt odotellaan sitten sitä !!!

unikeiju+sisu 28+4 :heart:
 
Terve tännekin =)

Eilen oli sokerirasitus. Suht hyvin kestin, mutta sit se toisen tunnin loppu oli aika kamalaa.. ja meninki 4 minuuttia ennen ajan täyttymistä pyytämään voisko se ottaa verikokeen ennen ku oksennan :x En onneks silti oksentanu.. Kaikki arvot oli ok... Onneksi!

Paha olo on pysyny pois kunhan ei päästä syöntivälejä liian pitkiksi.. Ja närästyskään ei oo vaivannu lääkkeitten jälkeen :)

Tänään oli ensimmäinen neuvolalääkäri. Vähän jäi pettymykseksi, vauva kyllä ultrattiin, mutta sisätutkimusta ei tehty, niin mulla ei oo mitään hajua kohdunkaulan pituudesta sun muusta...

Hyväsetti ja Pötkylä 28+0
 
Täälläkin neuvola takana. Painotavoitteeseen en ihan päässyt, kun oli tullut "vaan" 400g/vko. :ashamed: :D Hb tippumaan päin, täytyy lisätä raudan määrää. Kelan paperit sain ja pääsen myös täyttelemään esitietoja synnäriä varten. Uusi jännä sähköinen järjestelmä on sitä varten tullut viime kerran jälkeen. :)

Helteiden takia on tullut valvottua öitä, nytkin taas ihan pökkeröinen olo. :/

Pilkkis 22+2
 
Tässä alkaa pikku hiljaa uskomaan, että raskaana ollaan. Edellisistä raskauksista tuttu etova olo is here, mikä tietysti auttaa asiaa :x Milloin te olette kertoneet lapsille uudesta tulokkaasta? Me ajattelimme odotella viikon 12 ultran jälkeen mutta ei millään malttaisi. Miten lapset ovat ottaneet tiedon vastaan? Meidän 6 v pojalla on vauvakuume ja viimeksi tiistaina hän haaveili vauvasta. Esikoinen 8v sen sijaan on sitä mieltä, että yksi pikkuveli riittää. Eli meillä puhutaan vauvasta vaikka emme ole mitään yrityksestä kertoneetkaan. Kai ne jotenkin vaistoavat :heart:

memmiliini 7+1
 
Memmiliini Meillä on samanikäset lapset, ja ne arvas ihan ite kun oksensin niin kauheesti :D Ensin ne tietty aatteli että mulla on vatsatauti, mut sit ku kerrottiin ettei tää tartu, ne arvas et oon raskaana :heart:

Nyt molemmat oottaa innolla pikkusisarusta... nuorempi varsinki joka päivä silittelee mun mahaa ja sanoo et mä saan pikku.......n :heart: Tosi sulosta =)


Hyväsetti
 
kääkkis
Memmiliini: Me kerrottiin lapsille ( 3v.11kk ja 2v. ) ekan neuvolan jälkeen, kun sain sieltäkin ultrakuvan. Ei ne ole vissiin oikein sisäistäneet asiaa vielä, tai ajattelevat että huijattiin. Ehkä sitten kun masu alkaa kunnolla näkyä ainakin vanhempi tyttö hokasee että ei puhuttukaan palturia :D

Hyvää viikonloppua kaikille ja voikaa paksusti :wave:

kääkkis ja pikkutakku 10+3
 
Eipä paljoa ulkona voi olla, kun on näin kuuma. Tulee tosi huono olo tuolla auringossa. Aina olen vielä ollut viimeisilläni kesäisin, kun tytöt elokuussa syntyneet.

Käytiin tänään naapurikaupungin marketissa ostamassa loput vauvatarvikkeet. Nyt on tutit, vaipat, liivinsuojat, vauvakirja, puhdistuspyyhkeet jne valmiina. Ale reikeistä löytyi vielä muutamia kivoja vaatteita. Enää puuttuu esikoiselle isompi sänky, jotta nuorempi voi siirtyä pienempään lastensänkyyn ja pinnis jää vauvan käyttöön. Sänky on jo olemassa, mutta se on mun siskolla ja mummon pitää se vielä maalata.

Kiva lukea mukavia neuvolakuulumisia. Epeti on nuo neuvolalääkärit joskus niin kokemattomia, että mieluummin käy itse kokeneella th:lla.
-Poni 29+4
 

Yhteistyössä